بازدید 5179

کارایی انواع ترانسمیتر دما و خرید آن از پیکاتک

کارایی ترانسمیتر دما بسیار وسیع و گسترده است. به همین دلیل نیاز استفاده و بهره گیری از آن یک نیاز محرز و مسلم است. مهم ترین دلیل استفاده از این دستگاه قابلیت آن در خصوص کنترل دما از راه دور است.
کد خبر: ۱۱۳۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 03 September 2022

با توجه به حرکت سریع جهان به سوی مدرنیته شدن از لحاظ فناوری و صنعت، کارایی ترانسمیتر دما یکی از نیازهای غیر قابل انکار است. زیرا از این نوع دستگاه در بخش های مختلف صنعت به وفور مورد استفاده قرار گرفته می شود. جدای از بحث کاربرد این دستگاه موضوع مهم کیفیت و استاندارد بودن آن است که خوشبختانه این فاکتور مهم در گروه تولیدی پیکاتک رعایت می شود.

لینک های مفید: خرید ترانسمیتر دما

ترانسمیتر دما چیست؟

کارایی انواع ترانسمیتر دما و خرید آن از پیکاتک

ترانسمیتر دما چیست؟

با توجه به کارایی ترانسمیتر دما می توان آن را دستگاهی معرفی کرد که قابلیت اتصال به سنسور دما را دارد. با برقراری این اتصال ترانسمیتر سیگنال هایی را جهت نظارت و کنترل دما منتقل می کند. همچنین می توان ترانسمیتر را بهترین و ایده آل ترین دستگاه جهت اندازه گیری دما از راه دور معرفی کرد.

انواع ترانسمیتر دما

با توجه به کارایی ترانسمیتر دما و استفاده از آن می توان این دستگاه را در انواع مختلفی دسته بندی کرد. در اولین دسته بندی معمولا آن را به دستگاه های تک سیمی، دوسیمی و بی سیم تقسیم بندی می کنند. همچنین در دسته بندی دیگر با در نظر گرفتن ایجاد جریان این نوع دستگاه را به پسیو و اکتیو تقسیم کرده اند. علاوه بر دسته های یاد شده و با در نظر گرفتن نحوه نصب دستگاه آن را به نوع کله ای و ریلی نیز تقسیم بندی می کنند.

لینک های مفید: ترانسمیتر دما روزمونت

کارایی ترانسمیتر دما از نوع پسیو

بیشترین میزان کارایی ترانسمیتر دما مربوط به نوع پسیو است. پسیو نوع غیر فعال این دستگاه است که در ساخت و راه اندازی آن از هیچ منبع تغذیه جداگانه ای استفاده نشده است.

کاربرد ترانسمیتر دما از نوع اکتیو

کارایی انواع ترانسمیتر دما و خرید آن از پیکاتک

کاربرد ترانسمیتر دما از نوع اکتیو

برای استفاده و کارایی ترانسمیتر دما اکتیو لازم است دستگاه دارای یک منبع تغذیه ای جداگانه باشد. از این رو باید یک سیم کشی جداگانه برای آن انجام شود. عملکرد این نوع دستگاه به این صورت است که جریان اندازه گرفته شده را بر روی دو خط به صورت جریان استاندارد ۴ تا ۲۰ میلی آمپر منتقل می کند.

لینک های مفید: ترانسمیتر دما اندرس هاوزر

راهنمای کاربرد ترانسمیتر دما

مهم ترین و اصلی ترین کاربرد ترانسمیتر دما در صنایع مختلف و برای کنترل و اندازه گیری دما است.

صنایع مختلفی که از این ابزار در آن ها استفاده می شوند عبارتند از:

۱: تغییرات دمایی و واکنش های شیمیایی.

۲: موتور های صنعتی.

۳: مخزن های مختلف تحت فشار.

۴: انواع دیگ های بخار در بویلر.

۵: انواع کوره های صنعتی و غیر صنعتی موجود در کارخانه جات ذوب آهن.

۶: سیستم های پایپینگ در پالایشگاه و فرایند های صنعتی.

تفاوت های ترانسمیتر دما های مختلف

با درنظر گرفتن نحوه عملکرد و کارایی ترانسمیتر دما تفاوت های اندکی در انواع مختلف آن وجود دارند. به طور کلی نحوه نصب مدل های مختلف دستگاه، نحوه سیم کشی، شکل ظاهری و نوع منبع تغذیه ای جهت کارکرد تفاوت های موجود در انواع ترانسمیتر دما هستند.

تولید کنندگان مطرح ترانسمیتر دما

کارایی انواع ترانسمیتر دما و خرید آن از پیکاتک

تولید کنندگان مطرح ترانسمیتر دما

با توجه به اهمیت استفاده و کارایی ترانسمیتر دما تولید کنندگان بسیاری در کشور اقدام به تولید این نوع دستگاه کرده اند. در میان جمع بسیار و متنوع این شرکت های تولیدی بهترین و معتبر ترین شرکت شرکت پیکاتک است. این شرکت با استفاده از تکنولوژی و فناوری های پیشرفته جهان اقدام به ساخت این نوع دستگاه کرده است. همچنین در ساخت آن از برترین استاندارد های جهانی پیروی می کند. جهت خرید و آشنایی با محصولات این شرکت می توانید ازسایت Pika tak.com دیدن کنید.

نکات مهم با توجه به کارایی ترانسمیتر دما

با توجه به کارایی ترانسمیتر دما نکات مهم و قابل توجهی وجود دارند که هنگام انتخاب آن باید مد نظر قرار بگیرند. اولین نکته محدوده دمایی هست که باید اندازه گیری شود. چگونگی نصب دستگاه، نیاز به نصب نمایشگر و میزان دمای عملیاتی و محیطی از جمله نکات مهم دیگری هستند که باید به آنها توجه شود. علاوه بر موارد ذکر شده در نظر گرفتن شرایط محیطی که دستگاه در آن نصب می شود نکته حائز اهمیتی است که توجه به آن جزء ملزومات است.

اهمیت بهبود سیگنال در کاربرد ترانسمیتر دما

بهبود سیگنال در کاربرد ترانسمیتر دما یک پروسه منظم است. این پروسه به چندین طریق سیگنال خام ورودی را برای آسان کردن اندازه گیری و ارتباط ارتقا و تقویت می کند. اهمیت مراحل بهبود سیگنال زمانی مشخص می شود که پارامتر ها و فاکتور های مختلف باید دریافت و اندازه گیری شوند. مثلا هنگامی پارامترهای فشار، نیرو، خروجی pt100، رنج فلو و ترموکوپل را هم زمان در اختیار داریم لازم است ترانسمیتر های مخصوص و خروجی سنسور ها به وسیله یک سیگنال مشخص و مشترک 4-20mA و یا 1-5V تبدیل شوند.

دلایل استفاده از ترانسمیتر دما

کارایی ترانسمیتر دما بسیار وسیع و گسترده است. به همین دلیل نیاز استفاده و بهره گیری از آن یک نیاز محرز و مسلم است. مهم ترین دلیل استفاده از این دستگاه قابلیت آن در خصوص کنترل دما از راه دور است. همچنین این دستگاه به وسیله اتصال به سنسورها می تواند سیگنال های ضعیف و کوچک را تقویت کند. در چنین حالتی این سیگنال ها تا سطح قابل قبولی ارتقا داده می شوند و می توان به راحتی از آن ها استفاده کرد. همچنین می توان سیگنال های تقویت شده توسط ترانسمیتر را به کمک سیم های مسی معمولی انتقال داد. علاوه بر آن می توان از این سیگنال ها جهت تحریک تجهیزات دیگر از جمله دیتالاگرها، مترها، کنترلرها، کامپیوتر ها و دستگاه های ثبت داده استفاده کرد.

نحوه عملکرد و کارایی ترانسمیتر دما

نحوه عملکرد و کارایی ترانسمیتر دما به این شکل است. ابتدا دستگاه جریان تولید شده از مسافت دور را که در یک منبع تغذیه DC تولید شده است را به درون سنسور خود منتقل می کند. سپس سیگنال اصلی به جریان منبع تغذیه منتقل می شود. به طور کلی ترانسمیتر در زمان اندازه گیری جریانی معادل 4 میلی آمپری را از منبع تغذیه DC به سمت سنسور ورودی خود می کشد. در مراحل بعدی و با بالا رفتن دما دستگاه شروع به کشیدن دمای بیشتری می کند. این فرایند آنقدر ادامه پیدا می کند تا جریان به 20 میلی آمپر افزایش پیدا کند. لازم به ذکر است سیگنال 20 میلی آمپر بالاترین دمای کشیده شده توسط ترموکوپل است.

مدار داخلی مخصوص کاربرد ترانسمیتر دما کار محدوده دمایی را انجام می دهد و در پایان سیگنال جریان خروجی آن را به نمایش می گذارد. همچنین جهت اتصال سیگنال خروجی دستگاه در یک مدار سری با مخزن تغذیه و سایر تجهیزات تنها به دو سیم مسی نیاز است. لازم به ذکر است این فرایند زمانی انجام می شود که یک مدار عملکرد دوگانه ای از خود نشان دهد. به عبارت دیگر باید سیگنال و خط منبع تغذیه با هم ترکیب شوند.

سخن پایانی

کارایی ترانسمیتر دما در صنعت جهت اندازه گیری دمای دستگاه مختلف صنعتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. لذا اخیرا مهندسان صنعتی در سراسر جهان اقدام به طراحی و ساخت نمونه های پیشرفته این نوع دستگاه ها کرده اند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی