بازدید 94702
با صد و سی و چهارمین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روز رسانی

ارسال تجهیزات قدرتمند غربی به اوکراین/هشدار مدودف درباره محاکمه روسیه در لاهه و آغاز جنگ اتمی/ انهدام تسلیحات ارسالی آمریکا توسط ارتش روسیه/مقام روس: ۲۰ درصد از خارکیف تحت کنترل روسیه است

صد و سی و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ 07 July 2022

ارسال تجهیزات قدرتمند غربی به اوکراین/انهدام تسلیحات ارسالی آمریکا توسط ارتش روسیه/مقام روس: ۲۰ درصد از خارکیف تحت کنترل روسیه است

بین الملل تابناک: صد و سی و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ناراحتی زلنسکی از استعفای جانسون
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ - ۰۱:۴۹

کی‌یف اعلام کرد که ولودیمیرزلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تماس گرفته است تا ناراحتی خود را از استعفای وی به عنوان رهبر محافظه‌کاران و کناره‌گیری قریب‌الوقوع او از سمت نخست‌وزیری ابراز کند.

به گزارش رویترز، بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری اوکراین، زلنسکی در این مکالمه گفته است که همه مردم اوکراین با بوریس جانسون ابراز همدردی می‌کنند. 

زلنسکی در این تماس تاکید کرده است که اوکراین اطمینان دارد حمایت‌های انگلیس از کی‌یف ادامه خواهد داشت. 

دفتر رئیس‌جمهور اوکراین همچنین اعلام کرد که کی‌یف انتظار دارد با وجود استعفای جانسون، حمایت‌های تسلیحاتی و مالی انگلیس از اوکراین ادامه یابد. 

پوتین: غرب به دنبال شکست روسیه در میدان نبرد است
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ - ۰۱:۴۸

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پنجشنبه گفت که غرب به دنبال شکست مسکو در میدان نبرد است.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: بگذارید آن‌ها سعی خود را بکنند. ما بارها شنیده‌ایم که غرب می‌خواهد تا آخرین فرد اوکراینی با ما بجنگد. 

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: این یک امر غم انگیز برای مردم اوکراین است، اما به نظر می‌رسد همه وقایع به سوی این هدف پیش می‌رود. 

پوتین گفت که کشورهای غربی اکنون به دنبال مقصر جلوه دادن روسیه برای ایجاد بحران غذای در حال ظهور در جهان هستند. 

وی تاکید کرد: کارشناسان می‌دانند که این بحران در طول مبارزه با همه‌گیری کرونا پدیدار شد و به این دلیل که کشورهای توسعه‌یافته از موقعیت انحصاری خود در حوزه پولی سوء استفاده کردند و پول زیادی را در این زمینه چاپ نمودند. 

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از اظهارات خود اعلام کرد که جمعیت دونباس به مدت هشت سال شاهد انزوا و نسل کشی بوده‌اند. 

پوتین تاکید کرد که روسیه تمام تلاش خود را برای احیای کامل شرایط زندگی در جمهوری مردمی لوگانسک و برای همه ساکنان این منطقه انجام خواهد داد. 

لاوروف: به رغم فشار آمریکا، تعامل روسیه و چین بیشتر می‌شود
۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۷:۳۸

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و وانگ یی وزیر خارجه چین در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بالی اندونزی دیدار کردند.

منابع رسانه‌ای در روسیه از دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای چینی خود در حاشیه نشست گروه 20 خبر دادند. طبق این گزارش‌ها، سرگئی لاوروف در این دیدار روی فشارهای آمریکا برای بر هم زدن روابط مسکو و پکن دست گذاشت.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزیر خارجه روسیه به همتای چینی خود گفت: «ما همچنان به افزایش دامنه و بُرد تعامل عملی در میان سیاست راهبردی با هدف مهار توسعه هر دو کشورمان که ایالات متحده و اقمارش دنبال می‌کنند، ادامه می‌دهیم».

به گفته لاوروف، «بر خلاف سیاست آشکارا تهاجمی غرب که به دنبال حفظ موقعیت ممتاز و سلطه خود در امور جهانی است، موضع ما در حال جلب حمایت و قدردانی فزاینده در میان مشارکت کنندگان در روابط بین‌الملل است».

وزیر خارجه روسیه نتایج نشست اوایل سال جاری میلادی ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ روسای جمهور روسیه و چین به میزبانی پکن را مورد ستایش قرار داد.

سرگئی لاوروف افزود: «همانطور که رهبران ما خاطرنشان کردند، ذخایر داخلی روابط روسیه و چین پتانسیل عظیمی دارد، بنابراین ما به توسعه اساسی اشکال جدید همکاری، مستقل از عوامل خارجی، به نفع کشورها و مردم خود ادامه خواهیم داد».

فنلاند مرز خود با روسیه را تقویت می کند
۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۷:۳۳

بدنبال تصویب پارلمان فنلاند، دولت این کشور مبادرت به تقویت امنیت مرزهای یکهزار کیلومتری خود با روسیه می کند.

 خبرگزاری رویترز از مبدا «هلسینکی» با انتشار این خبر افزود: پارلمان فنلاند روز پنجشنبه (امروز) به قانونی رای داد که به موجب آن، اجازه می دهد این کشور در صورت بروز شرایط استثنایی، موانعی را در مرز با روسیه و امکان بسته شدن مرز ۱۳۰۰ کیلومتری (۸۰۰ مایلی) را بوجود آورد.

رویترز نوشت: تصویب پارلمان فنلاند دراین زمینه از بیم اقدامات تلافی جویانه روسیه که هلسینکی قصد پیوستن به ناتو را دارد، صورت گرفت.

این خبرگزاری انگلیسی افزود: این اقدام که مانعی بر سر راه پناهجویان به این کشور به شمار می رود و در تقابل با قوانین مهاجرتی اتحادیه اروپا است، اما برای تسریع در تقویت امنیت درمرزها، با حمایت اکثریت پارلمان فنلاند همراه شد.

بنابراین گزارش تصویب این لایحه از سوی پارلمان فنلاند به دولت این کشور اجازه میدهد تا اقدام به ایجاد فنس و یا سایر موانع در نزدیکی مرز خود با روسیه کند و تمامی پناهجویان را از مبادی مشخصی همچون فرودگاه ها برای ورود به این کشور هدایت کند.

هشدار مدودف درباره محاکمه روسیه در لاهه و آغاز جنگ اتمی
۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۵:۰۹

دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور سابق، نخست‌وزیر اسبق و معاون فعلی شورای امنیت ملی روسیه به غرب درباره محاکمه این کشور در دادگاه لاهه به اتهام جنایات جنگی هشدار داد.

طبق گزارشی که صفحه ویژه و لحظه به لحظه تحولات اوکراین در روزنامه تلگراف منتشر کرد، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه هشدار داده که هر گونه محکوم کردن مسکو در دادگاه لاهه ممکن است به جنگ اتمی منجر شود.

رئیس‌جمهور سابق و نخست‌وزیر پیشین روسیه روز چهارشنبه (دیروز) در صفحه تلگرام شخصی خود نوشت: «ایده مجازات کردن کشوری که بزرگ‌ترین زرادخانه اتمی را دارد، به نوبه خودش عجیب و غریب است و به طور بالقوه تهدیدی برای موجودیت بشریت ایجاد می‌کند».

وی که از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس‌جمهور روسیه بود، همچنین اعلام کرد آمریکا خواهان کشاندن روسیه به دادگاه‌های بین‌المللی است در حالی که این کشور هرگز به دلیل جنگ‌هایش تنبیه و مجازات نشده است.

به گفته این مقام ارشد روسیه، جنگ‌های مختلف ایالات متحده آمریکا در اقصی نقاط جهان به مرگ 20 میلیون نفر انجامیده است.

هشدار تند معاون شورای امنیت ملی روسیه درباره محاکمه و تنبیه کردن این کشور در قبال جنگ اوکراین در شرایطی مطرح شده که تنش‌های مسکو با غرب و متحدانش همچنان ادامه دارد.

درخواست وزیر خارجه اوکراین برای تسریع کمک نظامی به کی‌یف
۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۵:۰۸

«دمیترو کولِبا» وزیر خارجه اوکراین از تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی و «آنالنا بائربوک» همتای آلمانی خود و گفتگو درباره جنگ با روسیه خبر داد.

کولبا که شامگاه چهارشنبه در صفحه توئیتر خود از برقراری تماس تلفنی با بلینکن و بائربوک نوشت، خواستار تسریع در کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف با هدف مقابله با روسیه شد.

وی درباره گفتگو با بلینکن توضیح داد: «من با بلینکن قبل از نشست وزرای گروه ۲۰ صحبت کردم، جایی که در آن ما تجاوز روسیه را در کانون توجه قرار خواهیم داد و از نشر اکاذیب روسیه جلوگیری خواهیم کرد».

وزیر خارجه اوکراین با قدردانی از ارسال تسلیحات آمریکایی به این کشور، ادامه داد: «از کمک‌های نظامی ایالات متحده سپاسگزاریم. ما اقداماتی را برای تسریع در تامین تسلیحات سنگین از سوی ایالات متحده و سایر شرکا هماهنگ کردیم».

کولبا درباره تماس تلفنی خود با بائربوک نیز نوشت: «قبل از نشست وزرای گروه ۲۰ با بائربوک تماس گرفتم. هر دو توافق کردیم که روسیه را تحت فشار قرار دهیم».

وی همچنین افزود: «من بر نیاز فوری به افزایش عرضه توپخانه‌های خودکششی هویتزر آلمانی و موشک‌اندازهای چندگانه به اوکراین تاکید کردم. ما اقدامات بعدی برای رفع انسداد صادرات مواد غذایی اوکراین را نیز هماهنگ کردیم».

مقام روس: ۲۰ درصد از خارکیف تحت کنترل روسیه است
۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۵:۰۲

بعد از مسلط شدن نیروهای روسی بر شهر لیسیچانسک و کامل شدن کنترل این کشور بر استان لوهانسک در شرق اوکراین، اکنون از پیشروی روس‌ها در منطقه «خارکیف» خبر می‌رسد.

«ویتالی گانچف» رئیس اداره نظامی-مدنی منطقه خارکیف - که نوعی حکومت موقت روسی برای این منطقه محسوب می‌شود - گفت حدود ۲۰ درصد از منطقه خارکیف توسط نیروهای روسیه در جریان عملیات ویژه در اوکراین آزاد شده است.

گانچف در مصاحبه با شبکه «ریانووستی»، توضیح داد که در حال حاضر منطقه خارکیف که تحت کنترل اداره موقت نظامی-مدنی است شامل چهار منطقه است: وُلچانسکی (مرکز اداری در شهر ولچانسک)، ایزیومسکی (مرکز اداری در شهر ایزیوم)، کوپیانسکی (مرکز اداری در شهر کوپیانسک) و خارکیف.

وی در ادامه اظهار داشت: «در حال حاضر ارائه رقم دقیق دشوار است، زیرا خط مقدم دائما در حال حرکت است. اما اگر در مورد درصد صحبت کنیم، می‌توانم بگویم که در حال حاضر حدود ۲۰ درصد آزاد شده‌اند».

این مقام روس با بیان اینکه در تمام شهرک‌های آزاد شده منطقه برق و آب وجود دارد، گفت مشکلات تنها در خط تماس وجود دارد، برخی از روستاها همچنان توسط نیروهای مسلح اوکراین گلوله‌باران می‌شوند.

به گفته گانچف، ارتش اوکراین به طور هدفمند به تأسیسات زیرساختی ضربه می‌زند، پست‌های برق که شهرها و شهرک ها را تغذیه می‌کنند دائماً به دلیل گلوله‌باران آسیب می‌بینند، وضعیت تأمین آب نیز همینطور است.

وی اما تاکید کرد که روسیه نیز در حال حل این مشکل است و کمک‌هایی مانند ارسال ۱۶۷ تن محموله‌های بشردوستانه با هدف آماده‌سازی شبکه‌های برق برای دوره زمستانی به منطقه خارکیف تحویل داد.

ارسال تجهیزات قدرتمند غربی به اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به رغم هشدارهای مسکو، از دریافت تسلیحات قدرتمند ارسالی از غرب خبر داد و گفت: این تسلیحات بطور قابل ملاحظه ای از قدرت تهاجم قوای روسیه می کاهد.

 شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: زلنسکی در پی دریافت این تسلیحات گفت که آنها توپخانه هایی دقیق و قدرتمندی هستند.

تارنمای خبری این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه نوشت: رئیس‌جمهور اوکراین در سخنان اواخر شب گذشته (چهارشنبه به وقت محلی) خود گفت توپخانه‌های غربی دریافت شده روز چهارشنبه «با قدرت شروع به کار کردند».

بنابراین گزارش زلنسکی درسخنان ویدیویی خود گفت: این تسلیحات دقت لازم را داشته و بطور قابل ملاحظه ای از قدرت تهاجم قوای روسیه می کاهد.

سی ان ان دراین گزارش این تسلیحات را آمریکایی معرفی کرد اما به جزئیات بیشتر این سلاح های دریافتی از سوی کی یف اشاره ای نکرد.

درحالی رئیس جمهوری اوکراین از دریافت تسلیحات و توپخانه ای غربی خبر می دهد که پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هشدار داده بود که ارسال تسلیحات غرب بخصوص از سوی ناتو به اوکراین بعنوان اهدافی مشروع برای قوای روسیه محسوب شده و روسیه آنها را در داخل خاک اوکراین هدف قرار خواهد داد.

هم اکنون منطقه لوهانسک واقع در شرق اوکراین با عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی در مورخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ از شهر «لیسیچانسک»، به کنترل نیروهای روسیه درآمده است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در مورخ ۱۴ تیرماه و بدنبال سقوط لوهانسک بدست قوای روسیه، به فرماندهان ارتش خود فرمان داد به سمت دونتسک واقع در شرق اوکراین پیش روی کنند.

روسیه: غرب دست از تشدید درگیری در اوکراین بر نمی دارد

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اظهار کرد، نشست سران ائتلاف ناتو که در اواخر ژوئن در مادرید برگزار شد نشان داد، غرب قصد ندارد تشدید تنش در اوضاع اوکراین را متوقف کند و به وارد ساختن تسلیحات به این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آلکسی زایتسف، معاون مدیر واحد اطلاع‌رسانی و مطبوعات وزارت خارجه روسیه گفت: "غرب قصد ندارد سیاست خود را برای تشدید هر چه بیشتر تنش در اوضاع اوکراین کنار بگذارد. این را نشست سران ناتو در ۲۸ تا ۲۹ ژوئن که منجر به اتخاذ تصمیم برای تقویت بسته حمایتی برای کی‌یف شد نشان داد."

این مقام روس افزود: تسلیحات در مقیاس بزرگ همچنان به اوکراین ارسال می‌شوند و متحدان اروپایی مطالبات میلیتاریستی مقامات اوکراینی را تشویق می‌کنند.

زایتسف بیان داشت، سوئد و فنلاند با اجازه به خودشان به این که به یک بازی ژئوپلتیکی علیه روسیه کشیده شوند، با پاسخ مسکو مواجه خواهند شد.

او تاکید کرد که امضای پروتکل پیوستن به این ائتلاف از سوی هلسینکی و استکهلم "گام دیگری در راستای تشدید تنشهای نظامی و ژئوپلتیکی در اروپا" است. وی افزود، آنها باید درک کنند که پیوستنشان به ناتو باعث بدتر ساختن وضعیت در حوزه شمالگان و بالتیک خواهد شد.

زایتسف ادامه داد، در این زمینه "امکانهای مربوط به همکاری صلح‌آمیز که هم اکنون در این بخش جهان با تقاضای فراوان روبرو است، به میزان چشمگیری تحلیل خواهند رفت".

او تاکید کرد: مایه تاسف است که دو کشور مستقل که صدای آنها همیشه قابل توجه بوده و سهم قابل توجهی در شکل گیری مهمترین عناصر امنیت نظامی پس از جنگ سرد داشته‌اند، توافق کردند که در محدوده خط مقدم ناتو سهیم باشند و در حقیقت به خودشان اجازه دهند وارد بازی ژئوپلتیکی کس دیگری علیه روسیه شوند

او ادامه داد: ناتو، هلسینکی و استکهلم باید از عواقب آن آگاه باشند: هر اقدامی که در این کشورها برای تهدید امنیت کشور ما اتخاذ شود، ناگزیر با پاسخ مواجه خواهد شد.

معاون مدیر اطلاع‌رسانی و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه در عین حال امروز تصریح کرد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مراسم افتتاحیه سفارت جمهوری خلق دونتسک در مسکو در تاریخ ۱۲ ژوئیه شرکت خواهد کرد.

این مقام افزود که نمایندگان رهبری روسیه، کلیسای ارتدکس روسیه، مجموعه دیپلماتیک آن و محافل اجتماعی و سیاسی این کشور نیز برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند.

انهدام تسلیحات ارسالی آمریکا توسط ارتش روسیه

ارتش روسیه دو واحد سامانه راکت انداز آمریکایی موسوم به (MLRS) واقع در خاک اوکراین را منهدم کرد، این درحالی است که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ساعاتی پیش از دریافت تسلیحات دقیق و قدرتمند غربی خبر داده بود.

 شبکه خبری راشاتودی با انتشار این خبر افزود: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو واحد سامانه راکت انداز موشکی چندگانه آمریکایی موسوم به «سامانه موشکی راکت انداز با تحرک بالا» (HIMARS) در منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین را هدف و منهدم کرد.

 

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۱
روسیه یک کشور متجاوز است و باید در اسرع وقت ضمن متوقف کردن جنگ نیروهای خود را به پشت مرزهای بین المللی منتقل کند. هر نوع حمایت از روسیه حمایت از تجاوز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
مردم اوکراین در رنج و نابودی و کشته شدن هستند شما هم به دادن شعارهای پوچ مشغول هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
آمریکا یک کشور دوستدار بشریت است و به هیچ وجه به هیچ ، کشوری از جمله افغانستان، عراق، لیبی و سوریه حمله ننموده است. آمریکایی ها برای ناز کردن مردم اینهمه اسلحه به خاورمیانه فرستاده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
زمانی که امریکا حمله می کرد چرا ساکت بودید چرا
ناشناس
| - |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
آیا انتظار شما این بوده که پوتین مثل شاه سلطان حسین بگوید ما را همین جا بس است در حالی که ناتو در حال محاصره روسیه است و آزمایشگاه های جنگ میکروبی آمریکا اطراف کشورش را پر کرده؟؟؟
ناشناس
| - |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
حمایت از روسیه مخالفت با تجاوز و جهانخواری آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
تو چی میگی امریکایی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
دقیقا به نکته خوبی اشاره کردید روسیه اگرمهارنشود شرایط پیچیده ترخواهدشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
چشم به جناب پوتین می گم متجاوزه و باید عقب نشینی کنه .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
روسیه باید تا مرگ آخرین نفر ملی گراهای اوکراینی به عملیات ویژه ادامه دهد و آن کثافتهای جانی را به سزای اعمالشان برساند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
وقتی ایران توسط عراق و اربابانش بمباران میشد اوکراین از دشمنان ایران حمایت میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
درود بر تو هموطن عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
خدا هر چه زودتر مرگ پوتین متجاوز و اشغالگر را برساند

تا از شر او ، دنیا امن تر گردد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
کاش فقط کمی تومفهمیدی چی به چیه ودرجهان چی میگذره فقط همین
Taha
| Poland |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
دوست عزیز به جایه پیرهن پاره کردن برای کشور های دیگه اول به منافع ملی خودت فکر کن کوته فکر نباش سیاست موضوعیه که نه معرفت میشناسه نه اصول اخلاقی
فقط نفع و سود همین
روسیه به نفعش بود که تو اوکراین به ناتو درس بده تا تویه نقطه صفر مرزی خودش
مسلمونا دارن تو یمن،سوریه،فلسطین وغیره دارن میمیرن چرا اون موقع صدا هیچ سازمانی در نیومد و نمیاد؟
تو داری واسه کسایی سینه سپر میکنی که به تو به نکاه نژادی رتبه دوم یا سوم نگاه میکنند
درگیری شرق اوکراین میتونه برای ما به شدت سودآور باشه اگه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
اشتباه نکن روشیه از امنیت خودش دفاع کرده اکراین دوسال پیش هم که هواپیمای انها در ایران ساقط شد همه از روی برنامه بوده تا مارا به جنگ بکشاننرعروسک خیمه شب باز غرب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
غربگدای آلبانی نشین که هیچی از سیاست سرت نمیشه. آمریکا و اروپا، اوکراین را ترغیب و تشویق و تحریک کردند که پات رو از گلیم درازتر کن که ما پشتیبان تو هستیم و زلنسکی رقاصه هم گول اونا رو خورد و دست به ماجراجویی زد. اکنون آمریکا و اروپا همچون خر در گِل گیر کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
خوب آمریکا هم به عراق و افغانستان تجاوز کرد پس چرا کشورهای غربی لال شده بودند واین همه از مردم مسلمان عراق وافغانستان و حتی سوریه توسط آمریکا و متحدانش به شکل وحشیانه‌ای قتل وعام شدند پس چرا این همه منعکس نشد که در این جنگ روسیه و اکراین بشدت زیر زره بین رسانه‌های غربی قرارگرفته است. چرا این همه تفاوت است بین این دو قضیه؟ آیا خون مردم اکراین از خون مسلمانان عراق و افغانستان و پاکستان وسوریه رنگین تر است؟؟؟
ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
کشتیشون سلطان یه کم یواش تر
در حال نوشتن...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
این اوکراین بود که میخواست که میخواست عضو ناتو باشه روسیه از قبل هشدار داده بود
احمد آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
دوست عزیز
روسیه
آمریکا را دشمن خود
می‌دونه
حالا اکراین اومده و می خواد به ناتو بپیونده
بیخ گوش روسیه
پیداست که نمیزاره
مار بیاد در خونش لونه کنه
اگه اکراین به ناتو می‌پیوست آمریکا کلی صلاح میبرد توش و پایگاه توش درست میکرد
حالا فرض بگیر اسراییل بیاد تو عراق پایگاه درست کنه
خوب ایران اون پایگاه را میزند
مثل همون کاری که چند وقت پیش کرد
تازه روسیه اکراین را جزو خاک خودش می‌دونه
که در هنگام از هم پاشیدن شوروی ازش جدا شده
حالا آمریکا و متحدانش بیان صاحبش بشن؟
منم طرف دار جنگ و خشونت نیستم
ولی خواهان توازن قدرت هستم
آمریکا و انگلیس دشمن ما هم هستند
حالا یکم درگیر بشن و قدرتشون کم بشه برای ما هم خوبه
منطق روسیه منطق چاقو کشی وخفت گیری وتجاوزگری،هر کی از روسیه حمایت کنه ضرر کرده یعنی با حق دشمنی کرده و طرف باطل واستاده.هیچ بهانه ای نمیتونه مجوز اشغال گری به کشوری بده تکه ای از یک کشور بکنه و مال خودش کنه بعدش دنیا رو تهدید کنه
اینکه بگیم چون روسیه دست بالا رو داره پس اوکراین مذاکره نباید بکنه غلطه تا همین جا هم اوکراین هر کاری میتونسته کرده ولی ارتش روسیه قویتره و کشورهای غربی هم وارد جنگ نخواهند شد پس عقل سلیم میگه برای حفظ جان مردم مذاکرات شروع بشه حتی اگر به قیمت از دست دادن بخشی از خاک اوکراین باشه چیزی که مهمه اینه که بیشتر از دست نده و در آینده تکرار نشه این موضوع که برمیگرده به ضمانت امنیتی کشورهای غربی و قوی شدن ارتش اوکراین و البته زندگی مسالمت آمیز با روس‌ها به نحوی که اوکراین نه روسی باشه و نه اروپایی و از منافع هر دو استفاده کنه امیدوارم عقل سلیم پیروز بشه
خوبه،به شرطی که این حرف رودرباره تجاوزغرب بخصوص آمریکابه کشورهایی که هزاران کیلومترباآنها فاصله دارندهم محکوم بشه.
اینکه ارتش اوکراین بتواند در مقابل ارتش روسیه مقاومت کند از ابتدا یک خیال خام بود که به نابودی ارتش اوکراین و مردم اوکراین منجر شد با ارسال سلاحهای قدرتمند غربی به میدان سلاحهای قدرتمند روسیه هم وارد عمل می‌شوند و به تلفات بیشتر ارتش و مردم اوکراین منجر خواهد شد
منطق روسیه خیلی جالبه: اگه تسلیم شید جنگ تموم می‌شه، پس تقصیر شماست که تسلیم نمی‌شید. ما مجبوریم.
لعنت و مرگ بر چین و روسیه کافر کمونیست که به کشور ما و منابع ملی ایرانیان موذیانه تجاوز کردند لعنت به همتون ما ملت ایران از حضور چین و روسیه در وطن ناراحتیم ویرانی و فقر ملت از وجود نحس این دو کشور منفور هست / حوالتون به خدا که ایران را به این دو کشور عقب افتاده بخشیدید
انشالله هرچه زودتر محاکمه شروع شود ودرس عبرتی باشد برای دیگران
مددوف دنیا از شما روسهای جنایتکار ترس نداره این شمایید که از خشم ملتها باید بترسید
مرگ بر متجاوز
ادعاهای‌ مدودف‌ اظهار‌ گردن کلفتی‌ آشکار است و بروشنی‌ داره‌ میگه‌ که ما اگر‌ یک تجاوز‌ اشکار‌ کردیم‌ و بیک‌ کشور‌ مستقل‌ بناحق‌ حمله‌ کردیم‌ بدلیل‌ داشتن‌ بمب‌ اتم‌ به هیچ‌ کس‌ و هیچ سازمان‌ بین المللی‌ جواب‌ گو نیستیم‌ !!!!
از این‌ ادعا‌ وقیحتر‌ در دنیا‌ پیدا‌ نمیشه‌ !!!!
ای‌ روسفیلهااااااااا‌ !!
کشور ی مثل امریکا خودش دستش به خونه هزاران مردم
بی گناه الوده است اگر روسیه امریکا رابابمپ اتوم
ببندد بازکمه وباید
حق همه ملت های جهان را ازش بگیرن
فکر نکنم روسیه دیگه همچین اشتباه بزرگی را انجام بده که بخواد از بمب اتم استفاده کنه استفاده کردن روسیه از بمب اتم مساوی است با جنگ جهانی سوم و نابودی کامل روسیه از روی نقشه و تضعیف چین که بزرگترین بازنده آن ایران خواهد بود چون آمریکا نشون داده که ابرقدرت بزرگی هست
روسیه خودش عامل ناامنیه - چرا یاید عضو دایمی شورای امنیت با حق وتو باشه ؟
این سلاح اتمی معضل بسیار بزرگی است و کشور دارنده آن به خود اجازه میدهد هر غلطی بکند . روسیه فکر میکند همه چیز تجارت با چین است وقتی که نمیتوانی 4 تا ورزشکار به مسابقات جهانی بفرستی داشتن پول چه فایده ای دارد
روسیه نابوده
زنده باد پوتین
جنگ تازه شروع شده ...
مزه جنگ فرسایشی رو باید به پوتین چشوند
تابناک این تبلیغات را در صفحاتی که باز میکنیم زمان بستنش را کوتاه کن
شما ظاهرا حتی دستور انشای مقالات جنگ اوکراین را از سفارت روسیه دریافت می کنید، وگرنه به مناطق اشغال شده توسط ارتش تجاوزگر روسیه نمی گفتید "آزاد شده". یعنی حتی اینقدر عِرق حرفه ای و ملی ندارید که اقلاً واژه درست که "سقوط کرده" است را برای این مناطق استفاده کنید؟
زلینسکی دلقک و بازیجه دست آمریکاس...
اروپا با اتحاد مقابل دیکتار و متجاوز پوتین و روسیه ایستاده . مدودف فقط بلوف میزنه چون این روسیه نیست که تنها صاحب سلاحهای اتمی هست بلکه امریکا فرانسه و انگلیس هم دارای بمب اتم هستند با زور گفتن کارشما درست نمیشود روسیه همیشه متجاوز بوده به کشورهای مختلفی دست دراز ی کرده که ایران هم جزئی از کشورهای مورد تهاجم روسیه بوده. امیدوارم که در دادگاه لاهه محکوم بشه. من از پوتین و روسها منزجرم
ادعای روسیه در مورد انهدام 2 دستگاه سامانه موشکی چندگانه HIMARS دروغ است و هیچ شواهدی برای آن نشان نداده است.
آمریکا با تجاوز به اوکراین و نصب یک شخص ...نی موجب این جنگ شده است
اگر قرار باشد مرگ گفته شود باید ابتدا به انگلیس ام الخبائث
جالبه متجاوز و قاتل هزاران انسان بی گناه ادعای تظلم میکند همه جهان باید روسیه را تحریم کنند
پوتین گورش گم شدبه امیدنابودیه پوتین متجاوزوتجزیه روسیه درودبرغربیها که کمک اکراین میکنند
پوتین ضد مسیح آخرالزمان است و زلنسکی قهرمان یکی از فرماندهان امام زمان. عصای موسی یاریگر تو باد ای موسی زمان
تمامی این سایتها عوامل تبلیغی روس ها در ایران هستن نوعی روس زدگی افراطی در ایران داریم که خدا آخر و عاقبت این امر را به خیر کند
انشاالله که روسیه بتونه دهن اینا ببنده اینا دیگه جرت قلدربازی نکنن
زندگی درکنار پوتین وجنگ درکنارارتش روس وایستادن درمقابل آمریکا ی جنایتکار بی شک افتخاراست خداوندا سلامتی کامل به پوتین عنایت کند تا انتقام خونهایی که آمریکا از جنگ ژاپن وعراق وسوریه ویمن ودرتمام نقاط دنیا ریخته را بگیرد بنده از ۱۵ سالگی در جبهه ۸ سال جنگی که آمریکا وغرب جنایتکاربرملت ما تحمیل کردن حضور داشتم وبعدازجنگ در مقابل صدام حالا دلم میخواهد درجنگ مسقیم با آمریکا که در اکراین رخ داده هم حضور داشته باشم ایکاش راهی داشتم تا درمقابل آمریکا ودرکنار سربازان روس بجنگم.
دراینکه روسیه متجاوز است شکی نیست،این کشورمتجاوز بدنیال احیای شوروی سابق است وهرساله به بهانه های مختلف به کشورها حمله می کندوقسمتی ازخاک آنها راتصرف می کند
پوتین جنایتکار در سراشیبی سقوط به فاضلاب
اوکراین که فعلا بیشتر به روسیه نزدیکتر است تا به آمریکا و هر دو کمونیست خدانشناس هستند روسیه دارد همتای قبلی خود را از بین می برد .اوکراین چه پیروز شود و چه ببازد ضربه ی نهایی اش به روسیه خواهد خورد .فقط در این میان مردم اوکراین نابود میشن که بنا بخواست خود میخوان جزو ناتو بشن .جزو ناتو شدن در حال حاضر جنگ با روسیه نیست بلکه دفاع از خود در برابر یه قدرت متجاوز است .بنظر می رسد پوتین هم راهی را میرود که قبلاً هیتلر رفت و سر انجامش این خواهد بود که در سنگر زیر زمینی اش همراه با معشوقه اش دست به خودکشی بزند.
ما هر نوع تجاوز و کشته شدن بیگناهان رو محکوم میکنیم ولی یک بام و دو هوای غرب در فلسطین و یمن و افغانستان و سوریه رو نمیشه توجیه کرد. غرب دغدغه اوکراین رو نداره بلکه برای اهداف سیاسی خودش دم از حقوق بشر و تجاوز میزنه.
شمارش معکوس نابودی کمونیسم واقمارش شروع شده است
روسیه هیچ غلطی نمی تواند بکند...
یک صرب المثل میگه : دشمن دشمن من ، دوست منه.
واقعا دم روسیه گرم
. لعنت به غرب و غربی ها . لعنت به غرب پرستان. لعنت به روحانی و نوچه هاش....
از تهدیدهای خشک و خالی روسیه نباید ترسید چون جنگ اتمی حمله متقابل دارد و هیچکس در امان نخواهد بود با وجود طولانی شدن جنگ و مقاومت اوکراین و تهدید اوکراین نسبت به سلاحهای ارسالی به اوکراین به نظر میرسد روسیه در تنگنا و موقعیت دشواری قرار دارد
نباید فریب غرب جنایت کار را بخوریم روسیه از امکیت خودش دفاع می کند چرا ناتو باید پای.اه در مرز های روسیه داشته باشد این غرب است که جنایت می کند و کشورهای دیگر را به جنگ تحریک می کند
با سلام جناب پوتین کم کم داره غزل خداحافظی میخونه مددوف هم داره خودشو یه جورایی اماده رفتن میکنه بمب اتمی اینهمه گاز و گوز یعنی چه تا روسیه بخواد موشکی شلیک بکنه از ده نقطه عالم براش موشک میزنن چقد احمقند خدا همیشه دشمنان انسانیت احم میکندالان روسیه و طرفداراش اینگونند
روسیه متجاوز باید محاکمه شود
زمانی که امریکا جنایتکار به عراق وافغانستان حمله کرد جرا خفه خون گر فتین
نه بابایکمی صبرکن
آمریکا و اروپا باعث جنگ و کشتار در سراسر جهان هستند و درود بر پوتین و ارتش قهرمان روسیه که مانند دیواری سخت و محکم جلوی آنها ایستاده . اگر روسیه ،چین ،کره ی شمالی و ایران بایکدیگر متحد شوند در عرض یک ۲۴ ساعت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، فرانسه و آلمان را از روی نقشه پاک خواهند کرد.
دول غربی ناتو را به مرزهای روسیه رسانده باید دفاع نماید وامکان بعداز آن به مرزهای کشور ایران برسد بعید نبود چاره کار دورکردن ودروکردن آنهاست
جالبه،مدودف گفته هر گونه محکومیت روسیه ،تهدید ی برای موجودیت ،بشر هست،تا حالی همچین انسان احمقی دیده نشده ،که موجودیت بشر رو تهدید کنه ،بعد عده میان از همچین دار و دسته ی روانی حکایت میکنند
پاینده باد ابر قدرت جهان مرد جهان روسیه
ما از زور گویی آمریکا بیزاریم ولی این دلیل نمیشه با قتل و کشار مردم غیر نظامی اوکراین موافق باشیم، پوتین آخرین ورژن جانی روانی در حال بشریت است و به راحتی همه جنایات خود را توجیه میکند و اون نخست وزیر بدتر از خودش بشریت را تهدید به نابودی میکند...
بوریس جانسون که رفت قاطی باقالیا نفر بغدی هم بایدنه پوتین هم به کوری چشم نوکران انگلیس و امریکا سرجاش محکم نشسته
آمریکا علاقه ای به تمام شدن جنگ ندارد چون قیمت تمام شده نفت و گاز تولیدی شرکت آمریکایی شل بالاست و در صورتی که قیمت نفت پایین باشد این شرکتها تعطیل می شوند. روسیه مایل به مذاکره است اروپا هم همینطور ولی آمریکا به دلیل منافعش دنبال جنگ افروزی است و زلنسکی هم مترسکی بیش نیست در دست آمریکا.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان