بازدید 4359

هشدار برنامه جهانی غذا درباره خشکسالی در شاخ آفریقا

برنامه جهانی غذای سازمان ملل درباره خشکسالی در شاخ آفریقا هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸ 20 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از بخش تصویری خبرگزاری رویترز، برنامه جهانی غذای سازمان ملل درباره خشکسالی در شاخ آفریقا هشدار داد.

برنامه جهانی غذا (WFP) اعلام کرد با افزایش میزان گرسنگی پس از خشکسالی‌های متوالی و تهدید قحطی، کمک‌های خود را در شاخ آفریقا افزایش می‌دهد.

برنامه جهانی غذا از ابتدای سال جاری اعلام کرد ۹ میلیون نفر دیگر در سراسر کشور‌های اتیوپی، کنیا و سومالی دچار ناامنی شدید غذایی شده اند و ۲۲ میلیون نفر برای یافتن غذای کافی با مشکل مواجه شده اند. این نهاد سازمان ملل در این سه کشور متاثر از خشکسالی به خانواده‌ها کمک‌های غذایی و نقدی ارائه و غذا‌های غنی شده را بین زنان و کودکان خردسال توزیع می‌کند تا با سوء تغذیه مقابله کند.

دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا روز چهارشنبه از سومالی بازدید کرد. بیش از هفت میلیون نفر یعنی نزدیک به نیمی از جمعیت این کشور به شدت در ناامنی غذایی هستند و ۲۱۳ هزار نفر در حال حاضر با شرایطی شبیه قحطی مواجه هستند.

بیزلی از شهر جنوبی باردهیر (Baardheere) در سومالی بازدید و با خانواده‌هایی که مجبور به ترک خانه‌های خود و سفر‌های طولانی در جستجوی کمک‌های بشردوستانه شده‌اند دیدار کرد. برنامه جهانی غذا اعلام کرد شمار افراد نیازمند به کمک‌های نجات بخش در این منطقه سه برابر شده است. شاخ آفریقا و از جمله سومالی در خشک‌ترین سطح خود قرار دارد. بر اساس هشدار ماه گذشته ۱۴ انجمن هواشناسی و بشردوستانه، باران‌های ماه مارس تا آوریل امسال در اولین فصل از دو فصل بارانی سالانه کمترین میزان در ۷۰ سال گذشته بوده است و باران‌های فصل دوم از ماه اکتبر تا دسامبر نیز به‌طور غیرمعمول اندک خواهند بود.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا گفت: تغییرات آب و هوایی تمامی جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است و جایی که من هم اکنون در منطقه شاخ آفریقا ایستاده ام از این قاعده مستثنی نیست. ما هم اکنون با بیست میلیون نفر از مردمی روبرو هستیم که در شاخ آفریقا با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. در حقیقت در جاییکه من ایستاده ام یعنی در سومالی هفت میلیون نفر با این وضعیت روبرو هستند و این مقدار دو برابر رقم شش ماه گذشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست