بازدید 4139

چگونه به تاخیر انداختن مخارج به نفع شما خواهد بود؟

حقیقت این است که همه ما عاشق خرج کردن هستیم و اگر تمام طول روز را صرف خرید کالاهای مورد علاقه خود کنیم، شاید خسته نشویم. اما درصورتی‌که بخواهیم به موفقیت برسیم و در آینده پس‌انداز مناسبی برای خرید گزینه‌های مهم‌تر داشته باشید، باید کمی در خرج کردن صبور باشیم در این مقاله موارد موثر در کاهش خرید و تاخیر در آن را باهم بررسی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 30 August 2022

چگونه به تاخیر انداختن مخارج به نفع شما خواهد بود؟

شاید شما هم بعد از مدتی از کسب‌وکار خود به درآمد رسیدید و حالا ولخرجی و پاداش دادن به خودتان واقعا وسوسه‌انگیز است. اما لطفا کمی صبور باشید، در مقابل ولخرجی تسلیم نشوید و خرج کردن را کمی به تاخیر بیاندازید. 

توانایی به تعویق انداختن خرید کالاهای مختلف مانند پوشاک، اقلام تزئینی، کفش، اکسسوری های مختلف و مواردی ازاین‌دست، راهی اساسی و موثر برای رسیدن به موفقیت‌های جذاب در آینده و خرید گزینه‌های مهم‌تر است. البته برای تاخیر در خرج کردن باید برنامه‌ریزی درست و مدیریت مناسبی برای آن داشته باشید. در ادامه موارد موثر در کاهش خرید و تاخیر در آن را باهم بررسی می‌کنیم.

اهداف مالی خود را در طول ماه مشخص کنید

به یاد داشته باشید که تاخیر در خرید با تاخیر در رضایت همراه است. به همین دلیل این مهارت به معنای آینده‌نگری، بلوغ و هوشمندی است و اگر بتوانید رضایت خود را از خرید به تاخیر بیاندازید، مهارت بیشتری در کنترل عواطف پیدا می‌کنید. برای این کار باید اهداف مالی را خودتان در طول ماه تعیین کنید و بر اساس آن پیش بروید.

درعین‌حال خرید از فروشگاه‌های مختلف برای لذت‌های آنی و فوری واقعا جذاب است. اما زمانی که به خانه می‌رسید و خریدهای خودتان را از نظر درجه اهمیت بررسی می‌کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از آن‌ها واقعا مهم نبودند و می‌توانستید از خرید آن‌ها منصرف شوید. در حال حاضر فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین با تبلیغات اغواکننده همه ما را به خرید بیشتر تشویق می‌کنند. اما چیزی که درنهایت برای ما باقی خواهد ماند، جیبی خالی از پول و انبوهی از هزینه‌های پرداخت نشده در پایان ماه است.

بنابراین برای فرار از این مشکل در همان ابتدای ماه تعیین کنید که چه هزینه‌هایی در اولویت قرار دارند و حتما باید در طول ماه انجام شود. به‌طور مثال گرفتن خلافی ماشین اهمیت زیادی دارد و مانع از ایجاد جریمه دیرکرد خواهد شد. همچنین باید در پایان ماه اجاره خانه را بپردازید و مواد خوراکی مورد نیاز خانه را بخرید. بعد از تعیین تمام هزینه‌های واجب، سعی کنید بقیه پول را پس‌انداز کنید و از خرید اقلام غیرضروری خودداری کنید.

قبل از خرید چند سوال مهم از خودتان بپرسید

روش موثر بعدی برای تاخیر در خرید این است که قبل از خرید گزینه‌های جذاب در فروشگاه‌های مختلف، چند سوال مهم از خودتان بپرسید. به‌طور مثال از خودتان برسید که آیا فردا هم از این خرید احساس خوبی خواهم داشت؟ آیا واقعا به این کالا نیاز دارم یا فقط یک احساس و لذت آنی است؟ چقدر این وسیله در آینده برایم اهمیت دارد و مفید خواهد بود؟

با پاسخ دادن به این سوالات تا حد زیادی می‌توانید جلوی خریدهای لذت‌بخش آنی و بیهوده را بگیرید. البته این کار کمی سخت است و شاید در هنگام دیدن زرق‌وبرق اکسسوری های مختلف، خوراکی‌های خوشمزه و لباس‌های زیبا، برای خرید آن‌ها وسوسه شوید. برای اینکه از این مشکل هم فرار کنید کمی به خودتان فرصت دهید و بعد از مرور کردن اولویت‌ها، گزینه‌های آنی و غیرضروری را رها کنید. به‌طور مثال خرید شارژ 10 هزار تومانی رایتل اهمیت بیشتری نسبت به خوردن قهوه در یک کافی‌شاپ گران‌قیمت دارد. شما هم با رعایت همین موارد به‌ظاهر ریز در پایان ماه خواهید دید که از خرج شدن چه منابع عظیمی خودداری کردید و حالا می‌توانید برای آینده سرمایه‌گذاری کنید.

به خودتان پاداش بدهید

اگرچه خرید نکردن کالاهای پرزرق‌وبرق روش درستی برای بهبود وضعیت مالی در آینده خواهد بود؛ اما بهتر است خیلی سختگیر نباشید. به عبارت دیگر برای موفقیت‌هایی که کسب می‌کنید، پاداشی جزئی و کم برای خودتان در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال فرض کنید به‌تازگی در زمینه درسی به موفقیت بالایی درست پیدا کردید و حالا تصور می‌کنیم که اگر کمی ولخرجی کنید و جشن بگیرید، روش خوبی باشد. بله این کار کاملا درست است؛ اما بهتر است بیش‌ازحد ولخرجی نکنید و به هزینه‌ها در آینده فکر کنید. برای این کار می‌توانید به جای خرید لباس‌های گران‌قیمت، خودتان را به خوردن یک فنجان قهوه دعوت کنید و یا با سایر جایزه‌های کوچک جشن بگیرید.

چگونه به تاخیر انداختن مخارج به نفع شما خواهد بود؟

یک برنامه استراتژیک و جامع داشته باشید

اگر شما هم صاحب یک کسب‌وکار باشید یا از طریق کارمندی درآمدی به دست بیاورید، به‌هرحال در پایان ماه مبلغی درآمد در حساب بانکی خود خواهید داشت. در این میان اگر برنامه‌ریزی دقیقی برای مخارج مختلف در زندگی و کسب‌وکار نداشته باشید، به احتمال زیاد باید خودتان را برای ضررهای متعدد آماده کنید. عادت کردن به خرج‌های نامنظم می‌تواند راه رسیدن به ضررها را سرعت بدهد و در پایان ماه با انبوهی از بدهی‌ها روبرو کند. به همین دلیل بهتر است هنگام به دست آوردن درآمد و پر شدن حساب مالی، در خرج کردن کمی صبور باشید و با برنامه پیش بروید. به‌طور مثال دلیلی وجود ندارد که برای خرید لوازم مورد نیاز خانه، هزینه خرید را همان ابتدا و به‌طور کامل بپردازید.

فرض کنید می‌خواهید جهیزیه بخرید. سریع‌ترین روشی که باعث از بین رفتن درآمد شما خواهد شد، خرید آن‌ها به صورت نقدی است. اما درصورتی‌که برنامه‌ریزی درستی داشته باشید، به دنبال خرید اقساطی خواهید رفت. بنابراین اگر جهیزیه را به صورت اقساطی بخرید، خواهید دید که در پایان ماه مقدار زیادی از درآمدتان باقی ‌مانده و می‌توانید برای کارهای مهم دیگر از آن استفاده کنید.

روی اهداف مالی خود تجدید نظر کنید

ممکن است شما هم در ابتدای ماه یا هر سال اهداف مختلفی را برای خودتان تعیین کرده و بخواهید در طول ماه یا سال به آن‌ها دست پیدا کنید. البته این روش کاملا درست و موثر است؛ اما بهتر است همین اهداف را هر از چند گاهی بازبینی کنید و اگر نیاز به تجدید نظر دارند، آن‌ها را تغییر  دهید. شاید در ابتدای سال یک هدف را در نظر گرفته باشید، اما به مرور زمان اهمیت خود را از دست داشته باشد. بنابراین دلیلی وجود ندارد که هنوز هم برای رسیدن به آن تلاش کنید یا بخواهید هزینه زیادی برای دستیابی به آن بپردازید.

کارت بانکی خودتان را زندانی کنید!

البته امروزه پول نقد کمی در دست همه ما وجود دارد و بیشتر ما از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنیم. اما حقیقت این است که برخی کارت‌های اعتباری درست مانند پول نقد هستند و خرج کردن پول از آن‌ها بسیار آسان است. در عین‌حال شما با هر خرید، متوجه کم شدن حساب بانکی خود نشده و بی‌پروا  و خوشحال خرید می‌کنید. در این موارد بهترین توصیه این است که پول‌های خود در کارتی بریزید که امکان خرج کردن از آن کمتر است. به‌طور مثال پول‌ها را در کارتی بریزید که کمتر از آن استفاده می‌کنید یا اینکه آن را به خدمات پرداخت اینترنتی یا موبایلی متصل نکردید. در این صورت هنگامی‌که هوس خریدهای بیهوده در بازار سمتتان آمد، مقاومت بیشتری در مقابل هزینه کردن خواهید داشت.

روش‌های ذکر شده گزینه‌های موثری برای تاخیر در خرید هستند. همچنین مانع از بین رفتن منابع مالی شما در طول ماه خواهند شد. بنابراین در پایان ماه می‌بینید که از چه هزینه‌های بیهوده‌ای خودداری کردید و حالا می‌توانید با پس‌انداز ایجاد شده برای آینده و خرید گزینه‌های مهم‌تر سرمایه‌گذاری کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار