بازدید 9683
۲
تایید خبر «تابناک» پس از شش ماه

تشکیل شورای سینما با ریاست معاون اول رئیس جمهور

«تابناک» پیش از این در گزارشی، از انحلال شورای عالی سینما و تشکیل شورای سینما خبر داده بود که به منزله تنزل این شوراست.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ 06 September 2022

تشکیل شورای سینما با ریاست معاون اول رئیس جمهور

پس از شش ماه از گزارش «تابناک» درباره انحلال شورای عالی سینما و تشکیل شورای سینما، این گزارش با برگزاری نشست شورای سینما به ریاست معاون اول رئیس جمهور تایید شد.

به گزارش «تابناک»؛ محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی از برگزاری جلسه شورای سینما با حضور معاون اول رئیس‌جمهور همزمان با روز ملی سینما خبر داد؛ شورایی که به گفته او در راستای هم‌افزایی و تقویت میان بخش‌های سیاست‌گذاری، اجرایی، نظارتی، آموزشی، مطالعاتی، علمی و تولیدی در حوزه هنر و صنعت صوت و تصویر و سینما با همت و تلاش محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی احیا شده است. خزاعی البته پیش از این و در مهر ۱۴۰۰ از «احیای شورای عالی سینما» و برگزاری اولین جلسه این شورا با حضور آیت‌الله رئیسی رییس‌جمهور در آذر سال ۱۴۰۰ خبر داده بود.

«تابناک» پیش از این در گزارشی از انحلال شورای عالی سینما و تشکیل شورای سینما خبر داده بود که به منزله تنزل این شوراست. مشخصاً رئیس شورا‌های عالی رئیس جمهور است و رئیس شوراها، معاون رئیس جمهور یا یکی از وزراست که در این زمینه نیز معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس شورا معرفی شده است؛ بنابراین تشکیل این شورا به این ساختار گزارش شش ماه پیش «تابناک» درباره انحلال شورای عالی سینما و تشکیل شورایی یک سطح پایین‌تر را تایید می‌کند.

به گفته خزاعی، حمایت از تولید آثار سینمایی شاخص و ارزشمند، توسعه زیرساخت‌های سینمایی، پیشنهاد مقررات و لوایح مورد نیاز سینما به مراجع ذی‌ربط، تعیین راهکار‌های مناسب برای توسعه دانش سینمایی، کمک به دستیابی به فناوری نوین در حوزه صنعت سینما، زمینه‌سازی برای برخورداری طرح‌های مهم سینمایی از منابع و تسهیلات ارزان قیمت بانکی، حمایت از اجرای طرح نهضت تولید محتوای سینمایی و سمعی و بصری، توسعه بازار داخلی و بین‌المللی سینمای ایران، حمایت از ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران و بهره‌گیری از امکانات ملی برای حفاظت غنی‌سازی و معرفی میراث سینمایی کشور برخی از وظایفی است که برای شورای سینما تعریف شده است.

این در حالی است که این اهداف کلی مشخص نیست در چارچوب شورای سینما چه آورده‌ای خواهد داشت، به ویژه آنکه قریب به اتفاق وظایف مورد اشاره برای این شورا در چارچوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی سازمان سینمایی قابل پیگیری و تحقق است و نیاز به طرح در شورای سینما ندارد. علاوه بر این، مشخص نیست اختیارات قانونی شورای سینما در چه حد است و آیا اساساً سایر دستگاه‌ها به ویژه مجموعه‌های خارج از دولت، مکلف به اجرای تصمیمات این شورا خواهند بود یا تصمیمات صرفاً برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا دستگاه‌های دولتی الزام آور است.

با این اوصاف باید تا ۳۱ شهریور و برگزاری نشست این شورا صبر کرد و منتظر مشخص شدن نتایج محسوس برپایی این مجموعه تصمیم‌گیر باشیم، چون هرچه توضیحات بیشتری درباره ماهیت، ساختار و ماموریت‌های شورای سینما داده می‌شود، بر ابهام‌ها درباره آن افزوده می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دریاچه ارومیه خشک شد و دریغ از یک واکنش
ننگ بر شما
آقای مخبر وسینما!!! ایشون ماشالا در همه ی امور مملکتی خبره هستن!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل