بازدید 70187
سه هزار و نود و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پای ترامپ هم به پرونده ویلموتس باز شد؛ شکایت هیات رئیسه سابق فدراسیون از ترامپ/اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمز ارز به ارزش ۱۰ میلیون دلار انجام شد/وزیر صمت: ظرفیت مونتاژ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو را داریم/انتقاد خبرگزاری اصولگرا از «بیانیه بسیار عجیب میرحسین موسوی»

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمز ارز به ارزش ۱۰ میلیون دلار انجام شد /دوتابعیتی‌های اتاق بازرگانی به همه اطلاعات محرمانه دسترسی دارند/وزیر راه: قیمت بلیت پروازهای اربعین ۶ میلیون تومان است/سگ همسایه مزاحم است به پلیس اطلاع دهید و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 09 August 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

شکایت فوتبالی‌ها از ترامپ و امریکا در دادگستری تهران
هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در دوره ریاست مهدی تاج، با استناد به تحریم‌های آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ که از عوامل دخیل در پرداخت نشدن بموقع قرارداد مارک ویلموتس بوده، از این کشور و رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگستری تهران شکایت کردند. به دنبال صدور رأی نهایی دادگاه حکمیت ورزش در پرونده ویلموتس، جمعی از اعضای هیات رئیسه وقت فدراسیون فوتبال، شکایتی را در دادگستری تهران ثبت کرده‌اند. شاکیان این پرونده در دادخواست خود اعلام کرده‌اند که «دادگاه حکمیت ورزش در قسمتی از رأی خود، بر حسن نیت فدراسیون فوتبال به منظور تلاش برای پرداخت دستمزد ویلموتس صحه گذاشته است، اما فشار‌های سنگین ناشی از تحریم ایالات متحده، مانع از آن شده که فدراسیون بتواند به تعهدات قراردادی خود عمل کند و در نتیجه، خسارات مادی و معنوی زیادی به فدراسیون، فوتبال کشور و اعضای هیات رئیسه وقت تحمیل شده است.» دادخواهان، در اقدام قابل تامل خود با ثبت این شکایت و با استناد رأی دادگاه حکمیت ورزش و مکاتبات متعدد فدراسیون فوتبال با فیفا و AFC، اخذ غرامت از دولت ایالات متحده و ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا را خواستار شده‌اند. آن‌ها معتقدند که آمریکا و ترامپ با خروج از برجام و تشدید تحریم‌ها، باعث کارشکنی‌های زیادی در کار و امور جاری فدراسیون فوتبال ایران شده‌اند. در صورت پذیرش این دعوا در دادگستری تهران، صدور حکم و مبلغ جبران خسارت، پس از اخذ نظریه کارشناسی تعیین خواهد شد.

فاطمه هاشمی: با اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت، تولد بیماران تالاسمی افزایش داشته
رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص گفت: بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت، مرگ و میر بیماران دیالیزی طی دو سال گذشته، خیلی بالا بوده، البته می‌گویند به دلیل کرونا بوده، ولی من قبول ندارم که فقط به این دلیل بوده باشد، بلکه مسائلی چون کمبود امکانات و تجهیزات هم تاثیر داشته است. هاشمی افزود: هزینه هر کلیه پیوندی به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است. ما معمولا سالانه ۱۰۰ دستگاه دیالیز خریداری و رایگان در کشور توزیع می‌کردیم، اما متاسفانه امسال و سال گذشته، نتوانستیم بیش از ۱۵ دستگاه خریداری کنیم و از این بابت واقعا نگرانیم. او گفت: از زمان اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت، تولد بیماران تالاسمی افزایش داشته است. افزایش نجومی قیمت دارو‌های بیماران ام اس، دیالیزی، پیوند کلیه، تالاسمی و سرطان، وضعیت را برای این بیماران بسیار بد کرده و طرح جدید دارویار هم دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند. سهم بیماران ام اس برای یکی از دارو‌ها در سال ١۴٠٠، ٨۵۶ هزار تومان بوده که امسال سهمشان از پرداختی این دارو به ۸ میلیون و ۵۵۴ هزار تومان رسیده است.

کنایه آذری جهرمی به ادعای تکمیل ماهواره خیام در دولت سیزدهم
آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات در رابطه با ادعای خبرگزاری دولت درباره ماهواره «خیام» نوشت: روزى انورى از بازار بلخ مى‏‌گذشت، هنگامه‌‏اى دید، پیش رفت و سرى در میان کرد، مردى دید که قصاید انورى به نام خود مى ‏خواند و مردم او را تحسین مى ‏کردند.
انورى پیش رفت و گفت: اى مرد این اشعار کیست که مى ‏خوانى؟
گفت: اشعار انورى
انورى گفت: انورى را مى ‏شناسى؟
گفت: انورى منم.
انورى بخندید و گفت: «شعر دزد» دیده بودم، اما «شاعر دزد» ندیده بودم.
حالا حکایت دوستان ایرناست. ضمن تشکر از همه دست اندرکاران پروژه خیام در دولت‌های ۱۱ و ۱۲ و ۱۳، این دستاورد ملی را به همه تبریک عرض می‌کنم.

انتقاد خبرگزاری اصولگرا از «بیانیه بسیار عجیب میرحسین موسوی»
تسنیم نوشت: در شرایطی که از مدت‌ها پیش، اقدامات تسهیل‌گرانه‌ای برای حصر در نظر گرفته شده بود، امّا به نظر می‌رسد آنها که ادامه حصر موسوی را ابزار بهتری برای خود می‌بینند، بار دیگر او را در مسیری قرار دادند که نتیجه آن از پیش مشخص است. یکی از سایت‌های مدافع فتنه ۸۸ که معمولاً از خارج از کشور به روز رسانی می‌شود، امروز متنی به نقل از میرحسین موسوی منتشر کرده که محتوای آن بیش از هر چیز انتقاد از جمهوری اسلامی و مدافعان حرم به دلیل مبارزه با داعش و تروریست‌های مسلح در سوریه است! جنس ساختار جملات و ادبیات به کار رفته در این بیانیه، بار دیگر این شبهه را تداعی می‌کند که مانند بسیاری از بیانیه‌های پیشین موسوی، این بار هم عده‌ای در پشت صحنه برای او چنین جملاتی را دیکته کرده و او را مانند وقایع بعد از انتخابات ۸۸ به معرکه‌ای فرستاده‌اند که غیر از اهانت به عاشورا، این بار به حمایت از داعش و حفاظت غیرمستقیم از منافع رژیم صهیونیستی هم کشانده شود. تحلیل‌گران متعددی در ایام پس از انتخابات ۸۸ هشدار می‌دادند که فیل‌مست‌قدرت و تلاش برای دیکتاتوری علیه صندوق آرا، می‌تواند موسوی را به چنین مهلکه‌هایی بکشاند؛ با این حال او با بی‌اعتنایی به این نصیحت‌ها روزگار دهشتناکی برای خود رقم زده است. موسوی در بیانیه خود به نحو بسیار عجیبی علیه مبارزه با داعش در سوریه و همچنین کمک به گروه‌های مقاومت در یمن علیه جنایت آل سعود و ...موضع‌گیری کرده و حتی در گامی فراتر حزب‌الله لبنان را به باد انتقاد گرفته و در مجموع مقاومت علیه داعش و اسرائیل و آل‌سعود و ... را شوم و کجروی و «جرائم ننگین» خوانده است! در فراز بسیار عجیب دیگری از این بیانیه، موسوی اهانت‌ وقیحی به سرداران شهید مدافع حرم روا داشته و نوشته است که آن سردار بی‌افتخار جانش در غربت به قربانی مستبدی دیگر تلف شد!

نقل قول هسته‌ای افشاگرانه ابطحی از خبرنگار رویترز
فعال سیاسی اصلاح طلب، نقل قولی هسته‌ای از خبرنگار رویترز را افشا کرد. محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: ۱۷ سال پیش خبرنگار رویترز گفت که به آن‌ها گفتند باید اصطلاحات هسته‌ای را یاد بگیرند؛ حالا حالا‌ها مساله ایران این خواهد بود.

میرسلیم توئیت ضدتوافق با هشتگ «lمنافقان» زد
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز در مخالفت با توافق برجامی احتمالی توئیت زد. مصطفی میرسلیم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نوشت: فصل مشترک حکومت #یزید و حکومت #آمریکا؛ یزید اسلام را برنمی تابید و آمریکا انقلاب اسلامی را. خدایا ما را از شرّ دشمنان اسلام و #منافقان مصون نگهدار.

جنجال توئیت‌های وزیر راه و شهرسازی درباره مذاکرات
وزیر راه و شهرسازی که در چند روز گذشته همزمان با مذاکرات احیای برجام در وین توئیتی منتشر کرده بود و با حواشی بسیاری همراه بود، در تازه‌ترین توئیت خود نیز از مذاکرات نوشت که با واکنش دیاکو حسینی همراه شد. رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در توئیتر نوشت: «دولت به دلایل مختلف مذاکره می‌کند، اما به قول آیت الله رئیسی ما به آمریکا اعتمادی نداریم. آقا هم فرمودند امریکا بدعهد و شمر زمان است. عقل سلیم می‌گوید نباید به وعده شمر اعتماد کرد. کارگزاران نظام با هدف بهبود معیشت و حفظ اقتدار در حال مذاکره اند، اما مذاکره‌ای که نتیجه اش خسارت محض نباشد.»

تیم مذاکره کننده بر اساس مصلحت ملت رفتار کند نه نظرات عده قلیل فاقد مسئولیت
سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران: مساله مسئولیت تیم مذاکره‌کننده ایران، مسئولیتی تاریخی است. مسئولیتی است که هم به‌ لحاظ زمان، در تاریخ آینده و معاصر ایران بسیار موثر است و نقشی تاریخی دارد و هم از نظر تاثیر در گشایش مشکلات مردم ایران در شرایط فعلی موثر و تعیین‌کننده است. با وجود اهمیت انکارناشدنی این مساله، مکررا در گفته‌های وزیر امور خارجه به‌صورت رسمی و در سخنانی که از جانب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور به صورت خصوصی، شنیده می‌شود که دوستان ما می‌گویند که همه مقامات کشور موافق احیای برجام یا به‌قول ادبیات دولت جدید، «رفع تحریم‌ها» هستند، اما این کار مخالفانی هم دارد. پاسخ من به این عزیزان این است که خب مخالفانی داشته باشد! مگر قرار است در یک کشور همه با یک امر موافق باشند؟!  کسانی که در مقابل یک کشور، در قبال سرنوشت یک ملت و انقلاب و نظام سیاسی مشخص مسئولیت پذیرفته‌اند، نباید تحت‌تاثیر کسانی قرار بگیرند که مسئولیتی ندارند. کسی که مسئولیت ندارد، می‌تواند به راحتی هر حرفی بزند. /سازندگی

واکنش روزنامه اصولگرا به افت جایگاه صداوسیما در نظرسنجی ها: رسانه ملی، مخاطب را عصبانی می‌کند
روزنامه خراسان با اشاره به نظرسنجی اخیر که موید افت جایگاه صداوسیما به عنوان منبع خبری است، نوشت: در ماه‌های اخیر، گزارش‌هایی در بخش‌های خبری تلویزیون روی آنتن رفته که گاه جز عصبانی کردن مخاطب، آورده دیگری نداشته است. این در حالی است که این قبیل گزارش‌ها، در ظاهر ممکن است توقع نهاد‌های خارج از صداوسیما را از رسانه ملی برآورده کند، اما سوگیری‌های غلیظ در محتوا، بدون رعایت اصول خبری، مخاطب را که دسترسی فراوانی به انواع و اقسام رسانه‌های مجازی دارد، پس می‌زند.

فعال سیاسی اصولگرا: جریان انقلابی از دولت رضایت ندارد، اما از آن عبور نمی‌کند
محمدصادق کوشکی: عملکرد دولت سیزدهم نیرو‌های انقلاب را راضی نمی‌کند، اما قرار نیست جریان انقلاب از آقای رئیسی عبور کند. جریان انقلاب با وجودی که از بدنه مدیریتی دولت سهم زیادی ندارد، تلاش می‌کند به دولت کمک کند تا دولت بتواند به مردم خدمت کند. نیرو‌های انقلاب از عملکرد دولت راضی نیستند. شخص آقای رئیسی می‌خواهد نگرش انقلابی داشته باشد و انقلابی عمل کند، اما مدیرانش با او هماهنگ نیستند. /نامه نیوز

علیرضا بهشتی: قانون باید مشروعیت و مقبولیت داشته باشد
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس: برخی از مظاهر بد و اجرای تنزل یافته امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حساسیت‌ها و تنش‌هایی را در جامعه به وجود آورده است. حق اعتراض و تشکیل و شکل دهی تجمعات اعتراضی و انتقادی که در اصل سوم قانون اساسی ما به رسمیت شناخته شده، اما امروزه به کلی تعطیل است. در مسیر جوامع بزنگاه‌هایی وجود دارد که اگر حرف حق زده نشود اساسا بعد از آن امکان ظهور حق باقی نخواهد ماند. حسین (ع) این را درک می‌کند و می‌بیند که اگر سلطنت شکل گرفت، دیگر راه بازگشت و اصلاحی نمی‌ماند؛ به خاطر این اقدام به قیام می‌کند. می‌داند که چه بر سر او و فرزندان و خاندانش می‌آید. اما از آن طرف می‌داند که اگر قرار است در این بزنگاه حق را نگوید در پیشگاه الهی در روز قیامت رو سفید نخواهد بود. بترسیم از روزی که به خاطر حفظ خودمان از احقاق حق چشم پوشی می‌کنیم. / جماران

اقتصاددان اصولگرا: برجام برای از بین بردن اقتصاد ماست!
حسین صمصامی، اقتصاددان: می گویند برجام امضا نشود، تورم صعودی می‌شود، دروغ است/ برجام ابزار غرب برای از بین بردن اقتصاد ماست. مطمئن باشید حتی اگر امروز و فردا برجام به نتیجه برسد، بعد از مدتی از سوی غربی‌ها لغو خواهد شد، آن‌ها می‌خواهند اقتصاد ما را در حالت انتظار نگه دارند.

تعطیلی اجباری اصناف بعد از ساعت ١٢ شب در مشهد
رئیس اتحادیه آب میوه، بستنی و کافی‌شاپ‌های مشهد: بنا بر مصوبۀ کمیسیون نظارت، رسته‌های آب میوه و بستنی، کافی‌شاپ‌ها، کافه‌سنتی‌ها، قهوه‌سراها، کافه‌بازی‌ها و گیم‌سنتر‌ها در ۶ماه ابتدای سال تنها تا ساعت ۱۲شب می‌توانند فعالیت کنند. اصلاً معنا ندارد شغل‌هایی که بخواهد پاتوق شود ٢۴ ساعته باز باشد، ما با شهروندان و خانواده‌ها روبه‌رو هستیم که مسائلی را در کنار خود دارند، این‌ یک قانون است که برای مدتی رعایت نشده است و برای نظم اجتماعی باید اجرا شود. /خراسان

خشکسالی پنج سال دیگر ادامه می‌یابد
رئیس مرکز ملی مدیریت بحران خشکسالی: بارندگی‌های اخیر فقط ۴/۵درصد کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد. یک گروه از متخصصان بین‌المللی اعلام کردند، در صورتی که اقدامی برای مهار گرمایش جهانی انجام نشود، خشکسالی حداقل برای ۵سال ادامه پیدا می‌کند./همشهری

شناسایی دو مبتلا به وبا در جیرفت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از شناسایی ۲ نفر تبعه بیگانه افغان مبتلا به بیماری وبا در جنوب کرمان خبر داد و گفت:این افراد در شهرستان‌های رودبارجنوب و کهنوج به عنوان مسافر تردد داشتند که با فوریت شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

سگ همسایه مزاحم است به پلیس اطلاع دهید
سردار حاجیان: مجازات‌ فعلی در زمینه سگ گردانی بازدارندگی ندارد، خاطرنشان کرد: مجازات‌ فعلی باعث نمی‌شود افراد تنبیه شوند. قانونگذار باید به معنای واقعی برای این لایحه و مجازات‌ مربوط به سگ گردانی تعیین تکلیف کند، چون سگ گردانی باعث ترس و وحشت است. کسانی که در آپارتمانشان سگ حضور دارد، می‌توانند تحت عنوان «سلب آسایش» شکایت کنند که در پی آن، پلیس ضمن تشکیل پرونده، سگ و صاحبش را به کلانتری منتقل می‌کند. /مهر

وزیر راه: قیمت بلیت پروازهای اربعین ۶ میلیون تومان است
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اعلام قیمت ۶میلیون‌تومانی پروازهای رفت و برگشت اربعین، گفت: فروش دلاری بلیت هواپیما فعلاً ممنوع است.

رقم عجیب معوقات بانک دی!
بر اساس صورت مالی حسابرسی شده بانک دی، مانده کل تسهیلات این بانک تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲۱ هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان بوده که از این مقدار، حدود ۱۳ هزار و ۳۹۷ میلیارد تومان آن جاری و ۸ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان آن نیز غیرجاری است. به عبارتی، از کل تسهیلات بانک دی، حدود ۳۷/۸ درصد آن غیرجاری بوده است. قابل ذکر است نسبت تسهیلات غیرجاری در نظام بانکی کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۶/۷ درصد رسیده است؛ به این معنا که نسبت تسهیلات غیرجاری ۳۷/۸ درصدی بانک دی معادل ۵/۶ برابر میانگین آن در نظام بانکی است.

 

دوتابعیتی‌های اتاق بازرگانی به همه اطلاعات محرمانه دسترسی دارند
حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره شکایت اتاق بازرگانی از وی اظهار داشت: به آقایان گفتم "جلسه خبری می‌گذارم و در حضور خبرنگاران کارت بازرگانی خود را در کاغذخردکن می‌گذارم تا بعد از امحای کارت بدون هیچ وابستگی سازمانی و علاقه به اتاق، آنچه در مورد ده سال اخیر تا به حال نگفته‌ام، بگویم". وی افزود: وقتی فردی عضو هیات رئیسه اتاق بازگانی می‌شود، با حضور در جلسات شورای پول و اعتبار، شورای عالی بورس، شورای عالی صادرات و غیره اطلاعات زیادی را کسب می‌کند که حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز این اطلاعات را ندارند. در حالی این افراد به این سطح از اطلاعات دسترسی دارند که بخشی از آنها دو تابعیتی هستند. حریری گفت: وقتی این افراد پاسپورت کانادا و آمریکا را در جیب دارند، چطور دور یک میز می‌نشینند و درباره دور زدن تحریم‌ها صحبت می‌کنند؟ رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین ادامه داد: ساختار موجود اتاق بازرگانی، ایراد دارد و به دلیل مشکلات متعدد، مطابق قانون شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، حاکمیت می‌تواند سه ماه سرپرستی اتاق بازرگانی را بر عهده گیرد که برای سه ماه دیگر نیز قابل تمدید است تا 6 ماه دیگر انتخابات اتاق بازرگانی برگزار شود. وی افزود: اتاق بازرگانی باید اصلاح شود و تا دوره جدید اتاق بازرگانی، شورای نظارت بر اتاق آن را سرپرستی کند تا بر این اساس آقایان برکنار و به تقصیرات آنها رسیدگی شود. /تسنیم

اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمز ارز به ارزش ۱۰ میلیون دلار انجام شد
علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمز ارز در هفته جاری به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار با موفقیت صورت گرفت. این هفته، اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمز ارز به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار با موفقیت صورت گرفت. تا پایان شهریور ماه، استفاده از رمز ارزها و قراردادهای هوشمند به صورت گسترده در تجارت خارجی با کشورهای هدف عمومیت خواهد یافت. وی این اقدام را فصل جدیدی در تجارت خارجی عنوان کرد.

عراق به هر نفر ماهانه نیم کیلو رب گوجه مجانی می‌دهد
یک فعال صنعتی گفت که در حال حاضر عراق، رب رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد که باعث کاهش قیمت این محصول شده و صادرات رب گوجه به این کشور صرفه اقتصادی ندارد. به گزارش ایسنا، محمد صنعتی در نشست خبری سندیکای کنسرو ایران، با بیان اینکه مهم‌ترین مقصد صادرات رب گوجه عراق بوده، اظهار کرد: اما در حال حاضر عراق به هر نفر ماهانه نیم کیلو رب گوجه مجانی می‌دهد و این وضعیت باعث کم ارزش شدن این محصول صادراتی شده است. دولت عراق این رب را از ترکیه می‌خرد و مجانی در اختیار مردم قرار می‌دهد. به گفته وی، در حال حاضر سهم ایران در بازار رب گوجه عراق معادل ۲۰ درصد گذشته است. این فعال صنعتی  با بیان اینکه عراق هر قوطی رب را را از ایران ۰.۹ دلار معادل ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان می‌خرد، تصریح کرد: این در حالی است که همین حالا که تولیدکنندگان در ضرر هستند، با فروش هر قوطی رب در داخل ۲۸ هزار تومان دریافت می‌کنند. این تفاوت قیمت نشان می‌دهد صادرات رب گوجه در حال حاضر اصلا به صرفه نیست.

دلیل اختلال در دستگاه‌های پوز نانوایان
رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی گفت: برخی از نانوایان بعد از محاسبه پایان روز به این نتیجه رسیدند که مبلغی در حساب آنها واریز نشده است و آنها برای وصول پول باید چندین بار به بانک مراجعه کنند که بررسی این موضوع زمان‌بر است؛ در نهایت بانک به نانوایان اعلام کرد که اختلاف حساب ناشی از اقدامات آنها در راستای بروزرسانی سیستم‌ها بوده است.


وزیر صمت: ظرفیت مونتاژ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو را داریم
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نمی‌توانیم از همه ظرفیت خودروسازی کشور استفاده کنیم، زیرا ما خودروی اقتصادی و محصول جدیدی نداریم که متناسب با تقاضا و قدرت خرید عموم مردم باشد. سید رضا فاطمی امین افزود: اگر خودروسازان ما دو شیفت کار کنند، ما برای امسال ظرفیت مونتاژ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه را داریم و اگر سه شیفت کار کنند ظرفیت بیشتر هم می‌شود، اما هم اکنون تولید کمتر از ظرفیت است، به طوری که پارسال فقط ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۱۱
میرسلیم
فقط تو بگو
میرسلیم حالت خوبه؟شمر که مسلمون بود.حالا عقایدش با امام حسین فرق میکرد اما اعتقادش به دینش که ربطی به این مسایل نداره.ضمنا اگر طلب در امان ماندن از شر منافقین رو داری پس بسم الله،از پسر خودت شروع کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
جناب میر سلیم

شما حتی نتوانستی فرزند خودت را درست تربیت کنی

چطور جرات می کنید و دست از سر مردم و کشور ایران

بر نمیداری؟؟؟؟؟
سلام
با آرزوی موفقیت در این روز های گرامی برای تیم مذاکره کننده کشورمان در وین.
انشاالله که تحریم ها لغو شده و ایران مستقیما" در بازار اقتصادی جهان حضور پیدا کرده نقش خودرا ایفا کند. گرچه کشورهای مرتجع و وابسته ازجمله اسرائیل مخالف حضور ایران در بازار اقتصادی جهان هستند ولی به خواست خدا این امر مهم اتفاق خواهد افتاد.
ایران نه تنها دارای منابع انرژی فراوان است ،بلکه با داشتن بیشترین متخصص و کارآمدترین آنها قادربه اداره کردن پروژه های کشورهای منطقه و صدور محصولات صنعتی است.
انشاالله اگر این توافق حاصل شود ، برای اولین باردرتاریخ بشریت یک قدرت منطقه ای توانسته با قدرتهای بزرگ اقتصادی و نظامی جهان توافق برد ، برد صورت دهد . اهمیت این توافق کمتر ملی شدن صنعت نفت نبوده و موجب برکات و رونق اقتصادی خواهد بود.
انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
روسیه و رییس رفیق پوتین اجازه نداده و نمی دهد

کیهان امروز را بخوان تا متوجه شوید

که کت در تن کیست !!!؟؟؟
اجرا کردن قانون جوانی جمعیت به هر قیمتی باعث میشه از چند سال دیگه جمعیتی زیادی با نارسایی هی جسمانی و عقلانی در جامعه خیلی زیاد شود که نتیجه اش درمان های گران قیمت و گرفتاری های زیاد برای خانواده ها خواهد شد.واقعا برنامه ریزان کشور چرا برای منویاتشان حاضر به قربانی کردن خیلی چیزها هستند؟
این جناب صمصامی از ملحقات محمود اجمدی نژاد هستند. بقیه داستان رو خودتون حدس بزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
جناب صمصامی
مثل اینستکه که بگوئیم آب رطوبت ندارد و آتش نمی سوزاند.
خاصیت آب رطوبت آنست
و خاصیت آتش سوزندگی آنست
خاصیت برجام هم آرامش اقتصاد بحران زده ایران است

حالا شما هرچی می خواهی سرنا را از سر گشادش بزن
اقای صمصامی شماها که بیشتر اقتصاد کشور را در حالت اچمز و انتظار قرار داده اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم باید به مسئله دولت رئیسی و وزرای ناکارآمد .بی کفایت و بدون برنامه و عمل وارد شده و ازآنها در مورد آنچه وعده داده بودند و آنچه به سر مردم آورده اند توضیح بخواهد.
وعده تک رقمی کردن تورم
وعده 4 میلیون مسکن
وعده رتبه بندی معلمان
وعده مبارزه با قاچاق
وعده حل و فصل منازعه هسته ای و برجام
وعده رسیدگی به معیشت میلیون ها گرسنه
وعده سر وسامان دادن به بورس
وعده ایجاد یک میلیون شغل
وعده تسهیل ازدواج جوانان
حالا که موضوع تر ک فعل در ادبیات آقایان پررنگ شده باید وزرای بی کفایت به علت عدم انجام وظایف محوله محاکمه شوند.
محاکمه رئیسی و وزرا یک مطالبه ملی ومیهنی و اسلامی است.
حالا که دارین شکایت می کنین یک شکایت هم از بایدن بکنید اومدیم و گرفت. سنگ مفت گنجشک مفت.
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
از همه خارجیا شکایت کنین
مماشات بسه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
تو چرا جوش آوردی به اسب شاه گفتن یابو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
واسه اونم برنامه داریم فعلا بذارید این مو حنایی رو پشت میله های زندان ببینیم جیگرمون حال بیاد
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
صورت مساله رو پاک نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
واسه اونم برنامه دارید؟ کلا برای چیزای نشدنی برنامه دارید وگرنه چیزای ساده رو از پسش برنمیایید
همیشه یه برنامه ای داشته باشید که نشه چون بیشتر میتونید براش بودجه بگیرید کسی هم اخرزش ازتون توقع نداره بتونید انجامش بدید
بعد از حجاب نوبت سگ شده.شماها که هر کاری دلتون میخواد انجام میدین حتی اگر خلاف قانون باشد یا قانونی برایش نیست.بگید پول میخواین دیگه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
جای حیوان در آپارتمان نیست.از قاطی کردن
مسائل نتیجه نمی گیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
سردار رو بگیرند مشکل خیلی از پاچه گیری ها حل میشه!
همشهری مظلوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
واقعا همه مشکلات حل شده و فقط این کار مانده بود
صمصامی چگونه اقتصاددانیه که نمیفهمه با این همه استعداد و منابع خدادادی در این کشور اینگونه در فقر و نداری هستیم و تورم سر به فلک گذاشته،تورمی که ده ها برابر سوریه و افغانستان و عراقه!!میشه لطف کنه و بگه تخصصش رو از کدوم دانشگاه گرفته؟اصلا گرفته یا خود خوانده اقتصاددان شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
این همونقدراقتصاددانه که زاکانی پزشک . این سهمیه های کنکوربلایی سر فرهنگ و اقتصاد و سیاست ایران اورده که تا سالها نتیجه شومش رو باید مشاهده کنیم
میر حسین درست می گوید
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
خدا تو را با میرحسین محشور فرماید انشالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
غربگدای نوکرصفت
زمانی امام زمان بیاد اولین دشمنش تو و امثال توست
امیر
| Netherlands |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
شکر خورده با تو که درست میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
پس راست میگن در کار جنگ کوتاهی می کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
حلاج هم درست گفت.
مصدق هم درست گفت
طالقانی هم درست گفت
مطهری هم درست گفت
و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
متن بیانیه میر حسین با چیزی که ایرنا منتشر کرده ، از زمین تا آسمان تفاوت دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
یه عاشورای 88 امام حسین رسواشون کرد الانم عاشورای 401. هر که با آل علی درافتاد ورافتاد
ناشناس
| Romania |
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
۰۰:۴۶
کی گفته عاشورا مال شماهاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
کمترین درک رو از عاشورا همین افرادی دارند که فکر میکنند بقیه رو رسوا کردن
هنوز دست از سر موسوی بر نداشتند !!!
وزیر راه : اما به قول آیت الله رئیسی ما به آمریکا اعتمادی نداریم) امان از بله قربانگویی !!! از کی تا بحال ریسی شده ایت الله ؟!!!!
پاسخ ها
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
از زمانیکه هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی شدند ایت الله
nader
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
دکترش یادت رفت
اقتصاددان اصولگرا: برجام برای از بین بردن اقتصاد ماست!) الان شما داری برجام را به اقتصاد گره میزنی ؟!! حالا شما بدون برجام و مایه گذاشتن از هست و نیست مردم بگو ببینم چه راهی بلدی ؟!!
فعال سیاسی اصولگرا: جریان انقلابی از دولت رضایت ندارد، اما از آن عبور نمی‌کند) خالی بندی یک چیزه کار اجرایی یک چیز دیگه
وزير صمت : ظرفيت مونتاژ ٣ ميليون و ٢٠٠ هزار خودرو داريم !!
--------
اندر حكايت « تيبا » و « تيبا وشان » !
-------
همين جمعه گذشته بود كه اوقات فراغتي دست داد و تصميم گرفتيم بيكار نباشيم و وقت خود را با انجام كاري پر نماييم ! خدا رحمت كنه اموات شما ، و خدا رحمت كنه ابوي ما ... آن مرحوم مغفور از ساليان خيلي دور ، هميشه مي گفت كه بيكاري افراد را تنبل و بي عار بار مي آورد !! پس هر وقت بيكار شديد و كاري هم نبود انجام دهيد آب را در هاون بريزيد و بكوبيد تا كاري انجام داده باشيد !!... پس تصميم گرفتيم كه براي رفع بيكاري جدولي حل نماييم ! از رديف افقي شروع كرديم و رفتيم به جلو ، آنچه فعلاً مي دانستيم ، نوشتيم و بعد نوبت رسيد به رديف عمودي ، تا بدانجا رسيديم كه در شرح آمده بود : « فريب و ريشخند » ! كلمه چهار حرفي بود ، حرف اول « ت » و حرف سوم « ب » ! پس لازم شد تا دوباره دوري بزنيم و با توجه به حروف مشخص شده كلمات را پيدا كنيم ، القصه جواب فريب و ريشخند شد : « تيبا » !! تيبا ؟ الله اكبر ! ... ميگم نكنه اشتباه شده باشه ؟ ... پس سراغ لغت نامه بايد رفت و صحت و سقم واژه « تيبا » را بايد معلوم نمود ! در لغت نامه هم در معناي تيبا آمده بود : « فريب و بازي » !! « فريب و ريشخند » ! « غمزه و عشوه » ! فريب و بازي ؟ تيبا يعني فريب و بازي ؟ يعني فريب ر ريشخند ؟ ! ... استغفرالله ... توبه !
-- حالا برادر شما تيبا رابه معناي غمزه و عشوه قبول كن و صلوات بفرست !
-- خدا پدرت را بيامرزه ! غمزه و عشوه ؟ مگه تيبا لنكروزه كه غمزه و عشوه داشته باشه ؟ مگه تيبا بنزه كه حالات غمزه اي و عشوه اي داشته باشه ؟ بله ؟
همين دو سه ماه پيش بود كه داماد اخوي به ناصر آقا پسر عمو گفته بود :
-- ناصر آقا ! مبارك باشه ! ... تيبا را خريدي يا برنده شدي ؟ شيريني اش يادت نره ! ... يك آب هويج بستني ! ... حالا اين ماشين چشه ؟!
ناصر آقا هم همين طور با با ماشين ور مي رود ، با عصبانيت و غيض مي گويد :
-- نگو تيبا ! ... بگو تيپا ( تي پا ) !!
اين بود ماجراي جدول حل كردن روز جمعه ما ! خودرو سازان بدشان نيايد !!
اقای وزیر اشتباه نکردید منظور شما حتما 3میلیون گاری بود که اشتباها خودرو نوشه شده است (وزیر صمت: ظرفیت مونتاژ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو را داریم))
میرسلیم فزند شما .... معلوم نیست چرا شما ....
آقای رئیسی
کاش عمامه و عبا نداشتی
حداقل از اون لباسی که پوشیدی
یک کم شرم کن
رب مجانی در عراق! خوش به حالشون. ما کم کم برای تنفس هم باید پول بدیم.
ایشون نباید این دعا رو کنه؛ ممکنه مستجاب شه.
درود واحترام
۱_قطعا پلیس برای رسیدگی به مزاحمت سگ با سرعت خارق العاده سر صحنه حاضر خواهد شد دیوار باغ من رو در ده کیلومتری مرکز استان دزد تخریب کرده بود وسایل ام رو برده بود زنگ زدم ۱۱۰ گفت عکس بگیر بیار بنزین نداریم تا اونجا بیاییم .
۲_ دیروز یه بنده خدایی پرسیده بود (( اگر امام حسین یاری کننده طلب کند چه گروهی لبیک خواهند گفت ؟ )) نوشتم که همه مسئولان قطعا لبیک خواهند گفت اما وقتی حضرت به سیاق پدر بزرگوارشان اعلام فرمایند که حقوق همه مساوی با غلام من وطبق قانون کار خواهدبود ،همه جنابان خواهان خاموشی چراغها خواهند شد !
مگه حرف بدی زدم منتشر نکردی ؟
من به میرحسین رأی ندادم ولی براش احترام قائلم.
میرسلیم تو برو مراقب پسرت باش
تابی جونم روزتون مبارک باشه...
هر چیزی که قانون گذاران خود مختار مشهد اجرا میکنند بعدا به تبع انها در بقیه مناطق کشور اجباری مبشود اقایان محترم مردم از گرما شبها بیرون میایند چرا گیر میدید بعدش هم شما را چه بیرون نیایید من اهل مشهد نیستم ولی دوست ندارم قانون من در اوردی در کشور اجرا بشه
صمصامی و همفکرانش به جای حرافی و نظریهء صد من یه قاز دادن اگر راه حلی دارن ارائه بدن . ما که هم با برجامتونو دیدیم و هم بی برجامتونو .هر گلی زدینم فقط به سر خودتون بوده وگرنه برای ملت همه رو زدین تو اوت و هر کاری کردین فقط دودش به چشم ملت رفته .
کاسبان تحریم پشت سر هم از انجام توافق و آسایش مردم اظهار ناراحتی میکنن و عصبی هستند
افرادی که مخالف توافق و لغو تحریم ها هستن یا کاسب تحریم هستن یا آقازاده به جز این ها همه مردم خواهان توافق هستن
صدا و سیما مگه قراره برا مردم باشه بیشتر دنبال رضایت یه عده خاص با تفکر خاص است اون موقع هم که رئیس جدید اومد کاملا میدونستم فرقی نخواهد کرد
وزیر صمت میشه بیخیال مردم شید ؟ و اینقدر هر روز از این دو برند درجه یک جهانی گزارش ندید خسته کردین مردم رو ، هر وقت یدونه فقط یدونه از حرفهارو عمل واقعی کردید فرداش بیاد خبر بدین
میرحسین را در آب نمک خوابانده انده... برای روز مبادا...
آقای میرسلیم بس کن بابا
دوباره احساسات کاسبان تحریم جریحه دار شد.
پوشاک یزیدیان رو نپوش تازه اگه یزیدیان نبودن پژو و پراید نبود که شما شکلشو عوض کنین و شما بشی مدیر و سهامدار همون خودروهای یزیدیان که البته به اسم تولید داخل ولی برای پر کردن جیب
بجای تحلیل نظرات میر حسین بیانیه اش را منتشر کنید تا خودمان قضاوت کنیم.
من قبلا هم خدمت شما گفتم که کوشکی فعال سیاسی اصولگرا نیست. در واقع ایشون هیچی نیست. لطفا حرفهاش رو منعکس نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
اون هیچ چی رو خوب اومدی:))
حرف مرعشی در است شما را بخدا بر اساس مصلحت ملت رفتار کنید نه بر اساس یک عده که درد مردم خبر ندارند
وزیر صمت دوباره حرفهای عجیب زد، مرد حسابی همین 900 هزار تا درست تولید کنید 3میلیون دستگاه پیشکش دست از لجبازی بردارید اینقدر مال و جان و مردم را پایمال نکنید واردات خودرو را آزاد کنیداینقدر به طبل توخالی نزنید
واقعا اقایونی که باید مبلغ ویلموتس را از جیب بدهند ولی از بیت المال میدهند برای سر کار گذاشتن مردم میخواهند در دادگاه داخلی از یک شخص حقوقی غیر ایرانی شکایت کنند حتی در صورت دادن حکم ایا ایشان اصلا به ایران می ایند و شما اینو نمیدانید
کسانی که در آپارتمانشان سگ حضور دارد، می‌توانند تحت عنوان «سلب آسایش» شکایت کنند که در پی آن، پلیس ضمن تشکیل پرونده، سگ و صاحبش را به کلانتری منتقل می‌کند. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد با حکم قضایی آزادشان میکنند و فردا یک سگ دیگر هم اضافه میکند !
دولت بی قانون و قانون شکن.چقدر دیگه باید از مصوبه مجلس در مورد حقوق بازنشسته ها بگذره تا حداقل جوابی بدین؟نکنه میخواین که بازنشسته ها بریزن تو خیابون و انوقت به جرم اغتشاش و انگ اجیر شده دشمن بیوفتین به جونشون و زهرچشم بگیرین و وضعیت فوق العاده اعلام کنید؟
فردی هشتاد ساله بدون محاکمه در خانه محبوس شده! براساس کدام قانون؟!
خدا وکیلی بچسبید به مشکل سفرهای مردم که روز یه روز کوچکتر وشرمند خانواده برای سیر کردن شکمشان
میرحسین هشتاد سالشه از یک پیرمرد با این سن و سال چرا باید بترسیم و حبسش کنیم؟
کنایه آذری جهرمی به ادعای تکمیل ماهواره خیام در دولت سیزدهم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اقای آذری ما از زحمات جنابعالی در به گند کشاندن اینترنت فراوان تشکر می کنیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
آره حتی یک متر فیبر نوری نکشید حالا هوس ریاست جمهوری کرده
چقدر دلم تنگ شده واسه میرحسین
در تدامه دعای میرسلیم..... خدایا ما و مملکت را از شر جاهلان حفظ بفرما
قطعا این صمصامی اقتصاد دان که چه عرض کنم یک آدم معمولی هم نباید باشه احتمالا از طرف کاسبان تحریم حرف میزنه.
آقای بهشتی خیلی وقته بسیاری از قوانین کنار گذاشته شدن. دیدی تا حالا بگن سال اجرای قانون اساسی؟!!!
بهترین تعبیر برای صدا وسیما " میلی " است و در اختیار نهادها.
تابناک عزیز
بهتر نیست به عنوان یک خبرگزاری حرفه به جای درج نظرات و تحلیل سراسر کینه توزانه و نادرست یک خبرگزاری خود صحبتهای میرحسین موسوی رو بگذارید تا خوانندگان فهیم خودشون قضاوت کنند.
با این حرفها کسی نمیگه الان تو خوبی و میر حسین بده . همه ملت اگاهند و او را دوست دارند . برو فکری بحال خودتون کنید
اگه عجیب و ناراسته چرا تکذیب نمیکنند ؟!
شما سالی ده میلیون ماشین تولید کن، وقتی که یک کارگر نتونه بخره ، واسه کی ماشین تولید میکنی؟ تازه مونتاژ کاری میکنید خوب همون رو از خارج وارد کنید دیگه وقتی نمیتونید ماشین خودتون درست کنید!
آقای میرسلیم! ما هم می گیم هشتگ کاسب تحریم.
آقای وزیر من و خانواده ام جمعا حدود ۱۳۰ بار در قرعه کشی ایران خودرو شرکت کرده ایم و تاکنون هم برنده نشده ایم و مشخصه که همه اینها سرکاری هست و مطمئن باشید که اگر ۱۰ شیفته هم کار بکنند تازمانی که صنعت خودرو سازی در اختیار دولت باشه هیچ مشکلی حل نخواهد شد.
شاید بهتر باشد که به وزیر محترم و انتصابی وزارت راه و شهر سازی گفت که به جای مردم سخن نگوید
آقای جهرمی خدا را شکر میکنیم این ماهواره بزمان شما نرسید و گرنه الان پودر شده بود ، خاطرت که هست آقای انوری
در دعواهای داخلی و جناحی از مقدسات و امامان معصوم مایه نگذاریم
مملکت نیست که. دیوونه خونست. طرف به جای اینکه زندان باشه و بخاطر گندی که زده تاوان بده، برای انتخابات تایید صلاحیت شده، تازه طلبکار هم شده رفته از ترامپ شکایت کرده. بعد میگین کی این مملکت درست میشه؟
این آقای ترامپ داخل امریکا کسی حریفش نیست چه برسد خارج از امریکا.
یورش به خانه ترامپ به درخواست ایران و یکی از شروط ایران در برجامه که ترامپ دوباره رئیس جمهور نشه
وزیر صمت: ظرفیت مونتاژ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو را داریم.
لابد منظورت مونتاژ فرغون های دهه هشتاد فرانسه و یا آشغال های چینی منظورته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقای وزیر صمت لطفا ظزفیت و کمیت و کیفیت مونتاژ خودرو را ول کنید از واردات خودرو چه خبر مرداد ماه داره تموم میشه؟
اگر میتونید اینهمه خودرو تولید کنید چرا یک سوم ظرفیت کار میکنید و خودرو رو چندین برابر قیمت به مردم میدید ؟
یعنی خبرها همه در حد شکنجه روان است. گیر چه کسانی افتادیم...
بسیاری از نقدهای میرحسین صحیح است و به زور بلندگوی صدا و سیما نمی توان تصویر حق را واژگونه جلوه داد!
پس کل جریان ویلموتس تقصیر ترامپ بوده و اقایون در فدراسیون هیچ تقصیری نداشتند چه گل و بلبل اوضاع دیگه واقعا مزخرفه
ماهواره را مسئولین نساخته اند بلکه دانشمندان کشور ساخته اند. بنابراین انتصاب آن به دولت 11 و 12 هم اشتباه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
دولت ۱۳ خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
در واقع روسها ساختند
پس انتصابش به دانشمندان ایران هم اشتباه است
آقای موسوی! برای شما رضایت بخش است که کشور به آشوب کشیده بشه و پای داعش هم به کشور باز بشه؟ اگر غلط نکنم بدت نمیاد که این گونه بشه! الان که در کمال امنیت داری زندگی می کنی این جوری هستی! بیا توبه کن و آخر عمری دست از این لجبازی بردار اگر با این تفکر بمیری معلوم نیست عاقبتت چه می شود!
آقا این میرسلیم راست میگه. حالا نه که ایشون کفش مارک ریباک تولید وطن میپوشه و اینکه پسر ایشون به خاطر اقدام علیه امنیت ملی دستگیر نمیشه !!!! نباید انتظار داشت با برجام موافقت کنه.
وزیر محترم صمت : واردات خودرو چی شد؟ مونتاژ پیش کش خودتون برای واردات خودروهای مناسب و خارج کردن خودروهای بی کیفیت فکری بکنید (البته از بنا دارید و توان ؟؟؟؟)
اگر دشمنی با آمریکا برای ایران و مردم ایران هیچ چیز نداشته باشد برای بعضی ها همه چیز دارد نفس کشیدن آنها هم در گرو دشمن دشمن کردن هست اینجوری خوب ایران و مردم ایران را غارت می کنند شکایت از ترامپ و آمریکا هم بازی دادن افکار عمومی هست
منظورتون از 3/200/000 خودرو همین حلبی و پلاستیک ضایعاتی هاست که حرکت میکنن؟ ای کاش میتونستین هیچی
ولش کن حرف نزنیم سنگین تره.
به به جناب میرسلیم هم اظهار فضل فرموده اند!خدا را بحق عزای حیسن ع قسم می دهم همه دروغگویان و دشمنان داخلی و خارجی ملت را رسوا کند...
یک اقتصاددان اصولگرا!!!!!
مگه داریم؟؟،؟
مگه از تسنیم انتظار دیگه ای دارید؟؟ تسنیم هم یه کیهان دیگر است
این اقای آذری هم یک گوش مالی میخواد
چرا اصلا در مورد مذاکرات چیزی گفته نمی شود. چه عاملی باعث عدم توافق شده است. آقای امیرعبدالهیان که چپ و راست می گوید توپ در زمین امریکاست. مگر قرار است ما هرچیزی که می گوئیم را در زمین آنها پرتاب کنیم و اسمش را بگذاریم شرایط مذاکره خوب. این آقایان آنقدر بر سر مذاکرات عزتمندانه پافشاری کردند که ملت را به خاک ذلت کشاندند.
هر انسانی حدی از وجدان در وجودش هست و گنجینه ای دارد از حقایق
از مردم بپرسید چه کسی حقیقت را باز گو می کند و چه کسی دروغ می گوید
شکایت جمهوری اسلامی ایران از ترامپ باعث تحکیم او در آمریکا می شود .
جناب مطهري طرفدار ضد حصر چرا ساكتي!!!!!
از قبل نمی‌دانستید تحریم هستید؟ قراداد بستن با وکیل پیش برید
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی