بازدید 19279

رهگیری پهپاد انگلیس توسط جنگنده های روسیه

وزارت دفاع روسیه از رهگیری یک فروند پهپاد جاسوسی انگلیس که حریم هوایی این کشور را نقض کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 16 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از رهگیری یک فروند پهپاد انگلیس توسط جنگنده‌های روس خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک فروند جنگنده میگ ۳۱ این کشور هواپیمای جاسوسی انگلیس را که حریم هوایی روسیه را نقض کرده بود رهگیری و مجبور به فرار کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: یک فروند هواپیمای شناسایی انگلیس حریم هوایی روسیه را نقض کرد.

این بیانیه می افزاید: در پی این اقدام، یک فروند جنگنده میگ ۳۱ متعلق به نیروی هوایی روسیه این هواپیمای شناسایی را رهگیری و وادار به ترک حریم هوایی روسیه کرد.

گفتنی است که درپی جنگ اوکراین، روابط روسیه و غرب از جمله آمریکا و انگلیس رو به سردی گراییده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه)، دور تازه‌ای از تحریم‌‎های گسترده اقتصادی را علیه مسکو اعمال کردند. واشنگتن حتی واردات نفت و گاز روسیه را قطع کرد و اتحادیه اروپا نیز طرح انصراف مرحله به مرحله خرید صادرات انرژی روسیه را آغاز کرده است.

پیش از این، در روز دهم جولای گذشته، وزارت دفاع انگلیس از ورود نظامیان اوکراینی به این کشور برای گذراندن دوره های آموزشی خبر داده بود.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است که در این پروژه در مجموع ۱۰ هزار سرباز اوکراینی، دوره های آموزشی نظامی و جنگی را خواهند گذراند.

انگلیس کمک نظامی ۲.۸ میلیارد دلاری به اوکراین، در جریان جنگ به تصویب رسانده که علاوه بر تجهیز ارتش اوکراین به سامانه های موشکی و سلاح های ضد تانک شامل آموزش های نظامی به سربازان اوکراینی نیز می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی