بازدید 53573
سه هزار و صد و سیزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سردار کوثری: می‌توانیم غنی سازی۹۳ درصدی کنیم که به معنی بمب اتم است/ محسن رضایی: گلایه رهبر انقلاب باعث تحرک در خودروسازی شد/عضو کمیسیون امنیت ملی: با یادداشت اخیر آمریکا امیدها برای حصول توافق درحال از بین رفتن است/وزیر علوم: در بدو انقلاب، تعداد کل دانشجویان کشور ۱۷۰ هزار نفر بود؛ الان تعداد دانشجویان دکتری ۱۷۰هزار نفر است/رشوه ۱۰۰سکه‌ای کار دست آقای مدیر داد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:سخنگوی کمیسیون کشاورزی: افغانستان حقابه ما را نمی‌دهد، نیاز به اهرم فشار بیشتری داریم / استاندار فارس: درصدد هستیم بانوان متاهلِ کارمند ادارات از ساعت ۱۲ به منزل بروند و در سنگر خانواده، به جامعه خدمت کنند /عضو کمیسیون امنیت ملی: با یادداشت اخیر آمریکا امید‌ها برای حصول توافق درحال از بین رفتن است و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲ 01 September 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

روزنامه جمهوری اسلامی: واقعیت‌های اقتصادی می‌گوید دولت در یکسال گذشته در بهبود معیشت مردم موفق نبوده
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:با عبور از هفته دولت امسال، دولت سیزدهم یکسالگی فعالیت خود را پشت سر گذاشته، ولی هنوز مشکلات اقتصادی مردم را حل نکرده است. طبیعتاً این دولت اگر بخواهد مردم را از فشار‌های اقتصادی برهاند، باید از سیاست‌هایی که بر مردم فشار وارد می‌کند فاصله بگیرد و اسباب بهبود وضعیت معیشت مردم را فراهم کند؛ چیزی که تاکنون در این یکسال، آمار و واقعیت‌های اقتصادی آنرا نشان نداده است.

هاشمی‌طبا: طرح دولت برای واردات خودرو، یعنی ۵۰ هزارمیلیاردتومان رانت
مصطفی هاشمی‌طبا در روزنامه‌شرق نوشت:می‌گویند بازار نیاز به‌۵۰۰ هزار اتومبیل دارد تا قیمت‌ها متعادل شود. اولا معلوم نیست این برآورد بر چه پایه‌ای است؟ ثانیا مگر امکان واردات ۵۰۰ هزار خودرو وجود دارد. ثالثا می‌گویند می‌خواهیم ۵۰ هزار دستگاه خودرو وارد کنیم. آیا اگر بر فرض این خودرو‌ها با قیمت متوسط ۱۰، ۲۰ هزار دلار وارد شود و به قیمت ارز نیمایی بدون گمرک و سود بازرگانی به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان وارد بازار شود، قیمت‌ها می‌شکند؟ یقین بدانید مشغول فراهم‌کردن یک رانت ۵۰ هزار میلیارد تومانی در بازار خودرو خواهیم بود.


بیش از ۸۰ درصد جامعه پس از شیوع کرونا دچار اختلالات روانی شده اند
سردار محمد حسین سپهر فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونای کشور:بیماری کرونا یک بیماری تهدید گر، خطر آفرین و تهدید زیستی پر هزینه است که جهان در حال مقابله با آن است. همه گیری کرونا جهان را در عرصه‌های مختلف وارد بحران کرد، در کشورمان یک روز تعطیلی بازار معادل خسارت ۳۰ هزار میلیارد تومانی در کشور بوده است. ما دوران پسا کرونا نداریم و این بیماری وجود دارد. در پایش از ۱۰۰ هزار بیمار کرونایی حدود ۴۹ درصد دارای اختلالات روانی بودند. در جامعه ما بالای ۸۰ درصد افراد دچار اختلالات روانی شده اند. /باشگاه خبرنگاران

نامه گلایه‌آمیز تاج به رییس صداوسیما
نامه سرگشاده و گلایه‌آمیز به رییس صداوسیما اولین حرکت مهدی تاج در سمت رییس جدید فدراسیون فوتبال است. در متن پیام مهدی تاج، به پیمان جبلی، رییس صدا و سیما به نکاتی عجیب اشاره شده از جمله دستور شورای سیاستگذاری ورزش صداوسیما به همه شبکه‌ها درخصوص حمله به او. تاج ضمن بی‌ثر خواندن این تحرکات از جبلی خواسته باتوجه به در پیش بودن جام جهانی همه کنار هم باشند.

برای شفاعت مدیر یکی از پلتفرم‌ها به ملاقات محسنی اژه‌ای رفتم
زارع پور وزیر ارتباطات از ملاقات با رئیس قوه قضاییه برای حل مشکل مدیر دیوار خبر داد. او گفت: اخیرا به دیدار آقای اژه‌ای رفتم تا شفاعت مدیران یکی از پلتفرم‌ها که با مشکل قضایی مواجه شده و حکمش برای اجرای احکام رفته است، حل شود. امیدوارم خبر خوش آن را تا یکی دو روز آینده بشنویم. با اینکه اسمی از این شخص برده نشد، اما احتمالا منظور زارع پور، «اشکان آرمندهی» مدیرعامل دیوار بوده که چندی پیش به حبس محکوم شده بود. اشکان آرمندهی در دو سال گذشته درگیر پرونده‌ای بوده که گروهی کاربر با عنواین جعلی و آگهی‌های پوششی تخلفاتی را انجام داده اند که مدیرعامل این پلتفرم را، دچار مشکلاتی کرده است.


رشوه ۱۰۰سکه‌ای کار دست آقای مدیر داد
دادستان مرکز گلستان: یکی از مدیران شهری گرگان به اتهام دریافت رشوه دستگیر شد. این فرد که یکی از مدیران شهری گرگان است هنگام دریافت رشوه در خانه‌اش دستگیر شد و فعلا بازداشت است. این مدیر قرار بود در ازای دریافت ۱۰۰سکه طلا، مسئله یک پرونده که در بخش حقوقی این دستگاه، مشکل داشت، برطرف کند. / ایسنا

تایید محرومیت جودوی ایران از سوی CAS
دادگاه حکمیت ورزش: شکایت ایران در مورد رای صادر شده از سوی دادگاه حکمیت ورزش، رد شده است و محرومیت چهار سال ایران تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. /تسنیم

گلایه تهیه کننده برنامه دست‌خط از صداوسیما بخاطر تعطیلی این برنامه
محمد حسین رنجبران: اراده تصمیم سازان کنونی رسانه ملی بر خالی کردن انتن تلویزیون از هرانچه پسندیده نمی‌شمارند، قرار گرفته و «دستخط» هم بی نصیب از این اقدام نمانده است. محمد حسین رنجبران، تهیه‌کننده و مجری اصول‌گرای تلویزیون برای تعطیلی برنامه دست‌خط در پستی اینستاگرامی از مدیران صدا و سیما گلایه کرد.

معاون وزیر صمت: در طراحی خودرو جزو بهترین‌های آسیا هستیم
منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در پاسخ به این سوال که آیا توانمندی فناورانه و هایتک خودرو در کشور وجود دارد یا خیر تصریح کرد: این توانمندی در کشور وجود دارد، اما به خوبی از آن استفاده نکرده‌ایم. معمولا در خودروسازی نیاز به نیرو‌های تحصیلکرده داریم که از نظر تربیت نیرو‌های مهندس جایگاه چهارم را دارا هستیم. وی افزود: در حوزه خودروسازی طراحی محصول را در داخل انجام می‌دهیم و در این راستا دو مرکز خیلی قوی در طراحی محصول داریم که نمی‌گویم معادل بهترین‌های اروپا است، اما معادل بهترین‌های آسیا است.

رئیس کل بانک مرکزی: تورم حذف ارز ۴۲۰۰ تخلیه شد و بازار ارز به آرامش رسید
صالح آبادی در گفتگوی ویژه خبری گفت: از اقدامات دیگر بانک مرکزی در یک سال گذشته فعالیت‌های بازار ارز بود. خوشبختانه در بازار ارز با وجود نوساناتی که وجود داشت از یک ثبات خوبی برخوردار بوده است و بانک مرکزی اقدامات متعددی در این خصوص انجام داده است. بازار توافقی که در دو ماه گذشته اجرا شد با عمق‌بخشی که به بازار ارز داد باعث ثبات در بازار ارز شد. وی همچنین افزود:  تورم نیز از ۵۹.۳ درصد در ابتدای دولت به ۴۰.۱ درصد رسیده است. این آمار در شرایطی به دست آمده است که در ماه‌های اخیر با تورم جهانی نیز مواجه بودیم به‌طوری که از اواخر سال قبل کشور‌های اروپایی و آمریکایی با افزایش شدید تورم مواجه شدند، داخل کشور نیز ما از ناحیه طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها تورم داشتیم که به‌عنوان مثال تورم ماهیانه خردادماه به بیش از ۱۲ درصد رسید. البته این تورم طبیعی بود و هر وقت نیز طرح را اجرا می‌کردیم همین اتفاق رخ می‌داد، ولی بحمدالله آثار تورم این موضوع در مردادماه تخلیه شد و تورم ماهیانه مردادماه به ۲ درصد رسید و هم‌اکنون در روال عادی قرار گرفته‌ایم.

سعید محمد: دنبال راه‌اندازی بانک و بیمه آفشور و بورس بین‌الملل هستیم
سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در برنامه زنده تلویزیونی گفت: تراز تجاری مناطق آزاد بعد از ۳ دهه برای اولین بار مثبت شد که به دلیل در پیش گرفتن سیاست دیپلماسی اقتصادی و افزایش صادرات بود.  با ریل گذاری جدیدی که در مناطق آزاد در پیش گرفته شده، این روند رشد صادرات ادامه خواهد یافت. مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات مناطق آزاد را به معاون اول رئیس جمهور اطلاع دادیم و قرار شد پیگیری شود، بیان کرد: احیای معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های صادراتی از این موارد بود؛  به خصوص که مناطق رقیب ما در منطقه از معافیت‌های گسترده‌ای برای سرمایه گذاران بهره می‌برند. به گفته محمد، راه اندازی بانک آفشور، بیمه آفشور و بروس بین الملل از دیگر مواردی بودی که به دنبال اجرایی شدنشان هستیم.

ایرنا: بالاترین تورم انتقالی از دولت روحانی به دولت رئیسی رسید
خبرگزاری جمهوری اسلامی در گزارشی نوشت: "حسن روحانی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون همواره از دولت احمدی‌نژاد انتقاد کرده که کشور را تورم شدید به دولت وی تحویل داده است. روحانی بار‌ها این سخن را تکرار کرده بود که دولت را در سخت‌ترین شرایط تورمی تحویل گرفتیم و تورم ما بالای ۳۰ درصد بود. شرایطی که برای هیچ دولتی در ابتدای کارش سابقه نداشت. او در جایی دیگر هم گفته بود: در آن شرایطی که ما دولت را تحویل گرفتیم، شرایطی بود که تورم درمجموع ۴۰ درصد بود، بنابراین وضعیتی که این حد رکود و تورم با هم داشته باشد، در تاریخ ۵۰ ساله کشور بی‌سابقه است. مرثیه‌سرایی‌های روحانی برای میراث تورمی احمدی‌نژاد در حالی بود که در تیرماه سال ۱۳۹۲ نرخ تورم کشور ۳۵.۱ درصد بود. اما روحانی در سال ۱۴۰۰ در حالی دولت را به رئیسی تحویل داد که نرخ تورم به ۵۷درصد در تیر ماه رسیده بود؛ یعنی بالاترین رقم ۷۰ سال اخیر. با این حال در دولت سیزدهم علی‌رغم اجرای سیاست اصلاحات ارزی در حوزه کالا‌های اساسی، با اجرای سیاست‌های منضبط پولی و بودجه‌ای، نرخ تورم سالانه منتهی به خرداد ۱۴۰۱ معادل ۴۱ درصد (گزارش بانک مرکزی) بوده و نسبت به نرخ تورم پایان دولت روحانی که ۵۷ درصد بوده است، حدود ۱۶ واحد درصد کاهش  نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که تورم نقطه‌به‌نقطه از زمان تحویل دولت سیزدهم رو به کاهش بوده، ولی اخیراً پس از حذف حذف رانت ارزی بالا رفت و دولت برای جبران آن، یارانه نقدی به حساب خانوار‌های کشور واریز کرد. با این حال به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران اقتادی، تورم ناشی از حذف رانت ارزی مقطعی بوده و در ماه‌های بعدی تداوم نخواهد داشت. "

فارس: قیمت‌ها در فروشگاه‌های انگلیس به بیشترین میزان ۱۷ سال گذشته رسید
فارس به نقل از راشاتودی نوشت: براساس آمار‌های خرده‌فروشی انگلیس و همچنین آمار‌های شرکت پژوهشی نلسینگ، قیمت در فروشگاه‌های انگلیس بیشترین رقم افزایش را از سال ۲۰۰۵ یعنی ۱۷ سال گذشته تاکنون را ثبت کرده است. براساس این گزارش، قیمت محصولات غذایی سریع‌ترین افزایش تورم را از سال ۲۰۰۸ تاکنون داشته و به ۹.۳ درصد رسیده است. همچنین قیمت مواد غذایی تازه ۱۰.۵ درصد در ماه آگوست ثبت کرده که این رقم در ماه جولای ۸ درصد بوده است. همچنین قیمت محصولات پروتئینی مانند شیر و مارگارین بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

تاج: صعود ایران از گروهش در جام جهانی شدنی است
رئیس فدراسیون فوتبال در اظهاراتی عجیب مدعی شد که تیم ملی می‌تواند از گروهش در جام جهانی صعود کند! مهدی تاج در مراسم برگزاری رونمایی از کاپ جام جهانی فوتبال، اظهار داشت: ما فوتبالی‌ها دنیا را به دو دسته تقسیم می‌کنیم. آن‌ها که در جام جهانی هستند و آن‌هایی که در جام جهانی نیستند. خوشبختانه ما جزو کشور‌هایی هستیم که در این مسابقات حضور داریم. در دوره قبل درخشان‌ترین  نتایج را در جام جهانی کسب کردیم که باعث شد مقام معظم رهبری چندین بار تیم ملی را مورد توجه قرار دهند. امیدوارم بعد از این دوره هم این‌طور بگوییم که بهترین نتایج را کسب کرده‌ایم. وی اشاره کرد: امیدوام امسال از گروه‌مان در جام جهانی صعود کنیم. کار بسیار دشواری است، اما صعود از این گروه شدنی است. این کار برای جوانان و کشور ما عملی است. اتفاق خوبی که در حال رقم خوردن است، این است که ما افتخار آسیا هم هستیم و تیم ملی ایران بهترین نتایج را در دوره قبل برای آسیا رقم زد. امیدواریم امسال هم شرایطی باشد که آسیا به فوتبال و کشور ما توجه داشته باشد.  

وزیر علوم: در بدو انقلاب، تعداد کل دانشجویان کشور ۱۷۰ هزار نفر بود؛ الان تعداد دانشجویان دکتری ۱۷۰ هزار نفر است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد کل دانشجویان کشور ۱۷۰ هزار نفر بود که معادل تعداد دانشجویان دکتری کشور در حال حاضر است. اکنون حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در حال تحصیل در کشور وجود دارد و ۳۰ درصد کل دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی: با یادداشت اخیر آمریکا امید‌ها برای حصول توافق درحال از بین رفتن است
علیزاده گفت: رفتار طرف آمریکایی اخیرا یک مقدار متفاوت از قبل شده است در نتیجه با توجه به یادداشت اخیر آمریکا ممکن است که دسترسی به توافق زمان ببرد. علی علیزاده، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در رابطه با آخرین وضعیت و تحلیل از مذاکرات احیای برجام میان ایران و طرف‌های عضو برجام، گفت: بعد از اینکه پیشنهاد اروپا که به نظر می‌رسید آمریکا هم آن را پذیرفته بود را به ایران ارائه کردند، ایران هم با توجه به اینکه به دنبال توافق بود، با ۲-۳ شرط جزئی آن را پذیرفت و آماده توافق شد. وی ادامه داد: در نتیجه انتظار می‌رفت که آمریکا هم این ۲-۳ شرط را لحاظ کند و دسترسی به توافق بسیار نزدیک به نظر می‌رسید. حتی برخی معتقد بودند که آقای امیرعبداللهیان چمدان خود را بسته و آماده سفر به منظور امضاء توافق است.

محسن رضایی: گلایه رهبر انقلاب باعث تحرک در خودروسازی شد
محسن رضایی شب گذشته در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: خراسان با مرکزیت مشهد یکی از قطب‌های آینده توسعه ملی کشور است و ظرفیت بزرگی برای گسترش صنعت در زمینه‌های مختلف دارد و یکی از این صنایع خودروسازی است. وی افزود: در گذشته در حال مونتاژ خودرو بودیم که این زمان بیش از حد طول کشید و در مرحله بعد مهندسی معکوس در تولید قطعات و لوازم بود که آن هم دیر آغاز شد. امروز باید تلاش کنیم تا از حوزه مونتاز فاصله بگیریم، در مشهد مقدس دانشگاه‌های خوب و مراکز رشد فعالی وجود دارد که باید همانند حلقه‌های یک زنجیر به صنایع استان متصل باشد و تحول بزرگی را در عرصه خودروسازی به ارمغان بیاورند. رضایی عنوان کرد:گلایه رهبر معظم انقلاب اسلامی به واسطه نارضایتی مردم بود و این مسئله باعث تحرک جدی در خودروسازی کشور شد. معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد:اکنون خودروسازان درصدد جلب رضایت مردم هستند و این آغاز خوبی برای تحول است و خراسان رضوی شرایط لازم را دارد و می‌تواند یکی از کانون‌های بزرگ صنعت خودروسازی کشور و منطقه باشد.

استاندار فارس: درصدد هستیم بانوان متاهلِ کارمند ادارات از ساعت ۱۲ به منزل بروند و در سنگر خانواده، به جامعه خدمت کنند
محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس گفت:برای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده و درصدد هستیم که بانوان متاهل که کارمند ادارات استان هستند بتوانند ساعت ۱۲ به منزل بروند و در سنگر خانواده، به جامعه خدمت کنند.

سردار کوثری: می‌توانیم غنی سازی۹۳ درصدی کنیم که به معنی بمب اتم است
سردار کوثری با اشاره به اینکه مجلس یازدهم و دولت اقدام شایسته‌ای در زمینه مذاکرات هسته‌ای داشتند، گفت: این دفعه مذاکره با دفعه قبل فرق می‌کند و این بار ما هستیم که مشخص می‌کنیم نه آن‌ها. زیرا در گذشته آن‌ها بازی را بر هم زدند.   وی ادامه داد: مصوبه مجلس و هماهنگ شدن مجلس و دولت به ساخت و غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصد منجر شد که طرف مقابل متوجه اشتباه خود شده و درخواست مذاکره کردند. می‌توانیم میزان غنی سازی ۶۰ درصد را تبدیل به ۹۳ درصد کنیم که به معنی بمب اتم است. اگرچه ما به دنبال این موضوع نیستیم، ولی اگر طرف مقابل دیر بجنبد توانایی این موضوع را داریم. اکنون آن‌ها به ما نیاز دارند.   نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون دیگر آمریکا و اروپا مانند سابق جایی در منطقه ندارد، اظهار کرد: نفوذ ایران در منطقه بسیار خوب است. کشور‌هایی که با ما هستند دارای موشک و پهباد و انواع و اقسام ابزار اقتداری هستند و خود تولید می‌کنند و به روز شده اند.  

سخنگوی کمیسیون کشاورزی: افغانستان حقابه ما را نمی‌دهد، نیاز به اهرم فشار بیشتری داریم
اعظمی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس: «وزیر نیرو به همراه رییس کمیته آب کمیسیون کشاورزی به افغانستان سفری داشتند، ولی نتیجه ملموسی نداشته است و ما باید از اهرم فشار بیشتری استفاده کنیم. آن‌ها هم دنبال امتیازات سیاسی و اقتصادی بیشتری از کشور ما هستند. چندان که اشرف غنی اعلام کرد "نفت در مقابل آب و اب در مقابل نفت"؛ بنابراین ما با توجه به موقعیتی که داریم، باید فشار بیشتری بیاوریم که این مهم به دولت و وزارت امور خارجه برمی‌گردد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۲۷
با توجه به بارندگی های فراوان و سیل آسا در پاکستان و سیل وسیع و گسترده در این کشور شایسته است وزارت خارجه و ارگان های ذی ربط با مقامات پاکستانی رایزنی کرده تا بخشی از این سیل به سمت دریاچه هامون منحرف شود و به احیای سریع تر این دریاچه کمک شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
بیشتر سیلاب پاکستان به صورت مستقیم به اقیانوس هند می ریزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
ممنون خندیدمممممممممم
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
واقعا لذت بردم از این لایک های مثبت خوانندگان و این نشان می دهد که چقدر جغرافیای مردم ما قوی و همچنین علاقه مند به محیط زیست هستند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
مگه میشه گل و لای را بر خلاف شیب منتقل کرد واقعا پیشنهاد هم باید درصدی از تفکر باهاش باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
کاملا حق با شماست ولی همین برادران پاکستانی حاضرند سیل زندگی شان را نابود کند ولی آب آن به سمت هامون ما منحرف نشود
اول ساعت ۱۲ ترخیص میشن بعدش هم کم کم عذرشون رو می خوان.
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
رئیس کل بانک مرکزی: تورم حذف ارز ۴۲۰۰ تخلیه شد و بازار ارز به آرامش رسیدجناب بازار به آرامش نرسدیه بلکه شاباع شده. چنان قیمت هارو انفجاری بردین بالا که ملت قدرت خرید ندارن
خودتون بهتر میدونید که الان گوشت و رب بیشتر از بازار داخلی داره به قیمتی پایینتر از بازار داخل به عراق صادر میشه چون در بازار با این قیمت ها خریدار نداره
به جای غنی سازی اورانیوم ؛ معیشت و سفره خالی مردم رو غنی کن جناب مرفه بی درد
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
چطوره همه کارخونه ها رو تعطیل کنیم بدیم شما بکنید تو شکمتون
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
با غنی سازی میخان تحریم بردارن جناب همه چی دان وگرنه اگر دنبال بمب بودیم مثل انگلیس فرانسه امریکا ساخته بودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
چه ربطی داشت مغرض
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
۱۱:۵۵
دانشمند!!!!!!!! ما چرا تحریم هستیم؟ به خاطر فعالیت هسته ای. حالا تو میگی میخوان با فعالیت هسته ای جلوی تحریم هارو بگیرن؟! حالت خوبه؟!!!!!!!!!!
اقای وزیر علوم چی رو داری با چی مقایسه میکنی؟170 هزار دانشجوی اونموقع متناسب با ظرفیت دانشگاه ها و میزان صنعتی بودن کشور و تناسب دخل و خرج بود و بالای 95 درصد انها هم در جاهایی که دوست داشتن و با رشته تخصصیشان هماهنگی داشت استحدام میشدند اما الان میتوانی ادعا کنی که حتی برای 10 درصد این 170 هزار نفر دانشجویان دکترا کار هست؟چه برسد به چند میلیون فارغ التحصیل دانشگاه ها.اصولا توجیهاتتون و امار سازی هاتون بسیار سخیف و غیر عادی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
اولا تمام دانشگاهها کاملا رایگان بود و بعنوان یک تجارت و جنبه چاپ و فروش مدرک نداشت
و حتی کمک هزینه تحصیلی و خدمات جنبی مختلف به دانشجویان داده میشد

دوما کیفیت تحصیلی با الان ، تفاوت زمین تا آسمان است و اصلا قابل مقایسه نبود و نیست


سوما جمعیت کل کشور یک سوم الان و پس از اتمامم تحصیل ، همه شغل و زندگی داشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
دانشگاه در سال ۱۳۱۰ در ایران با ثبت نام از صدنفر

دانشجو ساخته و راه اندازی شد

و پس از ۴۷ سال از صد دانشجو به ۱۷۰ هرار دانشجو

در سال ۵۷ رسید ( یعنی تعداد دانشجویان ۱۷۰ برابر

شده بود )

که اگر با همان نرخ توسعه یافته بود ، الان باید حدود

به ۳۰ میلیون دانشجو داشتیم !!!؟؟؟

پس شما هم خیلی کمکاری کردید و عقب هستید !!!؟

هر چند اینگونه مقایسه بدعتی خنده دار از طرف وزیر

علوم جو گیر فعلی و کاملا اشتباه است!!!؟
یکی از آن 170 هزار من هستم که در حال رفتنم... باقی هم یا رفتند یا همچون من در حال رفتن
مهم این است که سرمایه هایتان را براحتی از دست می دهید...برای همه مادر هستید و برای ملت خود زن بابا!
رافت اسلامیتان شامل غیرایرانیست ..ما می رویم تا جا برای امثال دبیر ستاد امر به توهین تان باز شود.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
واي واي ... واي ... اين برادر چه نوشته ؟ ... مسئولين بايد اعلام خطر كنند ، ،بايد تدبيري انديشه شود كه فردا دير است ، مخصوصاً نخبه ها ي مملكت ، نوابغ كشور ... بايد قدرشان دانسته شود ، آيا از اين بابت مسئولين صد در صد بيدارند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
زودتر بروید کشور نیازی به شماها.... نداردو امتال تو رفتند کشور چنان به رتبه های علمی و تکنولوژی بالا رسیده که اگر شماها می بودید این را هم نداشتیم
وزیر نابغه علوم! نفرمودید جمعیت ایران در اول انقلاب چند نفر بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
کشور و مردم ایران عزیز، خسارات مهلک و ضرباتی که از

اینگونه مسولان ناکار امد و بی ربط خورده است

از هیچ دشمنی نخورده است
!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
! با جمعیت 36 میلیونی اول انقلاب ، الان باید 400 هزار دانشجو داشته باشیم !!
زمان انتقال دولت از احمدنژاد ۸۰۰ میایارد پول خزانه خرج شده بود ترامپ هم این بلاها را به سر ما نیاورده بود بیماری کرونا هم تعطیلی و رکود نیاورده بود اما در زمان انتقال دولت روحانی قیمت غدا و دارو یک چهارم الان بود بایدن قصد به انجام رساندن نذاکرات را داشت و دولت دو سال باید جبران تعطیلی های کرونا را میکرد حالا ریسی چه کرد ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
دو سال اجازه ندادند تا روحانی توافق را نهایی کند

و تنها با فروش روزی ۲۰۰ هزار بشکه نفت تحریمی و ارزان و بدون اجازه ورود دلارش ، ولی بسیار بهتر کشور را اداره کرد
و به محض نشستن رییسی ، بایدن اجازه داد تا
یک میلیون و دویست هزار بشکه نفت صادر و تمام دلارش به کشور بازگردد

و حالا رییسی ها این امتیاز و دستاورد را بنام خودشان دارند جا میزنند و پزش را میدهند !!!!؟؟

و هر چند قیمتها ۵ تا ده برابر گرانتر شده است
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
یعنی واقعا کسانی هستند که از روحانی حمایت کنند احمدی نژاد 3 میلیون مسکن ساخته بود اگر نمیساخت قیمت مسکن بنظرت الان چند بود و 30 هزار مگاوات نیروگاه برق ساخته بود خیلی ها گوش دار شدند یادتون نیست یک خط را هزار دلار می فروختند یادتون نیست همه ارزو یک پراید داشتند
اقای علیزاده! تحریم ها نعمت هستند. نگران توافق نکردن نباشید.
کوثری !
به غیر از بمب و موشک و پهپاد یه ذره هم راجع به معیشت مردم صحبت کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
کجای دنیا نظامی در مورد اقتصاد صحبت میکنه؟ اقتصاد ما زمانی خراب شد که واسه بزن و برقص به حسن روحانی رای دادید انگار جواز قر دادن دست اون بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
چطور نظامی خودش رو نماینده مجلس میکنه
فقط بلد نیست راجع به اقتصاد حرف بزنه ؟!
راجع به سیاست که خوب بلده حرف بزنه
آآآآفرین!
وزیر علوم: در بدو انقلاب، تعداد کل دانشجویان کشور ۱۷۰ هزار نفر بود؛ الان تعداد دانشجویان دکتری ۱۷۰ هزار نفر است) و رتبه دانشگاههای ما در جهان از لحاظ سطح علمی کجا بود ؟! و میزان مهاجرت نخبه گان ما چقدر بود ؟! میزان پرونده های شکایت در محاکم قضایی چقدر بود ؟! و ....
یعنی باید رهبری گلایه می کردند تا خودروسازها بعد از سالها که با جان مردم بازی کردند به فکر بیفتند ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
الان هم چیزی تغییر نکرده همون خودروهای بی کیفیت با قیمت نجومی به زور تحویل ملت میشه
رودرواسی نکن بگو کم کم خانم ها رو‌ خانه نشین می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
بی هوده متاز مقصد خاکه اون خبری نیست جز گرفتار و آلوده ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
شک نکن به زودی زود شاهد این موضوع خواهیم بود
بیمه افشور و بورس بین الملل!!! جوک تعریف می کنی؟
روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رییسی موفق نبوده است یعنی فقط دولت روحانی موفق بوده است با بالاترین تورم تاریخ انقلاب، بالاترین ضریب جینی، بالاترین کسری بودجه، بالاترین افزایش نقدینگی، بالاترین برداشت از ذخایر بانک مرکزی و صندوق ذخیره ارزی بدون هیچ گونه واریزی به صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی و بالاترین فساد مالی و اخلاقی و فساد سیاسی و خیانت اثبات شده دولتمردان در تاریخ انقلاب و ایجاد بدهی بیش 700 میلیارد هزار تومانی برای دولت بعدی و ......... یادمون نرقته که ملت بی صبرانه منتظر بودند کی 1400 میاد که خنده های نفرت آورش رو در تلوزیون نبینند که به ریش همه می خندید شیطونا هنوز زنده اید؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
مشکل اینجاست که فکر می کنیم رییسی با روحانی و احمدی نژاد و... فرق دارند باهم تا یادمان هست همگی برای برگرداندن قطلر انقلاب بر روی ریل امده بودند نمیدانیم فقط کی این قطار را از روی ریل بیرون انداخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
به کسانی میخندید که اگاهانه داشتند معیشت ملت را به مخاطره می انداختند ولی خود را دلسوز ملت معرفی میکردند
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
متاسفانه ملت ایران سریع فرامشو میکنند مسکن ده برابر دلار ده برابر احمدی نژآد سه برابر کرد روحانی ده برابر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
الان هم مردم بی صبرانه منظرند که 1404میشود
سردار از شما بعیده حرفه‌ای بیهوده ودشمن شاد کن بزنی
بگزارید مردم کمی آرامش پیداکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
چون امریکا با فشار اسرائیل زد زیر حرفش حرفی که اروپا گفته را هم قبول ندارد
روزنامه جمهوري اسلامي : واقعيت هاي اقتصادي مي گويد كه دولت در يك سال گذشته در بهبود معيشت مردم موفق نبوده !!
------------
-- نظرت چيه محمد آقا ؟! ... آيا واقعيت هاي اقتصادي همين را ميگه ؟
-- واقعيت هاي اقتصادي ميگه ؟ ... هه هه ! من خودم و اهل و عيالم بهترين واقعيت هاي اقتصادي هستيم ! ...حقوقم بهتر و گويا تر از واقعيت هاي اقتصادي هست ! دولت ٨ تومن هر ماه ميذاره كف دستم و ميگه يك ماه با ٤ نون خور با اين حقوق زندگي كن و تازه فرزند آوري هم بكن !! .واقعيت اقتصادي ؟ .... من خوم صد تا واقعيت اقتصادي هستم !! ... هه هه !
تر دکتر میراسماعیلی
آقای میراسماعیلی
آقای وکیل ساعد
به مصاحبه های گذشته خود نگاه کنید
چگونه دم از پیروزی می زدید ؟
حالا دیگر حرف مفت نزنید.
کارشناسان و پیشکسوتان جودو از ابتدا هم مخالف شکایت بردن به CAS بودند اما شعارهای بدون پشتوانه پیروزی در شکایت توسط وکیل فدراسیون جودو و ادعاهای عاری از واقعیت رییس فدراسیون جودو مسئولان را امیدوار کرده بود .
دقت کردید این منوچهر منطقی در همه دولت ها سمت داره؟؟ آقای منطقی از ساخت هواپیمای پهن پیکر چه خبر؟؟
سالهاست بابت حقآبه نتوانستیم از پس کشوردوست برادر مسلمان بر بیایم
بعد چطور میخواهیم حقوق دیگرمان را از کشورهای دشمن نابرادر و نامسلمان بگیریم
روزنامه جمهوری اسلامی: واقعیت‌های اقتصادی می‌گوید دولت در یکسال گذشته در بهبود معیشت مردم موفق نبوده!!!!!!!!
ولی امید مردم افزایش پیدا کرده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
بگوئید لطیفه و جوک است!؟
علامت تعجب را مردم عادی متوجه نمی شوند!
الان منظور از طراح برتر آسیا اضافه کردن صندوق به 206 و بعد تبدیل به رانا ، یا طراحی ماشین نصف تیبا نصف ساینا است ؟ البته پژو ۳۰۱ تبدیل به تارا شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
جریان برف پاک کن پشت ماشین سایپا جدید محشر طراحی است!؟
الان چه تحرک جدی تو صنعت خودرو افتاد ؟ تند تند معرفی مشتقات پراید میگین ؟ فقط از ترس واردات با نفوذ تونستن آئین نامه رو طوری بنویسین که بیشتر شبیه آئین نامه کمک به خودروساز است تا واردات به نفع مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
بدون کمک فرانسه تولید زیاد شده
فکر کنم منطقی نمیدونه که کمپانیهای تویوتا٬نیسان،مزدا،هوندا،میتسوبیشی،سوزوکی،هیوندای،کیا،سانگ یانگ،در ژاپن و کره هستند،(آشغالهای چینی را به حساب نیاوردم),بعد اومده میگه دو تا تابوت ساز ایرانی،جزء بهترین های آسیا هستند،حضرت عباسی با کیا شدیم ۸۵ میلیون!!!!؟؟
اقای‌ وزیر‌ علوم‌ بزرگوار‌ !
بغلت توسعه‌ نیافتنی اقتصادی‌ و سرمایه گذاری در کشور‌ جوانان‌ این کشور را در مدارس و دانشگاهها‌ نگه داشتید‌ و آمار به اصطلاح‌ دانشجویان‌ را بالا بردید‌ که البته‌ هیچ افتخاری‌ ندارد‌ !
جامعه‌ باید‌ طوری‌ باشد‌ که استانداردهای تحصیلی‌ را اعمال‌ کند‌ تا در هر مقطعی‌ آنهایی که توانایی و انگیزه‌ دارند‌ درست انتخاب‌ شوند‌ و تنهایی که استعداد‌ ندارند‌ وارد بازار‌ کار‌ مورد‌ علاقه‌ خود بشوند‌ و به زندگی خود برسند‌ نه اینکه‌ طرف‌ سواد‌ کلاس‌ پنج‌ ابتدایی‌ را نداره‌ چهار عمل‌ اصلی‌ را‌ هم‌ ندارد‌ ولی‌ اوردینش‌ دکتری‌ مدیریت‌ بگیره‌ تا تو دانشگاه‌ نگرش دارید‌ چون‌ براش کار نیست‌ بعد هم بره‌ راننده‌ اسنپ‌ بشه‌
اونوقت‌ شما‌ بفرمائید‌ ۱۷۰‌ هزار‌ دانشجوی‌ دکتری‌ دارید‌ !
معاون وزیر صمت: در طراحی خودرو جزو بهترین‌های آسیا هستیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
دویست وپنجاه میلیون دلار خرج کردند تا پژو ۲۰۶ هاچ بک را صنودقدار کنند !!!
درود واحترام
واقعیت اش من مسلمان نیستم ولی امام علی شیعیان میگوید که هر جا غنا دیدید حتما در نقطه مقابل فقری هم خواهد بود
هی غنی کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
غنا با غنی فرق دارد..منظور شما غنی است
وزیر علوم: در بدو انقلاب، تعداد کل دانشجویان کشور ۱۷۰ هزار نفر بود؛ الان تعداد دانشجویان دکتری ۱۷۰ هزار نفر است !!!
اروپا و امریکا وکانادا و استرالیا از زحمتی که برای تربیت نیروهای متخصصشان میکشید و هزینه میکنید بسیار خرسند هستند
فکر کنم آقای منطقیان معاون وزیر صنعت کره جنوبی یا ژاپن هست که این حرفو زده.
آدرس غلط نده فقط برای بمب نیست و ربطی هم به کشورهای بمب اتم دار ندارد که داشته باشیم یا نه
خخخخه زنان را آوردن در محیط مردان نامحرم کار کنند آن وقت مثلا با زود تر تعطیل کردن می خواهند سنگر خانواده حفظ بشود خخخخخه
کاری به این همه هزینه درست کردن و راندمان پایین آوردن ندارم ولی تقلید گر ناشی هم هستید در آوردن زنان در کار مردان
وزیر صمت خودرو سازی را جزوه رده های بالای اسیا میداند. برچه تخیلی این حرف را میزند برای جا اندازی دستگیره پراید که کپی هست باید درب را فرز بکشی این پیشرفت در چیه. اقای وزیر علوم هم در عصر قاجار زندگی میکنه مقایسه امروز با چهل سال پیش باید بر اساس مبنایی باشه اگر بر پایه همان مبنا حساب کنی
وزیر علوم لطف کنند در مورد خروجی از دکتری و سطح علمی خروجی ها هم آمار بدهند خوب است...
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
سطح علمی آنقدر هست که نه تنها کشورهای اروپایی و امریکا بلکه کشورهای آسیایی و خلیج فارس دو دستی تحویل می گیرند
وزیر علوم لطف کنند در مورد خروجی از دکتری و سطح علمی خروجی ها هم آمار بدهند خوب است...
دولت روحانی از عمد آمد کشور را به زمین بزند از قطعی برق و واکسن بگیر تا تورم و قضیه بنزین و برجام و.... و اینقدر دوستانش گفتند تو م تورم در دولت سیزدهم که این دولت مجبور شد بزنند تو دهان آن یاوه گویان و بگویند نخیر بالاترین تورم مال خودتان بود تازه تورم خردادماه هم به دلیل دست‌پخت همان قبلی ها بود که باید یک جایی قطع می شد آن ارز تا تورم های بالای 40 درصدی 3 ساله تمام شود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
میشه بفرمایید از کجا آمد؟؟؟ این یکی از صندوق کدوم عطار درومد؟؟
یعنی واقعا وزیر علوم نمیتونه نسبت تعداد دانشجو به جمعیت رو در بدو انقلاب و الان درک کنه!!!؟؟؟؟؟ وای به حال مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
درکی جان جمعیت 35 میلیون بوده و الان 85 میلیون!!!!
به نظرم خودروسازان ما خیلی بالاتر از سطح آسیا هستند و موسسات طراحی سوپراسپرت های ایتالیا و پورشه دیزاین هم خود را شاگرد طراحان ایرانی خودرو می دانند و نمونه های قدرتمندی مثل پراید صندوق دار و آری دی و حرکت اعجاب آفرین تبدیل خودروهای هاچبک به صندوق دار (صندوق کانورتور )به حدی مشکل است که غیر از ایران در هیچ کشور دیگری دیده نشده است .
اول اقای سر دار غنی سازی 93 درصد درست است برای بمب استفاده می شود ولی به معنی بمب نیست چون هنوز ساخت چاشنی ان را نمی دانید!؟دوم فکر می کنید امریکا می ترسد و سریع می اید قرارداد برجام را امضاه می کند!!؟؟ و اگر حتی برای مصرف داخلی کفته باشید به ضرر خودتان است چون اسرائیل می گوید دیدی گفتم ایران قابل اعتماد نیست ایا قشنگ نیست که جای وزیر خارجه حرف نزنید
هرکسی جای سعید محمد بود
به دلیل گندی که به کارون زد با اون سد زدن و فاجعه ای که به بار آورد.
از خجالت از این مملکت رفته یود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
خجالت ؟
خجالت ؟!!
خجالت میکشیدن که میرفتن دنبال بازنشستگی پیش از موعد
الان چه تحرکی در خودروسازی به وجود اومده. ارابه مرگ می سازید. حمایت از خودرو داخلی همدستی با قاتل هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
تحرک افزایش قیمت بوجود اومده
چرااین بمب لعنتی را نمی سازید تا همه
دوست و دشمن تکلیف خودشون بدونند
مرگ یه بار شیون هم یه بار؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
اول ساخت کارت هوشمند ملی بعدا بمب اتم و هواپیمای مسافربری
یعنی الان مشکل کیفیت خودروها حل شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
بعصیاشون دنده عقب نداشتن که حل شد
لااقل با مردم خود روراست باشین اگر دنبال بمب اتم هستین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
بمب اتم هست ولی کم است .
اون فقر و فلاکت و گرسنگی است که هست ولی زیاد است
در خصوص فرمایش وزیر محترم علوم، البته کارهای زیادی انجام شده ولی باید قبول کنیم که از یک برنامه حساب شده تبعیت نکرده ایم. در کنار این آمارها ختما باید ذکر شود که چند نفر دکترا در خارج از کشور داریم و همچنین چه تعدادی از دانش آموختگان دکترا بیکار هستند. بعضی موضوعات هست که خیلی هم خوشایند نیست.
اقای‌ کوثری‌ عزیز‌ !
بهتر نیست بجای بمب اتم‌ به زندگی و معاش مردم فکر کنید‌ ؟
ایا‌ کوچ‌ جوانان‌ تحصیلکرده‌ ما بخاطر‌ بیکاری و ضیق‌ معاش‌ برای آینده این کشور‌ نا امید کننده‌ نیست‌ ؟!
بهتر نیست فرمون عوض کنید‌ و بجای حرف از بمب‌ و تهدید‌ دنیا‌ با‌ دنیا بسازید‌ و با همه کشورها‌ تعامل بکنید‌ تا‌ کابوس‌ گرانی‌ و فقر‌ و بیکاری‌ و یاس‌ از زندگی‌ دست از سر ملت بردارد‌ ؟!
ریختن فاضلاب در رودها و دریاهای شمال و جنوب کشور و دفن زباله در پیرامون شهرها و جنگل ها همه محیط زیست برای آدم و حیوان در این کشور رو از بین برده آب سالم نداریم هوای پاک نداریم اما امثال کوثری فقط غنی سازی براشون مهمه معلوم نیست این افراد کشورشون کدوم کشوره چون برای ایران هیچ کاری نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
البته بنظرخیلیها محیط زیست رابرای آدم ها ازبین ببرند مهم نیست برای حیوان ازبین نبرندکه به خیلی هابرمیخورد سری به حاشیه شهرتهران اعم ارشمال شهرهمچون ارتفاعات ولنجک واوین ودرکه ونیزشرق وغرب شهرتهران بزنید ببینید سگها چگونه جولان میدهند که وای اگرگرسنه شوندو کودکی یا انسان تنهائی گذارش به آنهابیافتد همین حیوان دوستان مانع میشوند که شهرداریها برخلاف همه کشورهای متمدن دنیا اینگونه سگها رانابودسازند انگاری کره زمین مال سگها بوده وانسانها میهمانی ناخوانده هستند اینهم بیتمدنی قرن بیست ویکم که نصیب ماشده
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
بیرون کشور نشستی همه چیز را خراب و ویران می بینی نه جانم ما در 95 درصد کشور آب صد درصد سالم داریم
آقای وزیر علوم عزیز و بزرگوار شما مثلا تحصیل کرده‌اید! در مسائل علمی کمیت مهم نیست و کیفیت مهم ست،یه مقدار مطالعه کن ببین رنکینگ دانشگاه‌های ایران در قدیم چه بوده و الان چیست؟! البته که شما میدانینید رنگینگ حاضر دانشگاه‌های ما در حال حاضر افتضاح ست پس برادر مردم را نادان فرض نکن و به شعور مردم توهین نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
دوست عزیز رو نکته بدی دست گذاشتی. الان فاتحه تمام دانشگاههای ما خونده شده برای اینکه دوستان فقط دنبال تولید مقاله هستند برای اینکه تو رنکینگ های مزخرف و بی اساس بین المللی رتبه بیارن. میگید نه برید دانشگاه نوشیروانی بابل رو ببینید. چندین ساله دارای تو رنکینگ تایمز اول میشه تو کشور و نمیدونم چندم تو دنیا بدون اینکه حتی ذره ای خروجی واقعی داشته باشه که دردی از مردم دوا کنه.
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
اروپا و امریکا و سایر کشوررها چقدر احمقند که برای این تحصلیکردهای بیسواد آغوش باز کردند و بهترین امکانات در اختیارشان می گذارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
لطفا کتاب صعود چهل ساله که با مستندات جهانی نوشته شده را بخوانید تا ببینید پیشرفت کشور را. نقد آری نابینایی نه
معاون وزیر صمت: در طراحی خودرو جزو بهترین‌های آسیا هستیم
تا کجا را آسیا حساب کنیم، اگر افغانستان، عراق، آذربایجان، پاکستان،کویت، آسیا باشد بله .
وزیر محترم علوم خودتون که شیمی هستید یکسری به پژوهشگاه شیمی بزنید ببینید تولید الکل که وزیر قبلی شما افتتاح کردد چه خبره؟ چند سالی اشیانه ای برای پرنده ها شده! این اقای که فرستادی ببین مثل خودت عشق عکس انداختن دارد! از دانشجوهای دکتر هات نگو که از سواد و کارایای انها انسان شرمنده میشود! خدا رحم به ملت بکند بعدا اینها خودشون استاد بشوند چی خواهد شد.
چه مسئولانی داریم که با گلایه رهبر باید به خودشون بیان!
این ۹۳ درصدی هم جزو اون ۸۰ درصدیها نیست؟؟؟
هست
خدا وکیلی آدم خسته نا امید میشه از این همه اراجیف
معاون محترم وزارت صمت آقای منطقی بهتربود قبل از اینکه بفرماینددرطراحی خودرو بهترین درقاره اسیا هستیم کتاب جغرافیای سال اول دبیرستان را مطالعه میفرمودند که بدانند قاره آسیا کدام هاهستند شایدنمیدانندکه کره جنوبی وژاپن هم ازکشورهای قاره آسیا هستند ترکیه ومالزی هم جزوکشورهای قاره اسیاهستند قاره اسیا فقط ازبکستان وافغانستان وارمنستان نیست جاهای دیگرهم هست که درجغرافیا آمده یادگرفتن چیزخوبیست البته اگرمیفرمودنددرآمارتصادفات وساخت خودروهای بیکیفیت درقاره اسیاجزوبرترین هاهستیم شاید چیزی به گزاف نفرموده بودند
بمب اتم به درد کی میخوره؟ مردم بیکار و گرسنه؟ یا کاسبای تحریم؟
آقای سربار
مردم پلوتونیوم و اورانیوم نمیخوان .
مردم معیشت میخوان
حقوق دریافتی مردم با این آقا یکسان شه بعد همگی بریم دنبال نبرد و کل کل با کدخدا و ساخت اورانیوم ۱۰۰ درصد
جناب کوثری
یه ذره مثل بقیه مردم فکر کن و حرف بزن
گیرم که ( بر فرض محال ) بمب اتم رو پرت کردی و انداختی و ۵۰۰ هزار نفر رو درجا محو کردی :-)
خوب !
چی گیر تو میاد ؟ تو پیروز میشی ؟
تو زنده میمونی و دنیا وایمیسه تو رو نگاه میکنه ؟
مردم بهت دای ندادن که اورانیوم رو غنی کنی .
معیشت و سفره مردم رو غنی کن
اوانیوم و پلوتونیوم به چه درد مردم میخوره ؟
اینقدر هم دشمن و دشمن نکن
ما توب این چندین دهه نفهمیدیم منظورتون از دشمن کیه !
اورانیوم به درد مردم نمیخوره و مطمئن باش تو رو هم نجات نمیده
الام دیگه خودرو خیلی ارزون شده و باکیفیت و بدون قرعه کشی !
# لگن سیار
# ارابه مرگ
آقا اون نظرت درباره طراحی خودرو من را کشته.کجا زندگی میکنی؟
آن وزیر چنین گفت این یکی چنان کرد وهمه کارها بر زمین ماند
نظر من که حاوی توهین یا افترا نبود و با حروف لاتین نوشته نشده بود. فقط یادآوری واقعیت های جهان بود جناب سانسورچی
آماراتون خوبه ولی مردم ناراضی‌اند.
بیش از ۸۰ درصد جامعه پس از شیوع کرونا دچار اختلالات روانی شده اند!!!!!!
آقای سپهر این آمار 80 درصد را از کجا آوردی؟ چرا به مردم ایران با این حرف های غیر اساسی و غیرکارشناسی توهین می کنید ؟
یک عده فکر میکنن با ورود به برجام رابطه ما و آمریکا خوب میشه و در نتیجه اقتصاد ما رونق میگیره. در حالیکه بهبود رابطه ایران و آمریکا با برجام غیرممکنه. سری قبل هم بعد از برجام سردار سلیمانی ترور شد و ما تا آستانه جنگ رفتیم. دلیلش هم فعال شدن لابی اسراییل و عربستان و ترس اونها از بهبود رابطه ایران و آمریکا بود.
بهبود رابطه ایران و آمریکا فقط در درازمدت و به تدریج ممکنه. اگر ورود به برجام هم منجر به بهبود معنی دار و بادوام رابطه نشه، به احتمال زیاد دوباره آمریکا از برجام خارج میشه و ما یک ضربه سنگین اقتصادی دیگه میخوریم و وضعمون از الان هم بدتر میشه.
خخخخ ۱۷۰ هزار دکترای بیکار . دانشجوهای این روزا اینقدر ثواد دارن که میتونن اسم و فامیل خود را بنویسند
...می‌توانیم میزان غنی سازی ۶۰ درصد را تبدیل به ۹۳ درصد کنیم که به معنی بمب اتم است. اگرچه ما به دنبال این موضوع نیستیم، ولی اگر طرف مقابل دیر بجنبد توانایی این موضوع را داریم...

پس زود بجنبید و جلو ما را بگیرید که ما از اون چیزی که فکر می کردید خطرناکتریم!!
بله، حقوق کارگر روزی ۵ دلاره، بعدا می فرمایند ما فقط ۱۷۰ هزار تا دانشجو دکتری داریم

اگر شما در طول این ۴۰ و اندی سال درست کار کرده بودید للان حقوق کارگر روزی ۵۰ دلار بود

پس لطفا آمار به درد نخور ندید
اقاي رضايي صبح بخير ، شما الان تحول جديدي در خودرو سازي ميبيني كه مانميبينبم؟ تا كي ميخواين چشمتون رو واقعيت ببنديد ؟ تا كي خودتون و مردم رو ميخواين فريب بدين؟ قبول كنيد كه شما خودرو ساز نيستيد . بريد روي كارهايي كه ميتونيد هزينه كنيد. اين همه هزينه و كشته . هرسال كه ميگذره كيفيت كمتر و قيمت گرون تر .
لوازم يدكي هم كه همه قلابي و بيكيفيت .
170هزار دانشجوی دکترا داریم ، کمیت مهم نیست ،کیفیت مهم است که الان سطح سواد آنها نزدیک به صفر است که در حد دیپلم قدیم سواد ندارند..............................................
تابناک جان دمت گرم که نظرات مردم عزیز را شجاعانه انعکاس میدی.ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
نظر البانی نشین هارو فقط نشر میده
کدوم تحرک خودرو سازان ؟ منظور افزایش دویست میلیونی هایما بود ؟!!!!
سردار کوثری: می‌توانیم غنی سازی۹۳ درصدی کنیم که به معنی بمب اتم است
خیر قربان این به معنی ساخت بمب اتم نیست بلکه به معنی توانایی علمی غنی سازی است.
گاهی مردم از روی خشم حرفی هایی میزنند که بزرگنمایی غیرضرور است شاید هممراه توهین و کنایه نامنصفانه باشد اما می شود از بین سطور همین حرف های خشمناک به مشکلات پی برد و چاره اندیشی نمود
با امدن دولت جدید یک روز خبر خوشی نشنیدیم وبه عبارت ساده هرروز بدتر از دیروز
فشار دولت فقط برای ملت است نه دیگران
جناب رضایی شما خوزستان رو با این همه منابع نفت و گاز و فولاد و برق ندیدی که گفتی خراسان استعداد داره.
آخه خراسان چی داره.؟ تمام مواد اولیه خودرو سازی توی خوزستانه بعد انجا استعداد داره؟
خوزستان با این همه بنادر برای صادرات محصولات.
خدای من !!!!
مشکل در نوع تفکر شما در صنعت خودرو هست.
در های واردات خودروهای کشور رو باز کنید البته اکه کسی حاضر بشه باهاتون وارد مذاکره بشه.
یا
اجازه واردات بدید با تعرفه پایین
کشته ها کمتر میشه
اشتغال زایی بیشتر میشه
رقابت بوجود میاد
و .....

اما خو دیگه برای عده ای نه رانتی هست و نه منافعی ، به نظر من برای همون عده از بودجه دولت یه چیزی بزارید کنار که دیگه راضی بشن و مشکل حل بشه.
والللله!!!!
جناب آقاي رضايي،
تا زماني كه قيمتهاي دستوري كمتر از بهاي تمام شده خودرو باشد مطمئن باشيد كه هيچگونه تحرك و تحولي در اين صنعت ايجاد نخواهد شد چرا كه بر خلاف اصول اوليه اقتصاد است.
تنها اقدامي كه در اين مدت در خودروسازي ايجاد شده تعطيل كردن خطوط خودروهايي است كه مشكل قطعه داشتند و باعث مي شدند كه خودرو ناقص توليد و انبار شوند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی