بازدید 37625
گزارش تابناک از رقابت کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال بر سر منافع فردی

جنگ تاج و ماجدی پشت دو خاکریز مجمع / دعوا سر چقدر پول و قدرت است؟

مردم می‌پرسند مگر ریاست فدراسیون فوتبال برای آقایان چقدر منافع فردی و مالی به همراه دارد که برای رسیدن به آن، این حجم عظیم از لابی و تخلف و بی‌توجهی به افکار عمومی و قانون انجام می‌شود؟
کد خبر: ۱۱۳۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ 06 August 2022

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در حالی هشتم شهریور برگزار خواهد شد که در فاصله کمتر از یک ماه تا رای گیری در مجمع، هنوز فهرست کامل کاندیداهای نهایی مشخص نیست.

به گزارش تابناک ورزشی؛ از جمع شش نفری که برای پست ریاست ثبت‌نام کرده‌اند، تا امروز تنها صلاحیت سه نفر توسط کمیته بدوی انتخابات تایید شده و هنوز کمیته استیناف درباره اعتراض مکتوب و رسمی سه کاندیدای دیگر اظهارنظر نکرده است.

جنگ تاج و ماجدی پشت دو خاکریز مجمع / دعوا سر چقدر پول و قدرت است؟

همچنین همان سه نفر تایید شده شامل عزیزالله محمدی، مهدی تاج و میرشاد ماجدی هم هنوز از سوی نهادهای نظارتی تاییدیه نهایی را نگرفته اند و در مورد هر یک شایعاتی مطرح است.

تاج پرونده های جدی قضایی و حتی محکومیت‌هایی از دوره گذشته حضورش در راس فدراسیون دارد، میرشاد ماجدی منع قانونی برای ثبت نام داشته و باید قبل از نام نویسی استعفا می‌داد و عزیزمحمدی هم با برخی ملاحظات در صحنه حاضر است.

با این حال تایید صلاحیت تاج از سوی بخش وسیعی از جامعه فوتبال قابل هضم نیست، او فارغ از افتضاحات مدیریتی‌اش، طبق اساسنامه خود فدراسیون هم بیش از سه دوره اجازه اشغال یکی از پست های ریاست یا هیات رئیسه فدراسیون را ندارد اما گویا اعضای کمیته بدوی چشم و گوش‌شان را بر این حقایق بستند و زورشان فقط به اسدی، آخوندی و واعظ آشتیانی می‌رسید که بخاطر عدم ارائه پنج امضا در مهلت مقرر، از میدان حذف شدند.

بر اساس نظرسنجی اخیر تابناک می‌توان گفت، تقریبا ۸۰درصد از جامعه هیچ یک از گزینه‌های موجود را برای ریاست فدراسیون فوتبال مناسب نمی‌دانند و می‌گویند شایسته‌ترین فرد برای اداره فوتبال کشور بین این گزینه‌ها وجود ندارد.

آخرین تیر ترکش تاج برای نجات خودش، نه فوتبال ایران

در چنین فضای مبهمی، درگیری شدید و یارکشی بین نامزدهای صندلی ریاست به خصوص تاج و ماجدی در جریان است و هر کدام از دو طرف کلیه ابزار و توان خود را برای تصاحب رای بیشتر در مجمع به کار گرفته‌اند.

تاج که مدعی است برای نجات فوتبال ایران باید به صندلی ریاست برگردد، بی‌توجه به فجایعی که از دوره گذشته برجای گذاشت، با کمک حیدر بهاروند رئیس معزول سازمان لیگ اردویی علیه سرپرست فدراسیون تشکیل داده و در این میان بازیکنان تیم ملی را هم برای انتشار استوری به نفع خود و علیه نمایندگان منتقد مجلس به کار گرفت.

 

انگشت اتهام چینش مجمع به سوی میرشاد 

در سمت مقابل، میرشاد ماجدی با اختیاراتی که از مجمع دریافت کرده، مشغول پاکسازی مهره‌های برجا مانده از دوره ریاست تاج است.

او که ابتدا در اقدامی جسورانه، حیدر بهاروند صاحب بخش عمده‌ای از آرای مجمع فدراسیون را از ریاست سازمان لیگ برکنار کرد، سپس سراغ عبدالکاظم طالقانی یکی از مهمترین مهره‌های او برای مهندسی آرای مجمع رفت و با استناد به اتمام مهلت مسئولیت، او را از ریاست هیات فوتبال استان خوزستان عزل کرد تا یکی دیگر از شاخه‌های این جریان را از درخت آرای تاج قطع کند.

در مقابل طرفداران بازگشت تاج به فوتبال، ماجدی را متهم به چینش مجمع آن هم به شکل غیرقانونی می‌کنند اما سرپرست فدراسیون بی توجه به این ادعاها، کار خودش را می‌کند و در فرصت باقی مانده دنبال جمع آوری آرای بیشتر به هر شکل ممکن است. طبیعی است که اختیارات سرپرستی موقت نیز در این راه به کمک ماجدی آمده است.

از سویی تهدید اطرافیان تاج به تعلیق فوتبال ایران در صورت رد صلاحیت او از مجاری قانونی کشور و از سوی استناد مخالفان به قوانین جاری فیفا مبنی بر ممنوعیت حضور متهمان پرونده های فساد در انتخابات، اختلاف را به اوج رسانده است.

جنگ تاج و ماجدی پشت دو خاکریز مجمع / دعوا سر چقدر پول و قدرت است؟

 

تاج دنبال چقدر پول در فوتبال است؟

در همین حال منافع مالی شخصی این دو گزینه هم در فضای مجازی به سوژه کاربران تبدیل شده است.

برخی می‌گویند اصرار تاج برای ریاست مجدد در فوتبال ایران تنها برای این پست نیست بلکه وی به شدت نگران جایگاه بین‌المللی خودش است. مهدی تاج به عنوان نایب رئیس ای‌اف‌سی و رئیس کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا سالانه حدود ۲۵۰هزاردلار حقوق دریافت می‌کند! 

به این رقم نجومی باید حق ماموریت‌های ویژه در رویدادها، بلیت فرست کلاس به مالزی و دیگر کشورهای مقصد، هتل پنج ستاره و پوزیشن جهانی و قاره‌ای را اضافه کرد. نفوذی که جذابیتش در دهه هفتم زندگی برای هر مردی غیرقابل کتمان است. امکان تبدیل همه این پوئن‌ها به پول و دلار وحود ندارد؛ اما با حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که ارقام گاهی به میلیون دلار هم پهلو خواهد زد.

در این میان مهدی تاج خوب می‌داند با رئیس شدن، می‌تواند بسیاری از پرونده های قضایی خود را با تهدید برخورد فیفا مسکوت نگه دارد؛ پرونده هایی که گفته می‌شود برخی از آنها تا چندصد میلیارد تومان حکم و جزا برای او و یارانش در پی خواهد داشت!

 

در فوتبال چقدر پول به جیب میرشاد می‌رود؟

در مقابل میرشاد ماجدی هم در کنار چندین پست همزمان در داخل فدراسیون فوتبال کشورمان که از هیچ کدام استعفا و انصراف نداده، صاحب عنوان تکنیکال دایرکتور ایران در فیفاست. پستی که سالانه چیزی حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزاردلار عایدی برای او دارد و هنوز اسنادی مبنی بر واریز آن به حساب فدراسیون فوتبال منتشر نشده است.

ماجدی هنوز ریاست کمیته جوانان را تحویل نداده، رئیس کمیته فنی فدراسیون باقی مانده و از عضویت در هیات رئیسه فدراسیون هم انصراف نداده است؛ این همه پست تنها برای یک نفر! 

طبیعی است که دو طرف نخواهند از این مواهب مالی و پرستیژ بین‌المللی محروم شوند و تلاش دارند تا دست طرف مقابل را از این سفره چرب قطع کنند.

این جنگ تمام عیاری برای قدرت است که تا انتها دنبال خواهد شد و بعید است دو طرف از امتیازاتی که وسط است، دست بکشند؛ بنابراین مجمع را هم به خاکریزی برای این جنگ تبدیل خواهند کرد.

نویسنده:مجید کوهستانی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۹
اینها اگر به جای بند نبودند باید محااکمه و مجازات می شدند. اما اقای تاج عنوان جانبازی را یدک می کشد و نان ان را می خورد. این اقا این همه در امد دلاری دارد و باید خسارت پرونده ویلموس را بدهد نه اینکه این خسارت از جیب بازنشستگانی که برخی از انها دغدغه نان شب خود را دارند پرداخت شود. در نظام اسلامی هر کس پستی دریافت کرد چنان مقدس می وشد که ه رخطایی هم انجام دهد کسی با او برخورد نمی کند. اگر عدالتی وجود داشته باشد حداقل اید 70 درصد از مدیران نظام اسلامی به خاطر فسا د اقتصادی و یا سهل انگاری محاکمه و مجازات شوند.
پاسخ ها
ابوذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
اینا رو ولش کن


در شهردادی بابل چه خبر است که هر دو ماه در میون یه شهردار عوض میشه


عجب بخور بخوریه


انوقت............
پسرم دو چیز فساد میاره: اول پول دوم قدرت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
پسرکم ؛ نه پول فساد میاره و نه قدرت بلکه جمع این دو فساد آور است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
بی صاحب بودن سازمانهای دولتی فساد میاره... مگرنه در کشورهای غربی افراد جرات نجام اینکارها را دارن؟
مملکت. بعد به مردم میگویند شما در هر حالتی و با وجود هر نوع بی کفایتی ای فقط از ما حمایت کنید
اینجاست که اون اکیپ امر به معروف و نهی از منکر باید وارد بشه که نمیشه و ترجیح میدن مردم آزاری کنند همه اقشار مردم در فشار روحی روانی از یک طرف و فشار شدید اقتصادی از طرف دیگه هستند اینا تو فکر قدرت و ثروت باهم درگیری دارند واقعاً کجاست اون مردم سالاری؟
اونقدر منافع داره که یکی از وزیران قبلی حاضر شد برای تصدی پست در فوتبال از وزارت ورزش دست بکشه ...اما نشد که بشه ....
تایید تاج و هرکس که دنبال جاه ومقام است خیانت بکل ایران است
همیشه برای من جای سوال بوده که مسئولان کشور این چیزها را نمی بینند ؟
یعنی باور کنیم که مثلا اطرافیان تاج بتوانند کل دولت ایران را بابت رد صلاحیت احتمالی شان تهدید کنند ؟
ماجرای تعلیق فوتبال ایران به این دلیل بود که وزیر احمدی نژاد می خواست رئیس فدراسیون شود و همان کار را هم غیر حرفه ای انجام دادند و به جای اینکه درگوشی کار کنند ، با صدای بلند تخلف کردند ،
الان اگر مسئولان ارشد دولتی اراده کنند تاج و ماجدی نباشند ، کسی می تواند کاری انجام دهد ؟
امکان ندارد این حواشی بدون رضایت و نظارت دولت رخ بدهد،
وزیر ورزش می تواند با یک امضا همه اینها را از نان خوردن بیاندازد .
دلال هارو فراموش نکنید - انها و چند تا آقا زاده پشت تاج هستن -
فدراسیون فوتبال شده لانه فساد - پس دلسوز ها کجا هستن
مملکت بی در و پیکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
فقط حجاب مهمه خواهر
بقیه توطئه آمریکا است
فقط حجاب حجاب حجاب
بقیه توطئه آمریکا است
مخ آدم سوت میکشه از این همه وقاحت
میرشاد ماجدی سواد این‌کار‌را‌ندارد تاج که‌تکلیفش‌روشن عزیز‌محمدی‌که‌نظامی از فوتبال چی‌سر در‌میاورد
تا زمانیکه فوتبال ایران ازجیب مردم بیچاره واز بیت المال می خورد این فسادها ادامه خواهد داشت.یاید به بخش خصوصی واگذار شود تا مو را از ماست بیرون بکشد.
ان شاالله ما از مصادیق مخاطبین امام حسین در روز عاشورا که شکمهایمان از حرام پر شده باشد نباشیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر