علی بهشتی روی کارشناس بازار سرمایه پاسخ می دهد:

چرا شاخص کل نزولی شد؟

بورس امروز سه شنبه ۲۲ شهریور در مقایسه با روز‌های گذشته شرایط بهتری را تجربه کرد و شاخص‌ها همگی سبزپوش به کار خود پایان دادند. در چند روز گذشته، اما روند شاخص کل نزولی بود و از علی بهشتی روی کارشناس بازار سرمایه پرسیدیم که چرا شاخص کل نزولی شد و اوضاع بورس این گونه است؟
کد خبر: ۱۱۴۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ 13 September 2022

به گزارش بورس تابناک، بورس امروز سه شنبه ۲۲ شهریور در مقایسه با روز‌های گذشته شرایط بهتری را تجربه کرد و شاخص‌ها همگی سبزپوش به کار خود پایان دادند. در چند روز گذشته، اما روند شاخص کل نزولی بود و از علی بهشتی روی کارشناس بازار سرمایه پرسیدیم که چرا شاخص کل نزولی شد و اوضاع بورس این گونه است؟

چرا شاخص کل نزولی شد و اوضاع بورس این گونه است؟

علی بهشتی روی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: مهمترین دلیل ریزش بازار در چند روز اخیر بخاطر واکنشی است که بازار به بحث برجام داشته است.

وی افزود: پول های حرفه ای و قدیمی بازار که در بازار مانده اند و هستند. این رشدی که در بازار شاهد بودیم بیشتر بخاطر پول حقیقی های تازه نفسی بود که به بازار وارد شد و فکر می کردند که قرار است در برجام اتفاقات مثبتی رخ دهد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بلاتکلیفی در بازار نه تنها گریبان بازار سرمایه را گرفت بلکه باقی بازارها را نیز شامل شد. تنها تفاوت این بود که بازارهای دیگر به صورت سنتی متقاضی دارند و یک سری درخواست ها در آن وجود دارد و مردم فکر می کنند که ارزنده هستند و البته و متاسفانه اتفاقات ۹۸ و ۹۹ هم در آن ها نیفتاده است که اعتماد از آنها سلب بشود. برآیند اینها باعث شده است که بازار سرمایه مثل همیشه زیان این موضوع را ببیند.

او در انتها گفت: نتیجه گیری اینکه نبودن نقدینگی در بازار و بی اعتمادی مردم سبب شده تا اتفاقات موجود رقم بخورد که در بی اعتمادی مردم اتفاقات سال های ۹۸ و ۹۹، وعده ها و وعیدها و دخالت یک سری از سازمان ها و نهادهای بیرونی بی تاثیر نبوده است و متاسفانه بازار دارد چوب همان ها را می خورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها