بازدید 13545

جریان انقلابی، ظرفیت بالقوه‌ای که موتور شتاب دهنده دولت رئیسی شد

دولت سیزدهم در حالی وارد دومین سال فعالیتش شد که توانست در فضایی آرام و با کمترین تنش، برنامه‌هایش را پیش ببرد و در این مسیر، طیف معتقدتر و انقلابی پای کار دولت بودند؛ اقدامی که در سایه یک جهت‌گیری‌ هوشمندانه‌ای محقق شده و آن راهبرد، توجه به حساسیت‌های دینی این گروه بزرگ از جامعه ایران است.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱ 29 August 2022

حساسیت دینی، نقطه قوت فرهنگی دولت سیزدهم در نخستین گامدولت سیزدهم در حالی وارد دومین سال فعالیتش شد که توانست در فضایی آرام و با کمترین تنش، برنامه‌هایش را پیش ببرد و در این مسیر، طیف معتقدتر و انقلابی پای کار دولت بودند؛ اقدامی که در سایه یک جهت‌گیری‌ هوشمندانه‌ محقق شده و آن راهبرد، توجه به حساسیت‌های دینی این گروه بزرگ از جامعه ایران است. غفلت از توانایی و اعتقادات راسخ طیف وسیعی از جمعیت در میدان و پر انرژی کشور و حتی گاه تقابل با آنها توسط دولت‌های گذشته موجب این می‌شد که هم دولت از همراهی موثر این طیف در پیشبرد اهدافش محروم می‌شد و هم بخش فعال و پر انرژی کشور تا حدودی به حاشیه رانده و انگیزه لازم برای همراهی با برنامه های دولت در همه بخش‌ها و به ویژه فرهنگی نداشته باشد و این عدم هم‌افزایی جمعیت کثیر معتقد و پر‌انرژی و مسئول و دلسوز با دستگاه‌ها و برنامه‌های دولت‌ها، موجب متضرر شدن کشور از این توانمندی قابل توجه در عرصه‌های مختلف می‌شد، به ویژه که این بخش از جمعیت که دارای اعتقادات مذهبی و حساس نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند، قشرهای بی‌تفاوت غیرفعال و بی‌عملی نیستند که عدم همراهی آنها با دولت بی‌اثر باشد.

به گزارش «تابناک»؛ دولت مردمی سیزدهم به عنوان یک دولت انقلابی و دارای پشتوانه دلبستگان به انقلاب بر سر کار آمد و طیفی از مدیران تازه نفس را در همه بخش‌ها از جمله عرصه فرهنگی وارد چرخه مدیریت اجرایی کشور کرد. فضای عمومی دولت در این دوره، یک سال با آرامش و حواشی محدودی در عرصه فرهنگی همراه بود و شاهد مدیریت مناسب در این عرصه بودیم که جریان انقلابی به عنوان موتور متحرکه همه تحولات اساسی را پای کار دولت نگه داشت.

این ظرفیت بزرگی است که دولت‌های پیشین یا به کلی از آن غافل می‌شدند یا برای تامین نظر دیگران، نسبت به حساسیت‌هایشان بی‌توجه بودند. این سهل انگاشتن مطالبات جامعه مذهبی ایران در دولت‌های پیشین حتی منجر به تنش‌های گسترده‌ای شده بود که گاهی فعالیت دولت در بخش‌های غیرفرهنگی را نیز به شدت تحت‌الشعاع قرار داده بود. در واقع در دولت‌های پیشین نه تنها این ظرفیت در جهت ارتقای توان اجرایی کشور به کار گرفته نشد، بلکه به سمت و سویی سوق داده شده بود که تبعاتش دامن‌گیر بخش‌های مختلف شده بود.

این حساسیت‌ها صرفاً در توجه به تولیدات فرهنگی متناسب با نیاز جامعه دینی ایران و توجه به ملاحظات آنها در خلق آثار هنری نبود، بلکه توجه به شعائر دینی به ویژه آیین‌های مذهبی نیز بیش از گذشته بود و دلبستگان به انقلاب اسلامی که در تمامی صحنه‌ها حضور می‌یابند و برای سرافرازی و اقتدار ایران سروپا نمی‌شناسند، احساس کردند این دولت متعلق به خودشان است و به مطالبات‌ و دغدغه‌هایشان توجه شایسته‌‌ می‌کند.

از این منظر حساسیت دینی، نقطه قوت فرهنگی دولت سیزدهم در سال نخست است. دولتمردان و در راس آنها حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی با درک و توجه به این حساسیت‌ها، گروه بزرگی را پای کار دولت آوردند و این ظرفیت عظیم بخش مهمی از پیشرانه دولت نه تنها در عرصه فرهنگی، بلکه در دیگر عرصه‌ها شد. جوانان مومن انقلابی که دلبستگی کمتری با دولت‌های پیشین داشتند، برای پیشبرد اهداف این دولت که قاعدتاً به پیشرفت کشور منتهی خواهد شد، به صحنه آمدند و دست به اقدامات متهورانه‌ای زدند.

با این رویکرد و فعال شدن ظرفیت‌های بالقوه پرتوان در این طیف موثر، نخستین گام دولت، محکم‌تر از آنچه انتظار می‌رفت برداشته شد. بی‌شک استفاده از این ظرفیت، مانع استفاده از دیگر ظرفیت‌های انسانی که در کشور وجود دارد، نیست. بنابراین عرصه برای دیگر گروه‌ها تنگ نشده، بلکه یک هم‌افزایی انقلابی به ویژه در عرصه فرهنگی رخ داده که باید منتظر نتایج عینی آن در رشد شاخصه‌های کیفی و کمی توسعه‌ای باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۵
خخخخخخ
صفحه طنزتونه؟
انقلابی خالی نه! سریع فوری انقلابی :))
طنز بود؟؟؟؟؟؟؟
حساسیت‌های دینی این گروه بزرگ از جامعه ایران است...

اين گروه بزرگ منظورتون اون ٤٨ درصدى هست كه شركت كردن؟ يا اون ١٨ ميليون كه اقاى رييس راى گرفت ؟
اون ٣ ميليون و ٧٠٠ راي باطله رو هم توى همين گروه بزرگ حساب مى كنيد؟ از مشاركت ٧٣ درصدى ، چند نفر شركت نكردن ؟ اونا رو كجا حساب مى كنيد؟


بخونيد ، بخونيد كه الان وقت جيك جيك مستون شماست … اما يه وفت ديگه هم مى رسه
=))))))))))))))))))
چقدر رو دارید شما...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
شیر لیتری ۳۰ هزار تومن ماست کیلویی ۵۰ هزار تومن ! رییسی مچکریم. طعم شیرین عدالت
7000 صفحه برنامه رئیسی بود، معاونين محترمش هم که همه شون کاندیدای 1400 و دوره های قبل بودن هر کدوم هزاران صفحه برنامه داشتن، وزرا هم کلی برنامه داد میزدن ولی دریغ از یک صفحه برنامه ی کارشناسی شده ی بدرد بخور برا رفع مشکلات مردم، داریم می‌بینیم مردم رو که هر روزشون دریغ از پارساله
جمع کنید بساطتون رو ،با این تحلیل‌های صد من یه غاز !!
نه بابا جدی ؟ چجوری خودتون خندتون نمیگیره از اینهمه حرف تو خالی
واقعا مردم را احمق فرض میکنید .انگار از یک کشور دیگری صحبت می‌کنید. مردم یکسال گذشته با هرج ومرج اقتصادی همیشه دلهره داشتند . فقط یک عده رانت خوار خوش بحالشان هست.
دقیقا کدوم برنامش پیش رفته؟ فکر کردین ما از مریخ اومدیم برامون خالی میبندین؟ همه چی رو چند برابر گرون کردین و یه وعده عملی شده ندارین، بعد پز چی رو میدی؟ یه عده بیسواد که فقط با ظاهرسازی شدن مسوول دارن مملکت رو نابود میکنن تو حرف از پیشرفت میزنی؟ حتما این همه آدم که خودشون رو به هر آب و آتشی میزنن که از مملکت برن هم جزو آمار پیشرفت شماهاست.
اره خیلی گل وبلبل هست فقط ما خوابیم
هشدار.هشدار.هشدار



قابل توجه دامداران و مرغداران محترم سراسر کشور



به هیچ عنوان از کنستانتره پلت و مش،تولیدی کارخانجات خوراکدام و طیور سراسر کشور،جهت حیوانات و پرندگانتان استفاده نفرمائید،
صاحبان این کارخانجات،سبوس گندم یارانه ایی که سهم شما دامداران و مرغدارانه زحمتکشه،رو در بازار آزاد فروخته و بجاش از پوسته آسیاب شده برنج(معروف به سبوس برنج دوکوب دقیقا شبیه



لطفا به دوستان و همکارانتان اطلاع رسانی فرمائید
از این همه کلی گویی و چیدن واژه های زیبا در کنار هم برای توصیف چیزی که عملا وجود خارجی ندارد ،خسته نشدید؟؟؟
"این گروه بزرگ از جامعه ایران" باز جای شکرش باقیست است که قبول کردید گروه بزرگی قبلا که میگفتید کل جامعه ایران هستید
میشه اندازه و جمعیت این گروه بزرگ از جامعه ایران را نسبت به کل جامعه ایران و جمعیت کشور هم نسبت اش را بگویید تا بدانیم چند درصد کدوم وری هستند و حساب کار هم دست ما هم بیاد‌. و اینکه نسبت جمعیت این طیف به نسبت منابع کشور و مناصبی که در اختیار دارند که به قول خودتان توان زمینگیر کردن تمام دولت‌های غیر همفکر باخودشان را تا قبل از این دولت انقلابی داشتند را بگویید
کجایی
چه داری می گی
فضایی آرام و کمترین تنش؟!!!
تنش رو فقط کیهان ایجاد میکرد برای دولتهای قبلی الان فوری و انقلابی کاملا در کنار دولت هست پس مشکلی نیست
میخواهید دق کنید یا هرچی باید بگم عاشقانه دکتر رئیسی رئیس جمهور محترم ایران رو دوستش دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
نه عزیز چرا دق کنیم . داریم برنامه ی ماه عسلتان را میچینیم
راست گفتی ، با شتاب هرچه بیشتر داریم به قهقرا میریم
شوخی بی مزه ای بود
جناب تابناک ، واقعا بشما باید تبریک گفت ، مجبور شدید که مقاله بی نام و نشانی درج کنید که اینبار از مردم انقلابی برای اعلام موفقیت دوره یکساله دولت خرج کردید!!!
از طرف دیگر چون احتمالا مجبور به درج این مطلب شدید با درج یک تابلو نقاشی دست ساز برای اثبات نظریه نویسنده استفاده شد که اصلا با واقعیت مطابقت ندارد
منظورت اینه که وضعیت دین در مملکت بهتر از یک سال قبل است؟
این نوشابه ای که باز کردی پپسی بود یا کوکا؟
موتور دولت ریپ میزنه ، به جریان انقلاب بگید زیاد زور نزنه
چرا متن فرمایشی گذاشتی تو سایت؟
نویسنده احتمالا یکسال گذشته خواب بودند که ننوشته دولت انقلابی رییسی چه مشکلاتی برای مردم عادی در حوزه فرهنگ و آزادیهای فردی و اجتماعی بوجود آورد
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
از ایشان اینها دستاورد است و بازگشت به ارزشهاست مشکل
نیست برای ما مشکل است
این دستاوردهای دولت چیه؟ بگید ما هم بدونیم.
خود گویی و خود خندی :))))
دولت مردمی؟؟؟؟؟!!!!!!
من که نفهمیدم شوخی میکنید یا جدی میگید ولی بهر حال ما از این دولت چیزی بجز ناهار ندیدیم
سلام
چرا نام نویسنده را نزدید؟ این مطلب هم یک نظر هست مثل نظریات و مطالب دیگر. چه اشکالی داشت که نویسنده نامش را نزده؟ چرا؟
چهل ساله شعار میدیم.بهتره به این نتیجه واقف شیم از نیروهای متخصص واقعی استفاده کنیم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم