بازدید 7945

کالری تخمه آفتابگردان مزمز طب سنتی تنبلی تخمدان

کد خبر: ۱۱۳۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 17 August 2022

از جمله تنقلات که می توان در دورهمی های دوستانه یا فامیلی، عصرانه ها و غیره از آن استفاده کرد تخمه آفتابگردان مزمز می باشد که هم بسیار مفید و مقوی است و هم خوش طعم و خوش خوراک است .

تخمه آفتابگردان به سه صورت مصرف می شود: بوداده و خام و جوانه زده. قیمت تخمه هم با توجه به ادویه ها و موادی که در طعم دار کردن آن استفاده می شود و همچنین اندازه و سایز آن متفاوت است.

اگر بخواهیم از انواع پر فروش تخمه آفتابگردان صحبت کنیم، می توانیم تخمه آفتابگردان گلپر مزمز را نام ببریم. این نوع تخمه اخیرا بسیار پرطرفدار شده و در بسته بندی شیک و با کیفیتی تولید می شود که صادرات هم می شود.

مصرف تخمه آفتابگردان اصولا سلیقه ایست مثلا برخی افراد طعم گلپر می خورند برخی طعم نمکی و برخی هم خام و بو نداده.

کالری تخمه آفتابگردان مزمز طب سنتی تنبلی تخمدان

گیاه گلپر علاوه بر این که طعم بی نظیری به کالری تخمه آفتابگردان مزمز می دهد خواص بی نظیری هم دارد، مثلا خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی دارد و به کاهش التهابات بدن هم کمک شایانی می کند.

میتوان به جرات گفت که از پرطرفدار ترین انواع تخمه های موجود در بازار تخمه آفتابگردان نمکی مزمز می باشد که روز به روز بر تعداد علاقه مندان این محصول افزوده می شود.

استفاده بیش از حد از این محصول منجر به افزایش فشار خون و چربی دور شکمی می شود پس در مصرف تخمه های نمکی باید محتاط بود. طریقه نمکی کردن تخمه ها هم بدین صورت است که پس از شست و شوی تخمه با آب سرد، آنها را نمک پاشی کرده و در معرض آفتاب قرار می دهیم تا خشک شوند .سپس در تابه حرارت می دهیم تا به اصطلاح بو داده شوند.

طبع تخمه آفتابگردان

اگر آشنایت مختصری با اقلام خوراکی داشته باشید متوجه طبع آنها خواهید شد.

دانه ای روغنی مثل تخمه آفتابگردان شور طبعی گرم و خشک دارد که می تواند مصرف به اندازه آن فایده ها و خاصیتهایی را به بدن انسان برساند.

از آنجایی که طبع بدن انسان گرم است و یا اشاره نزدیک تری که میتوان مثال زد انسان موجود خون گرمی است از خوردن تخمه آفتاب گردان لذت می برد و همچنین نیاز به گرمیجات همراه با آن ندارد.

کالری تخمه آفتابگردان مزمز طب سنتی تنبلی تخمدان

اگر بدن شما نیز به موادی با طبع گرم و خشک نیاز دارد می توانید از تخمه آفتابگردان طب سنتی استفاده کنید این دانه خوشمزه و لذیذ کمی خشک است و بهتر است بعد از مصرف کمی مایعات به آن اضافه شود و اگر بعد از مصرف آن احساس تشنگی کردین بدانید خشکی آن کمی بر روی بدن شما تاثیر گذاشته است.

تغییرات کلی در خواص و ترکیبات میوه و دانه ها در خیلی از موارد دیده شده است برای مثال بادام نرسیده ترذ خوشمزه است بعد از مدتی گوشت آن به طور کلی ریخته شده و مغز را مصرف می کنیم.

تخمه آفتاب گردان جز دانه های نشاسته دار می باشد که در اوایل نشاسته دارد اما بعد از رسیدن و پخته شدن دانه هایش تا حد بسیار زیادی نشساته از بین می رود و جای خود را به چربها می دهد از این نمی شود تخمه را به عنوان یک مواد غذایی نشاسته دار مصرف کرد.

میگرن و تخمه آفتابگردان

این دانه پر خاصیت و همچنین خوش طعم یعنی همان تخمه آفتابگردان رنگی شامل مقداری از اسیدهای چرب می باشد که این اسیدهای چرب سطح انرژی کافی را برای جلوگیری از میگرن مهیا می کنند.

این چربیها برای پیشگیری از بالا رفتن کلسترول و تری گلیسرید خون ضروری می باشند و انرژی لازم برای فعالیتهای روزانه را به شما می دهند.

کالری تخمه آفتابگردان مزمز طب سنتی تنبلی تخمدان

همچنین از ترکیبات دیگر تخمه آفتابگردان تنبلی تخمدان می توان منیزیم را نام برد که منیزیم برای جلوگیری و بهبود میگرن تاثیر بسیاری دارد چرا که باعث رفع انقباظها در عظلات نیز می شود و همچنین برای استحکام استخوانها نیز بسیار مفید می باشد.

به همین دلیل مصرف این دانه پر خاصیت برای تمام افراد به میزان متوسط به دلیل داشتن خاصیتهای مفید برای بدن توصیه می شود که شما می توانید آن را در لیست رژیم غذایی خود و فرزندانتان هم برای مواقع تفریحی و هم پیشگیری از بسیاری از بیماریهای احتمالی خود و افراد خانوادتان از آن استفاده کنید و لذت ببرید چرا که مانند داروها از طعم بدی بر خوردار نبوده و حتی مصرف آن لذت بخش نیز می باشد مخصوصا هنگام دیدن فیلم و فوتبال.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی