بازدید 23584
سه هزار و هشتاد و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

فریدون عباسی: چرا دقیق نمی‌گویید مذاکره در خصوص چیست؟ /سخنگوی کمیسیون اقتصادی: برای ایجاد ترس، افزایش تورم را به برجام ربط می‌دهند/نماینده مجلس: محدود کردن اینترنت برای کودکان باید توسط خانواده باشد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: مذاکره ایران و عراق برای افزایش صادرات گاز /فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع ممنوع است/طرح مجلس برای اجازه صدور مجوز مشاوره به حوزه علمیه /چین یک میلیارد و ۴۰۳ میلیون دلار کالا از ایران خرید / نماینده مجلس: قشرهای کم درآمد توانایی خرید هایما و پژو ۲۰۷ ندارند و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۳۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 06 August 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

 

نماینده مجلس: محدود کردن اینترنت برای کودکان باید توسط خانواده باشد
احمد علیرضا بیگی درخصوص عملکرد وزیر ارتباطات و واکنش مجلس نسبت به آن، بیان کرد: «اقتضای شان نظارتی مجلس این است حقوقی که از مردم تضییع می‌شود و تکالیفی که بر عهده قوه مجریه است و از انجام آن سر باز می‌زند یا نمی‌تواند آن را به انجام برساند، در دستور کار خود قرار دهد و علتش را بخواهد. یعنی دستگاه اجرایی باید بداند که نمایندگان مردم از جانب مردم تکلیف دارند که بر عملکرد قوه مجریه نظارت کنند. از سوی دیگر هم مردم باید در جریان قرار گیرند که نمایندگان‌شان در جهت استیفای حقوق آن‌ها تلاش می‌کنند.»

نماینده تبریز در مجلس افزود: «از جمله مصادیقی که ضرر قابل توجهی به مردم، در بخش‌های مختلف، به جهت ارتباط زیادی که کسب و کار‌های مختلف با اینترنت دارند، وارد شده همین نارسایی‌هایی است که در چند روز اخیر تجربه‌اش کردیم. هرچند وزارت ارتباطات میزان خسارات وارده را معلوم کرده است، سهم کاربران باید مشخص و بعد هم نباید تکرار شود. تکرار این مورد حاکی از این است که علیرغم حساسیت اجتماعی که نسبت به این موضوع وجود داشته، وزارت ارتباطات نتوانسته است به تکلیف قانونی و ذاتی‌اش عمل کند.» علیرضا بیگی همچنین درمورد فعال شدن گزینه جست و جوی ایمن برای کاربران ایرانی در موتور‌های جست و جو گفت: «این هم جزو سلب حقوق مردم است. یکی از برنامه‌هایی که ایشان به مجلس اعلام کردند، اینترنت کودک بوده است. دسترسی کودکان با تصمیم خانواده باید محدود شود و اختیار را باید به خانواده داد، ولی اینکه همه مردم کشور را کودک فرض کنیم، محل اشکال است.»

فریدون عباسی: چرا دقیق نمی‌گویید مذاکره در خصوص چیست؟
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی، تاکید کرد: مردم باید در جریان مذاکرات هسته‌ای قرار گیرند تا متوجه شوند ایران درخواست غیرمنطقی ندارد بلکه این طرف‌های مقابل هستند که بی منطق بوده و صرفا خواستار بازگرداندن ایران پای قراردادی هستند که هیچ عایدی برای کشور نداشته است. فریدون عباسی با اشاره به ازسرگیری روند مذاکرات هسته‌ای در وین، بیان کرد: یکی از مسائلی که در حوزه مذاکرات هسته‌ای با آن مواجه هستیم و در ۸ سال دولت گذشته نیز وجود داشت این است که کسی نمی‌داند دقیقا در این مذاکرات چه گفته می‌شود؟ احتمالا به مقامات بلند پایه کشور و اعضای شورای عالی امنیت ملی این اطلاعات داده می‌شود. وی ادامه داد: در دولت قبل که اطلاعاتی به ما داده نشد و بعد به ما می‌گفتند نتوانستیم شروطی که برای اجرای برجام لازم است را در مذاکرات پیش ببریم. رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در ادامه مدعی شد: اتفاقی که در کشور رخ داد، این است که عده‌ای به عنوان گروه مذاکره کننده انتخاب شدند، ولی وقتی به مذاکرات می‌رفتند گاف‌های زیادی داشتند، متنی را امضا می‌کردند که خودشان هم درست نخواندند، این رویه را ما در ۸ سال گذشته شاهد بودیم. اما امروز نیز ما هرچه می‌گوییم شما در این مذاکرات درباره چه چیزی صحبت می‌کنید پاسخ دقیقی نمی‌شنویم. فریدون عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: متاسفانه همین امروز نیز دقیق گفته نمی‌شود مذاکره در خصوص چیست؟ اگر مذاکرات در خصوص رفع تحریم است واضح به مردم بگویید که این موضوع را مطرح کردیم و طرف مقابل چه جوابی داده است؟ مردم باید بدانند که طرف‌های مقابل بی منطق هستند.

یک نماینده مجلس: قرار گرفتن روحانی و روانشناس در کنار هم برای مشاوره دادن باعث تکامل یکدیگر می‌شود
یکی از نمایندگان امضاکننده طرح مجلس برای اجازه صدور مجوز مشاوره به حوزه علمیه، در واکنش به اینکه این طرح باعث غیرتخصصی شدن خدمات مشاوره‌ای خواهد شد، می‌گوید من اعتقاد ندارم که اگر طلبه‌ای خوب درس بخواند با روانشناسی دانشگاه در تضاد است، خیر اتفاقا خیلی از دروس ما درمورد جوانان و روانشناسی آن‌هاست. مرحوم فلسفی هزاران کتاب فقط درمورد روانشناسی برای علما نوشته‌اند. بنابراین این دو امر با یکدیگر منافات و تعارضی ندارند. کما اینکه بسیاری از طلبه‌ها علاوه بر تحصیلات حوزوی، در دانشگاه هم درس خوانده‌اند. ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا ورود حوزه علمیه به مباحث روانشناسی در تضاد با بحث تخصص نیست، گفت: «ما الان در حوزه‌های علمیه رشته‌های مختلفی اعم از رشته فلسفه، فقه، روانشناسی، کلام و... داریم؛ مثلا طلبه‌ای است که دکتری روانشناسی دارد. بنابراین این دو از هم جدا نیستند. علوم جدید که در کنار علوم الهی و دینی قرار گیرد، هم جامع‌تر می‌شود و هم نافذتر.» وی ضمن بیان اینکه در کنار هم قرار گرفتن متخصص روانشناس و روحانی برای تکمیل یکدیگر هستند، عنوان کرد: «با این تفاسیر من اعتقاد ندارم که اگر طلبه‌ای خوب درس بخواند با روانشناسی دانشگاه در تضاد است، خیر اتفاقا خیلی از دروس ما درمورد جوانان و روانشناسی آن‌ها است. مرحوم فلسفی هزاران کتاب فقط درمورد روانشناسی برای علما نوشته‌اند. بنابراین این دو امر با یکدیگر منافات و تعارضی ندارند. کما اینکه بسیاری از طلبه‌ها علاوه بر تحصیلات حوزوی، در دانشگاه هم درس خوانده‌اند.»

۷۵ درصد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دارای تحصیلات عالیه و بالای فوق لیسانسند
یک فعال حوزه کار با بیان اینکه ۷۵ درصد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دارای تحصیلات عالیه و بالای فوق لیسانس هستند، گفت: متاسفانه امروز جوانان تحصیلکرده به جای کار در خطوط تولید دو ساعت کار با پراید را ترجیح می‌دهند و این مساله از عدم فرهنگسازی در حوزه کار و بها ندادن به مشاغل نشات گرفته است. علی اصلانی، بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه مشاغل تاکید کرد و گفت: برای پیشرفت تولید و صنعت داخلی باید به آموزش و فرهنگسازی در حوزه کار روی بیاوریم و دانش آموزان را از دوران ابتدایی استعدادیابی و به سمت مشاغل مورد علاقه هدایت کنیم. وی افزود: در گذشته پدران شغل آبا اجدادی خود را به فرزندان منتقل می‌کردند و این شغل نسل به نسل و شاید ۳۰ سال ادامه می‌یافت، ولی به تدریج این رویه تغییر یافت و تمایل به ادامه شغل پدری کمرنگ شد چون به فرهنگ کار بها ندادیم. این فعال حوزه کار با بیان اینکه ۷۵ درصد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دارای تحصیلات عالیه و بالای فوق لیسانس هستند، اظهار کرد: متاسفانه چون در زمینه مشاغل فرهنگ سازی نمی‌کنیم و مطابق با علم روز و مشاغل جدید پیش نمی رویم، در همان مشاغل سنتی مانده‌ایم.

قانون سینمایی مجلس برای خانواده‌های پنج‌ نفره
زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به عنوان یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی می‌گویم، برای تشویق مردم در رفتن به سینما تخفیف‌هایی درنظر گرفته شده و همچنین برای قانون جوانی جمعیت هم ما یک قانون تصویب کردیم که خانواده‌هایی که سه فرزند دارند می‌توانند برای خودشان و فرزندان بلیت نیم بها تهیه کنند.

عضو شورای شهر: وسعت مشهد زیاد شود تا حرم در مرکز قرار گیرد

حجت‌الاسلام حسن منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد گفت: «فلسفه ایجاد شرایط امروز مشهد حرم مطهر است، اما در اجرا حرم مطهر رضوی در حاشیه شهر قرار گرفته است.توسعه برای شهرداری دردسرهای زیادی دارد، اما حاضریم وسعت زیادی را به شهر اضافه کنیم تا حرم در مرکز باشد.»

سروش محلاتی: کدام فقیه فتوا داده که عکس روی سنگ قبر باید محجبه باشد؟
سروش محلاتی در آخرین گفتار، از سلسله گفتارهای خود با موضوع «جامعه منکرزده»، حذف تصویر سنگ قبر زنان بدپوشش در بهشت زهرا را مطابق با موازین شرع ندانست و گفت: برخوردهای خارج از موازین شرع سبب گسترش فساد در جامعه می شود. آقای سروش محلاتی گفت: در چند هفته گذشته که برخورد با بدحجابی شدت پیدا کرد، مسئولان بهشت زهرا اعلام کردند ما هم به میدان آمدیم و با کسانی که عکس بدحجاب را نصب می‌کنند برخورد می‌کنیم. اعلام کردند که 97 سنگ قبر را با هماهنگی خانواده‌ها اصلاح کرده‌ایم. وی تصریح کرد: نباید به اسم نهی از منکر از ضوابط شرع خارج شد. چه کسی گفته عکسی که روی سنگ قبر کشیده می‌شود باید محجبه باشد؟ کدام فقیهی چنین فتوایی داده است؟ آیت الله اراکی می‌فرمودند در عکس اگر مفسده‌ای نباشد، رعایت حجاب لازم نیست. نامحرم، شخص است. اگر از این نظر نیز بگذریم، نشان دادن صورت فرد روی سنگ قبر چه حرمتی دارد؟ با عنوان مبارزه با فساد اخلاقی، چه کار‌هایی را دنبال می‌کنیم؟ مقرراتی را که مبنای دینی ندارد اجرا می‌کنیم و از طرفی افرادی این مقررات را دور می‌زنند و افرادی خارج از ضوابط سنگ را دوباره نصب می‌کنند. هرکجا که حرکت غیرمنطقی کردیم، راه‌های فساد را باز می‌کنیم.

نماینده مجلس:  قشرهای کم درآمد توانایی خرید هایما و پژو ۲۰۷ ندارند
محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس درباره ضرورت معرفی خودرو‌های اقتصادی به جای تیبا، سمند و ... گفت: کیفیت محصولات تولیدی خودروسازان در سال‌های اخیر نزولی بوده و در هیچ دوره‌ای مصرف‌کنندگان از این محصولات رضایت نداشتند از سوی دیگر این شرکت‌ها در حوزه کمیت نیز ناموفق بودند و نتوانستند پاسخگوی نیاز مردم باشند؛ دلیل این وضعیت را نیز باید در نبود رقابت با محصولات خارجی جستجو کرد. تا زمانی که که موضوع واردات خودرو در شرایط فعلی عملی نشود و بازار رقابتی شکل نگیرد نارضایتی از صنعت خودروسازی همچنان می‌ماند. باید از خودروسازی‌ها پرسید که با توقف خط تولید تیبا و سمند و معرفی نشدن خودرو‌های اقتصادی جایگزین برای آن‌ها، اقشار کم درآمد که پیش از این نیز به سختی می‌توانستند خودرو‌هایی مانند تیبا خریداری کنند، چه کنند؟  هرچند ارتقای کیفیت یکی از ضرورت‌ها در صنعت خودروسازی است، باید خودروی باکیفیت با قیمت مناسب برای مردم تولید شود، چراکه قشرهای کم درآمد توانایی خرید هایما، پژو ۲۰۷، شاهین و... ندارند. عضو هیات رئیسه مجلس با طرح این پرسش که تا چه زمانی مردم به دلیل مسیر اشتباه خودروسازان باید متحمل زیان شوند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با موضوع واردات خودرو بازی می‌شود، باید هرچه سریعتر بستر واردات خودرو‌های باکیفیت فراهم شود تا با شکل‌گیری رقابت، مردم بتوانند از خودروی مناسب برخوردار شوند.

برای ایجاد ترس، افزایش تورم را به برجام ربط می‌دهند
مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اگر اقدامات داخلی به درستی به اجرا برسد، می‌توان اثر تحریم‌ها را کاهش داد و به امروز هم با اجرای برخی از اقدامات توانسته‌ایم اثر تحریم‌ها را کاهش دهیم، اظهار داشت: عده‌ای برای ایجاد ترساندن مردم می‌گویند بدون برجام تورم بالا می‌رود و آن را به برجام گره می‌زنند در حالی که تورم یک پدیده اقتصادی ثانویه است و تولید نقدینگی، سرعت گردش نقدینگی، پول بدون پشتوانه و ... در افزایش نرخ تورم بسیار اثرگذار است.  

دلیل اختلاف نرخ مسکن مرکز آمار نسبت به بانک مرکزی
ایرنا نوشت: عدم محاسبه قیمت مسکن در مناطق ارزان تهران به علت معاملات اندک در تیرماه، دلیل بیشتر بودن نرخ اعلامی مرکز آمار درباره قیمت مسکن نسبت به بانک مرکزی است.

چین یک میلیارد و ۴۰۳ میلیون دلار کالا از ایران خرید
سخنگوی گمرک در خصوص پنج مقصد اول صادرات ایران در تیر امسال گفت: چین با خرید یک میلیارد و ۴۰۳ میلیون دلار، امارات با ۶۱۹ میلیون دلار، عراق با ۵۷۴ میلیون دلار، ترکیه با ۳۲۳ میلیون دلار و هند با خرید ۱۴۳ میلیون دلار کالا از ایران به ترتیب پنج مقصد اول صادرات کالا‌های ایرانی در تیرماه بودند. وی در خصوص پنج کشور اول فروش کالا به ایران توضیح داد: در چهارمین ماه سال امارات با فروش یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون دلار، چین با یک میلیارد و ۲۹۱ میلیون دلار، ترکیه با ۵۱۴ میلیون دلار و هند با ۳۴۷ میلیون دلار چهار مبدا خرید کالا از سوی ایران بودند و روسیه با فروش ۲۰۵ میلیون دلار جایگزین آلمان در رتبه پنجم مبدا واردات به ایران قرار گرفته است.

فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع ممنوع است
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره بازار سیاه بلیت هواپیما هم گفت: طبق آسیب شناسی‌هایی که صورت گرفته تهیه بلیت از مبادی خارج از کشور دلاری است و برخی آژانس‌ها آن را به بازار سیاه تبدیل کرده اند و بیشترین سر و صدا را هم افرادی راه انداخته اند که در حال سوء استفاده هستند. معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ممنوعیت فروش دلاری بلیت به اتباع و نظارت کافی برای جلوگیری از فروش دلاری افزود: اجازه نمی‌دهیم برخی آژانس‌ها به اتباع خارجی بلیت دلاری بفروشند و در ایران با یک سوء استفاده تبدیل به ریال کنند و از دستگاه قضایی هم می‌خواهیم در این موارد هم ورود کند.

مذاکره ایران و عراق برای افزایش صادرات گاز
«احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) اعلام کرد که با تلاش‌های گسترده کادر‌های این وزارتخانه وضعیت برق در کشور از ثبات خوبی برخوردار است. او گفت که حجم تولید برق در کشور نسبت به سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته و وزارت برق به تلاش خود برای افزایش حجم تولید ادامه می‌دهد. وی افزود که عدم تصویب بودجه تأثیر منفی بر پروژه‌های وزارت برق داشته، چون مانع از تنظیم یک نقشه منسجم برای سوخت در کشور شده است. العبادی افزود که حجم گاز وارداتی از ایران هم‌اکنون حدود ۴۳ میلیون متر مکعب است، در حالی که عراق به ۵۵-۶۰ میلیون متر مکعب نیاز دارد و تأکید کرد که مذاکرات با ایران و نیز هماهنگی وزارت نفت برای افزایش دریافت گاز ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۵
واقعیات مذاکرات هسته ایی این است که هر دو کشور ایران و آمریکا دارند با خودشان مذاکره می کنند و اتحادیه اروپا و روسیه و چین هم نظرات خودشان را به طرفین یعنی ایران و آمریکا منتقل می کنند و این دور باطل تا همیشه ادامه خواهد یافت مذاکره باید اصولی و توسط دیپلمات های کارکشته انجام شود و فقط بین ایران و آمریکا باشد ولا غیر
اگر چنین باشد مورد تایید من هم است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
هر وقت لازم شد دستور میاد شما یک دقیقه ای تصویب میکنین
یعنی شما نمی‌دونید طرف ایرانی چی میخواد؟ مگه میشه جناب. همه دنیا میدونن دعوا سر چیه،
"دانش آموزان را از دوران ابتدایی استعدادیابی و به سمت مشاغل مورد علاقه هدایت کنیم"
الان همه حمله می کنند که عدالت آموزشی، تحصیل و شغل خاص برای ثروتنمدان و .... و .....
عباسی تازه متوجه شدی که دولتی که همراستای خودتونه اصلا بهتون محل نمیذاره و حسابتون نمیکنه؟صد رحمت به ظریف و روحانی که بازم یک گزارشی بهتون میدادن هرچند که بابت همون گزارشها هم اونا رو متلک باران میکردین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
البته آقای عباسی حرف نزنه بهتر است
همفکران ایشان با هر حرف و نظر باعث بدبختی بیشتر مردم میشن
فریدون عباسی: چرا دقیق نمی‌گویید مذاکره در خصوص چیست؟!!!!!!!!!!!
برای اینکه میدونن شما و همفکراتون با بدست اوردن اطلاعات مذاکرات سعی در تخریب مذاکرات میکنید. کاری که تو دولت روحانی به خوبی انجام دادید.
اطلاعات محرمانه مملکت که شکلات و باقلوا نیست اگه ظرفیت و موقعیت و منصب درخور رو داشتید به شما هم اطلاع میدادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
تو فعلا بخواب
ناشناس
| France |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
بیخود نیست مملکت عقب افتادست. آی کیو ایرانی ها خیلی نزول کرده. عباسی گفته بگید سر چه چیزی دارید مذاکره میکنید. غربی ها به مردمشون میگن و ما باید از اونا خبر درست رو بگیریم. ایشون میگه خودتکن خوب بگید.
فلسفی هزاران کتاب فقط در مورد روانشناسی نوشته؟هزاران؟10 تا شونو میتونید نام ببرید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
این بابا یا نمی دونه کتاب چیه یا نمی دونه هزار چیه.
ناشناس
| Romania |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
خب چرا می‌خوان از اعتبار روانشناسان برای طلبه ها استفاده کنند؟ به مردم حق انتخاب بدید تا ببینید چند نفر به طلبه ها مراجعه می کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
این بیچاره حتما بلد نیست تا هزار بشماره!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
فقط یک جلوش را نام ببرید کافی است

حتی یک مقاله یک صفحه ای اش را نام ببرید

هم قابل قبول است
جناب عباسی شما که دردولت قبل بعد وقبل ازمذاکره وزیر خارجه یا عراقچی را به مجلس میکشوندید وسوال می‌کردید چرا کتمان حقیقت میکنید خدا وکیلی دراین دولت چون ازطیف خودتان هست چندبار تیم مذاکره‌کننده به مجلس اومده
اقاى عباسى رئيس سابق انرژى اتمى مدعى است كه ازچگونگى مذاكرات و مطالب مطرح در ان خبر ندارد ، و من متعجبم اگر ايشان خبر ندارد پس چگونه مدعى شده طرف هاى مقابل بى منطق هستند ؟ ؟ ؟
اقای عباسی داستان تورقوزاباد و این جور جا هاست. نگران نباش بد به دلت راه نده.
واردات چين به ايران را هم بگوييد لطفا
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
منظورتون "صادرات"چین به ایران بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
کانتینرهای خالی کالاهای بنجل چینی که وارد ایران شده

بودند را ما خالی خالی به چین صادر کردیم !!!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
واردات از چین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
واردات از چین
آقا بالاخره چی شد؟
این نماینده بی اطلاعی که میگه "با اجرای برخی از اقدامات توانسته‌ایم اثر تحریم‌ها را کاهش دهیم"، منظورش دقیقا کدوم تاثیراته وقتی قیمت اجناس با تورم بالا سرسام آور شده؟!!!! وقتی تحریم باشی و درآمد نفتی کم بشه باید اسکناس چاپ کنی تا بتونی حقوق بدی. یعنی اینو نمی دونی؟!!!!
هزاران کتاب نوشته اند؟ این آقا یا نمی دونه هزار چند تاست یا نمی دونه کتاب چیه!!
فریدون عباسی: چرا دقیق نمی‌گویید مذاکره در خصوص چیست؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به شما چه ربطی دارد ؟هر وقت همه مردم فهمیدند شماهم باخبر میشی !
ضمناً این داد و بیدادهای آقای عباسی و جیغ های بنفش ایشان بخاطر عطش خدمتی است که دارند یک پستی ریاستی معاونتی به ایشان بدهید مشغول خواباندن عطش خدمت شود ملت آسوده شوند !
شاید هم این پدیده ثانویه از اثرات تحریم باشد. نه؟؟؟ روغن مایع خارجی که یک ماه و نیم پیش قیمتش ۱۷۰ تومن بود دیروز خریدم ۲۰۰ تومن. ربطی به تحریم نداره؟
جناب سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس

ما سالهاست که بخاطر تحریم های جهانی ، روزی ۲۵۰ میلیون دلار را از دست

می دهیم و یعنی هر ۴ روز یک میلیارد دلار خسارت میپردازیم!!!!!

یعنی روزی ۸ هزار میلیارد تومان پول را نمی گیریم

بعلاوه اینکه همان نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد را که با هزار ترفند و فن

و دست بدست کردن توسط چندین دلال و واسطه و کاسبان داخلی و خارجی

حداکثر بتوانیم با دادن تخفیف های بسیار زیاد و پس از ماهها انتظار ، مجبور

هستیم تا در مقابلش کالاهایی بنجل و بی کیفیت و معیوب را تحویل بگیریم

آیا اینها را میدانید ؟؟؟.

آیا میدانید که چرا و به چه دلیل و تا چه زمانی باید ما چنین خسارات هنگفت

کمر شکن را به مردم و کشور، تحمیل کنیم !!!!!؟؟؟؟؟؟
این جناب نماینده یا هزار نمیدونه چقدره یا کتاب نمیدونه چیه. در هر دو حالت صلاحیت نمایندگی مجلس رو ندتره.
نماينده مجلس : اقشار كم درآمد توانايي خريد هايما و پژو ٢٠٧ را ندارند !!
-------------
خدا عمر و عزت و دولتت را زيادتر كنه برادر ! محض اطلاع ايشان عرض مي كنم كه يك بسته پنير ٤٦ هزار تومان ، يك بطري شير كه دوتا ليوان و نصفي هم نيست ٢٦/٥ هزار تومان ، يك بسته كره ناقابل ، كوچكتر از يك قوطي كبريت حدود ٦/٥ هزار تومان ، يك بطري روغن ناقابل ٧٥ هزارتومان ، گوشت خدا تومن ووو
هايما ؟ ، پژو ٢٠٧ ؟ ... خدا پدرت را بيامرزه ؟
-- ميگم حالا اين « هايما » چه باشه ؟
-- من هم ندانم اخوي جان ! همين قدر دانيم كه متاعي گرانبهاست !! ...مال ما و براي ما نيست ، حرفش را هم نزن ... ميگم كاكا جان ! كل مصطفي قصاب گفت گوشت كيلو چند ؟ ... اي بي انصاف !
پس بايد صبر كرد سر برج تا حقوق ها بدهند !! ... چند روز ديگه اخوي جان ؟!
این‌ چه‌ رسمیست‌ که‌ دعوا‌ بین‌ دونفر‌ مشخش‌ است‌ ولی‌ دیگران‌ در مورد‌ دعوای انها‌ مذاکره‌ می کنند‌ ؟!
خوب‌ معلومه‌ دیگران‌ دخیل‌ منافع‌ خودشونو‌ جستجو‌ می کنند‌ و تا این شرایط‌ است‌ همینه‌ !
با‌ پیغام‌ دادن‌ کسی‌ تا حالا‌ حاجی‌شده‌ ؟!!
مرحبا به آقای مرحبا . رییس کمسیون اقتصادی مجلس وقتی نداند که موارد ذکر شده توسط ایشان به عنوان عوامل اصلی تورم معلول نداشتن درآمد دولت از فروش نفت و اجبار به چاپ پول برای پرداخت هزینه های خودش هست از بقیه چه انتظاری می شود داشت
آقای سخنگوی افزایش تورم را به برجام ربطی ندارد بلکه ازسیری شما مسولین است اگر یکماه مانند بازنشستگان حقوق دریافت میکردید تورم اینقدر زیاد نبود
توافق برجام در وین به یک خواب و رویا شبیه است
آقای مرجبا :ما تورم را به برجام ربط ندیم حتما" باید به بی عرضگی شما ربط بدیم.
آقای عباسی شما که از متن مذاکرات برجام اطلاعی نداری چگونه عدم توافق را به زیاده خواهی طرف مقابل ربط میدی؟
اگه تحصیل کرده ها در تاکسی اینترنتی کار می کنند دلیل اش بیکاری و مشکلات زیاد اقتصادی است که شما نماینده حتی این مورد ساده را هم نمی توانید ببینید و بفهمید، چا برسد به مسائل بزرگ و کلان کشور!
یادش به خیر مذاکرات زمان ظریف را کتاب نوشتن ولی الان همه چی محرمانه شده به این میگن لاپوشانی گند کاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
ببخشید اشتباه منفی دادم
افای عباسی لطفا چهار تا اقتصاد دان ایرانی و سه تا فوتبالیست اسم ببر .
کنار هم بودن مشاور روانشناس و روحانی لوث کردن کار حرفه ای است فردا برای پزشکان این کار را می کنند تا سیل بیکاران به اصطلاح حوزه تحصیل کرده را شغل کاذب بدهند . با این وصف بعد از این کی حاضر است به خاطره مشاوره پیش مشاور برود..... بجای تولید کار واقعی و ثروت مرده خواری راه نیندازید البته از مجلس فرمایشی انتظار دیگری نیست.
چهار سال در انرژی اتمی بودی جز حصارکشی چکار کردی یک مشت بی سواد باخودت آوردی سه بار خونه سازمانی آت رابا هزینه دولت عوض کردی .
تحصیل کرده ها از روی خوشی برای شندرغاز مسافرکشی نمیکنن بلکه برای امرار معاش مجبور شدن. احتمالا چند وقت دیگه مسئولان خواهند گفت از اینکه بیکاری بین مردم زیاده مردم حس خوشحالی دارن.
۷۵ درصد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دارای تحصیلات عالیه و بالای فوق لیسانسند

به به جمهوری اسلامی
بنظر می رسد کنار هم بودن مشاور روانشناس و روحانی، به بی اعتباری بیشتر روحانیون بینجامد و ایجاد تنش کند
این نماینده مجلس که گفته «. هزاران کتاب» یا معنی هزار رو نمیدونه یا معنی کتاب رو!!!!!
افزایش تورم را به برجام ربط بدهند که برای شما بهرته
میشه یک نفر توضیح بده غنی سازی اورانیوم که به خاطر آن هزاران میلیارد دلار هزینه و خسارت به دلیل تحریم ها متحمل شده ایم به چه درد این کشور می خورد!؟
روحانیون شدند زبل خان، همه حا هستند، در واقع همه فن حریفند و کلا تخصص را بردن زیر سوال
اكثريت قاطع مردم ايران ارزوي رفاه ، اسايش ، كار ، مسكن ، كنترل تورم و زندگي بدون دغدغه را به گور خواهند برد ، هيچكدام از تصميم گيرندگان اصلي كشور هيچكدام از اين مشكلات را ندارند و وضعيت كنوني مردم برايشان پشيزي ارزش نداره
قرار دادن روحانی وروانشناس در کنار هم همه را از زندگی سیر میکند.
حداقل ظریف می فهمید چی رو داره قبول می کنه
عباسی تازه متوجه شدی که دولتی که همراستای خودتونه اصلا بهتون محل نمیذاره و حسابتون نمیکنه؟صد رحمت به ظریف و روحانی که بازم یک گزارشی بهتون میدادن هرچند که بابت همون گزارشها هم اونا رو متلک باران میکردین.
به همین دلیل بنده خدا خیلی ناراحته که بازیش نمیدن.
اگه تحصیل کرده ها در تاکسی اینترنتی کار می کنند دلیل اش بیکاری و مشکلات زیاد اقتصادی است که شما نماینده حتی این مورد ساده را هم نمی توانید ببینید و بفهمید، چا برسد به مسائل بزرگ و کلان کشور
نماینده ای که چندین برابر حقوق دریافتیش هزینه برای نماینده شدن میکنه ….؟!
اقای عباسی یزید مرد بود یا زن؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی