بازدید 18384

روایت جهرمی از رکوردشکنی دولت سیزدهم در یک روز

سخنگوی دولت گفت: با نگاه درون‌زا دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته افزایش دو برابری فروش نفت و محصولات جانبی آن را داشته‌ایم و تراز چارت خارجی مثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ 26 August 2022

به گزارش تابناک، علی بهادری جهرمی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اداری لرستان و شورای اطلاع‌رسانی که با حضور سخنگوی دولت در حال برگزاری است، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و تبریک روز کارمند، اظهار کرد: دولت پس از برگزاری ۳۱ سفر استانی یک رکوردشکنی داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز همچنین یک رکوردشکنی دیگر انجام شد، به‌گونه‌ای که تمامی دولتمردان امروز در سراسر کشور میهمان استان‌ها هستند و شنونده مطالبات مردم و انتقال‌دهنده گزارش عملکرد دولت به مردم هستند.

سخنگوی دولت و رئیس شورای اطلاع‌رسانی کشور با بیان اینکه تمرکز دشمن به خاطر ضربه زدن به نظام و مردم در سال‌های اخیر در حوزه اقتصاد بوده است، افزود: این تحریم‌های فلج‌کننده‌ طی ۱۰ سال اخیر تشدید شد و این نشان می‌دهد که دلسوز مردم ایران نیستند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه وقتی دشمن فشارهای اقتصادی را برای از پای درآوردن مردم و نظام ناکارآمد دید، ابزار مکملی را به کار گرفت، افزود: استفاده از رسانه و عملیات روانی و تخریب افکار عمومی از جمله این ابزارها بود.

وی بیان داشت: پاسخ، دفاع و اقدام ما باید در اقدام جهادی در حل مسائل اقتصادی و جهاد تبیین باشد و هیچ یک از این ۲ بدون یکدیگر مثمرثمر نخواهد بود.

سخنگوی دولت با طرح این سوال که مسئله این است که دولت سیزدهم چه راهبردی برای پیشبرد این دو حوزه (اقدام جهادی در عرصه عمل و جهاد تبیین متناسب با عملیات روانی دشمن) داشت، افزود: راهبرد دولت، راهبرد مبتنی بر گفتمان است، دولت معتقد است، گفتمان باید گفتمان مردم سالاری و مردم گرایی باشد، چرا که راهبرد اصلی حل تمام مشکلات بازگشت به همان گفتمان است.

بهادری جهرمی ادامه داد: طی دهه‌های گذشته راهبردهای مختلفی در پیش گرفته شد، از جمله اینکه کلید حل مشکلات در خارج از کشور بود و ابزارهای فرهنگی و زیرساختی بیرون مبنا قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه نگاه باید درون‌زا و برون‌گر باشد، چرا که جوشش از درون برمی‌خیزد،گفت: نگاه باید به داشته‌ها و تکیه بر ظرفیت‌های درون کشور داشت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت با راهبرد مذکور طی سال گذشته مشکلات بسیاری را حل کرد، افزود: طی سال‌های گذشته در حوزه تجارت خارجی تراز تجاری منفی داشتیم، واردکننده بودیم، رشد اقتصادی کشور در دهه ۹۰ صفر بود و تورم ۶۰ درصدی و حجم نقدینگی در شهریور ۱۴۰۰، هشت برابر سال ۹۲ شد.

بهادری جهرمی بیان داشت: با ادامه این مسیر و برگرداندن دولت به جایگاه اصلی هم اقدامات به ریل اصلی برمی‌گردد، و هم در حوزه جهاد تبیین اقدامات اساسی صورت خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی