بازدید 44938
سه هزار و هفتاد بسته ویژه خبری «تابناک»

کمال خرازی: به نظر نمی‌رسد با امضای برجام، تحول بزرگ اقتصادی ایجاد شود /واکنش عبدی به ماجرای دستگیری پسر میرسلیم: از ویرانگرترین تبعیض‌هاست/پاسخ به اظهارات نهی منکری سفیر روسیه: شما روس‌ها خود منکرید!

در بسته خبری امروز «تابناک»، تیتر‌هایی مانند تسنیم ـ ایرنا: هر کیلو برنج درجه یک تا ۱۸۵ هزارتومان به فروش می‌رسد /یک مقام مسئول: افزایش نجومی نرخ مسکن در تهران توطئه بود/ دولت رئیسی رکورددار «نساختن» خانه شد... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 19 July 2022

عطیه اسداله: «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کمال خرازی: به نظر نمی‌رسد با امضای برجام، تحول بزرگ اقتصادی ایجاد شود
کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: به نظر نمی‌رسد با امضای برجام تحول بزرگ اقتصادی ایجاد شود؛ بنابراین این فکر در حال مطرح شدن است که هر چه بود، در همین مرحله بماند. در هر حال ما روندی را با عنوان روند اقتصاد مقاومتی در ایران آغاز کردیم؛ اگر هم برجام امضا شود، گشایش‌های مختصری به وجود می‌آید، اما اثری که دارد این است که این روند را کند می‌کند. از عمر مدیریت آقای بایدن هم که چندان باقی نمانده است، دو سال آن رو به اتمام است و بعد هم به سرازیری پایان مدیریت ایشان می‌رسد.

واکنش عبدی به ماجرای دستگیری پسر میرسلیم
عباس عبدی به ماجرای دستگیری پسر میرسلیم واکنش نشان داد. عباس عبدی در واکنش به ماجرای دستگیری پسر میرسلیم در توییتر نوشت: این یکی از ویرانگرترین تبعیض‌هایی است که در ساختار سیاسی ایران و نزد اصولگرایان حاکم وجود دارد. نه تنها در این باره سکوت کردند، بلکه سعی کردند آن را لاپوشانی کنند. ولی وای اگر کوچکتر از این، نزد منتقدانشان رخ داده بود.

واکنش سخنگوی قوه قضاییه به اظهارات معاون دادستان مشهد درمورد برخورد با بدحجابی
مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات معاون دادستان مشهد مبنی بر برخورد با بدحجابی گفت: مواضع کلی در قوه قضائیه از ناحیه ریاست قوه قضائیه بیان می‌شود و بر اساس اجازه رئیس قوه قضائیه، سخنگوی این دستگاه هم در بیان مواضع کلی می‌تواند ورود داشته باشد. ستایشی ادامه داد: ما اعتقاد داریم اگر نقصی در حجاب است باید با فرهنگ سازی و آموزش برطرف شود و در مورد حجاب باید اندیشمندانه و بدون عجله و شتاب عمل کرد.

نامه سعید حجاریان به علی شمخانی در مورد حوادث و تحولات اخیر
سعید حجاریان در نامه‌ای خطاب به علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشته است: در دوره حضور شما در این کسوت، به عنوان شخصی با سابقه وزارت در کابینه دولت اصلاحات و همزمان رقابت انتخاباتی با سیدمحمد خاتمی که حکایت از نوعی توازن و فراجناحی بودن دارد، امید می‌رفت (و شاید هنوز برود) که کارکرد‌های شورای عالی امنیت ملی به روال کارشناسی و ملی بازگردانده شود. البته این شورا دارای کمیسیون‌های فرعی و کارشناسانی است که در کار خود خبره هستند و التفات دارم که ما با نهادی تک‌نفره مواجه نیستیم، اما شاید تعدیل و توقف برخی سوءگیری‌ها و دستورالعمل‌های خارج از قاعده مانع از هزینه‌سازی و اقدامات پرهزینه برای میهن و مردم شود. به باور من خطا‌های جدید و تعجب‌انگیزی راهنمای عمل دستگاه‌های نظامی و امنیتی کشور شده است که باید از آن‌ها عبرت گرفت و از تکرار آن‌ها اکیدا پرهیز کرد. مثلا شنیده‌ایم که گفته شده است عده‌ای در کشور به دنبال «براندازی قانونی» هستند. حال آنکه می‌دانیم ترکیب «براندازی قانونی» -که در مقطعی جمعی را از هستی ساقط کرد- کاملا برساخته و حتی تنافض‌آلود است، زیرا نه براندازی قانونی و نه امر قانونی منتهی به براندازی می‌شود.

مسائل و امور امنیتی بسیار تخصصی و کارشناسی‌شده هستند و باید از مجاری ثابت و ضابطه‌مند اعلام و اِعمال شوند. اما امروزه می‌بینیم نمایندگان مجلس و ائمه جمعه، بولتن‌نویسان آشکار و پنهان و نظریه‌پردازنمایان، منتقدین را به انواع اتهامات متهم می‌کنند و انواع تئوری‌های توطئه را سرهم‌بندی و اذهان عمومی را مشوش می‌کنند و «امنیت روانی» جامعه را به خطر می‌اندازند و نتیجتا اذهان اصحاب تصمیم را مخدوش می‌کنند. فکر می‌کنم یکی از وظایف «شعام» اسکات این بلندگو‌های خودسر است؛ حال آنکه به قرار اطلاع این نهاد عموما به مدیریت و دلالت مطبوعات رسمی مبادرت می‌ورزد.

طرفه آنکه شورای عالی امنیت ملی در حساب توییتری منتسب به خود و یا حتی مجاری اطلاع‌رسانی دیگرش مستقل به نشر و بازنشر نگاهش - حتی از نوع جدلی و رتوریک- اقدام می‌کند. واقعیت آن است که در حال حاضر با فعالیت‌هایی مواجه هستیم که در دستگاه رصد و تحلیل «امنیت نرم» مفصل‌بندی و با آن‌ها برخورد می‌شود. اگر این کار از جنس ترکیب نامتجانس «براندازی قانونی» باشد، بسیار خطرناک است، زیرا می‌تواند بسیاری از اعمال را با صفت «نرم» ضدامنیتی تلقی کند. / روزنامه اعتماد

پاسخ تند ابطحی به «نگرانی نهی از منکری» سفیر روسیه: شما روس‌ها خود منکرید
محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب به گفت و گوی اخیر «جاگاریان» پاسخ تندی داد و نوشت: فک کنم یک نسخه از بولتن‌های داخلی امر به معروف به دست سفیر روسیه در ایران رسیده، از روی آن مصاحبه کرده. نگران است که غربی‌ها برای ایران همجنسگرایی سوغات بیاورند. شما روس‌ها خود منکرید.

روزنامه جمهوری اسلامی:سفیر روسیه با ادبیات عهد قجر در باره ایران حرف می‌زند
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:مطالعه تاریخ دوران سلطنت قاجاریه به روشنی نشان می‌دهد که سفیر کنونی روسیه در تهران این روز‌ها درصدد تکرار نمایش‌های مداخله‌جویانه سفرای روس و انگلیس در دربار شاهان قاجار است هرچند توجه ندارد که حدود ٢ قرن دیرتر به دنیا آمده و همه چیز را عوضی گرفته است. وی گفته: «بعضی چیزهاست که من نمی‌خواهم افشایش کنم، ولی آنچه روشن است، این است که ایران چندصد میلیون یورو بدهکار ماست و پرداخت هم نمی‌کند». سفرا موظفند حرمت کشور محل مأموریت خود را حفظ کنند و کسی که با چنین لحن گستاخانه‌ای علیه کشور محل مأموریت خود سخن می‌گوید برخلاف وظایف مأموریتی خود عمل می‌کند و صلاحیت ادامه کار به عنوان سفیر را ندارد.

روزنامه رسالت: کل اپوزیسیون ایران در سراسر جهان ۱۰هزار نیستند
روزنامه رسالت نوشت:جماعتی هستند که به غرب فرار کردند و نام خود را روشنفکر سیاسی دینی یا نواندیش دینی نهاده‌اند، لایه دیگری از اپوزیسیون خارج از کشور را تشکیل می‌دهند که در میان آن‌ها ۳۰۰ روزنامه‌نگار و نویسنده وجود دارد که قبلا آزادانه در مطبوعات ایران مطلب می‌نوشتند و ترجیع‌بند نوشته‌های آن‌ها این بود که در ایران آزادی نیست!

دولت رئیسی رکورددار «نساختن» خانه شد
دنیای اقتصاد نوشت: تیراژ تولید مسکن در تهران طی فصل اول امسال به پایین‌ترین میزان طی حداقل ۱۸سال گذشته سقوط کرد. این رکود تاریخی خانه‌سازی، بیش از هر عاملی، متاثر از «جهش دوباره قیمت مسکن» در ابتدای سال جاری است که باعث نااطمینانی سرمایه‌گذاران ساختمانی به آینده و ناتوانی بیشتر آن‌ها در فروش و در نتیجه انصراف از ادامه فعالیت شد.

کدام استان‌ها مجرد بیشتری دارند؟
واژه تجرد قطعی برای افرادی به کار می‌رود که بدون حتی یک بار ازدواج، وارد ۴۰ سالگی شده‌اند. تجرد قطعی که در سال ۱۳۷۵ برای مردان حدود ۱.۳ و برای زنان ۱.۲ درصد بوده، در سال ۱۳۹۵ به ۲.۳ برای مردان و ۳.۷ درصد برای زنان رسیده است. براساس یک بررسی دفتر پژوهش ایرنا، در بین استان‌های کشور، پراکندگی قابل‌توجهی از این حیث وجود دارد؛ در یک سوی طیف، استان یزد در کنار خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی قرار می‌گیرد که پایین‌ترین نسبت تجرد قطعی را (با رقمی بین ۱.۱ تا ۲.۳ درصد برای زنان و بین ۱ تا ۱.۲ درصد برای مردان) به خود اختصاص می‌دهند. در آن سوی طیف، بالاترین نسبت تجرد قطعی برای زنان در استان‌های بوشهر، کرمانشاه، خوزستان و فارس (با ارقامی بین ۷.۸ تا ۵.۲ درصد) و برای مردان در استان‌های تهران، گیلان، کرمانشاه و خوزستان (با ارقامی بین ۳.۵ تا ۲.۷ درصد) مشاهده می‌شود.


عنبرنسارا به کیلویی ٨٠ هزار تومان رسید
مدیر مزرعه پرورش الاغ در «نجم آباد» یکی از روستا‌های حاشیه تهران از افزایش چشمگیر قیمت پشگل الاغ در بازار نسبت به ماه گذشته خبر می‌دهد. «احمد رضا شهرکن»، مزرعه دار ١٩‌ساله روستای «نجم‌آباد»: پشگل الاغ ماده یا همان عنبرنسا یا عنبرنسارا یا انبرنسارا دارای خواص دارویی زیادی است که تولیدکننده و مشتریان زیادی به‌ویژه در ایران و آمریکا به خود جلب کرده است. تولید کم این دارو باعث بالا رفتن قیمت عنبرنسارا در بازار شده است طوری که اکنون قیمت عنبرنسارا اصل از کیلویی ٨٠ هزار تومان پایین‌تر نیست. روش‌های دیگر استفاده آن به صورت مخلوط تنباکو در قلیان یا به صورت سیگار و عود که مشتری‌های لاکچری دارد و به‌مرور زمان بازاری برای خودش ایجاد کرده است. /همشهری

استرس در زنان بیشتر است یا مردان؟
بر اساس گزارش جهانی شکاف جنسیتی مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۲ سطح کلی استرس در زنان بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ چهار درصد بیشتر از مردان بود. در گزارش جهانی شکاف جنسیتی مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۲ که برابری جنسیتی را در ۱۴۶ کشور اندازه‌گیری می‌کند، مشخص شد شکاف جنسیتی سلامت و بقا در طول زمان فقط اندکی تغییر کرده و در سال ۲۰۱۸ به پایین‌ترین حد خود رسیده و از آن زمان به بعد اندکی بهبود یافته است. بر این اساس بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ سطح کلی استرس، غم، اندوه، نگرانی و خشم میان مردان یک درصد افزایش یافت، اما این رقم در زنان چهار درصد بیشتر بود.

رئیس کل بانک مرکزی: با روبل-ریال سهم ایران از بازار روسیه بیشتر می‌شود
صالح آبادی در مراسم گشایش نماد معاملاتی روبل ـ ریال در بازار متشکل ارزی اظهار داشت: در حال حاضر پنج هزار دانشجوی پزشکی در روسیه داریم بنابراین این اقدام در جهت تأمین ارز این دانشجویان اقدام مهمی خواهد بود. همچنین کشور‌های آسیای میانه هم که با روبل کار می‌کنند، می‌توانند از این بازار استفاده کنند. روس‌هایی که در ایران مشغول به کار و فعالیت هستند نیز می‌توانند جهت تامین نیاز ارزی خود از این بستر استفاده کنند. با این اقدام مهم صادرات ما به روسیه افزایش پیدا می‌کند این در حالی است که ظرفیت‌های خوبی داریم و باید سهم بازارمان را از روسیه بیشتر کنیم.

افزایش نجومی نرخ مسکن در تهران توطئه بود
عبداللهیان  عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با تأکید بر اینکه افزایش نجومی نرخ املاک در تهران توطئه بود، گفت: ضرورت دارد دستگاه‌های نظارتی ورود و مساله را ریشه‌یابی کنند. تولیدکنندگان ساخت مسکن ۳ دسته هستند، عده‌ای به دنبال توسعه کشور و ساماندهی وضعیت مردم، عده‌ای در کنار ساماندهی شرایط بازار مسکن به دنبال نفع اقتصادی و دسته سوم تنها به دنبال کسب منفعت هستند و متاسفانه در زمان یکی از شهرداران اسبق شاهد رشد قارچ‌گونه دسته سوم هستیم. /فارس

امیدوار بودیم تصمیمات خلق‌الساعه در این دولت کاهش پیدا کند
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: ما امیدوار بودیم که تصمیمات خلق‌الساعه در این دولت کاهش پیدا کند، اما در ابتدای سال با وضع عوارض صادراتی بر زنجیره فولاد مواجه شدیم و پس از سه ماه این عوارض لغو شد. در حالی که به صادرات باید به عنوان یک فرآیند نگریسته شود؛ اینکه ابتدا مسیر مسدود شود و سپس سیاستگذاران پی به اشتباه خود ببرند و مسیر را بازکنند، راه به جایی نخواهیم برد.

درآمد ۶۰۰۰ میلیاردی از طریق کارتخوان، ولی بدون مالیات
رئیس کل سازمان امور مالیاتی به شناسایی فردی که طی سال گذشته در معاملات رمز ارز مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از طریق دستگاه پوز کسب درآمد داشته اشاره کرد و افزود: این فرد هنوز اظهارنامه‌ای به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال نکرده که در صورت عدم ارائه اظهارنامه در موعد مقرر علاوه بر اینکه باید مالیات خود را پرداخت کند، مرتکب جرم کیفری هم شده است. وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ فعال اقتصادی شناسایی‌ شده‌اند که مبلغ واریزی به دستگاه پوز آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است و اظهارنامه مالیاتی ارائه نکرده‌اند، گفت: مبلغ واریزی به پوز این افراد، پول قرض‌الحسنه نیست.

دامدار را با وعده و وعید‌های تو خالی خسته کردند
رئیس شورای تأمین دام کشور با اشاره به برگزاری جلسات مکرر دامداران با مسئولان در هفته‌های اخیر، تصریح کرد: مطابق با ماده ۲۰ قانون نظام جامع دامپروری و ماده ۳۳ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، وزارت کشاورزی ملزم به خرید تضمینی دام زنده با قیمت تمام شده و نیز آزادی بی‌قید و شرط صادرات دام زنده با توجه به ماده ۲۳ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور است. این در حالی است که وزارت کشاورزی هیچ‌گونه اراده‌ای در زمینه انجام وظایف قانونی خود ندارد. پوریان با طرح این پرسش که آیا ساداتی‌نژاد توانای رفع مشکلات حوزه دامپروری را دارند، اذعان کرد: تصمیمی جهت خروج دامدار از بحرانی که ساخته دست وزارتخانه است وجود ندارد؛ سیاست خسته کردن تولیدکننده و دامدار با جلسه، وعده و وعید‌های تو خالی به نتیجه نخواهد رسید. بعد از آزادسازی قیمت‌ها دامداران نهاده‌ها را با افزایش قیمت چند برابری تهیه می‌کنند، اما هنوز وزیر و وزارتخانه در مورد اینکه چه کسی و به کجا باید دام را صادر کند به نتیجه نرسیده است.

واردات خودرو به کجا رسید؟
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ما آیین نامه واردات خودرو را به دولت داده ایم و کلیات آن هم در دولت بررسی شده و مشکلی نداشته، اما تصویب نهایی با دولت است و فکر می‌کنم به زودی این آیین نامه مصوب و بعد باید دستورالعمل آن نوشته شود و اگر مشکل ارزی از ناحیه بانک مرکزی نداشته باشد، به محض اینکه تصویب شود زمان زیادی برای انجام واردات وجود ندارد و این اتفاق خواهد افتاد.

ایرنا: هر کیلو برنج درجه یک تا ۱۸۵ هزارتومان به فروش می‌رسد
ایرنا نوشت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در بازار تهران قیمت هر کیلوگرم برنج درجه یک همچنان بین ۱۱۰ تا ۱۸۵ هزارتومان به فروش می‌رسد.  

چرا حرفه ای‌ها از بورس خارج می‌شوند؟
مهدی میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه درباره دلایل خروج نقدینگی از بورس به ویژه سهامداران حقیقی و درجا زدن شاخص، اظهار داشت: در بررسی خروج سرمایه از بورس به یک نقطه مشترک می‌رسیم، آن هم ناامنی بازار سرمایه است. اساسا لازمه سرمایه گذاری، وجود و برقراری امنیت است و هر چه ناامنی افزایش پیدا می‌کند ریسک سرمایه‌گذاری هم بالاتر می‌رود. وی با بیان اینکه با افزایش ریسک، بازده مورد انتظار سهامداران بالا تامین نمی‌شود، ادامه داد: در حال حاضر سرمایه‌داران و سهامداران ریسک بالایی را در بازار تقبل می‌کنند، اما متناسب با شرایط بازده مورد انتظار را کسب نمی‌کنند و همچنین انتظار خوشبینانه‌ای هم برای کسب بازده متناسب با شرایط موجود وجود ندارد؛ بنابراین سرمایه‌گذار از بازار خارج می‌شود. پایه سرمایه‌گذاری در هر حوزه‌ از جمله بین‌المللی و بازار‌های داخل اعم از بازار طلا، ارز، بازار کالایی  و مالی بحث برقراری امنیت سرمایه‌گذاری است و این موضوع اولین عامل مهم برای ورود سرمایه گذاری محسوب می‌شود. فارغ از موضوع برجام و تحریم‌ها، در سیاست‌گذاری اقتصادی که دولت انجام می‌دهد، عمدتا شاهد افزایش ناامنی ناشی از اجرای آن  سیاست‌ها هستیم که بدون در نظر گرفتن جوانب سرمایه گذاران بوده؛ از جمله وضع مالیات سنگین، وضع تعرفه‌های سنگین، افزایش نرخ خوراک، سیاست قیمت‌گذاری دستوری و تعزیراتی و عدم حمایت مناسب از بازار سرمایه که به نا‌امنی سرمایه گذاران منجر شده و شاهد آن هستیم که سرمایه‌داران با بدبینانه‌ترین ذهنیت و با بدبینانه‌ترین تحلیل نسبت به آینده از بازار خارج می‌شوند. /ایلنا
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۷۵
جناب دکتر خرازی با امضاء برجام کشور میتواند نفت و گاز خود با قیمت جهانی ( نه زیزقیمت) صادرنماید، معاملات بانکی ازادنه انجام دهد شرکت بزرگ میتوانند در صنایع نفت گاز سرمایه گزاری کنند ، صنایع فرسوده باسازی شوند لوازم یدکی صنایع مانند خودرو وغیره وارد کرد و........ همه اینها از مواهب برجام است شاید درزندگی شما تحولی ایجاد نمی کند اما مطئن باش که در زندگی مردم تحول ایجاد خواهد کرد همانطور که امضاء برجام در دولت قبل تحول عظیمی در زندگی مردم ایجاد
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
شخص خرازی این ها را می داند وبدان معتقد منتها چون مصاحبه با الجزیره بود اینها را برای طرفهای مقابل گفت نه داخل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
آمریکا توافقی رو به ایران پیشنهاد میده که از برجام اولیه هم ضعیف تره. من یادم نرفته زمان اوباما در کل اون مدت که مثلا برجام اجرا میشد همیشه بحث این بود که بانک ها و شرکت های بزرگ همچنان از کار کردن با ایران میترسن و دلیلش اقدامات پنهان و آشکار آمریکا و ترساندن اونها بود. در اون دوره ایران نفتش رو میفروخت و پولش رو به اقتصاد تزریق میکرد ولی خبری از سرمایه گذاری و انتقال فناوری و باز شدن درهای اقتصاد جهانی به روی ایران نبود. الان هم توافق بی فایده است چون شرکت های بزرگ و بانک های بین المللی خیلی خوب میدونن که برجام ناپایداره و آمریکا هر وقت دلش بخواد از برجام خارج میشه، بنابراین حتی در صورت توافق هم زحمت اومدن به ایران رو به خودشون نمیدن و خبری از مواهب نیست بلکه همش تلخ کامی و حسرت خواهد بود. آمریکا میخواد با قلدری و فریبکاری ایران رو مجبور به قبول شرایطی غیر منصفانه کنه چون فکر میکنه ایران هیچ چاره دیگه ای نداره. ایران خوب میدونه که آمریکا هیچ وقت تحریم ها رو به صورت واقعی و موثر لغو نمیکنه پس دیگه خودش رو در معرض تحقیر و تمسخر قرار نمیده و به نظر من امیدی به احیای برجام نیست چون هرگز قرار نیست آمریکا اجازه نفس راحت کشیدن به مردم ایران بده.
آقای عبدی!
اصلاح طلبان مملکت را ویران کردند. جوانان انقلابی سالها باید تلاش کنند تا جبران شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
نتیجه فعالیت جوانان انقلابی رو داریم میبینیم!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
جوانان انقلابی یکساله اندازه کل دوران قبلی ویران کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
چهار دهه عملکرد انقلابیون : وضع موجود. پیر و جوان نداره
امضاء برجام شاید در زندگی مشئولین تحولی ایجاد نکند اما برای مردم از نان شب واجبتره
آقای خرازی رو هوا حرف نزنید
با قیمت کنونی نفت روزی 200 تا 300 میلیون دلار به اقتصاد کشور تزریق خواهد شد
یعنی چه تآثیری نداره
مردم را چی فرض کردید
با این مدیران بی مسئولیت ،تغییر بزرگی نمیبینیم
درباره پسر میرسلیم نکات عجیبی وجود دارد.
مهدی میرسلیم طبق گفته های پدرش در مصاحبه با تسنیم به دلیل داشتن رفتارهای عجیب و غریب (ناشی از افسردگیِ دوران بازجویی) و به توصیه هم بندان، در زندان به سوء مصرف قرص های آرامبخش اقدام می کند. (به زبان ساده به این قرصها اعتیاد پیدا می کند)
عوارض ناشی از سوء مصرف قرصها (ضعف بدنی و از دست دادن تعادل روحی) و واکنش های منفی زندانیان به رفتارهای او و کارهایی که برای سایر زندانیها برای تأمین هزینه های اعتیاد (به گفته پدرش بیگاری) انجام داده، مستندی می شود تا او بتواند برای نیمی از دوران حکم زندانش را مشمول عفو گردد!!!
ظاهرا بخش بزرگ دیگری از این محکومیت هم با مرخصی پوشش داده شده است.
شاید بد نباشد مصطفی میرسلیم درباره تناقضات موجود در گفته هایش درباره علت عفو نیمی از دوران زندان پسرش، آنهم در شرایطی که دستگاه اطلاعاتی او را "عنصری تأثیر گذار" در ارتباطات با گروهک براندازِ مجاهدین خلق ارزیابی کرده، توضیح دهد.
نکته: تمام موارد ذکر شده در این کامنت، همگی از مصاحبه مصطفی میرسلیم با خبرگزاری تسنیم استخراج شده و به جز کمی چاشنی تحلیل، بدون هیچ کم و کاستی بازنقل کرده ام.
سکوت دستگاه اطلاعاتی و قضایی درباره ی روندی که بیشتر به طنز می ماند تا واقعیت، همان چیزیست که عباس عبدی به درستی به آن اشاره می کند.
دو سال کار اطلاعاتی روی سوژه ای بی ارزش! مگر می شود آقای میرسلیم؟ مگر داریم اصلا چنین چیزی؟ چطور ارزیابی اطلاعاتی نیروهای امنیتی (برگرفته از دو سال کار دقیق و شبانه روزی اطلاعاتی با صدها ساعت شنود، ت.م ، م.ث و غیره) را شما به ساده لوحی و عاطفی بودن فرزندتان منتسب می کنید
واقعا این نگاه مسخره است و عباس عبدی حق دارد.
کمال خرازی: به نظر نمی‌رسد با امضای برجام، تحول بزرگ اقتصادی ایجاد شود
پس اگه قرار باشه با امضای برجام مشکلات اقتصادی کشور حل نشه .همون بهتر که کلا هیچوقت امضا نشه
کل اقصاد کشور را بگند کشیده شده
معلوم نیست آن ۱۸ اقتصاد دان ریسی کجا بخط شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
توی دانشگاه امام صادق
راننده ماشین آشغالی شهرداری 25 میلیون حقوق میگیرد یعنی 5 تومن بالاتر از استاد دانشگاه و 15 تومن بیشتر از مهندسان دولتی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
آموزش و پرورش و دانشگاهها منبع درآمدی از عوارض و جریمه و کمیسون ماده صد و .... ندارند.
درست اقای رئیسی خونه نساخت دلار هم پایین نیاورد و یا فقر مطلق نه تنها ریشه کن نکرد بلکه جهش دادش ولی یه لطف بزرگی کرد، خیال همه طرفدارشو واسه همیشه از خودش و هن فکراش راحت کرد و فهمیدن اینا خیلی تو فاز فضایی هستند.
دلیل گنده گویی سفیر روسیه وبه سخره گرفتن کشور ما واذعان به بدهکاری ایران کم بها دادن سیاستمدران کشور به ایران است آنها دیگر پارا فراتر گذاشته و در کارهایی که به آنها ربط ندارد وارد میشوند سفیر چه کاره است که دراموری که به او ربط ندار د وارد شود بی شک چنین سفیری باید به وزرارت امور خارجه خواسته شده و اخراج شود تا درسی برای دیران شود
آقای خرازی تواین چهل وچندسال یه بارم شده سفرت خالی باشه وجیبت خالی الآن مردوم نان شب ندارن دولت رأیسی قراربودحامی مردوم باشه اماالآن شده بلای جون مردوم تاحالاهمه تقصیرات گردن روحانی بودپس الآن کی موقصره چراهمتون ساکت شده اید
چرا نظرات مردوم روپخش نمیکنید
ابطحی شما زیاد صحبت نکن
چه عجب ! یکی جرات کرد از سفیر روسیه انتقاد کند .
این سفیر روس فاسد رو با لگد پرت کنید بیرون
کمال خرازی مردم دیگه اقتصاد مقاومتی و غیره رو قبول ندارن که فقط خودشون در سختی باشن مجبورید توافق کنید راه دیگه ای ندارید
چه خبر از پسر میرسلیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
در امن و امان. نگران ایشان نباشید
کمال خرازی اگر برجام به نتیجه نرسد تبعات سنگین آن متوجه شخص تو و امثال توست و بدان که ملت این خسارت سنگین و بانیان آنرا هرگز فراموش نخواهد کرد.
بقیه مسئولان هم مثل شما فکر میکنن چون مردم برای شما اهمیتی ندارند. فرزندانتان در آمریکا دارن خوش میگذرونن مردم کیلویی چند
روزنامه رسالت اگه اینقدر کم هستن چرا هرروز داری درموردشون حرف میزنی
روزنامه رسالت باشه خخخ
همانطور که گفته شد امضای برجام مشکلات اقتصادی را برطرف نمیکند
چرا حرفه ای‌ها از بورس خارج می‌شوند؟
چون بورس را دولت نگه داشته است اگر دست حمایتش را بردارد بورس سقوط میکند
آمار روزنامه رسالت
رکوردها را در کهکشان راه شیری جابجا کرد.
مثل اینکه انتخابات سال قبل و انتخابات مجلس
در ایران صد سال پیش برگزار شده.
خلاصه نتیجه کار دولت رئیسی
شکست در مذاکرات و رفع تحریم ها، تورم بی سابقه، بدقولی در ساخت خانه و ایجاد شغل، بی احترامی به مردم با گیر دادن به حجاب و پوشش مردم
برجام برخلاف ظاهرش، یک برنامه بسیار هوشمندانه برای نابودی اقتصاد ایرانه. چون اول اینکه برجام جوریه که امکان سرمایه گذاری رو در عمل نمیده چون هر لحظه ممکنه به هم بخوره. بنابراین عمدتا باعث فروش نفت و ورود کالاهای مصرفی میشه و اقتصاد کشور رو به نفت و غرب وابسته تر میکنه. بعد از یک مدت هم دوباره به احتمال زیاد به هم میخوره و دوباره یک شوک شدید اقتصادی به ما وارد میشه.
در ضمن همینکه حدود ده ساله که اقتصاد کشور منتظره که آیا تحریمها برداشته میشه یا نه یا دوباره برمیگرده یا نه. این یعنی سرمایه گذاران سخت تر میتونن برنامه ریزی کنن. چون هر لحظه ممکنه با رفع تحریمها و یا برگشت تحریمها قیمت دلار بسیار دچار نوسان بشه.
کلا از خبرهای داخلی چند درصد دارای وجه مثبت و چند درصد جنبه منفی است؟؟!!واقعا زندگی کردن تو دنیا اینقدر مشکل بوده یا فقط کشور ما کلکسیونی از مشکلات و بحرانها است؟!
کمال خرازی خرف درستی زده است گار از کار گدشته است وصعیت خرابتر از آن است که دیکر درست شدنی باشد چه با برجام چه بی برجام
کلاغ خبر آورد
به جای کیک و ساندیس
ساندویج و نوشابه می دن
راسته؟؟
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
مشگل مردم ایران فقر مالی نیست؟بلکه فقر فرهنگی بوده و هست.....؟
به نظر نمی‌رسد با امضای برجام، تحول بزرگ اقتصادی ایجاد شود!!!!!
از الان دارن اذهان رو آماده میکنن........
و معنی و مفهوم آن این است که : یکدنیا خسارت اقتصادی دادیم که منتظر تحول بزرگ اقتصادی نباشیم!!!!!!!!!!!!
پس چی اقتصادو درست می کنه؟ برجام نه؟ اوکی جایگزینتون چیه؟ نکنه میگین این وضعیت خوبه؟!!! دلار که بالای ۳۰ تثبیت کردین رفت همه چی چند برابر شد. اجاره خونه، قیمت دارو یا قیمت مواد خوراکی معقوله؟ چه بدبختی گیر کردیم با شماها.
این کار که به زور می‌خواهید حجاب رو سر زنان بزارید کار بسیار اشتباهی است و جز لجبازی بانوان چیزی دست آورد نخواهد داشت البته کسی هم فکر نمی کنم ماموریتش تو این دنیا است که به زور کردم رو به بهشت ببره خدا انسان رو آزاد آفریده در قرآن هم من هیچ آیه ای مبنی بر اجبار بودن حجاب ندیدم و آیه ای هم من ندیدم که به این موضوع اشاره کند که اگر گسیلی حجاب بود به جهنم میرود به نظر میرسه که مسولین کشور بیشتر میخوان یه سرپوش رو بقیه مشکلات کشور بزارن گیر میدم به بی حجابی و الا تو کشور ما مشکل زیاد داریم که باید حل بشه مثل بچه های مظلوم کار یا جوان هایی که به خاطر مشکلات به عتیاد رو میارن و....
از آقای خرازی و دوستشان جناب علی باقری که مخالفین سرسخت برجام بوده اند؛ مگر به جز این گفته چیزی دیگری می توان انتظار داشت؟!
اگه راست میگین از مجلس اخراجش کنید ا
آقای خرازی این یکی را درست گفتی: تا زمانی گه شماها سر کارید هیچ تحول مثبت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی در این کشور ایجاد نحواهد شد.
برجام امضا شود یا نشود تغییر در وضعیت کشور ایجاد نمی شود چون شما نمی خواهید فقط امضا نشود شما بهانه ای به نام آمریکا دارید که همیشه مقصر هست در هر صورت شما برنده هستید
فقط باید سکوت کرد در برابر این همه حرف های بی محتوا!
کمال جان خدا وکیلی یه خورده مطالعات خودت را بالا ببر
من موندم که چطور وزارت امور خارجه را شما مدیریت کرده اید
امید را در مردم نکشید لطفا،
جناب چکمه ، شما در تولید فیلم های محرک بزرگ سالان در دنیا رتبه ی ششم را دارید و البته در کیفیت فضاحت تولید شده و نوعش از کثیف ترین و مریض ترین انواع ژانر ها استفاده می کنید .
چه در دوران تزار و چه در دوران چکمه پوش های الیگارش ام لفساد مافیایی جنایتکار غرق در توهم برابری ، مشاورینتون از شیطان پرست ها و متوهمین انتخاب شده اند .
به نظر اب به شدت سر بالا می رود .
به یک بلشویک گفتند چرا در دوران لنین کفش می پوشیدید ولی در دوران استالین چکمه ؟ پاسخ داد در دوران لنین تا مچ در لجن بودیم ولی در دوران استالین تا زانو در لجن رفتیم . عبرت اموز هست سر گذشت ملتی که به نام مکتب به قهقرا رفت.
جناب خرازی تفکر شما از اول هم مخالف برجام بود و کاملا محرز بود‌که چگونه آن را با دست می دادید و با پا پیش می کشیدید !! واقعیت این است که اگر برجام به نتیجه می رسید قطعا امروز تمام تلاشتان را می کردید که این‌موفقیت را ناشی از درایت خود نشان دهید نه تلاش های تیم مذاکره کننده دولت روحانی !!
دولت باید در پاسخ به تحریم های آمریکا علیه ایران صادرات عنبر نسارا به این کشور را ممنوع و اقدام به تحریم آمریکا نماید یقین بدانید آمریکای بدون عنبر نسارا دیگر ابرقدرت نیست
جناب خرازی و دوستان! برجام مرد. مراسم تدفین هم انجام شد. فکری به حال مملکت بکنید.
دنیای اقتصاد غلط کرد ، اونقدر در سالهای قبل در تهران خانه و برج ساخته اند که تو کوچه ۱۰ متری برج رفته بالا ، بهتر که امسال ساخته نشده ، خونمون را کردن تو شیشه ، ای تازه اومده به رئیسی ربط داده .
روزنامه رسالت فرمودند کل اپوزیسیون ایران در کل دنیا ده هزار نفر هم نیستند. در عجبم که دنیای دوستان چقدر کوچک است.
بله آقای خرازی این که کاملا مشخصه
چون خود دولت داره گرون میکنه بنابراین برجام تاثیری نداره
عنبرنسارا به کیلویی ٨٠ هزار تومان رسید
وای بحال ملتی که انبرنسا میخرد
كشور را مديون چين و روسيه كردهاند اقاىً خرازى
برجام اثر دارد چون اگر بجای پوتین یک مقام بلای غربی به ایران سفر کرده بود قیمت دلار پایین امده بود یا حتی امریکا یک سیگنال فرستاده بود کاملا دولار سقوط قیمت داشت
"کمال خرازی: به نظر نمی‌رسد با امضای برجام، تحول بزرگ اقتصادی ایجاد شود "
خب اگه اصولگرایان چوب لای چرخ نمیذاشتن، همون روحانی در اویل دولت بایدن به برجام میتونست برگرده و سودش عاید دولت رییسی میشد! ولی شما ها مخالفت کردید که اوضاع خراب بشه و مردم طعم گرانی رو بچشند که فقط شما روحانی رو زمین بزنید! بعد هم گفتید خودمون میایم و الان دو سال از دولت بایدن گذشت و شما خودتون هم کاری نکردید!!
برای شماها بله که پول از چپ راست میاد ولی برای مردم مفیده
آخه وقتی برنج از دسترس مردم خارج میشه منی که امسال دیگه نتونستم برنج ایرانی بخرم .دیگه حرفی ندارم
یه قطره هم ماشین وارد نمیشه
روزنامه جمهوری اسلامی:سفیر روسیه با ادبیات عهد قجر در باره ایران حرف می‌زند:
بله دقیقا درست است ، روس ها جنگ طلب و متجاوز و دستشان به خون میلیون ها ایرانی در عهد قجر و تحمیل عهدنامه ترکمنچای و گلستان به ایران بوده بخش بزرگی از سرزمین ایران را جدا و تجزیه نموده است روسها قابل اعتماد نیستند بهتر از تاریخ درس بگیریم
اگه برجام امضا بشه هم گشایش اقتصادی صورت نمیگیره چون تا بخواد ثمر بده دو سال دیگه دار و دسته ترامپ برمیگردن! بعد مقصر این وقت کشی ها و پولهایی که میشد سرازیر بشه به ایران و نشد کیه؟!
کاش جای سهام بر روی عنبر نسارا سرمایه گذاری می کردیم
آقای خرازی بعد از امضاء برجام تا چند سال پس از آن اوضاع اقتصادی کشور و معیشت مردم خوب بود ولی با نقض آن و تحریم کشور اوضاع به مرور بدتر شد تا به اینجا رسیدیم حالا شما میفرمائید برجام هیچ تاثیری در اقتصاد ندارد اما به نظر من لطفا نفرمائید تاثیری ندارد بفرمائید من مخالف برجامم اما آیا مردم هم با شما هم نظرند البته اکثریت مردم .
جناب خرازی
بنظر نمی رسد یا نمی خواهید ؟؟؟؟؟
چرا بعضی از آقایون دست از دخالت برنمیدارن. بنا نیست که شما تا آخر عمرت برای مردم تصمیم بگیری آقای خرازی.
خلاصه همه مطالب بالا اینکه دولت جدید هم مثل قبلی ها و یا بدتر از اونها داره عمل میکنه ومملکت رو به سمت قهقرا پیش میبره ، خیلی نمونده که دچار مسیر بی بازگشت بشیم مسئولین چشمهاشون رو باز کنن در حال انفجار هستیم و فرصت اشتباه نداریم دیگه .... خواهشا لطفا به دور از جناح بازی چندتا آدم فهمیده و کارکشته و مطمئن سرکار بیان که مملکت رو از نابودی مطلق نجاب بدن.
اینهمه پیام در این خصوص ارسال شده است دریغ از یک کلمه
جناب خرازی شما از اول هم اراده ای برای زنده کردن برجام نداشتید !
آقای خرازی رو هوا حرف نزنید
با قیمت کنونی نفت روزی 200 تا 300 میلیون دلار به اقتصاد کشور تزریق خواهد شد
یعنی چه تآثیری نداره
مردم را چی فرض کردید
از کسی که لیسانس عربی و دکتری آموزش گرفته بیش از این طراوت نمیکنه
ازروزیکه آقای رییسی آمده همه مطالبات ۲۰ ساله عقب افتاده دارند خشکی زاینده رود,بازنشستگان,معلمان,کشاورزان,بیمه‌ها,کارگران....بابا یکم فرصت بدید.
بااین تیمی که دولت داره درسته هیچ گشایشی ایجادنمیشه
سلام دولت رئيسي ركورد دار نساختن نشده است و خيلي هم خوبه و روسيه منكر نيست و خوب كاري كرده است و امضاي برجام تأثير بسيار خوبي ان شاء الله روي كشور مي گذارد و روند اقتصادي مقاومتي خيلي هم خوب رشد مي كند .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل