بازدید 65917
با مذاکرات هسته ای

سی ان ان: ایران خواهان دریافت غرامت برای تضمین شده است/ جزئیات جلسه سه ساعته مهم شمخانی، باقری و اسلامی در مجلس / واکنش آمریکا: ایران مسائل فرعی را کنار بگذارد!

شب گذشته، جمهوری اسلامی ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا پاسخ داد؛ پاسخی که در سطح گسترده‌ای مورد توجه محافل و رسانه‌های بین المللی قرار گرفت و احتمالا باید به زودی شاهد شفاف شدن بیشتر پیشنهاد‌های ایران و واکنش طرف‌های مقابل باشیم.  
کد خبر: ۱۱۳۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰ 16 August 2022

جلسه سه ساعته مهم شمخانی، باقری و اسلامی در مجلس

بین الملل تابناک: شب گذشته، جمهوری اسلامی ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا پاسخ داد؛ پاسخی که در سطح گسترده‌ای مورد توجه محافل و رسانه‌های بین المللی قرار گرفت و احتمالا باید به زودی شاهد شفاف شدن بیشتر پیشنهاد‌های ایران و واکنش طرف‌های مقابل باشیم.  

آمریکا باید به توافق برگردد
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۲۲:۵۱

کریس مورفی، سناتور آمریکایی در توییتی نوشت:

بازگشت به توافق هسته ای ایران مهمترین کاری است که آمریکا می تواند برای تامین منافع ما در خاورمیانه انجام دهد.

بیایید این کار را انجام دهیم.

سی ان ان: ایران خواهان دریافت غرامت برای تضمین شده است/ جزئیات جلسه سه ساعته مهم شمخانی، باقری و اسلامی در مجلس / واکنش آمریکا: ایران مسائل فرعی را کنار بگذارد!

بلومبرگ: اتحادیه اروپا پیشنهادات ایران در مذاکرات وین را سازنده می‌داند
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۲۲:۴۶

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام آگاه به تلاش‌های دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های ایران مدعی شده اتحادیه اروپا پاسخ ایران به نقشه‌راه پیشنهادی این اتحادیه برای از سرگیری اجرای کامل برجام را «سازنده» میداند.

بلومبرگ نوشته این نخستین نشانه مثبتی است که نشان می‌دهد مواضع ارائه‌شده از سوی ایران که دوشنبه شب تقدیم اتحادیه اروپا شد باعث ایجاد بن‌بست در مسیر مذاکرات نخواهد شد.

مقام مورد استناد بلومبرگ که خواسته به دلیل حساسیت موضوع هویتش پنهان بماند گفت که البته پاسخ ایران هنوز نیاز به بررسی دارد و سایر طرف‌های توافق هسته‌ای- شامل آمریکا، چین و روسیه- هنوز در حال ارزیابی آن هستند.

بعد از اتمام دور جدید مذاکرات، مقام‌های آمریکا و اتحادیه اروپا مدعی شدند که یک «متن نهایی» به همه طرف‌ها ارائه شده که قابل تغییر نخواهد بود و بایستی یا پذیرفته شود و یا شکست مذاکرات اعلام شود. این ادعا از سوی یک مقام وزارت خارجه ایران رد و اعلام شد: «با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن توافق در وین سخن بگوییم».

ساعاتی قبل‌تر، «نابیلا ماسرالی»، سخنگوی اتحادیه اروپا در مسائل سیاست خارجی و امنیتی گفت: «ما دیشب پاسخ ایران را دریافت کرده‌ایم. داریم آن را مطالعه می‌کنیم و در حال مشورت با سایر طرف‌های برجام و آمریکا در خصوص ادامه مسیر هستیم.»

این سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: «می‌خواهم تأکید کنم که تازه همین دیشب این پاسخ دریافت شد. در ادامه مسیر باید همه طرف‌ها آن را برسی کنند و آمریکا هم باید آن را بررسی کند.»

گزارش العربی الجدید درباره پیش‌نویس توافق احیای برجام
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۲۱:۵۴

العربی الجدید اعلام کرد: منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی گفته‌اند پاسخ حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه مشکل باقی‌مانده را مطرح کرده است.

این پاسخ شامل تعهد آمریکا مبنی بر آمادگی جهت رفع تحریم‌های ثانویه علیه شرکت‌هایی در ارتباط با سپاه پاسداران و اتخاذ موضعی مثبت جهت حل و فصل مشکلات پیرامون مسائل پادمانی و اختلافات میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌شود.

یک منبع نیز به العربی الجدید گفت: رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران وعده داده تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کند که اختلافاتش با تهران رفع شده است، واشنگتن در جلسه شورای حکام در جهت پایان یافتن مسئله پادمانی تلاش کند.

بنا بر این گزارش، در متن توافق پیشنهاد شده توسط اتحادیه اروپا، چارچوب زمانی برای همکاری میان ایران و آژانس اتمی در رابطه با حل‌وفصل مسائل پادمانی درنظر گرفته شده که تا پیش از آغاز جلسه آتی شورای حکام در ماه آینده می‌باشد.

این منبع همچنین عنوان کرد که ایران از بورل خواسته تا "درخصوص دو مسئله شفافیت بیشتر ارائه و وعده‌های آمریکا به صورت کتبی نوشته شوند". پاسخ‌های ایران نیز آمادگی این کشور برای انعطاف جهت حل‌وفصل اختلافات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نشان می‌دهد.

نگرانی‌های اصلی ایران "دریافت "تضمین‌هایی قوی‌تر" برای اقتصاد ایران، عمر طولانی توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها جهت دادوستد شرکت‌های خارجی با ایران است.

جزییات جلسه فوق العاده کمیسیون‌ امنیت ملی
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۲۱:۲۸

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون با وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز با آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضور وزیر امور خارجه، رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای، رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون سازمان در موضوع مذاکرات هسته ای جلسه ای را برگزار کردند. در این جلسه دکتر علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان روند مذاکرات اخیر را تشریح کرد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده، در جریان مذاکرات هدف انتفاع اقتصادی و رفع موانع تجارت خارجی کشورمان، از جمله رفع تحریم های غیرقانونی فروش نفت و دسترسی بانکی به منابع آن با جدیت دنبال شده و می شود. همچنین حفظ چارچوب برنامه هسته ای صلح امیز از اصول جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: آقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در این نشست، به تشریح ابعاد فنی متن مذاکراتی پرداخت. در مذاکرات هسته ای، طرف بر اساس منطق جمهوری اسلامی، اصل دو موضوع راستی آزمایی رفع تحریم ها و ارائه تضمین را پذیرفته است و اساس توانمندی های هسته ای کشورمان حفظ خواهد شد.

وی افزود: رفع تحریم های که ترامپ با خروج از برجام آنها را مجددا اعمال کرد و همین طور فرامین اجرایی تحریمی دوره ترامپ از خواسته های اساسی ایران بوده است که باید در متن نهایی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم تهران گفت: تاکید شد این مذاکرات صرفا در چارچوب برجام است و ایران مسائل غیر هسته ای را قابل مذاکره نمی داند. حل و فصل مسائل باقیمانده پادمانی هم از مطالبات ایران در مذاکرات است. آقای شمخانی هم با تشریح پاسخ ارسالی جمهوری اسلامی به پیشنهادهای آقای مورا برای جمعبندی مذاکرات، تاکید کرد قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی، نقش مهمی در پیشبرد منافع ملی داشت و در ادامه روند مذاکرات و برنامه هسته ای کشور نظر نمایندگان ملت مهم خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن طرح سوالاتی درباره ابعاد مذاکرات هسته ای و متون رد و بدل شده، بر پیگیری منافع ملی و قانون اقدام راهبردی به جهت کسب انتفاع اقتصادی مردم از خروجی مذاکرات تأکید کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم گفت:حل و فصل مسائل باقیمانده پادمان بین ایران و آژانس از مطالبات جدی ایران در مذاکرات است و طرف اروپایی برای آن پیشنهادهایی را ارائه داده است.

اولیانوف: تهران خواستار تضمین‌هایی برای احیا و حفظ برجام است
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۲۱:۲۶

نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: تهران پیشنهاد کرده که تضمین‌هایی برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در پیش نویس توافق لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میخاییل اولیانوف در یک برنامه زنده تلویزیونی روسیه اظهار داشت: یکی از مسائلی که در اصلاحیه روز گذشته ایرانی‌ها آمده، به طور دقیق با هدف تقویت این تضمین‌ها ارائه شده و ظاهرا کار دیگری نیز باید در این راستا انجام شود.

این دیپلمات روسی خاطرنشان کرد که اگر آمریکا نتواند برجام را احیا کند، باید با عواقب آن روبه رو شود.

مرندی: خروج مجدد آمریکا از توافق باید با هزینه باشد
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۲۱:۲۶

«محمد مرندی» مشاور تیم مذاکره کننده ایران گفت که یکی از اهداف مذاکره، بالا بردن هزینه هرگونه خروج آمریکا از توافق در آینده است.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «هزینه دار شدن هرگونه خروج آمریکا از توافق، ضرورتی است که هدف آن تقویت توافق بوده و به نفع همه است».

مرندی گفت: «یکی از ابعاد بالابردن بها، وجود ضمانت‌های هسته‌ای داخلی است. دیگری اقتصادی و دیگری سیاسی و حقوقی است».

این کارشناس ایرانی اضافه کرد: «ضمانت اقتصادی یعنی مصون کردن شرکت‌های خارجی و حمایت از آنان در مقابل تحریم‌های آمریکاست».

ساعتی پیش نیز «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین گفت که درخواست‌های ایران در خصوص پیشنهاد اروپا برای احیای توافق هسته‌ای معقول است.

سی ان ان: ایران خواهان دربافت غرامت برای تضمین شده است
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۲۱:۲۲

شبکه سی ان ان به نقل از یک دیپلمات نوشت که ایران به دنبال دریافت ضمانت‌هایی است تا در صورت خروج رئیس‌جمهور آتی آمریکا از برجام، غرامت دریافت کند.

 یک دیپلمات منطقه‌ای به شبکه سی ان ان گفت که ایران در رابطه با احتمال خروج رئیس‌جمهوری آتی آمریکا از توافق و اعمال تحریم‌های جدید علیه کشور ملاحظاتی دارد.

وی گفت: به نظر می‌رسد پیشرفت‌هایی در نزدیک کردن نظرات علی‌الخصوص در رابطه با تحریم‌های غیرمستقیم علیه شرکت‌های ایران که خارج از کشور فعالیت می‌کنند، حاصل شده است.

وی افزود: مسئله اصلی برای احیای توافق ضمانت‌هایی است که طرف ایرانی خواسته تا از دریافت غرامت در صورت خروج دولت آتی آمریکا از توافق اطمینان حاصل نماید و تاکنون راه‌حل واقعی برای آن ارائه نشده است.

شبکه الجزیره گزارش داد، یک مسئول اروپایی اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال بررسی پاسخ ایران به پیشنهاد این اتحادیه است.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال بررسی پاسخ ایران است.

بیش از این، نشریه پولیتیکو درباره پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای، در گزارشی نوشت: طبق گفته یک مقام ارشد غربی، پاسخ ایران، شامگاه دوشنبه به وقت ایران توسط اتحادیه اروپا دریافت شده است. این پاسخ بیشتر روی مسائل باقی‌ مانده مرتبط با تحریم‌ها و تضمین‌ها بر سر تعاملات اقتصادی متمرکز است.

این مقام غربی مدعی شد، پاسخ ایران خواسته‌های بیشتری در زمینه تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره منشا ذرات مواد هسته‌ای که پیشتر کشف‌شده توسط بازرسان آژانس طی سال‌های گذشته در محل‌های مختلف، مطرح نمی‌کند. تهران با این تحقیقات مخالفت کرده و اصرار دارد، توافق هسته‌ای تنها در صورتی می‌تواند احیا شود که این تحقیق توسط آژانس، برای همیشه مختومه اعلام شود.

واکنش آمریکا: ایران مسائل فرعی را کنار بگذارد!

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری اعلام کرد که ایالات متحده نقطه نظریات خود درخصوص پیش‌نویس نهایی اتحادیه اروپا بر سر احیای برجام را خصوصی و مستقیم به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد رساند.

وی در ادامه عنوان کرد که تنها راه برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای با ایران این است که تهران «مطالبات فرعی» خود را کنار بگذارد.

امیر عبداللهیان امروز در نشستی در جمع خبرنگاران در مورد مذاکرات گفت: الان به صورت مشخص در مورد سه موضوع در حال تبادل پیام با طرف آمریکایی هستیم و طی روزهای آینده آخرین نظریات خود را اعلام می‌کنیم و به کشورهای مذاکره کننده به صراحت گفته‌ایم که اگر نظریات ما در مورد این سه موضوع که منطقی نیز هست لحاظ شود، آمادگی داریم که وارد مرحله توافق شویم و جلسه جمع‌بندی با حضور وزیران امور خارجه در وین برگزار شود و سپس وارد مراحل بعدی کار شویم.

رییس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ما به صراحت به طرف‌های آمریکایی که پیام می‌دهند در آستانه انتخابات میان دوره کنگره هستیم و مشکل بنزین داریم، گفته‌ایم که برای انجام قدم نهایی باید طرف آمریکایی از خود انعطاف نشان دهد. ما در تمام مراحل مذاکرات، آنجا که امکانش فراهم بود، از خود انعطاف نشان دادیم و طرف آمریکایی نیز این موضوع را می‌داند که ما تاکنون به چه میزان انعطاف نشان داده‌ایم. ما در مراحل مذاکرات بر موضوعاتی که می‌توانستیم، این انعطاف را نشان داده‌ایم و اکنون نوبت به انعطاف طرف آمریکایی است.

جلسه سه ساعته شمخانی، باقری و اسلامی در مجلس

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی توافق اتمی در نشست مشترک این کمیسیون با شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «جلسه سه ساعته و مهم ⁧‫کمیسیون امنیت ملی‬⁩ مجلس با ⁧‫شمخانی‬⁩ ⁧‫دبیر شورای عالی امنیت ملی‬⁩، دکتر ⁧‫امیر عبداللهیان‬⁩ ⁧‫وزیر خارجه‬⁩، دکتر باقری‬⁩ مذاکره کننده ارشد و ⁧‫اسلامی‬⁩ رئیس ⁧‫سازمان انرژی اتمی‬⁩ برگزار شد.

در این جلسه ⁧مذاکرات‬⁩ و ⁧‫توافق اتمی‬⁩ و پیشنهادهای طرف های غربی و نظر ایران بررسی شد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۵۵
یکی از دلایل مخالفت بخشی از عوام با برجام این است که به اشتباه به انها گفته شده هشت سال دوره روحانی کشور با برجام اداره شد در حالی که در واقع عمر برجام فقط دو سال و نیم بود اما بخاطر بازیهای جناحی و ضدیت با دولت قبل این واقعیت کتمان شد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
دولت قبل چک میلیاردی از امریکا دریافت کرد ولی بدون امضاء
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
لیز چنی مخالف ترامپ در انتخابات درون حزبی ایالت وایومینگ، حزب جمهوری خواه شکست و نماینده ای که ترامپ معرفی کرده بود پیروز شد

صدای پای ترامپ و یارانش با صدای پرقدرت در حال شنیده شدن است
مسئولان، برجام جدید ۲ ماه بیشتر ادامه پیدا نخواهد کرد و التهابات اقتصادی بعدی خروج آمریکا از برجام جدید بسیار وحشتناک خواهد بود
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
اشتباه شما همینجاست. 8 سال درگیر برجام بودیم و مملکت
معطل برجام بود. ابتدا معطل مذاکره. بعد معطل رفع تحریم ها و در آخر هم معطل خروج آمریکا از برجام و تحریمهای جدید.
ناشناس
| - |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
نه دوست عزیز
با خود برجام کسی مخالف نیست، با مفاد برجام و سست بودن آن همه مخالف اند
مثلا ایران اقداماتی کرد که قابل بازگشت نبود و آمریکا براحتی از برجام خارج شد و ما دستمون در حنا ماند
با اینها مخالفیم
این توافق یک الحاقیه به برجامه و طبیعتا یک سری مسائل جدید توش مطرح شده وگرنه همون برجام کافی بود! بنابراین صحبت آمریکا از مطالبات فرابرجامی بی معنیه! اگر هم منظور اینه که فقط باید تحریمهای هسته ای برداشته بشه، خوب آمریکا میتونه کلی تحریم وضع کنه به اسمهای دیگه! طبیعیه که ایران در ازای امتیاز بسیار بزرگ عقب نگه داشتن برنامه هسته ایش امتیازات زیادی بخواد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
دقیقا
الان همان برجام نویسان در حال جو دادن الکی هستند و دوباره بازی قبلی تکرار
فضای جامعه را هم دو قطبی کرده اند که تا برجام اجرای مجدد
نشود مشکلات حل نمی‌شود.والان مردم را دو دسته کرده اند
مواضع ایران کاملا منطقی است هرچند که حتی اگر تعهد دهند که در صورت خروج مجدد غرامت می دهند هم اعتباری ندارد.
چرا اینقدر طولش میدین.توافق را امضا کنیییید دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
چون عمر و جوانی ما زیر فشار و تحریم و نداری میگذره اما عمر و جوانی فرزندان مسئولین در غرب خونخوار
آمریکا صادق نیست ازبرجام استفاده می کند تا ضربه بزند آمریکا دنبال توافق نمیباشد، ایران را دشمن می داند وضربه آخر را درهسته ای را ار راه برجام خواهد زد،،،،، اشتباه نکنید، فریب وعده های چرب اروپا را نخورید
تضمین چیه؟
امضای کری تضمین است.
به فکر آقا زاده های خود در آمریکا و غرب باشید..
چه اهمیتی دارد که آمريکا دوباره با بهانه های دیگر تحریم ها را برگرداند
اصلا دانش هسته ای به چه دردی می خورد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
تحریم که بد نیست
بعضی ها دوباره مسیر انجام توافق برجام رو نابود نکنن با اقدامات و رفتارها و شعارهای نسنجیده و بی فایدشون
ایران اگر هر توافقی هم بکند نباید سیستم ۶۰ درصد غنی سازی خود را جمع کند.باید آماده کار باشد تااگر امریکاییها باز عهد شکنی کردند بلافاصله راه اندازی وغنی سازی شروع شود.جمع کردن ۱۰۰ درصد اشتباه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
فقط 3/5 درصد
سنگ اندازی از طرف هر شخصی در مسیر احیای برجام با برخورد شدید مردم مواجه خواهد شد
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
فقط رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
مردم یا البانی نشین ها؟ مردم با رای ۲۰ میلیونی ثابت کردن عاشق رئیسی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
لطفاً با سند بفرمایید این ۲۰ میلیون را از کجا آوردی؟؟؟
اگر کسی فقط یکبار متن سخنان دکتر ظریف در نوار لو رفته

مصاحبه محرمانه با سعید لیلاز را گوش کرده باشد

و سنگ اندازی ها و مخالفت های روسیه را شنیده باشد

حتی یک درصد هم به فرجام ، برجام امید نداشته و ندارد!!؟

و ظاهرا خواسته روسها و کاسبان تحریم و تندروها به کرسی

نشست و متاسفانه خسارت تحریم روزی ۲۵۰ میلیون دلار ، ادامه خواهد داشت
فرصت زیادی باقی نمانده است و بهتر است تا بهانه گیری را کنار بگذاریم و به برجام برگردیم چون دوره ریایت جمهوری بایدن رو به پایان است و با آمدن ترامپ، قطعا همه چیز بر علیه منافع ایران بهم خواهد خورد و اینبار جمهوری خواهان امریکا خود را برای جنگ آماده خواهند کرد
ارباب آمریکا فرمودند ایران مسائل فرعی مانند گرفتن تضمین را کنار بگذارد تا هر وقت آمریکا خواست دوباره بزنه زیرش و پاره کنه بدون اینکه هیچ هزینه ای بپردازه. در این صورت هیچ شرکت خارجی حاضر به همکاری با ایران نیست و هیچ سرمایه‌گذاری خارجی هم صورت نمی گیره و داد و ستد های اقتصادی همیشه سایه تحریم دوباره آمریکا را بر سر خود خواهد داشت. یعنی هیچی به هیچی
کاری را که باید اخر میکردید ای کاش همان اول انجام میدادید تا باری از مشکلات مردم برداشته میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
امریکا قبول نمیکرد تضمین بده اما زانو زد بالاخره قبول کرد
سانسورت رو کن بابا
مثل این که برجام بر اساس منافع آمریکا نوشته شده نه ایران!! میگی نه از مورفی بپرس!
آدم لذت میبره از این تیم حرفه ای درود بر رئیسی ظریف اگه بود الان میرفت نصف ایران تضمین میداد میومد هیچ تحریمی هم برداشته نمیشد مثل دفعه قبب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
خیلی شبکه افق نگاه نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
چند تا ساندیس حوردی امروز
خبرگزاریهای آمریکا همه از عدم توافق با ایران صحبت میکنن. میگن ایران شرایط رو قبول نکرده و هیچ گونه توافقی صورت نخواهد گرفت.
وای اگر روحانی انعطاف نشان می داد!
توافقی وجود نداره فقط سیاه بازی خود ایرانه
دو دوره تحریم های اولیه (توسط سازمان ملل) و تحریم های ثانویه (توسط آمریکا) را بررسی کنیم، هیچ فرقی نداشتند، الآن که دورۀ تحریم های ثانویه است، حتی عراق به تبعیت از آمریکا در پرداخت پول انرژی که با اجازۀ آمریکا از ایران خریداری کرده را نمی پردازد.

حالا آمریکا اصلاً تضمین قطعی مصوبه پارلمان داد که از توافق خارج نخواهد شد و خارج هم نشه اما بگه به دلیل فلان و فلان ایران را تحریم میکنیم ولی از برجام هم خارج نمیشیم و غالب کشورها مگر احتمالاً چین و روسیه از او متابعت خواهند کرد اون موقع چی؟ اصرار بر عدم خروج آمریکا هیچ معنی مثبتی ندارد. جورج بوش وقتی با مخالفت سازمان ملل برای حمله به عراق مواجه شد این جمله راگفت: " چه سازمان ملل موافق باشه چه نباشه، من میخوام به عراق حمله کنم" پس دیگه خیلی دنبال قانونی کردن توافق نباشیم زور دست او هست و پروائی هم ندارد به ویتنام و افغانستان و عراق حمله کرد و آنرا ترویج دموکراسی نامید ولی حمله رقیبش به اوکراین را جنایت مینامد کاری هم انجام نمیدهد و نمیخواهد هم انجام بدهد چون اینها جنگ در هر جا باشد را به محلی برای کسب درآمد خود تبدیل میکنند و از آن استقبال.
ای نابغه ها سالی 50میلیارد دلار درامد را از دست میدهید حالا دنبال غرامت هستید؟ خدا عقلتان بدهد
شما غرامت جنگ ایران عراق نگرفتین بعد توقع دارین امریکا اگه خودش اومد بیرون دوباره خودش غرامت بده اصلا بی معنیه خوب نداد میخواین چی کار کنین ؟ اصلا اهرمی دارین اینا فقط تبلیغاته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
نیویورک رو از طریق خانک ونزوئلا با خاک یکسان میکنیم اگه ندادن
گفت : میخواهم مادرم را در بازار بفروشم !!!!

گفتند : چطور ؟ مگر میشود ؟ توبه توبه توبه !!!!

گفت : قیمتی میگذارم که هیچ کسی نتواند و نخواهد بخرد !!

حالا شده شرط و شروطی که باقری و تیم ۴۰ نفره او برای

توافق برجام نهاده اند !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
گرفتن تضمین از عهد شکن حق مسلم ماست
من نمی دونم چطوری میخواهند از آمریکا غرامت بگیرند؟ البته به نظرم هیچ احمقی غیر از ترامپ از توافق بیرون نمی آمد. اگر کسی غیر از ترامپ باشد بعید است این اتفاق دوباره بیفتد
گفتند : خیلی گران نمی فروشی ولی این چه شروطی است که بر معامله قرار دادی ؟؟؟؟

گفت : تمام سود من ، همان شروطی است که بر معامله قرار داده ام !!!!

شده حکایت ، شروط ، نشدنیه ، باقری و تیم ۴۰ نفره او!!!!!
امریکا غلط میکنه به ایران چیزی بگه حالا که خارج شده باید شرایط ایران رو بپذیره مسایل مهم رو ما پی میگیریم حالا از نظر اون فرعی هست یا اصلی برای ما مهم نیست اولا کلیه مسایل گذشته باید فراموش بشه چو ن هر لحظه اسراییل میتونه دوباره اونها رو علم کنه و دیگر بهترین تضمین هست که اورانیومها در ایران بمونه و پلمپ بشه و دیگه ایران به سانتریفوژ مدل 1 برنمیگرده میتونه مدل 6 باشه و به تعداد کمتر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
برو بابا سایبری
سلام
از تویه برجام و توافق چیزی در نمیاد.
امپریالیسم خیلی روشمند و هوشمندانه داره برای کنترل برنامه هسته ای ، ایران رو مجاب به قبول بازرسی های سنگین میکنن و در عوضش فقط اسم ایران رو از لیست تحریم ها به صورت موقت در میارن تا در آینده نزدیک بهانه جدیدی ( حقوق بشر یا یه حادثه ساختی مثل 11 سپتامبر درست میکنن یا ... ) دوباره به اسم و روش دیگری تحریم ها رو برمیگردونن.
هیچ شرکتی و سرمایه گذار عاقلی نمیاد ریسک سرمایه گزاری در کشوری مثل ایران که دشمنان درجه یکش ابر قدرت های اقتصادی مثل آمریکا+فرانسه+انگلیس+آلمان و... هستند رو بپذیره.
ترامپ نشون داد آمریکا میتونه هر زمان که بخواد بدون هزینه و به راحتی از توافق خارج بشه.
یه نگاه به شرایط جهان نشون میده اگه چند ماه بعد از توافق کشور های غربی از توافق خارج بشن بدون هیچ هزینه ای ایران رو دچار شوک اقتصادی میکنن و فشار زیادی به مردم میارن. البته بدون هزینه برای غربی ها ...

مطمئنا در آینده دور یا نزدیک با لغو توافق از سوی غرب یا ایجاد ساختار تحریم به بهانه های غیر از هسته ای کشور دچار شوک شدید اقتصادی میشه و مثل زمان روحانی دوباره دلار جهش 10 برای قیمت خواهد داشت.
البته برای آقایان مهم نیست چون هزینه اش از جیب مردم پرداخت میشه.
من شاید حرفم تلخ باشه ولی راسته ....
طی این سال ها هیچ وقت پیام من رو ثبت نکردین اینم مثل قبلی ها
این ساده انگاری است که فرض کنیم آمریکا در برابر سیاستهای ایران تسلیم شده و همه چیز را واداده است. بلکه فشارهای آمریکا تحت هرشرایطی به بهانه های مختلف، باعث ازهم پاشیدگی شیرازه تمامی امور مادی کشور میشود.
شماها اگه راست میگید اول برید غرامت جنگ 8ساله با عراق متجاوز را بگیرید بعد بیاد سراغ آمریکا.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
متاسفانه شما هنوز متوجه نیستید که یکی از مجراهای اقتصادی و درآمدی مهم ما عراق است و بایستی همواره باز بماند ، غرامت را همیشه میتوان گرفت الان وقت این کار نیست عراق شریک اول تجاری ایران است
جلیل رحیمی جهان آبادی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «جلسه سه ساعته و مهم ⁧‫کمیسیون امنیت ملی‬⁩ مجلس با ⁧‫شمخانی‬⁩ ⁧‫دبیر شورای عالی امنیت ملی‬⁩، دکتر ⁧‫امیر عبداللهیان‬⁩ ⁧‫وزیر خارجه‬⁩، دکتر باقری‬⁩ مذاکره کننده ارشد و ⁧‫اسلامی‬⁩ رئیس ⁧‫سازمان انرژی اتمی‬⁩ برگزار شد.
در این جلسه ⁧مذاکرات‬⁩ و ⁧‫توافق اتمی‬⁩ و پیشنهادهای طرف های غربی و نظر ایران بررسی شد.»

مردم هم که نامحرمند
اصلا مردم کی هستند که بخواهند...
ایران باید مساله بی اهمیتی مثل مساله هسته ای را کنار بگذارد و اهمیت را روی مسائل اقتصادی و پیشرفت اقتصاد کشور بگذارد و این میسر نیست جز با رفع تحریم .
شماکه تضمین کتبی میخواستید,حالا غرامت میخواهید. اصل برجام که پنج کشور امضا کردند و در سازمان ملل پذیرفته شد انها زیرش زدند شماها اونو پاره کردید حالا غرامت میخواهید؟ خود غرامت چه تضمینی داره؟
ببخشید عکسهای پرچم ها منشوری بوده سانسور کرده اید؟
...ما تاکنون به چه میزان انعطاف نشان داده‌ایم. ما در مراحل مذاکرات بر موضوعاتی که می‌توانستیم، این انعطاف را نشان داده‌ایم و اکنون [ که داریم به تاریخ موعود انتخابات مجالس آمریکا نزدیک می شویم ] نوبت به انعطاف طرف آمریکایی است...

چقدر فس فس کردی تا اینو لو بدی!
به عنوان نوعی تضمین توافق این مرحله در خصوص برجام توسط شورای امنیت ملل متحد تایید و تصویب شود . حتما
امریکا‌ ابرقدرت‌ هست‌ و از جمیع‌ جهات‌ هم‌ ابر‌قدرت‌ است‌ و همه‌ ابرقدرتها‌ میل‌ دارند‌ از برتریهای‌ خود بهره‌ ببرند‌ این سایر ملل‌ هستند‌ که بایستی‌ با دیپلماسی‌ صحیح‌ با‌ امریکا‌ و غیر امریکا‌ تعامل‌ کنند‌ و رفاه‌ مملکت‌ خودشونو‌ فراهم‌ کنند‌ .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
ابر قدرت بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار