بازدید 36782
سه هزار و صد و پانزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

فاطمی امین: برآورد واردات ۷۰ هزار خودرو را داریم / مصباحی‌مقدم: کمتر از ۱۰ درصد تسهیلات بانک‌ها قرض‌الحسنه است/ نماینده مجلس: تاج نباید وارد انتخابات فدراسیون فوتبال می‌شد/ هوش مصنوعی تسلا تا ۱۱ سال دیگر از مغز انسان قدرتمندتر می‌شود! /سهم ۴۰ درصدی زنان از زائران اربعین/نماینده مجلس: جریمه نقدی حجاب راه بردن مردم به بهشت نیست/انتقاد عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب از نحوه انعکاس یک خبر در رسانه‌ها

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: مدرسه‌ای به سبک رائفی‌پور / پرونده «پی. ام. دی» باید برای همیشه بسته شود / بعد از واکنش منفی مردم به گرانی بنزین سران قوا خود را بی خبر نشان دادند/ عبدالرضا داوری: ۸۵ درصد از ترور‌های هسته‌ای در دوره مذاکرات جلیلی رخ داد و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶ 03 September 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

ضرغامی: در حال حاضر برنامه‌ای برای صحبت درمورد علم‌الهدی ندارم 

ضرغامی در گفت‌وگو با شرق و در پاسخ به این که در چند سال اخیر در برخی از شهر‌ها مثل مشهد با یک‌سری اظهارات، اقدامات و محدودیت‌ها روبه‌رو بوده‌ایم. شما اثرگذاری این محدودیت‌ها را قبول دارید و ممکن است که اعمال نفوذی در جهت اصلاح داشته باشید؟ گفت: اگر منظور شما این است که در مورد آقای علم‌الهدی صحبت کنم، در حال حاضر چنین برنامه‌ای ندارم و فعلا مساله من نیست. اما برای سیاست‌های گردشگری وزارتخانه، هیچ خط قرمزی قائل نیستیم و با توجه به اینکه گردشگری و شادی و تفریح حق همه مردم است، این سیاست‌ها را در همه کشور اعمال می‌کنیم و هر جایی هم مانعی باشد، مانع را برطرف می‌کنیم تا مردم از حقشان بهره‌مند شوند.

امام جمعه اصفهان: نزدیک‌ترین حکومت به حکومت اسلامی، نظام کنونی ماست
سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار محمدصادق مفتح، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی اظهار داشت: انبیای الهی همواره و در طول تاریخ در تلاش بودند تا حکومت الهی را برپا کنند و امروز در جمهوری اسلامی همین تلاش انجام می‌شود تا ظلم و فساد مبارزه شود و عدالت گسترش یابد. او افزود: مشخص است که در هر حکومتی ممکن است خطا و اشتباه وجود داشته باشد و هیچ‌گاه گفته نشده که نظام جمهوری اسلامی ایران بدون عیب و نقص است، اما در حال حاضر نزدیک‌ترین حکومت به حکومت اسلامی، نظام کنونی ماست بنابراین لازم است تا پای حکومت اسلامی ایستادگی کنیم و پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) برسانیم.

فرمانده نیروی انتظامی: ۸۱ درصد افرادی که در خودرو کشف حجاب کرده اند با پیامک اول پلیس، متنبه شده‌اند
سردار حسین اشتری فرمانده فراجا در جلسه با رئیس و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اجرای طرح ناظر یک در امر مقابله و برخورد با ناهنجار‌های کشف حجاب در خودرو‌ها گفت: ۸۱ درصد از افرادی که در خودرو کشف حجاب کرده اند در همان پیامک بار اول پلیس، متنبه شده و دیگر تکرار نکرده اند. وی افزود: این افراد اگر به تذکرات پلیس بی اعتنا و مجدداً تکرار کنند از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود، در صورتی که برای بار سوم تکرار کنند خودرو توقیف، به پارکینگ منتقل و بار چهارم برایشان پرونده تشکیل شده و به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

کنایه نماینده مجلس به بیماری وزیر راه و بازداشت مشاورش
اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در واکنش به بازداشت مشاور و بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی نوشت: رستم قاسمی باید پاسخگوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد. مطهری در توئیتی در این باره نوشت: رستم قاسمی از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد روی تخت افتاده است. این درست نیست. باید بلند شود و پاسخگوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد. مطهری در توئیت دیگری نوشت: شنیدید میگن مشاور عالی و بازرس ویژه رستم قاسمی بازداشت شد؟! ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده اند. از آن روز هم رستم قاسمی کمردرد گرفته، بستری شده. حالا کجا بستری شده نمی‌دونم. میگن دیگه، ما نمیگیم. او در ادامه افزود: رستم خان، شفاف سازی کن لطفا! از آقازاده چه خبر؟ از جعفری و درویش زاده چه خبر؟ از تربتی و یوسف پورآذر درخصوص زمین‌های پردیس بومهن چه خبر؟

وزارت صمت: واردات خودرو بالاتر از ۲۰ هزار دلار به ایجاد شکاف طبقانی بیشتر می‌انجامد
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: واردات خودرو با قیمت بالاتر از ۲۰ هزار دلار فقط به ایجاد شکاف طبقانی بیشتر در جامعه، گسترش فخر فروشی قشر مرفه، تجمل گرایی و ارزبری حداکثری از کشور کمک می‌کند. وزارت معدن و تجارت، در توضیحات وزارت صنعت خطاب به رسانه‌های منتقد دولت آمده است: با توجه به این نکته که اکثریت جامعه، توان خریدی پایین‌تر از ۲۰ هزار دلار را دارند، سقف قیمتی محصولات تعیین شده است. واردات خودرو با قیمت بالاتر از این مبلغ فقط به ایجاد شکاف طبقانی بیشتر در جامعه، گسترش فخر فروشی قشر مرفه، تجمل گرایی و ارزبری حداکثری از کشور کمک می‌کند. با توجه به این‌که دولت سیزدهم به دنبال تحقق جامعه‌ای با کمترین اختلاف طبقاتی است، سقف قیمتی مذکور تعیین شده است.


فاطمی امین: برآورد واردات ۷۰ هزار خودرو را داریم
فاطمی امین وزیر صمت در خصوص خبر‌های خودرویی گفت: آمار‌های تولید قابل توجه است و آمار تولید خودرو در پنج ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته ایم و در تولید اتوبوس، مینی بوس، کامیون، و کامیونت رشد بالای ۱۲۰ درصد داشته ایم که این گویای حرکت رو به جلو در این صنعت است. به دلیل آنکه چندین سال تولید خودرو پایین بوده و عرضه و تقاضا نامتوازن بود برای برطرف شدن این عدم توازن باید عرضه افزایش یابد. وزیر صمت با اشاره به آیین نامه واردات خودرو گفت: برآورد ما این است که حداقل ۶۰ تا۷۰ هزار خودرو وارد کشور خواهد شد.

سعید محمد: مصوبه واردات خودرو، اجحاف در حق مناطق آزاد است
دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به مصوبه اخیر پیرامون واردات خودرو اظهار داشت: در این مصوبه مشوق‌های در نظر گرفته شده برای سرزمین اصلی بیش از مناطق آزاد است و مناطق آزاد با محدودیت بیشتری نسبت به سرزمین اصلی مواجه شده‌اند. وی همچنین از نگاه کارشناسی و نقد فنی و قانونی به این مصوبه سخن گفت و ضمن بیان اشکال‌های این مصوبه و اجحاف در حق مناطق آزاد که در نهایت بهبود وضعیت اقتصاد کلان کشور را با مشکل مواجه می‌کند، بازنگری جدی در مصوبه اخیر و احیای نقش مؤثر و حیاتی مناطق آزاد در واردات هدفمند خودرو را از معاون اول رئیس جمهور خواستار شد.

درخواست از رئیس جمهور: ارز را تک نرخی کنید
رؤسای اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران در نامه‌ای به رئیس جمهوری ضمن برشمردن ۴ مانع بر سر راه توسعه صادرات غیرنفتی، خواستار تک نرخی شدن ارز شدند.

واگذاری زمین رایگان در ازای تولید برق
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه به دنبال خود تأمینی برق صنایع هستیم، تصریح کرد: به ازای هر مگاوات تولید برق، ۱۰۰ مترمربع زمین رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران و واحد‌های تولیدی قرار خواهد گرفت. همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه واردات نیروگاه‌های کوچک مقیاس خارجی را فراهم کرده که همه این مشوق‌ها و مزایا به استان‌ها ابلاغ نیز شده است. 


مصباحی‌مقدم: کمتر از ۱۰ درصد تسهیلات بانک‌ها قرض‌الحسنه است
رئیس شورای فقهی بانک مرکزی در مورد اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه چه میزان از تسهیلات بانک‌ها را تشکیل می‌دهد، گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد تسهیلات بانک‌ها به قرض‌الحسنه اختصاص می‌یابد که البته باید تقویت شود و هر چه سهم قرض‌الحسنه بیشتر شود، به نفع جامعه است و به تحقق عدالت کمک می‌کند.

سازمان هواپیمایی: همه بلیت‌های پرواز‌های اربعین با نرخ شش میلیون تومان عرضه شد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هیچ تخلفی در عرضه بلیت پرواز‌های اربعین تا این لحظه گزارش نشده است و همه بلیت‌ها با نرخ ۶ میلیون تومان توسط شرکت‌های هواپیمایی عرضه شده است.  از شرکت‌های هواپیمایی خواسته بودیم که در این ایام پرواز چارتری عتبات نداشته باشند که این موضوع هم رعایت شده است. وی با اشاره به نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر عرضه بلیت‌ها پرواز‌های اربعین اظهار داشت: قیمت تعیین شده ۶ میلیون تومان در مسیر رفت و برگشت در بازه زمانی ۱۵ شهریور تا ۳۰ شهریور اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی: عرضه گوشت اسب و الاغ در کشور وجود دارد
زارعی رئیس سازمان نظام دامپزشکی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان درباره مباحث مطرح مبنی بر عرضه گوشت تک سم‌ها از جمله اسب و الاغ اظهار داشت: بر اساس گزارشاتی که به ما رسیده این مسئله صحت دارد، اما میزان آن در حدی نیست که مردم بخواهند نگران شوند.

نماینده مجلس: تاج نباید وارد انتخابات فدراسیون فوتبال می‌شد
رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: وقتی پرونده تاج باز است، او نباید به انتخابات فدراسیون فوتبال ورود می‌کرد. اطلاع رسانی و برخورد فساد باید در حد همان فساد بزرگ باشد. انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، به دلیل شائبه‌هایی که در مورد مسائل مالی به وی وارد است، تعجب و انتقادات بسیاری را به همراه داشت. در این خصوص، جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: مهدی تاج در انظار عمومی به عنوان یکی از مدیرانی شناخته می‌شود که یک قرارداد نامناسبی را به کشور تحمیل کرده است. از فساد ایشان که در برخی رسانه‌ها گفته می‌شود خبری ندارم، اما وقتی که نگاه‌ها به یک نفر منفی است، به نظر می‌رسد تا زمانی که این اتهامات رفع شود، خود او نباید پا به عرصه بگذارد. زمانی که پرونده قضایی او باز است و این برای مردم که فرق بین فدراسیون و دولت را نمی‌دانند، حرف و حدیث‌های بسیاری پیش می‌آورد، می‌گویند دولت جمهوری اسلامی از یک فاسد حمایت کرده و این امر بازخورد خوبی ندارد. به نظرم وقتی کسی با این خصوصیت بین مردم شناخته می‌شود قبل ورودش باید اتهاماتش برطرف شده و مردم را قانع کرده باشد که من آن چیزی که پشت سرم گفته می‌شود نیستم؛ امروز این حضور و اتفاق قشنگ نیست.

۴ نفر در رابطه با آتش سوزی تالاب انزلی دستگیر شدند
دادستان انزلی از دستگیری چهار متهم به آتش افروزی در تالاب بین‌المللی انزلی خبر داد و گفت: این افراد تحت‌نظر هستند و از طریق مرجع انتظامی برای آنان پرونده تشکیل شده وتحقیقات مقدماتی در این رابطه در دست انجام است. وی در خصوص نحوه برخورد دستگاه قضا با متهمان آتش سوزی در تالاب انزلی تصریح کرد: قانونگذار در ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی برای افرادی که قصد تصرف اراضی دولتی داشته باشند، مجازاتی بین یک تا پنج سال حبس در نظر گرفته؛ ضمن آنکه بر اساس مواد یک تا ۲۰ قانون هوای پاک هم برای چنین اقداماتی از نظر قانونگذار جرم‌انگاری شده است. وی تاکید کرد: دستگاه قضا با افرادی که قصد دست درازی به بیت المال داشته و با هدف تصرف بیت المال اقدام به آتش افروزی در این منطقه می‌کنند، برخورد قانونی کرده و پرونده تشکیل داده و اجازه نمی‌دهد حتی یک وجب از اراضی دولتی تصرف شود.

هشدار درباره کمبود جراحان متخصص سیاه‌نمایی نیست
محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نشست خبری بیماری‌های گوارش و کبد که امروز ۱۲ شهریورماه برگزار شد با بیان اینکه اگر نظام ارجاع در کشور پیاده شود نیاز به متخصص کمتر می‌شود، گفت: با افزایش پزشک عمومی مشکل جراح قلب حل نمی‌شود. رئیس زاده تاکید کرد: الان کسی حاضر نیست در رشته جراحی قلب تحصیل کند. رشته‌های ضروری کشور خالی می‌ماند، اگر فکر اساسی نشود باید از کشور‌های دیگر جراح بیاوریم. وی بیان کرد: بحث سیاه نمایی نیست اینکه کشور با کمبود جراح متخصص مواجه خواهد شد دغدغه مهمی است. وزیر بهداشت برای حل این مشکلات تسهیل گری می‌کند، اما کافی نیست و باید راهکار اساسی در نظر گرفته شود.

عبدالرضا داوری: ۸۵ درصد از ترور‌های هسته‌ای در دوره مذاکرات جلیلی رخ داد
عبدالرضا داوری با انتشار توییتی به انتقاد از عملکرد سعید جلیلی در مذاکرات هسته‌ای پرداخته و آن دوره را بدون یک جمله توافق دانست. عبدالرضا داوری در توییتی نوشت: تشدید تحریم‌ها و ترور دانشمندان هسته ای، برونداد مدیریت سعید جلیلی در مذاکرات هسته ای، بدون یک جمله توافق بود. او پرونده را با ۵۰ تحریم از علی لاریجانی تحویل گرفت و با ۵۰۰ تحریم به جواد ظریف تحویل داد. ۸۵ درصد از ترور‌های دانشمندان هسته‌ای ایران در دوره مذاکرات سعید جلیلی اتفاق افتاد.

متکی: منطقاً باید توافق صورت‌گیرد
منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه گفت: با توجه به جمیع شواهد و وضعیت «بایدن» در آمریکا، منطقاً باید توافق صورت گیرد. با وجود این، پرونده هسته‌ای به ابزاری پرمنفعت برای معطل نگه داشتن ایران تبدیل شده است.

انتقاد از حضور روحانیون در بانکها: روحانیت نباید در هیچ کار اجرایی حضور یابد
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: ایراد و اعتراض فقط این نیست که چه لزومی دارد در هر شعبه بانکی یک روحانی مستقر شود. ایراد اصلی این است که چرا هر یک از بانک‌های کشور باید یک ناظر فقهی داشته باشند؟ مگر بانک‌های کشور هر کدام احکام شرعی خاص خود را دارند؟ دخالت دادن روحانیت در امور اجرایی به هر بهانه‌ای که باشد، اقدامی زیانبار است. تجربه ملموس و غیرقابل انکار به همگان نشان داده است که روحانیت نباید وارد امور اجرایی حکمرانی شود.

نماینده مجلس: جریمه نقدی حجاب راه بردن مردم به بهشت نیست
نوری قزلجه نماینده مجلس:قطعا جریمه نقدی راه برقراری حجاب اسلامی نیست و نمی‌شود با این کار‌ها مردم را به‌درستی ارشاد کرد. گاهی آدم شک می‌کند که این تصمیمات و سخنان واقعا از سر دلسوزی برای اسلام و سعادت دنیا و آخرت مردم است یا ناشی از افکار انحرافی است که از جا‌هایی رسوخ کرده است. هر چقدر با منطق و عقل می‌سنجیم، این حرف‌ها درست نیست و نمی‌توانیم با جریمه نقدی انسانی را سعادتمند کنیم و به بهشت بفرستیم. این حرف‌ها با عقل سازگار نیست. اگر طبق این صحبت قرار باشد برای نوع و میزان حجاب زنان جریمه نقدی تعیین شود، افرادی که شرایط مالی مناسبی دارند، با پرداخت جریمه نقدی، نوع پوشش خود را انتخاب می‌کنند. این محدودیت باز هم برای اقشار کم‌درآمد جامعه باقی می‌ماند که باز‌هم به تشدید طبقه‌بندی اجتماعی می‌انجامد؛ یعنی جریمه بده و نوع پوششت را انتخاب کن و این به نفع افراد پولدار است. /شرق

بعد از واکنش منفی مردم به گرانی بنزین سران قوا خود را بی خبر نشان دادند
فلاحت پیشه نماینده سابق مجلس:موضوع گرانی بنزین سه بار به صورت استمزاجی در جلسات غیرعلنی مطرح شد، هر سه بار نمایندگان مخالفت کردند و حتی اجازه بحث ندادند. اما نهایتا سران سه قوه، مصوب کردند که بنزین گران شود. در آن سه‌شنبه معروف که ۳ روز قبل از گرانی بنزین بود، علی لاریجانی باز هم به نمایندگان نگفتند که قرار است بنزین گران شود، تنها یک استمزاج جدی‌تر را در جلسه غیرعلنی مطرح کرد و دیگر به موضوع پرداخته نشد تا اینکه نهایتا موضوع اعلام عمومی شد و شوکی در جامعه به وجود آمد. پس از اعلام عمومی خبر و مشخص شدن واکنش‌های منفی مردم، مسابقه‌ای بین سران قوا شکل گرفت که خود را بی‌خبر نشان دهند. در صورتی که تصمیم در نشست سران قوا گرفته شده و مجلس بی‌اطلاع بود. /اعتماد

خفت‌گیران گروهی از موتورسوار دستگیر شدند
مرکز رسانه قوه قضاییه:طی روز‌های گذشته فیلمی با عنوان خفت گیری گروهی از یک موتور سوار در فضای مجازی منتشر شد. براساس ویدیو منتشره پنج نفر با استفاده از سلاح سرد اقدام به سرقت کیف یک شهروند موتور سوار کردند و از صحنه متواری شدند. با دستور دادستان تهران، پس از انجام اقدامات لازم، هر پنج سارق بلافاصله دستگیر شدند. پرونده قضایی برای متهمان این پرونده تشکیل شده و در حال انجام تحقیقات بیشتر است.

چرا پزشکان ایرانی به فکر مهاجرت هستند؟
شاهین آخوندزاده استاد تمام گروه روان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس بیمارستان روزبه:با شرایطی که در حال حاضر برای رزیدنت‌ها فراهم کرده‌ایم، اقبالی برای تحصیل و کار برای آن‌ها نمی‌ماند و اتفاقا مهاجرت‌ها بیشتر از گذشته است. یک دانشجوی رشته پزشکی ۷ سال درس می‌خواند، درس‌هایی بسیار سنگین، کشیک هم که می‌گذراند یک میلیون تومان بابتش می‌گیرد، بعد هم باید بسیار درس بخواند تا بتواند در آزمون دستیاری قبول شود، در دوران رزیدنتی که در همه جای دنیا شغل محسوب می‌شود، باید در کنار درس خواندن کشیک‌های سنگین بدهد، ۱۲ تا ۱۵ نوبت کشیک شب. در طول این مدت هم اجازه کار ندارد، تصور کنید حدود ۳۰ سال هم دارد و اگر خانواده داشته باشد، باید هزینه خانواده را هم بدهد در حالی که حقوقش حدود ۵ الی ۶ میلیون تومان است. وضعیت این پزشک را تصور کنید، بعد از این مرحله در  ۳۵ سالگی تازه می‌رود مناطق محروم برای خدمت، مناطقی که اغلب دور از مرکز هستند و امکانات‌شان بسیار محدود است، این شخص باید واقعا عاشق پزشکی باشد تا بتواند این شرایط را تحمل کند وگرنه این همه سختی و مشقت قابل تحمل نیست. برای دانشجویان پزشکی چنین آینده‌ای وجود دارد و خب این آینده چندان روشن و قابل توجه نیست. /خبرآنلاین

پرونده «پی. ام. دی» باید برای همیشه بسته شود
فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس: تیم مذاکره کننده ایرانی باید در جریان مذاکرات، محکم ایستادگی کند تا تحریم‌ها برداشته شود. همچنین پرونده ادعایی که در سه سایت مطرح شده و آژانس آن را پیگیری می‌کند و همچنین پرونده ایران در آژانس تا این مقطع، باید بسته شود. باید پرونده ابعاد احتمالی نظامی ایران به طور کلی بسته شود چراکه طرف‌های غربی قول دادند که این پرونده را در سال ۹۴ می‌بندند ولی نبستند و هر دفعه هم می‌روند و یک مدارک جدید ایجاد می‌کنند. تیم مذاکره کننده ما تاز مانی که گفته نشود پی ام دی بسته شده است و هیچ وقت باز نخواهد شد، باید ایستادگی کنند.

مدرسه‌ای به سبک رائفی‌پور
نامش مدرسه مصاف است. م‌ص‌ا‌ف، مخفف مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فرماسونری. مدرسه پسرانه، خصوصی، مجانی و البته بدون مجوزی که می‌خواهد حکمرانان آینده را آماده کند. اجازه دهید کمی با خاطرات شما بازی کنم. «امیرحسین عزیز (تتلو) به خاطر این روز‌ها به حالت غبطه می‌خورم» یادتان آمد از چه کسی حرف می‌زنم؟ بله علی‌اکبر رائفی‌پور، مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان، کسی که با اظهارنظر‌های عجیبش در مورد فرماسونری، ادیان و فرقه‌گرایی در اواخر دهه ٨٠ به شهرت رسید و به تازگی نام مؤسسش به خاطر مطرح‌شدن در پرونده تخلف چند هزار میلیاردی و جنجالی فولاد مبارکه کمی سر‌ها را برگرداند. چند ماه پیش تبلیغات مدرسه‌ای با نام مصاف در سطح شهر تهران پخش شد و خبر از اولین آزمون ورودی این مدرسه می‌داد. حالا مسئولان مدرسه دانش‌آموزان را هم انتخاب کرده‌اند و انتظار آغاز سال تحصیلی جدید را می‌کشند. در سایت مدرسه آمده و وعده داده، نوجوانان شما را در حوزه‌های اخلاق اسلامی، اعتقادات، آداب معاشرت و... تربیت می‌کند. /شرق

سهم ۴۰ درصدی زنان از زائران اربعین؛ چند درصد زنان انفرادی به کربلا می‌روند؟
مدیر امور بانوان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات:پیش‌بینی می‌شود براساس آمار ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح، نزدیک به ۴۰ درصد از زائران اعزامی از کشورما بانوان باشند. با توجه به آمار سامانه سماح و سهم نزدیک به ۷ درصدی بانوانی که انفرادی به اربعین اعزام می‌شوند توصیه اکید ما به هموطنان به‌ویژه بانوان اعزامی به زیارت اربعین این است که حتما به شکل خانوادگی مشرف شوند. به بانوانی که امکان تشرف خانوادگی را ندارند توصیه می‌کنیم حتما در گروه‌های دست‌کم پنج نفری و تنها از مسیر اصلی پیاده روی و با وسایل نقلیه عمومی طی طریق کنند و تنها در موکب‌های بزرگ بیتوته کرده و ترجیحا از رفتن به منازل شخصی و دور از مسیر اصلی پرهیز کنند.

هوش مصنوعی تسلا تا ۱۱ سال دیگر از مغز انسان قدرتمندتر می‌شود!
یک شرکت لیزینگ خودرو در تحقیقی پیش‌بینی کرده که تراشه هوش مصنوعی تسلا تا ۱۱ سال دیگر از مغز انسان هوشمندتر شود. توانمندی‌های تراشه‌های تسلا سالانه با نرخ ۴۸۶ درصد در حال بهتر شدن هستند و اگر زمان آغاز توسعه این سیستم را در نظر بگیریم، حدود ۱۷ سال طول می‌کشد تا بلوغ آن را ببینیم. این در حالی است که ذهن انسان در ۲۵ سالگی به بلوغ می‌رسد. /دیجیاتو

انتقاد عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب از نحوه انعکاس یک خبر در رسانه‌ها
عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از نحوه انعکاس پروژه بزرگ آبرسانی غدیر در برخی روزنامه‌های امروز انتقاد کرد. مهدی فضائلی در توئیتر نوشت: عده‌ای نه تنها اصرار دارند امیدی ایجاد نکنند، بلکه تلاش می‌کنند مانع رسیدن هر بارقه امیدی هم باشند؛ باور ندارید؟ عدم انعکاس یا نحوه انعکاس پروژه بزرگ آبرسانی غدیر به مردم شریف خوزستان را در برخی روزنامه‌های امروز ببینید!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۹
امام جمعه اصفهان اول باید می گفت چه شاخصه هایی برای حکومت اسلامی داره تا ما هم بدونیم و بعد نتیجه گیری می کرد.
مثل اینکه مهدی فضائلی می خواد بزور در دل مردم امید وارد کنه!!!!
مشکل اصلی مردم و جوانان ، شغل و مسکن است ... این ها را در اولویت قرار دهید
برای جلوگیری از فخرفروشت کم کم حداکثر قیمت برای لوازم خانگی، لباس، دوچرخه، لوازم التحریر، کفش، مبلمان، ظرف و ظروف و ... تعیین میشه!!!! اینم راه کار دولت مردان برای کاهش اختلاف طبقاتی!!!!!
همین تفکری که می گوید برای جلوگیری از فخر فروشی ورود خودروی گران ممنوع است سرعت اینترنت را کم می کند و فیلتر هم می گذارد می گوید بیشتر لازم نیست و ... و می خواهد در همه جزئیات زندگی مردم دخالت کند و حد و حدود تعیین کند
آقا پلیس لطف کن جریمه تلفن همراه کمربند بستن عبور از چراغ قرمز و... هم بردار چون افراد پولدار اهمیت نمی دهند و فقط افراد فقیر و پراید سوار می مانند و جریمه
سطحی حرف می زنی خانم نماینده
یکی نیست این بنده خدا فاطمی امین را از خواب بیدار کنه !!؟؟
بابا جون واردات خودرو کجا بود برجام رفت رو هوا کجایی
میگی نه وایسا ببین
دولتمردان کنونی میگن اوضاع خوبه!!! ما هم میگیم خوبه؟؟؟!! خصوصا کاهش تورم!!!
جهت اطلاع آقای نوری قزلجه نماینده مجلس و سایر نمایندگان:
تدوین پیش نویس طرح جامع عفاف و حجاب در ستاد امر به معروف و نهی از منکر فاقد پشتوانه قانونی است.
استدلال
سوال: ستاد بر اساس کدام قانون یا مجوز قانونی، اقدام به تدوین این طرح کرده است؟
طبق بند11 ماده 16 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ستاد وظیفه پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص راهکارهای اجرایی فرهنگ عفاف و حجاب را دارد.
در قانون صراحتا ذکر شده که ستاد مجریِ راهکارهای تصویب شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی است و هیچ نقشی برای ستاد در هیچ سطحی از سیاست گذاری ( از تدوین پیش نویس تا پیشنهاد طرح و...) در نظر گرفته نشده است و اصولا تدوین این پیش نویس خلاف قانون صورت گرفته است و برای طرح در مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مراحل تحقیق و پژوهش و فرایندهای تبدیل به طرح یا پیش نویس مصوبه مجددا طی شود (هر چند به اینکار کاملا صوری هم انجام شود ولی ضرورتا باید این مراحل طی شود)
در این میان ممکن است به بندهای 1 و 4 ماده 16 استناد شود که در خصوص بند1 و بند11، موضوع اعم و اخص مطرح می شود و آنچه قانونگذار در بند 11 به صورت ویژه به آن پرداخته است قطعا از شمول بند1 خارج می شود. در خصوص بند4 متاسفانه این بند بسیار کلی است و اگرچه ظاهرا باید الگوهای رفتاری آمران به معروف و ناهیان از منکر باشد اما چون این موضوع صراحتا ذکر نشده نمی توان محدوده این بند را مشخص کرد ولی حتی در صورت عام بودن این بخش، همان استدلال درباره بند1 و بند 11 در خصوص بندهای 4 و 11 هم صادق است.
ضمن اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در انجام وظایف محوله در مصوبه 427 موفقیتی کسب نکرده است و بسیاری از چیزهایی پیش زمینه ی اجرای طرح جامع عفاف و حجاب، پیشنهادی آن ستاد است محتوایی است که ستاد باید طی 17سال گذشته و در اجرای وظایف بندهای 5تا11 ستاد در این مصوبه انجام میداد.
5ـ تبیین شاخص‌های حجاب اسلامی و تعیین موارد مخالف با آن.

6ـ تدوین برنامه‌‌های آموزشی در رابطه با امر به حجاب اسلامی و نهی از بدحجابی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط ونظارت بر اجرای آن.

7ـ تشویق مسئولان امر در عرصه حجاب و عفاف.

8ـ اعزام آمران و ناهیان در ادارات به منظور اجرای صحیح این فریضه در خصوص عفاف و حجاب اسلامی از طریق شوراهای امر به معروف و نهی از منکر.

9ـ تشویق جامعه به حفظ پوشش اسلامی و قبولاندن نظارت همگانی به عنوان یک اصل مسلم شرعی و انسانی.

10ـ اجرای اصول پوشش اسلامی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در جهت مقابله با الگوهای نامناسب رفتاری در جامعه.

11ـ نظارت بر رعایت کامل عفاف و حجاب در مراکز، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی.

آنچه ستاد الان به عنوان نقطه قوت طرح جامع عفاف و حجاب ذکر می کند در واقع همین وظایفی است که به مدت 16سال از جانب شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن ستاد ارجاع و آن ستاد در تحقق آن یکی از بیش از 30 نهاد شکست خورده یا اهمال کار است (نکته: ادعای شکست یا اهمال کاری یا سنگ اندازی نهادهای ذی مسئولیت صراحتا در طرح جامع عفاف و حجاب ، مستند به ارزیابی های ستاد امر به معروف و نهی از منکر آمده و ادعای شخص من نیست)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
بنظر من چون موضوع حجاب به شرع مقدس مربوط می شود باید نظر تمام مجتهدین سرشناس د آن لحاظ و تاییدیه آن گرفته شود
چطور میشه مهاجرت کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
اینطوری:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
آره منتظرت هستن
مشکل این هست که شادی های امروز شما زندگی خراب کن هست
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
چرا پزشکان ایرانی مهاجرت نکنند ؟
الان هزینه ایی که به یک پزشک فوق تخصص جراحی قلب بابت بای پس سه رگ قلب در یک بیمارستان دولتی بعد از چند ماه پرداخت می شود حدود ۲ میلیون تومان است در صورتیکه در کشور عمان بابت این عمل ۴۰۰ میلیون ت مان می گیرد یا حقوق یک پزشک خانواده در یک روستای محروم ۱۲ میلیون تومان است در صورتیکه در کانادا به او ۱۱ هزار دلار می دهند پس چرا مهاجرت نکند ؟
دولت باید یک نقشه اشتغال به نسبت تراکم جمعیتی داشته باشد یعنی به ازای پراکندگی جمعیتی چه مقدار شغل و یا ظرفیت اشتغال وجود دارد
در نواحی که به نسبت جمعیت شغل کمتری وجود دارد به معنای عدم توسعه یافتگی در آن نواحی است و باید نسبت به طرح های اشتغال آفرینی اقدام کند نه اینکه با زد و بند و چانه زنی صاحب نفوذان این عمل صورت بگیرد
دولت باید یک نقشه سطح درآمد به نسبت تراکم جمعیت هم داشته باشد و علت کاهش سطح درامد به نسبت تراکم جمعیتی را کشف و برای حل آن اقدام کند

هرچقدر که تراکم جمعیت حالت متوازن تری داشته باشد هم به نفع شهرهای بزرگ و پرجمعیتی مثل تهران است و هم به نفع شهرهای کم تراکم جمعیتی و جلوی مهاجرت بی رویه را می گیرد و باعث مهاجرت معکوس می شود
رابطه مستقیمی بین مهاجرت نخبگان و سطح درآمد ملی وجود دارد
اگر با ایجاد شفافیت مالی و نظم و انضباط مالی و حساب و کتاب دقیق بتوان سطح درآمد ملی را افزایش و در جای خودش و بر اساس عقل و منطق و عدالت تقسیم کرد مسلما مهاجرت نخبگان معکوس خواهد شد

درست نیست پولی که برای آموزش نخبگان در دانشگاه ها می شود به نفع کشورهای صاحب قدرت مصادره شود

یک زمانی دغدغه استعمار را داشتیم که چرا نفت و منابع کشور را غارت می کنند اما اکنون با دست خودمان متخصص تربیت و در اختیار همان کسانی قرار می دهیم که نفت ما را غارت می کردند
اگر مردم یک کشور به جای مسائل مهم دنبال مسائل حاشیه ای و نزاع بر سر موضوعات بی خود و درگیر اشخاص باشند براحتی در هر برهه و زمان یا بدست بیگانگان و یا بدست خودشان دچار استثمارزدگی می شوند

باید رها کرد مسائلی را که نه بدرد دنیا و نه بدرد آخرت می خورد حتی اگر رنگ و لعاب دینی به خودش گرفته باشد و نباید بر سر آنها جدال کرد

دشمنان ما همیشه بدنبال این هستند که ما را سرگرم مسائل بیهوده و حاشیه ای کنند و موزیانه از ترفندهای بزرگ نمایی استفاده می کنند و یک مسئله کوچک را چنان برجسته می کنند که گویی عالم درگیر آن است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
آفرین، چهل سال ما را سرگرم حجاب اجباری کردند که اصولأ وظیفه دولت نیست وباید توسط خانواده ها و خود بانوان تصمیم گرفته شود و مهم‌ترین از همه بجای بزرگنمایی آیه سی سوره نور به آیه ۲۹ همان سوره توجه شود و مردان باید اصلاح شوند و دید دیگری داشته باشند.
منظور از قدرتمندی تراشه قدرت پردازش اوست نه هوشه او. درضمن زمین منابع به واقعیت کشیدن فیلم من یک ربات هستم رو نداره
کنایه نماینده مجلس به بیماری وزیر راه و بازداشت مشاورش

وزیری که تا هنگام ارائه برنامه و دفاع از برنامه خودش در مجلس نمیدانست که وزیر کدام وزارتخانه هست ، به نظر شما خودش و اطرافیانش برای خدمت امدند؟

من میگم نه شما چطور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
عالی
برند تارا در حول و حوش 13 هزار دلار طبق اعلام سایتهای داخلی برای صادارت است، خانواده پراید به دلیل سالها تولید، بخش اعظمی اش داخلی سازی شده و قیمت پاین شده بود، نهادهای دولتی و حاکمیتی با بستن واردات و فضای رقابتی از یک طرف و از طرفی اعمال قوانین ایمنی و زیست محیطی در زمان اوج تحریم، بدون هماهنگی سران قوا، عملا کشور در مقابل تولید خودروی اقتصادی تنها گذاشتند، در حالیکه باید اول یک پلتفرم اقتصادی جایگزین برندهای قدیمی از پیکان و پراید تا پژو 405 و غیره میکردند و بعد حکم تعطیلی خط!
تولید اقتصادی خودرو، باید بالای 70% داخلی سازی و تیراژ بالای یک میلیون از یک پلتفورم باشد تا قیمت زیر ده و حتی زیر 7 هزار دلار برسد. عجیب است قوای سه گانه کشور و این همه تشکیلات وقتی پای منافع عمومی و طبقات فرودست میرسد چنین بی توجهی میکنند.
در حالی طبقات فرودست دو سوم جمعیت کشور و بدنه رای دهندگان هستند، این مردم سالاری دینی در کشور ایران پس به چه درد میخورد وقتی کار اساسی به نفع این طبقات نمیکنند، کشور جولانگاه گرانی و اجحاف اقلیت سرمایه دار و مافیایی ها شده!
سعید ممد ،
تو چی میگی این وسط؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
انسان بزرگیه و به حتم رئیس جمهور آینده ایرانه البانی نشین
الان ۲ ماهه برآورد واردات دارن. کی دیگه؟ سال تموم شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
واردات خودرو در شرایط فعلی تحریم یک خالی بندی فانتزی بیش نیست
اگر برجام پلاس احیا شود شاید ، ولی در غیر اینصورت واردات خودرو به سبب بارمالی ارزی ان برای دولت محال است
چرا دير اقدام ميكنيد به اب رساني
اگر ورادات با عوارض بسیار پایین و حتی صفر آزاد شود ایا این گفته "واردات خودرو با قیمت بالاتر از ۲۰ هزار دلار فقط به ایجاد شکاف طبقانی بیشتر در جامعه" دیگر معنی پیدا می کند؟ وقتی محدودیت ها برداشته شود و هر کسی بتواند به قیمت بسای پایین تر از قیمت های کنونی خودرو تهیه کند دیگر عامل تفاوت طبقاتی نخواهد بود پس پیشنهاد می شود واردات خودرو با عوارض صفر در مقابل افزایش 50 یا 100 یا حتی 200 درصدی قیمت بنزین تصویب شود و دولت به جای کسب درامد از عوارض از تغییر نرخ سوخت کسب درامد کند این باعث کاهش قاچاق سوخت افزایش محیط رقابتی در تولید خودرو کاهش سریع مصرف بنزین به دلیل کاهش مصرف در خودروهای کم مصرف خارجی و درنهاینت حل همیشگی مشکل دلالان حوزه سوخت و خودرو
آقای فضائلی پروژه آبرسانی غدیر هم اگراعتراضات مردمی نبود مثل آزادراه تهران شمال به تاریخ می پیوست. امثال شمابا خوشگذران ها باید هم از مطبوعات منتقد گله ای کنند!
60 تا 70 هزار خودرو به کام غیر مردم... برای عامه مردم نیست.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
درسته ولی یه بخش از تقاضا رو جواب بده بازم خوبه تو بگو تقاضای محتکرها و ...
مجلس!!! نماینده مردم ....؟
وزارت صمت مسئول بردن مردم به بهشت شده و اونایی که فخر بفروشن مستقیم به جهنم میرن .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
مسئولین و بچه های مسئولین که خودرو گران و خارجی سوار میشوند و در خارج از کشور زندگی میکنند همه د ر حال فخر فروشی هستند
من نظری ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
مجبوری مگه نظر بدی
اقدس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
منم با شما مخالفم
اقای امام جمعه اصفهان این چیزی که میگی البته نظر شخصی شماست
جناب آقای دکتر سعید محمد، فلسفه وجودی مناطق آزاد، تسهیل و تشویق به صادرات است نه واردات!!!
اینکه کسی هشدار خطر بدهد سیاه نمایی نیست سیاه نمایی، آبروریزی بین المللی است از آن تفاوت فرهنگی در برزیل تا رونمایی از جام جهانی فوتبال در ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
تو دیگر چقدر پرتی
وزارت صمت: واردات خودرو بالاتر از ۲۰ هزار دلار به ایجاد شکاف طبقانی بیشتر می‌انجامد!!!!!!!!!!!!!! یعنی ایشون با این ادبیات پوپولیستی واقعا وزیر هستند؟ طبقات خاص که در هر شرایطی ماشین مورد علاقه شون رو سوار میشن! حالا واردات ممنوع باشه یا نباشه! البته شکاف طبقاتی در حد اعلا وجود داره فقط واردات ماشین های لوکس باعث نمایش بیشتر اون میشه ......... البته در کشوری که گوشت و مرغ و تخم مرغ و..... کالای لوکس محسوب میشه برای نمایش شکاف طبقاتی نیازی به مقایسه ماشین ها نیست .....!!
جناب امام جمعه اصفهان
معیار شما از حکومت واقعی اسلامی چیست تا بشود مقایسه کرد والا اینکه وضع فعلی را نزدیک ترین بدانیم این ظلم آشکار به اسلام است آنچه امروز ما می بینیم فرسنگها با حقیقت فاصله دارد اگر سانسور نمی شد چند مورد را می نوشتم
واقعا جای تاسف است که دو کشور مسلمان ایران وعراق که مسئولین ما ادعای مبارزه با آمریکا دارند حتی در مبادلات مالی بین خودشان و اربعین حسینی هم صحبت از دلار می کنند و به جای اینکه به با ارزش کردن ریال بیندیشند در گفتار و عمل از همه چیز خودشان را حتی اربعین را به دلار گره زده اند

یا ادعای مبارزه با آمریکا نکنید و یا اگر واقعا مدعی مبارزه با آمریکا هستید به جای بلف و شعار و و ... در عمل مبارزه کنید و اینقدر روی اعصاب مردم راه نروید
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
یکی از علت هایی که مخالفان زبان به دست آوردهای ایران نمی گشایند این است که مشک بایید خود ببوید یعنی بقدری باید درست کار شود که مردم در عمل و با پوست و اسخوان خود دست آوردها را لمس کنند
دقیقا مثل کشورهای پیشرفته که آپلو به قعر آسمان می فرستند ولی خیلی از آنها را مخفی نگه می دارند و بعضی از آنها را بمنظور آگاهی جامعه که جنبه علمی دارد بیان می کنند
اما مسئولین ما هنوز یک چیزی را تکمیل نکرده در بوق کرنا و شعار می کنند که من جمله همه آنها جنبه سیاسی دارد اما نمی فهمند که مردم و جامعه هوشیار و آگاه هستند و می فهمند که کجا کار می شود و کجا کم کاری می شود و مسئولین بهتر است نگران این نباشند که دست آورد آنها در دید مردم پنهان خواهد بود
از شاخصه ها
زارعی رئیس سازمان نظام دامپزشکی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان درباره مباحث مطرح مبنی بر عرضه گوشت تک سم‌ها از جمله اسب و الاغ اظهار داشت: بر اساس گزارشاتی که به ما رسیده این مسئله صحت دارد
اصلا" نمیتوانم چیزی بگویم - خرابی و درد مملکت بقدری زیاد و روز افزون است که قابل بیان نیست تا خدا چه بخواهد
اگر قرار است برای واردات خودرو تخصیص ارز و یارانه و...انواع رانت بوجود آید هر چه سریعتر این موضوع را فراموش و این یک میلیارد دلار را صرف واردات کامیون و اتوبوس برای بهبود ناوگان فرسوده و اسفناک حمل بار و مسافر جاده ای اعم از کامیون و اتوبوس کنند حتی اگر رانتی باشد مطمئن باشید سودش بهچرخش زندگی مردم فقیر اعم از بهبود جابجایی بار و مسافر بیشتر میرسد. در هر صورت از ماشین سواری پارک شده در پارکینگ مردم خیرش بیشتر است.
من یه سوال دارم اون تویوتا لندکروز 2020 که پلاک ملی داشت چجوری وارد تهران شده ؟ و چجوری تونسته پلاکش کنه آقای وزیر شما فکر کردی اون قشری که بخواد سوار خودر 50 هزار دلاری بشه سوار نمیشه ؟ شما اگه میخواید واقعا شکاف طبقاتی ایجاد نشه وادات خودرو با تعرفه مناسب رو مثل تمام کشور های دنیا آزاد کنید تا همه خودرو با کیفیت و قیمت مناسب سوار بشن. در ضمن همین الان اختلاف ارزان ترین وگرانترین ماشین های داخلی بیش از یک میلیارد هستش . به نظر شما این خودش اختلاف طبقاطی ایجاد نمیکنه ؟ اختلاف طبقاتی در هر شرایطی وجوود داره.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار