بازدید 5578
۱

قیمت برق در فنلاند چند هزار برابر قیمت برق ایران است

شرکت توزیع نیروی برق فنلاند اعلام کرد که قیمت برق در این کشور به رقم بالایی رسیده و هر مگاوات ساعت برق در این کشور چند هزار یورو آب می‌خورد.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱ 10 September 2022

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت توزیع نیروی برق فنلاند به نام فینگرید طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هم‌اکنون تولید و فروش هر مگاوات ساعت برق در این کشور حدود 5 هزار یورو برابر با 150 میلیون تومان آب می‌خورد.

این شرکت اعلام کرده که قیمت برق در فنلاند به شدت افزایش یافته و مجبور شده برای متعادل نگهداشتن روند توزیع نیرو در این کشور دو نیروگاه پشتیبانی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز فعال کند.

فینگرید همچنین اعلام کرده که به خاطر انجام عملیات نگهداری و تعمیرات در یک نیروگاه هسته‌ای تازه تأسیس در این کشور و کاهش وزش باد و متعاقباً پایین آمدن تولید برق از نیروگاه‌های بادی همچنان خطر بروز خاموشی و کمبود برق وجود دارد.

لازم به ذکر است قیمت هر مگاوات ساعت برق در ایران  حدود 100 هزار تومان است و شاهد آن هستیم که همین میزان برق در فنلاند هم‌اکنون با قیمتی حدود 150 میلیون تومان تولید و عرضه می‌شود.

شرکت فینگرید خیلی به این نیروگاه‌ هسته‌ای جدید در این کشور امیدوار است  و اوایل سال جاری اعلام کرد که این نیروگاه ظرفیت کافی برای جایگزین کردن قطع واردات برق از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد.

این شرکت البته پس از مدتی هشدار داد در صورتی که این نیروگاه نتواند به میزان مورد انتظار برق تولید کند در فصل گرما فنلاند با مشکل تامین نیرو مواجه خواهد شد.

روسیه در ماه می صادرات برق به فنلاند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرد و اعلام کرد علت این توقف عدم، پرداخت پول برق صادراتی از سوی فنلاندی‌ها بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
خیلی عالی شد،بهترین فرصت است که دولت محترم نیز برق را صد برابر گرانش کند،ازرونی خوب نیست،ملت مست میشن،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی