بازدید 111921
با صد و چهل و چهارمین روز حمله روسیه به اوکراین

آماده شدن روسیه برای مرحله جدید حمله نظامی به اوکراین/ هشدار بزرگ تونی بلر درباره غلبه شرق بر غرب/گزارش جدید رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس از جنگ اوکراین

صد و چهل و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ 17 July 2022

آماده شدن روسیه برای مرحله جدید حمله نظامی به اوکراین/ هشدار بزرگ تونی بلر درباره غلبه شرق بر غرب

بین الملل تابناک: صد و چهل و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اظهارات مقام آلمانی درباره قطع گاز روسیه
۱۴۰۱/۰۴/۲۶ - ۱۶:۴۷

کلاوس مولر رئیس آژانس شبکه فدرال آلمان هشدار داد که اگرچه تاسیسات ذخیره گاز طبیعی این کشور تقریبا ۶۵ درصد پر است، اما این میزان برای اینکه بتوان زمستان را بدون گاز روسیه پشت سر گذاشت، کافی نیست.

 این مقام آلمانی در مصاحبه ای که روزنامه بیلد اند سونتاگ با وی انجام داد، تاکید کرد که توانایی این کشور برای جان سالم به در بردن از زمستان تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا گاز از خط لوله نورد استریم ۱ عبور خواهد کرد و مقدار آن چقدر خواهد بود.

وی در عین حال یادآوری کرد که عملیات تعمیر و نگهداری این خط لوله قرار است روز پنجشنبه تکمیل شود.

مقام مزبور به وضوح گفت که هیچ سناریویی وجود ندارد که طبق آن آلمان به طور کامل بدون گاز بماند.

وی یادآور شد که حتی در صورت قطع گاز روسیه، برلین بخشی از مایحتاج گازی اش را از نروژ، هلند و بلژیک تامین می کند و ممکن است در آینده از پایانه های گاز مایع آلمان استفاده کند.

مولر پیشتر گفته بود که در صورت قطع کامل عرضه گاز از روسیه، آلمان فقط برای یک یا دو ماه ذخیره گازی دارد.

هفته گذشته، اوپراتور خط لوله نورد استریم ۱ اعلام کرد که هر دو رشته خط لوله گاز به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری از کار افتاده است.

غول انرژی روسیه موسوم به گازپروم قبلا مجبور شد تزریق گاز به نورد استریم ۱ را به دلیل تاخیر در عملیات تعمیر و نگهداری توربین ها از سوی شرکت های آلمانی و کانادایی، به طور قابل توجهی کاهش دهد. این مساله باعث شد کشورهای اروپایی از حجم گاز ذخیره شده برای زمستان استفاده کنند و برخی نیز به فکر تولید مجدد زغال سنگ بیفتند.

استفاده نیروهای اوکراین از مدرسه به عنوان پایگاه نظامی
۱۴۰۱/۰۴/۲۶ - ۱۲:۳۸

وزارت دفاع روسیه از اقدام نیروهای اوکراینی در استقرار زره پوش‌ها، توپ‌های سنگین و موشک انداز در مدرسه‌ای در اودسا خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه افزود که نیروهای اوکراین نسبت به ایجاد پست‌های بازرسی در اطراف این مدرسه و مین گذاری راه‌های منتهی به آن مبادرت کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که نیروهای اوکراینی قصد منفجر کردن پلی در زاپاروژیا و متهم کردن ارتش روسیه به هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی را دارند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه پیش از این هم اعلام کرده بود که نیروهای اوکراین از انبارها و تأسیسات غلات برای اهداف نظامی استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر، شبکه خبری الجزیره بامداد یکشنبه از شنیده شدن صدای سلسله انفجارهایی در شهر خارکیف واقع در شمال شرقی اوکراین خبر داد و افزود که ۴ موشک به خارکیف اصابت کرد.

الجزیره همچنین از شنیده شدن صدای انفجارهایی در منطقه میکولایف در جنوب اوکراین خبر داد.

گزارش جدید رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس از جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۲۶ - ۱۲:۳۷

با گذشت ۱۴۲ روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ با رژیم کی‌یف، لندن از کاهش مقیاس و دامنه این عملیات خبر می‌دهد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس گفت: «عملیات تهاجمی روسیه همچنان از نظر دامنه و مقیاس کاهش یافته است و نبرد در غرب لیسیچانسک بر سیوِرسک و باخموت متمرکز شده است. این در حالی است که روسیه ادعا می‌کند اوایل هفته وارد حومه شهر سیورسک شده است».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «روسیه قبلاً ادعاهای نادرست و گمراه‌کننده‌ای درباره موفقیت خود در نبرد با اوکراین داشته است. این احتمالاً حداقل تا حدی با هدف نشان دادن موفقیت به مخاطبان داخلی و تقویت روحیه نیروهای جنگنده است».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «دفاع نیروهای اوکراینی از زمان تسلیم لیسیچانسک و کوتاه شدن خط دفاعی آنها در دفع حملات روسیه موفق بوده است».

این نهاد اطلاعاتی نظامی همچنین ارزیابی کرد: «این امکان تمرکز نیرو و آتش در برابر کاهش حملات روسیه را فراهم کرده است و در کاهش شتاب روسیه موثر بوده است».

دستیار پوتین: بدون سوئیفت هم می‌توانیم پیش برویم
۱۴۰۱/۰۴/۲۶ - ۱۲:۳۶

«ماکسیم اورشکین» دستیار رئیس‌‌جمهور روسیه شنبه (۱۶ ژوئیه) گفت که مسکو تلاش خواهد کرد تا به گونه‌ای عمل کند که نیازی به سوئیفت نداشته باشد.

این مقام گفت: در مورد سوئیفت بسیار ساده است، ما به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که نیازی به آن نباشد. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردم این در واقع وظیفه کلیدی در حال حاضر است. ما بر حداکثر کردن آسایش برای فعالیت‌های اقتصادی خارجی تمرکز می‌کنیم.

دستیار رئیس‌جمهور روسیه گفت که جهان از دلار و یورو استفاده کرد زیرا این کار راحت بود. به گفته وی «تمام جهان گروگان سیستم مالی غرب بود، زیرا همه به آن عادت کردند؛ این برای همه راحت بود. اساساً واضح است که چرا روسیه و چین از دلار یا یورو استفاده می‌کنند. صرفاً از روی عادت، (شرایط) اینطوری شکل گرفت و راحت بود.

اورشکین گفت: اکنون شرایطی است که برعکس، [گردش مالی] یوان افزایش می‌یابد، گردش مالی روبل افزایش می‌یابد. چنین سازوکارهایی را طراحی خواهیم کرد که روند را ساده‌تر می‌کند.

کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه در اوکراین تاکنون در چند نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

رئیس‌جمهور روسیه اخیرا در سخنانی تاکید کرد: نخبگان غرب هنوز در توهم و در دوران گذشته به‌ سر می‌برند. دوران جهان تک قطبی با وجود تلاش‌ها برای حفظ آن به پایان رسیده است. رویکردهایی که توسط یک قطب دیکته می‌شوند محکوم به شکست هستند. دیگر نمی‌توان پتانسیل کشورهای در حال توسعه را نادیده گرفت.

وی افزود: ثابت شد که کارشناسان غربی اشتباه می‌کردند که با اعمال تحریم‌ها، اقتصاد روسیه از هم فرومی‌پاشد. ما توانستیم افزایش تورم را مدیریت کنیم و اکنون روند کاهشی دارد.

آماده شدن روسیه برای مرحله جدید حمله نظامی به اوکراین

یک مقام ارتش اوکراین پس از اعلام روسیه مبنی بر افزایش فعالیت نظامی نیروهایش در تمام منطقه‌های عملیاتی، گفت که مسکو آماده مرحله بعدی حمله در اوکراین می‌شود.

«وادیم اسکیبیتسکی» سخنگوی اطلاعات ارتش اوکراین روز گذشته بیان کرد که نه تنها حمله‌های موشکی از هوا و دریا انجام می‌شود بلکه می توان شاهد گلوله باران در طول خط تماس و در طول خط مقدم بود.

وی همچنین افزود که استفاده فعال از هوانوردی تاکتیکی و بالگردهای تهاجمی دیده می‌شود.

ارتش اوکراین اعلام کرد که روسیه به نظر در حال دسته‌بندی واحدهای ارتش خود برای حمله به سمت اسلویانسک (یک شهر مهم در منطقه دونتسک) است. کی‌یف مدعی است که دست کم ۴۰ نفر در جریان بمباران روسیه به مناطق شهری در سه روز اخیر کشته شدند.

مسکو می‌گوید که از تسلیحات با دقت بالا برای نابودی زیرساخت‌های ارتش اوکراین و محافظت از امنیت خود استفاده می‌کند. این کشور بارها هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد کرده است.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به واحدهای ارتش دستور داده تا عملیات را برای جلوگیری از حمله‌های اوکراین به شرق و دیگر مناطق تحت کنترل مسکو تشدید نمایند.

این در حالی است که اوکراین اعلام کرده با استفاده از سامانه‌های موشکی چندگانه حمله‌های موفقیت آمیز به ۳۰ انبار مهمات و تدارکات روسیه داشته است.

هشدار بزرگ تونی بلر درباره غلبه شرق بر غرب

تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس با درخواست از غرب برای در پیش گرفتن سیاست "اقتدار و تعامل" با چین، هشدار داد که دوران برتری سیاسی و اقتصادی غرب رو به پایان است.

 تارنمای روزنامه گاردین به نقل از سخنرانی دیروز (۲۵ تیر) بلر که در بنیاد انگلیسی دیچلی (Ditchley) انجام شد، نوشت که کشورهای غربی باید متحد شده و راهبردی منسجم در برابر اوجگیری چین به رده دومین ابرقدرت دنیا در پیش گیرند.

به اعتقاد بلر، قدرتهای غربی باید بودجه دفاعی خود را برای حفظ برتری نظامی افزایش داده و در همین حال قدرت نرم خود را با برقراری روابط با کشورهای در حال توسعه گسترش دهند.

به زعم نخست وزیر پیشین انگلیس، کشورهای غربی در عین حال باید به "جنون" در سیاست داخلی خود پایان داده و "راهبرد و خرد" را برقرار سازند.

وی تهاجم روسیه به اوکراین را "وحشیانه و ناموجه" خواند و نشان دهنده آن دانست که دیگر نمی توان به صورت خودکار از قدرتهای بزرگ انتظار داشت که متعهد به قواعد پذیرفته شده بین المللی باشند.

بلر گفت: به خاطر اقدام های پوتین نمی توانیم به رهبری چین اعتماد کنیم تا به نحوی که ما منطقی می دانیم رفتار کنند. البته سوء برداشت نشود. نمی گویم که چین در آینده نزدیک تلاش می کند تا به زور تایوان را تصرف کند. با این وجود نمی توانیم سیاست خود را بر مبنای قطعیت عدم حمله چین پی ریزی کنیم.

نخست وزیر اسبق انگلیس گفت: بزرگترین تغییر ژئوپلتیک این قرن از چین و نه از روسیه نشأت می گیرد. ما در حال نزدیک شدن به پایان برتری سیاسی و اقتصادی غرب هستیم. جهان دستکم دو قطبی و یا چند قطبی خواهد شد. این نخستین بار در تاریخ جهان است که شرق می تواند با غرب برابری کند.

بلر گفت که چین، روسیه، ترکیه و ایران در حال روانه ساختن منابع به جهان در حال توسعه بوده و همزمان روابط دفاعی و سیاسی مستحکمی (با این کشورها) برقرار می کنند.

وی از کشورهای غربی خواست تا اهمیت قدرت نرم را فراموش نکنند.

رایزنی اردوغان و ماکرون درباره اوکراین

رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود اعلام کرد که آنکارا انتظار دارد برنامه صادرات غلات از اوکراین به سرعت اجرایی شود.

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه شنبه شب با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود درخصوص آخرین تحولات در اوکراین گفت‌وگوی تلفنی کرد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که در این گفتگوی تلفنی، تصمیمات اتخاذ شده در نشست چهارجانبه استانبول درباره غلات اوکراین مورد ارزیابی قرار گرفت.

اردوغان همچنین به ماکرون گفت که تصمیم گرفته عملیات صادرات غلات اوکراین را از یک مرکز هماهنگی که در استانبول ایجاد خواهد شد، مدیریت کند.

وی تاکید کرد که اجرای سریع این طرح امکان کمک به ایجاد امنیت غذایی در جهان را فراهم می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۹
تسلیت به پرزیدنت ترامپ محبوب دلها. وقتی او پرزیدنت بود تورم زیر دو درصد و بیکاری پایینترین در تاریخ بود و درامد طبقات فقیر امریکا مانند سیاه پوستان و هسپانیکها به بالاترین در تاریخ رسید. ولی حالا که بایدن و دمکراتهای حامی ! طبقات فقیر قدرت را در دست گرفتند تورم را در ۱۸ ماه به ده درصد رساند و طبقات فقیر و مستضعف و رنگین پوستان بیشترین فشار اقتصادی را دارند تحمل می کنند. د
متاسفانه برخی دوستان چنان در سیاست ضد امریکایی افتادند که حتی مصلحت خودمان را هم فراموش کردیم. هدف روسیه از خرید پهباد یا همکاری با ایران یا سفر پوتین به تهران در این برهه فقط این است که که در دنیا اعلام کند که ایران به اردوی روسیه تعلق داره. روسیه بسیار اصرار داره که ایران را شریک استراتژیک خود بنامد. می دانید چرا؟ چون متاسفانه روسیه با هر مقیاسی که در نظر بگیرید در اکراین زمین گیر شده یا حداقل درگیر عملیات نظامی فرسایشی بسیار طولانی و پر هزینه شده. پوتین می داند که اگر نتواند ظرف چند ماه اینده جریان بازی را به نفع خود برگرداند یا حداقل غرب را مجاب به دادن امتیاز در اکراین کند سیر اضمحلال توان نظامی و اقتصادی و دیپلماسی روسیه بسیار سرعت خواهد گرفت و خیلی دیر خواهد بود. پوتین می داند که نمی تواند در میدان نبرد این سیر را متوقف کند. فقط دو میدان باقی می ماند. یا اقتصاد. که دارید می بینید تمام تلاش روسیه بر گرانی مواد غذایی و گاز و نفت در دنیا و غرب هست تا شاید سیاستمدارات تحت فشار افکار عمومی مرعوب شوند یا حداقل دچار تفرقه شوند. ولی غرب خود را برای دادن هزینه اقتصاد عملا اماده کرده و همین الان غرب و اروپا وارد رکود شدند. پس پوتین در زمینه اقتصاد هم نتوانست باعث تغییر مواضع غرب در اکراین شود. تنها برگ باقیمانده پوتین برای عقب راندن غرب ایجاد یک بحران بزرگ برای غرب در نقطه ای دیگر از دنیاست. از همان هفته های اولیه عملیات اکراین پوتین تلاش زیادی کرد که جبهه کره شمالی را فعال کند. ولی در کره شمالی و شرق اسیا چین به پوتین اجازه نمی دهد که برای امریکا و غرب مسئله ای ایجاد کند. چون دودش مستقیم ابتدا به چشم چین می رود. همین هست که کره شمالی با وجود این همه ازمایش موشک ولی حاضر به انجام ازمایش هسته ای نشد. چون خط قرمز چین هست. و از انطرف هرگز در توان روسیه نیست که چین را هم از خود برنجاند. چون چین الان تنها وارد کننده عمده کالا از چین هست و اگر پوتین ملاحظه چین را در کره شمالی نکند همه چیز را خواهد باخت. پس فقط می ماند خاورمیانه و متاسفانه ایران. چون در خاورمیانه هم برای روسیه عالی است که امریکا درگیر بحران جدید بشود و هم برای اسراییل ارزو است که ببیند ایران و امریکا درگیر شدند. همین هست که می بینید مذاکرات قطر چه جور پایان یافت و سفر اعلام نشده اقای باقری به مسکو از سوی مسکو مطبوعاتی شد و حالا هم روسیه با برگ به ظاهر خرید پهباد از ایران عملا بدنبال بالا بردن سطح تنش بین ایران و اروپا و امریکا ست و خود پوتین هم علیرغم دیدار ماه قبل خود باز می خواهد به تهران سفر کند و دوباره به اروپا و امریکا پیغام بفرستد که می تواند خاورمیانه را به جهتی ببرد که اروپا و امریکا درگیر بیشتر شود. در داخل ایران هم برخی مسئولان ساده سیاست خارجی گمان می کنند می توانند از این ابزار و برگ پوتین برای امتیاز گیری از غرب استفاده کنند. ولی متوجه نیستند که پوتین و روسیه اجازه امتیاز گیری مفت و مجانی از روسیه را نمی دهد و این برای کیان میهن و امنیت نظام می تواند بسیار چالش افرین باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
آخه متفکر ، یک نظامی آمریکایی دروغی گفته و چندتای دیگه رد کردند . این همه نوشتی برای هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
حاضرم تمام وجودم رو بدم نظام شیطانی حاکم بر آمریکا از بین بره نظامی که پشت صحنه بر دنیا چمبرزده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
انسان ا ز ساده اندیشی و حماقت امثال این هموطن شگفت زده می شود. صدام را دیدیم شاه ایران را دیدیم حامی شماره یک هر دو آمریکا بود نخست وزیر افغانستان را دیدیم که آمریکایی ها رسمن سر کار آوردنش. اگر آمریکا از روسیه و چین نمی ترسید تا الان هزار بار ایران و با خاک یکی کرده بود.
روس ها خیلی باهوش و نخبه هستند قطعا وقتی غرب تونست یک چیزی مثل سوئیف بساز شرق هم توان این کارا داره این باعث میشه که غرب نتونه بخاطر هرچیزی سایر کشورهارا تحریم کنه برای ما که نعمت اگر همچین ساختاری بسازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
دقیقا! اینجوری غرب بازار چین و شرق رو از دست میده اما سوئیفت رو تحریم میکنیم فقط از سیستم شرقی ها استفاده میکنیم
پوتین با دو نیرو هرگز حاض نیست که مسئله اساسی پیدا کنه. یکی چین چون مشتری اصلی صادرات روسیه شده و دیگری اسراییل چون میداند که لابی های طرفدار اسراییل در امور ماای در جهان چه قدرتی دارند و اگر تحریمهای غرب علیه روسیه هنوز زهر لازم را ندارد بدلیل حمایت این لابیها از روسیه خست. از همین رو نه از برگ کره شمالی به خاطر چین و نه از برگ ایران نمی تواند استفاده کامل کند و با تهران خیلی نزدیک شود نکند حمتیت چین و این لابیها را از دست بدهد
زنده باد رزمندگان روسیه مرگ بر امریکا و اوکراین و اسرائیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
منفی ها را بشمار ...
هوووم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
جون مادت برو کمکشون بجنگ
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
خانوادگی برو پیش پوتین چرا عازم غرب وآمریکا میشی جرات نداری بری روسیه
جنگ تا اشغال تمام خاک اوکراین ادامه خواهد داشت انتظار نداشته روسیه این حقیقت را اعلام کند
تمام امید پوتین گرانی نفت و گاز هست. برای این گرانی و اینکه عربستان و امارات تولید نفت و گاز خود را افزایش ندهند پوتین به بن سلمان متعهد شده که یمنی ها و حامیان انها حتی یک گلوله بطرف عربستان و امارات شلیک نکنند و ۵ ماه هست که یمنی ها حرف شنوی خود را نشان دادند و حتی یک گلوله بسوی عربستان و اماران شایک نکردند. همین هست که جو بایدن شانسی برای تشویق بن سلمان به افزایش تولید نفت ندارد چون بن سلمان نمی خواخد دوباره حوثی ها بدستور پوتین عربستان را اماج حملات موشکی و پهبادی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
عربستان تولید نفت خود را از ۱۰ میلیون بشکه به ۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش داد...به نظرم روسیه در حال بهانه تراشی برای خیانت به ایران است...چون امروز گفته بود ایران برای نیروگاه بوشهر صدها میلیارد یورو به ما بدهکار است
دلقک زلنسکی آخه آبت نبود نونت نبود غربگدایی و نوکریت برای صهیونیسم دیگه چی بود که خودتو با روسیه سرشاخ کرد! ما هم بودیم اجازه نمیدادیم ناتو رو بیاری تا بیخ مرزهامون چه برسه روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
البته ترکیه همسایه ما عضو ناتو نیست! ناتو برای پوتین بهانه بود. تمام نگرانی پوتین میل ملت روسیه به سبک حکمدانی دمکراسی اروپایی بود که دهبران اروپایی بخاطر انتقاد مردم استعفا می دهنو مانند بوریس جانسون. پوتین استعفا و کنار رفتن را دوست ندارد. بعد از گرجستان و اکراین و بخصوص روسیه سفید پوتین متوجه سرنوشت محتوم خود شد و جنگ اگراین تلاشی از سوی پوتین برای ایجاد دشمنی بین ملت روسیه و اروپا بود تا هر کس به پوتین انتقادی . بداشته باشه متهم به طرفداری از دشمن شود
ناتو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
خوبی؟ ناتو خیلی وقته همسایه شمال غربیته
علی
| United States of America |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
اجازه نمیدادی ناتو بیاد بیخ مرزهامون ؟ الان ترکیه عضو ناتو هست بچه جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
شیر خشک .ترکیه 50 ساله بقل گوشته .حساس نشی بری دنبال 50 سال ببینی درسته یا نه مثل بود
شرق اروپا برای ایران اهمیت و ارزش راهبردی دارد و ما باید با کمک همه جانبه به روسیه مانع پیروزی غرب و ناتو در این مناقشه شویم چین هم باید حداکثر حمایت را از روسیه بکند وگرنه غرب دست از سرش بر نمی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
روسیه یه کشور منفوره حتی از اسرائیل بدتر خیلی علیه اش تبلیغات شده و فقط باعث بدنامیه روابط باهاش ، کشور قابل اعتمادی ام نیست ، خرش که از پل بگذره میچسبه به غربی ها و روابط باهاشون درست میکنه ، ایران میمونه و وضعیت وخیم و تورم و...
ایران باید تمامی موشک ها و پهپاد هایش را به روسیه بدهد تا روسیه پیروز شود و ایران باید با حمله به پایگاه های آمریکایی جبهه گسترده تر برای غرب ایجاد کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
دلت خوشه!!!ایران همین الان تو وضع اقتصادی بدی هست بعد جبهه علیه غرب درست کنه...
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
نزدیک ۶ ماه گذشته و اوکراین مقاومت کرده . سرعت پیشرفت جنگ هم کند شده. بعیده روسیه پیروز مطلق باشه .
انگلیسی حروم لقمه این اولین بار است که شرق با غرب برابری می‌کند؟!!!!!!
زمانی که امپراطور روم در مقابل پادشاه ساسانی زانو زد فراموش کردی
بناهای اسلامی در اسپانیا و فرانسه هنوز خار چشم شماست
وقتی اجداد وحشی شما با کارهای بلند همدیگر را برای لقمه ای سلاخی می‌کردند فقط دیدن شهرهای شگفت انگیز و متمدن شرقی مملو از برکات و دانش آرزوی شما بود
شما از غارت و دریوزگی تمدن و دانش در شرق به نان و نوا رسیدید
حتی جواهر تاج ملکه تان هم دزدی است
سلام ودرودبیکران برپوتین ابرقهرمان قرن ۲۱جهان ،،،وحامیان پوتین،لعنت بردشمنان خونخوارپوتین ،،،نازیهای اکراین ۲۵۰کودک معصوم روستبارو۱۴هزارروستبارشخصی رادرشرق اکراین قتل عام کردندوبه هشدارهای قهرمان بیتفاوت بودندتااینکه غضب الهی واه کودکان بیگناه معصوم انهارافراگرفت،وپوتین انتقام انها راخواهدگرفت شرق ودومباس وکریمه سرزمین روسهاست ،جهان اینرابداند۸۰ ابرقدرت باروسیه میجنگنداماروسبه عملیات،ویژه را انجام میدهدجنگ دیدیدکه یکماه درعراق نوسط ناتوبیش از یک میلیون قتل عام شدنداماروسیه بعداز۵ماه طبق اعتراف اکراین فقط ۳هزارنفرباجهان وداع کردنداین یعنی ابهت وبخشش ومهربا نی روسبه،وگرنه باروش ناتو،روسبه یگماهه کل اکراین راشخم میز دوکی یف وجودنداشت اماروسها،واقعامراعات کردند،درود بر روسها چینیها،،لعنت برترامپ وپمپو یانکی پیمان شکن نامرد قاتل کثیف ومحتکران خاین منافقین ماهواره ایهای داخلی پست فطرت حامیان پدرشون ترامپ چون حامیان ترامپ نطفه شبهای رقص شمشیرهستند ودرایران جایگاهی ندارنداین یانکی حتی ورودواکسن به ایران راممنوع کردنداماچینیها روسها،ایران را سرشارازواکسن کردند،چون شرف دارندایرانی اصیل تاابدباصدای بلندفریادمیزند.درودبرچین روسیه پوتین وحامیانش لعنت بردشمنان چین روسیه ایران،،،پاینده بادپیوندایران چین روسیه،،،،مردتر ازروسیه نداریم سوریه محبتهاومعرفت وعهد وپیمان پوتین جوانمردی پوتین فراموش نخواهدکرد وماایرانیها هرگز پیمان شکنی ونامردی قاتلان وحشی یانکی امریکا رافرامو ش نخواهیم کرد...مقعدودهان امریکاییان یکیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
روسیه به عربستان و ترکیه، متحد آمریکا سامانه اس400 داد و به ایران نداد، م
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
خدا شفات بده...درود به مردم ایران ولعنت بر آمریکا و انگلیس و روسیه و چین و....همشون فقط منافع خودشون براشون مهمه نه ایران..خیانتهایی که روسیه به ایران کرده هنوز مردم ایران فراموش نکردند.بعد از جنگ جهانی دوم از ایران بیرون نرفت تا امتیاز نفت شمال را بگیره..اگه روسیه خوبه چرا تو سوریه از ایران حمایت نمیکنه چند بار اسراییل به اهداف ایران حمله کرد و کلی آدم رو شهید کرد و کلی خسارت مالی به ایران زد ولی رادارها و موشکهاشون خودشون رو زدن به خواب...چون از اسراییل می‌ترسند ولی ا از ایران نه فقط ایران براشون منافع داره و از برگ ایران از اسرائیل و غرب باج میگیرند.اس سیصد رو به ایران نداد ولی به سوریه داد و به ترکیه ای چهارصد داد.همین نیروگاه اتمی بوشهر را غرب با دو میلیارد دلار میسازه ولی روسیه دهها میلیارد دلار تا به حال پول گرفته و هنوز هم تکمیل نشده...
روسیه چهار ماهه این استان و میگیره انواز دست میده معلوم شد که ارتش شوروی ازنظرتبادل اطلاعاتی نظامی تنهاست خدا وسیلهای فراهم کنه که شر هرچه ابر قدر ت بزگ وکوچک را از روی زمین ورداره مثل دزدها کشورهای در حال توسعه را مرعوب وچپاول میکنند
الان با یک سیاست درست و دوری از روسیه ایران میتواند ره صد ساله را یکساله طی کند و به یک ابر قدرت جهانی تبدیل شود طوری که دنیا را به خود وابسته کند.ولی متاسفانه پوتین تا به حال این اجازه را به ایران نداده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
حتما دوباره امضای کری تضمین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
جوک نگو پس فردا بایدن میره ترامپ و یکی دیگه میاد باز میزنه زیر برجام دلار این دفعه ۳۰۰ هزار تومن میشه
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
هیچ وقت نمیشه ره صد ساله را یک ساله پیمود، اینو تاریخ ثابت کرده، ره صد ساله حداقلش صد سال زمان میبره تا بهش دست پیدا کنی، پس خواب دیدی خیر باشه
ما باید هر طور شده ازروسیه حمایت کنیم واختلافات وکنار بگذاریم چون اگر خدای نکرده روسیه دراین جنگ شکست بخوره مطمئنا فشارهای غرب برما بیشتر میشه بعد هم مایادمان نره ما با روسیه همسایمان داریم زندگی میکنیم نه غربیهای دورازما
جوجه را آخر پاییز میشمارند
امریکا وروسیه به دست همدیگر انشاالله نابود خواهند شد جاع الحق وزهق باطل باطل ها فرعونها با بد نامی رفتنی هستند نام بت شکن تاریخ ابراهیم ماندگار است حج ابراهیمی بعد از حدود شش هزاز سال
ماشالا به این همه مغز
پوتین اومده که آخرین حرفهایش را به موافقین و مخالفین خود بزند.فروش گاز و نفت ایران به اروپا خط قرمز پوتین هست و تهدیدات را می‌کند و تهدید تامین روغن و مرغ و دیگر نیازمندی های خود را از طرف ایران می‌کند و میرود
شما که غرب گرا هستید تحلیل غرب گرایی هم دارید شنونده باید عاقل یاشه و قبول نکند یعنی شما می فمائید با ظالمین وستمگران غربی کنار بیاییم در حالی که این امکان وجود ندارد و غربی ها بسیار مکارند
مرگ بر آمریکا و اروپا با توجه با مشکلاتی که قبلاً با شوروی داشتیم ولی لازم است با همسایگان بیشتر تامل بکنیم اگر راهی برام باشد به عنوان نیروی رزمی در کنار ارتش روسیه با آمریکا آمریکا و متحدانش می جنگم چون ۵سال با عراق جنگیدهام وکالت با وزیر میدانی آگاهی دارم
اینکه برای اولین بار است که شرق از غرب پیشی می‌گیرد سخن گزاف ولی مردانه ای است سالها که غرب رخواب ودوران رنسانسبس. میبرد این شرق بود که آمدنش میدرخشید
ضدیت با غرب چه اروپا و چه آمریکا ایران را در دامن روسیه انداخته و حاکمان کشور هم فکر می کنند نزدیکی به روسیه برایشان امنیت می آورد و در صنعت هسته ای می توانند سلام هسته ای تولید کنند زهی خیال باطل روسیه یکی از دلایل تجاوزش به اوکراین را ساخت سلاح هسته ای برشمرد آنهم به دروغ بعد اجازه میدهد در همسایگی اش قدرت هسته ای جدید پا بگیرد
جنگ اوکراین چیزی غیر از افول اقتصاد و زوال قدرت برای روسیه به ارمغان نمی آورد اوکراین کشور بزرگیست و ارتش خوبی هم دارد با کمکهای نظامی غربیها تا مدتها روسیه را در باتلاق جنگ نگه میدارد در صحنه جهانی هم وقتی صحبت از جنگ با اروپا و رویارویی با غرب میشود هیچ کشوری حاضر نیست به نفع روسیه برای خودش دردسر سیاسی درست کنه
منظور از شرق چین هست دیگه؟ چین نباشه بقیه اهمیت زیادی ندارند. اقتصاد بقیه روی هم نصف اتحادیه اروپا هم نیست.
منظور از شرق چین هست دیگه؟ چین نباشه بقیه اهمیت زیادی ندارند. اقتصاد بقیه روی هم نصف اتحادیه اروپا هم نیست.
کسی که به پوتین میگه ابر قهرمان نمیدونه سفیرش در ایران چه توهین هایی داره به ایرانیا می کنه...وآن یکی حتی نمیدونه ترکیه از اعضای ناتو هست یا نیست ..بعد این آدما میان در باره جنگ و تبعات اقتصادی و سیاسی کامنت می زارن ..داداش تو اول برو مدرک دیپلمتو که ۱۶تا تجدید آوردی بگیر بعد بیا کامنت بزار‌..
باسلام روسیه باید خودش را از جنگ خلاص کند دوم اینکه روسیه خاک اکراین را گرفت روسیه تنها باید ان را حفظ کند به تنهایی کشورهای دیگر تا صد سال جنگ هم باشد دست از سرش بر نمی دارند پس از همین حال خارج وتوبه کند با این عمل خود در جهان و روسیا شد و هر کشوری با او همکاری یا تایید کاراو پرونده خود را سیا کرده و تا هزار سال باید از این جانبداری جوابگو باشد برای ملت اوکران دیگر کشورها پس پوتین باید سفر خود را به تهرا کنسرل کند وسلام
امیدوارم ارزو میکنم در دنیا وجهان صلح ودوستی احترام ومحبت باشد و هیچ خانوادهای نگران و ترس از جنگ نداشته باشد امین
تاریخ به ما میگوید روسها هیچ وقت به همسایگان خود یک همسایه خوب نبوده اند چون خواست انها توسعه اراضی وخاک داشتند
لعنت بر روس وروسیه.وپوتبن.
لعنت بر روس وروسیه.وپوتبن.
غرب بدش نمیاد با روسیه کنار بیاد چون امید به استقلال داره تا کنار کدخدا باشه
اگر قدرت بدست پوتین بی مغز واز خود راضی که هیچی هم بارش نیست وچین بیفته در کمتر از دودهه دنیا را نابود می کنند ، شنیدید ادم نوکیسه وبی اصل ونسب هم به خودش ضربه میزنه وهم به دیگران ، یه ادم مرد پیدا نمبشه این مرتیکه ی عبوس را بفرسته اون دنیا، یه نفر با سرنوشت تمام دنیا داره بازی مبکنه
منافقان آلبانی ریختن به تابناک
در دنیا هیچ کشوری نداریم که کامل مستقل باشه هر چه قدر ابرقدرت باشه
زنده بادمقاوت ورزمندگان روس تبارخسته نباشيد
این جنگ برای روسیه هیچ سودی نداره ومیتونه باعث متلاشی شدن روسیه بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی