بازدید 11301

پکن از موضع روسیه تشکر کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه) تاکید کرد، چین از موضع روسیه در رابطه با اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان و تعهدش به اصل چین واحد که بیش از ۱۷۰ کشور در سراسر جهان نیز به آن متعهد هستند، تشکر و قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ 01 September 2022

به گزارش تابناک، کشتی‌های "آنتی‌تام" و "چنسلورزویل" نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه از تنگه تایوان عبور کردند. چین در واکنش، نیروهای مسلح خود را به حالت آماده باش درآورد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو این اقدام را یک اقدام تحریک آمیز جدید با هدف محدود نگه داشتن پکن و بی‌ثبات کردن اوضاع در منطقه می‌داند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانسی خبری گفت: چین از موضع روسیه قدردانی می‌کند. بیش از ۱۷۰ کشور سراسر جهان خود را به اصل چین واحد متعهد کرده و از چین در مسئله حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی خود حمایت کرده‌اند.

وی افزود: اقدامات تحریک آمیز آمریکا در بین جهانیان محبوب نیست و محکوم به شکست است.

به دنبال سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در اوایل اوت سال جاری میلادی اوضاع در اطراف این جزیره متشنج شد. چین این سفر پلوسی را محکوم کرده و آن را تلاشی برای حمایت از جدایی‌طلبی تلقی کرد و در واکنش مانورهای نظامی گسترده‌ای را در نزدیکی تایوان آغاز کرد.

چین، تایوان را بخش جدایی ناپذیری از قلمرو خود می‌داند و با هرگونه ارتباط رسمی میان این جزیره و کشورهای دیگر مخالف است. این در حالی است که آمریکا از نیروهای حامی استقلال در تایوان حمایت کرده و به این جزیره تسلیحات می‌فروشد. پکن بارها تاکید کرده که اصل چین واحد یک اساس سیاسی برای روابط میان چین و آمریکاست و نقض آن توسط واشنگتن، همکاری میان این دو کشور را به خطر انداخته و صلح و ثبات در تنگه تایوان را تهدید کرده است.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست