بازدید 4767

جزئیات هشدار تازه بهداشت جهانی درباره افزایش کرونا

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافته در حالی که تعداد مرگ و میرها نسبتاً ثابت مانده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰ 18 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، در پی بررسی‌ هفتگیِ آژانس بهداشت سازمان ملل در خصوص همه‌گیری کووید-۱۹، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ۵.۷ میلیون مورد مبتلای جدید در هفته گذشته تأیید شده است که نشان‌دهنده افزایش ۶ درصدی است. تا کنون ۹۸۰۰ نفر جان خود را از دست دادند که تقریباً مشابه رقم هفته قبل بود.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل WHO، ضمن ابراز نگرانی، گفت که این بیماری همه‌گیر هنوز به عنوان یک وضعیت اضطراری جهانی واجد شرایط است و در مورد افزایش اخیر تعداد مبتلایان، جای نگرانی وجود دارد.

وی طی یک نشست مطبوعاتی در روز سه‌شنبه، ۲۱ تیر، گفت: «ویروس کرونا آزادانه در حال انتشار است و کشورها با مشکل بیماری به طور قاطع و مؤثر برخورد نمی‌کنند. موج‌های جدید ویروس نشان می‌دهد که کووید-۱۹ حالا حالاها وجود دارد و به پایان نرسیده است».

طی دو هفته گذشته، موارد کووید-۱۹ گزارش‌شده به سازمان بهداشت جهانی، ۳۰ درصد افزایش یافته است که علت آن عمدتاً شاخه‌های واریانت جدید و بسیار مسری اومیکرون، «بی‌ای۴» و «بی‌ای۵» هستند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیشترین افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، در غرب اقیانوس آرام و خاورمیانه مشاهده شده است، جایی که شاهد یک چهارم افزایش بوده است.

مرگ و میرها در خاورمیانه ۷۸ درصد و در آسیای جنوب شرقی ۲۳ درصد افزایش یافت، در حالی که آمار در مناطق دیگر کاهش یافته یا ثابت مانده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان