بازدید 5529

خیریه جوانمردان مجموعه مدارس سلام

در سال ۱۴۰۰، دبیرستان سلام تجریش به عنوان یکی از پایگاه‌های آموزشی و تربیتی مجموعه مدارس سلام، با راه‌اندازی خیریه جوانمردان سلام در جهت تقویت و ایجاد احساس تعهد نسبت به جامعه و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و انسانی، قدم برداشت.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹ 14 August 2022

در روزگاری که مشکلات اقتصادی آسایش بسیاری از کشورها را هدف گرفته است، هستند افرادی که با روزی مادی و داشته‌های معنوی خود، برای دستگیری از نیازمندان صف کشیده‌اند. منش نیکویی که باید از سنین کودکی در انسان ساخته و پرداخته شود. در نگاه اخلاق‌مدارانه دینی، خیر رساندن به دیگران و انجام مسئولیت اجتماعی در قبال هم‌نوعان، یکی از توفیقات الهی است آنچنان که امام علی (ع) نیکوکاری را زینت اسلام می‌دانند و می‌فرمایند: «محبوب‏ترين مؤمن نزد خداوند، كسي است كه مؤمن فقيري را در تنگدستي دنيا و گذران زندگي ياري رساند».

خیریه جوانمردان مجموعه مدارس سلام

مسیر تربیت یک جامعه اخلاق‌مدار که منافع جمعی را به منافع شخصی خود ترجیح می‌دهد، از آموزش نیکوکاری در مدارس و الگوسازی صحیح می‌گذرد. مدرسه به عنوان پایگاه انسان‌سازی، مکانی برای تقویت حس مسئولیت آینده‌سازان این مرز و بوم، در مقابل معضلات جامعه و یاداوری نقش آن‌ها در بهبود این شرایط است. ما در مجموعه مدارس سلام، به عنوان یک خواستگاه مردمی و آموزشی، همواره بر خود واجب دانسته‌ایم که بر اساس شئاعر دینی، آموزش و تمرین فضایل اخلاقی همچون نیکوکاری و مسئولیت‌پذیری نسبت به اجتماع را، سرلوحه عملکرد تربیتی و آموزشی مدارس سلام قرار دهیم. بر همین اساس، شعب مختلف مدارس سلام با همیاری موسسات خیره، والدین، دانش‌آموزان و کادر مدارس، همواره پایگاه‌هایی برای انجام امور خیره مختلف بوده‌اند.

تأسیس خیریه جوانمردان سلام

نام‌گذاری بنیاد، با تأسی از پیمان حلف الفضول که پیامبر عظیم الشأن اسلام عضو آن بوده‌اند، انجام گرفته است و اعضای آن متشکل از اولیا، دانش‌آموزان و همکاران مدرسه هستند.

خیریه جوانمردان مجموعه مدارس سلام

فعالیت های مرکز خیریه جوانمردان سلام

خیریه جوانمردان سلام با همکاری موسسه خیریه خادمین امام علی بن ابی‌طالب، زیر نظر جناب آقای دکتر رسول خادم، با همیاری جمعی از قهرمانان پیشکسوت کشور و بازیگران مطرح کشورمان از جمله جناب آقای پرویز پرستویی، توفیق یافت که اقدامات نیکوکارانه متنوعی را به انجام برساند که از آن جمله می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جمع‌آوری و اهدای تعداد زیادی اسباب‌بازی برای کودکان خانواده‌های نیازمند پیش از نوروز ۱۴۰۱
  • اهدای ۴ ویلچر به نیازمندان در مناطق محروم
  • جمع‌آوری کمک‌های مالی و رسیدگی به نیاز هم‌وطنان نیازمند

خداوند منان را شاکریم که به ما نعمت خدمت‌رسانی را عطا کرده است تا با عزمی راسخ و همیاری خانواده بزرگ سلام، در جایگاه خدمت‌رسانی به نیازمندان و کمک به همنوعان خود، شاهد انجام فعالیت‌های روزافزون باشیم.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست