بازدید 10716
۱

۹۲ سالگی تختی؛ پهلوانی که به مردمش پشت نکرد

کد خبر: ۱۱۳۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 27 August 2022

ویترین پر مدال غلامرضا تختی، کمترین نقش را در ماندگاری و جاودانگی نام جهان پهلوان کشتی ایران پس از گذشت سالیان دراز داشته است؛ با وجود گذشت بیش از نیم قرن از آسمانی شدنش، نام و مرام تختی همچنان ورد زبان‌ها است و اسم و رسمش ماندگار.

ورزش ایران افتخارآفرینان زیادی همچون تختی به خود دیده است، قهرمانانی که در میادین ورزشی دلاوری کردند، افتخار آفریدند و بارها از سکوی نخست جهان و المپیک بالا رفتند؛ خواستند و لقب "جهان پهلوانی" هم گرفتند؛ اما هیچ کدام تختی نشدند!
۹۲ سالگی غلامرضا تختی؛ پهلوانی که به مردمش پشت نکرد
تختی در بزنگاه های حساس هیچوقت به مردمش پشت نکرد، برای رسیدن به قدرت و ثروت از اصل خود دور نشد، به هر ریسمانی چنگ نزد و ریاکاری را پیشه نکرد. بر خلاف برخی امروزی‌ها، تختی هیچگاه برای رسیدن به خواسته‌هایش ادب را زیر پا نگذاشت و ورزش کشتی را با پهلوانی و ویژگی‌های اخلاقی گره زد.

تختی همیشه با مردم بود و به عشق آن ها زیست و به عشق آن ها جنگید و از سکوهای جهانی و المپیک بالا رفت، هیچ وقت فراموششان نکرد و با مردم بودن را به هیچ چیز نفروخت.

امروز ورزش و جامعه ما بیش از هر زمان دیگری تشنه مردانگی و مروت تختی است؛ همچنان نام تختی است که به ورزش و کشتی ایران آبرو داده است.

از سال ۱۳۹۷ روز پنجم شهریور به عنوان روز ملی کشتی در تقویم رسمی ایران ثبت شد که این اقدام در زمان فدراسیون رسول خادم صورت گرفت.

۹۲ سالگیت مبارک جهان پهلوان!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
وقهرمان اینگونه ساخته میشود نه با تبلیغ حکومتی .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست