بازدید 11039
۵

شیب تورم مسکن کم شد

مردادماه ۱۴۰۱ تورم مسکن در کل کشور ۲.۸ درصد بود که نشان می‌دهد سرعت رشد قیمت نسبت به ماه قبل ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 24 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، قیمت مسکن کل کشور در مردادماه امسال ۲.۸ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافت. این در حالی است که تورم ماه گذشته مسکن ۳.۸ درصد بود. بر این اساس سرعت رشد تورم مسکن در کشور کاهش ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

آن طور که مرکز آمار ایران از شاخص قیمت کالاها و خدمات در کل کشور گزارش داده تورم نقطه به نقطه مسکن که رشد قیمت در مقایسه با مردادماه سال گذشته را نشان می دهد ۳۲.۶ درصد بوده است. ماه گذشته این شاخص ۳۱.۸ درصد بود.

شاخص قیمت مسکن کل کشور در ۱۲ ماهه منتهی به مردادماه سال جاری (تورم سالیانه) نیز رشد ۲۸.۸ درصدی را نشان می‌دهد. تیرماه امسال رشد سالیانه قیمت مسکن ۲۷.۹ درصد بود.

افزایش ماهیانه قیمت مسکن کل کشور در اردیبهشت ۲.۵ درصد، خرداد ۲.۳ درصد، تیرماه ۳.۸ درصد و مردادماه ۲.۸ درصد بود. افت تورم ماهیانه مسکن کل کشور می‌تواند از عواملی همچون کاهش ریسک‌های غیراقتصادی، ثبات نسبی قیمت مسکن در تهران و قرار گرفتن در ایام محرم‌الحرام نشأت گرفته باشد.

در بخش اجاره نیز آمار از افزایش ۲.۹ درصدی نرخ ماهیانه اجاره بها در مردادماه امسال خبر می‌دهد. تورم نقطه به نقطه اجاره در کل کشور ۳۲.۳ درصد و تورم سالیانه ۲۸.۶ درصد اعلام شد. تیر ماه امسال شاخص رشد ماهیانه اجاره، افزایش نقطه به نقطه و رشد سالیانه قیمت مسکن به ترتیب ۳.۸ درصد، ۳۱.۴ درصد و ۲۷.۹ درصد بود که آمار بخش اجاره نیز از افت محسوس تورم این بخش حکایت دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
شیب تورم مسکن کم شده !!!!!!!!!!!! بله مفت شده ملت اراده کنن الان صاحب خانه میشوند
وقتی قیمت لوازم ساخت ساختمان هر روز بالا می رود کاملا طبیعی هست که قیمت مسکن هم بالا می رود.
در ابتدای سال که لوازم حدود سی درصد گران می شود. با بالا رفتن دلار هم دوباره گران می شود. روغن خوراکی هم که گران شود باز هم لوازم ساختمان گران می شود؟!
تمام اقتصاددانهای دنیا در تعجب هستند؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه چند بار توی یک سال، لوازم ساختمانی گرون میشه؟ وقتی لوازم ساختمانی گرون میشه خب مسکن هم گرون میشه. مردم عادی با لوازم ساخت خانه در ارتباط نیستند و گرون شدنش رو حس نمی کنند ولی وقتی مسکن گرون میشه، تازه گرونی رو حس می کنند. باید قیمت لوازم ساختمانی مثل کاشی و سنگ و پکیج و شیرآلات و ... را کنترل کرد تا قیمت مسکن هم کنترل بشه.
نکته مهم این است که درمجموع مسکن بالاترین نرخ رشد را داشته و خواهد داشت داده های ارایه شده در این خبر فقط ممکن است مصرف کننده های واقعی را به امید واهی گران نشدن مسکن، از خرید در زمان حال منصرف کرده و قطعا منجر به آسیب اقتصادی به آنها خواهد شد.
شب دراز است و قلندر بیدار
خدا قوت من پارسال برج 9 خونه گرفتم 1570 امسال همین روز 2600 می خرن چه جوری می شه حساب کرد که تورم 26 درصدی رو نشون میده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل