بازدید 8367

تماشای صحنه تصادف در جاده آزادشهر حادثه آفرید

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: انحراف به چپ و برخورد پژو ۴۰۵ با تماشاچیان و مردم حاضر در سر صحنه تصادف اتوبوس با نیسان در شاهرود هشت مصدوم را راهی بیمارستان کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 08 August 2022

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، محسن مزجی بامداد دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حادثه ساعت ۱۸:۴۹ در جاده شاهرود به آزاد شهر محدوده دور برگردان پمپ گاز شهر بسطام رخ داد.

مزجی با بیان اینکه عده‌ای برای تماشا و کمک به راننده حادثه دیده نیسان در تصادف با اتوبوس در حاشیه جاده متوقف بودند، ادامه داد: در این هنگام راننده پژو ۴۰۵ با انحراف به چپ با جمعیت برخورد کرد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با بیان اینکه سه دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر بی درنگ به محل حادثه اعزام شدند، تاکید کرد: کارشناسان حوادث جاده‌ای در لحظات نخستین پس از تماس با مرکز برای امدادرسانی و تسریع در انجام اقدام‌های نخستین پزشکی اورژانس پیش بیمارستانی لازم در محل حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲ تن از مصدومان این حادثه یک کودک هشت ماهه و یک مرد میانسال بدحال هستند، ابراز داشت: با تلاش کارشناسان، احیای کودک هشت ماهه به موقع انجام شد و به زندگی بازگشت.

مزجی اظهار داشت: هشت مصدوم این رخداد جاده‌ای برای ادامه روند درمان با آمبولانس‌ها به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود اعزام شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با بیان اینکه تجمع افراد در محل صحنه حادثه و افراد مصدوم سرعت رسیدگی به بیماران یا حادثه دیدگان را کاهش می‌دهد، افزود: گذشت هر لحظه از لحظه‌های نخستین حادثه برای کمک و نجات بیماران و حادثه دیدگان حیاتی بشمار می‌رود.

مزجی از مردم خواست تا از تجمع و کمک حادثه‌دیدگان بدون تخصص‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در صحنه‌های حوادث به طور جدی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه نخستین اقدام در هر صحنه از حوادث اطلاع رسانی سریع و بموقع به امدادگران است، اظهار داشت: حاضران در صحنه با راهنمایی تلفنی کارشناسان اورژانس و امدادی و همچنین رعایت نکات ویژه‌ای مدنظر کارشناسان، می‌توانند اقدام‌های بسیار راهگشا و موثر به سرانجام رسانند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات رسانی می کند.

همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات‌دهی به بیماران سرپایی در این مرکز آماده است.

براساس آمار سالانه حدود ۲۰ میلیون تردد در مسیرهای محور تهران به مشهد و بالعکس در شرق استان سمنان انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی