بازدید 65963
با صد و سی و سومین روز حمله روسیه به اوکراین

یورش گسترده روسیه به استان دونتسک اوکراین/انتقاد کم سابقه زلنسکی از فرماندهان ارتش اوکراین/واکنش مسکو به توقیف کشتی روس توسط ترکیه/مجارستان: جنگ در اوکراین به این زودی تمام نمی‌شود

صد و سی و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 06 July 2022

یورش گسترده روسیه به استان دونتسک اوکراین/انتقاد کم سابقه زلنسکی از فرماندهان ارتش اوکراین/واکنش مسکو به توقیف کشتی روس توسط ترکیه

بین الملل تابناک: صد و سی و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: غرب دست از تشدید درگیری در اوکراین بر نمی دارد
۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۹:۳۳

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اظهار کرد، نشست سران ائتلاف ناتو که در اواخر ژوئن در مادرید برگزار شد نشان داد، غرب قصد ندارد تشدید تنش در اوضاع اوکراین را متوقف کند و به وارد ساختن تسلیحات به این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آلکسی زایتسف، معاون مدیر واحد اطلاع‌رسانی و مطبوعات وزارت خارجه روسیه گفت: "غرب قصد ندارد سیاست خود را برای تشدید هر چه بیشتر تنش در اوضاع اوکراین کنار بگذارد. این را نشست سران ناتو در ۲۸ تا ۲۹ ژوئن که منجر به اتخاذ تصمیم برای تقویت بسته حمایتی برای  کی‌یف شد نشان داد."

این مقام روس افزود: تسلیحات در مقیاس بزرگ همچنان به اوکراین ارسال می‌شوند و متحدان اروپایی مطالبات میلیتاریستی مقامات اوکراینی را تشویق می‌کنند.

زایتسف بیان داشت، سوئد و فنلاند با اجازه به خودشان به این که به یک بازی ژئوپلتیکی علیه روسیه کشیده شوند، با پاسخ مسکو مواجه خواهند شد.

او تاکید کرد که امضای پروتکل پیوستن به این ائتلاف از سوی هلسینکی و استکهلم "گام دیگری در راستای تشدید تنشهای نظامی و ژئوپلتیکی در اروپا" است. وی افزود، آنها باید درک کنند که پیوستنشان به ناتو باعث بدتر ساختن وضعیت در حوزه شمالگان و بالتیک خواهد شد.

زایتسف ادامه داد، در این زمینه "امکانهای مربوط به همکاری صلح‌آمیز که هم اکنون در این بخش جهان با تقاضای فراوان روبرو است، به میزان چشمگیری تحلیل خواهند رفت".

او تاکید کرد: مایه تاسف است که دو کشور مستقل که صدای آنها همیشه قابل توجه بوده و سهم قابل توجهی در شکل گیری مهمترین عناصر امنیت نظامی پس از جنگ سرد داشته‌اند، توافق کردند که در محدوده خط مقدم ناتو سهیم باشند و در حقیقت به خودشان اجازه دهند وارد بازی ژئوپلتیکی کس دیگری علیه روسیه شوند

او ادامه داد: ناتو، هلسینکی و استکهلم باید از عواقب آن آگاه باشند: هر اقدامی که در این کشورها برای تهدید امنیت کشور ما اتخاذ شود، ناگزیر با پاسخ مواجه خواهد شد.

معاون مدیر اطلاع‌رسانی و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه در عین حال امروز تصریح کرد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مراسم افتتاحیه سفارت جمهوری خلق دونتسک در مسکو در تاریخ ۱۲ ژوئیه شرکت خواهد کرد.

این مقام افزود که نمایندگان رهبری روسیه، کلیسای ارتدکس روسیه، مجموعه دیپلماتیک آن و محافل اجتماعی و سیاسی این کشور نیز برای شرکت در این مراسم دعوت شده‌اند.

شولتس: آلمان آماده ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین است
۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۹:۳۲

صدراعظم آلمان از آمادگی کشورش برای ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین خبر داد و گفت که سیستم ارائه این ضمانت‌ها اکنون در چارچوب گروه هفت مورد بحث قرار می‌گیرد.

به گزارش اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) در پاسخ به سؤالات نمایندگان پارلمان آلمان در بوندستاگ گفت که نحوه ارائه ضمانت‎های امنیتی به اوکراین در بین کشورهای عضو G7 و همچنین کشورهای آماده ارائه چنین تضمینی از جمله آلمان، مورد بحث قرار می‌گیرد.

صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد که وی این موضوع را با کی‌یف در میان گذاشته است، اما «این فرآیند به پایان نرسیده است».

پیشتر اولاف شولتس درباره تضمین‌های امنیتی برای اوکراین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت‌وگو کرده بود.

کی‌یف هم به نوبه خود پیشنهاد تضمین‌های امنیتی برای اوکراین را ارائه داد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل، در کنار ترکیه، آلمان، کانادا، ایتالیا، لهستان و رژیم صهیونیستی به عنوان تضمین‌کنندگان آن عمل کنند.

مجارستان: جنگ در اوکراین به این زودی تمام نمی‌شود
۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۳:۱۴

- وزیر امور خارجه مجارستان گفت: با توجه به افزایش تعداد پناهجویانی که روزانه وارد خاک مجارستان می‌شوند به نظر می‌رسد درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه خواهد داشت و به این زودی تمام نمی شود.

«پیتر سیارتو» در گفتگویی با شبکه خبری سی ان ان، افزود: اگر شرایط به گونه‌ای بود که شمار پناهندگان اوکراینی به کشورها کاهش می یافت، می‌توانستیم نتیجه بگیریم که به روزهای پایانی درگیری‌ها در این کشور نزدیک شده‌ایم.

وزیر امور خارجه مجارستان در پاسخ به ادعای خبرنگار سی ان ان مبنی بر اینکه بوداپست با ادامه خرید نفت از روسیه در تامین سرمایه جنگ به پوتین کمک می‌کند، گفت: کشور ما از معافیت تحریم نفت اتحادیه اروپا استفاده می‌کند زیرا منبع جایگزین دیگری که نیاز اندک کشور به نفت را تامین کند، وجود ندارد.

«سیارتو» با بیان اینکه امنیت مجارستان با ادامه جنگ در اوکراین در خطر است تاکید کرد که کشورش بیش از سایر کشورها خواستار پایان درگیری‌ها در منطقه است.

وزیر امور خارجه مجارستان در پاسخ به سوالی درخصوص سیاست ارسال سلاح و تجهیزات نظامی از طرف کشورهای غربی به اوکراین با تاکید بر اینکه در جنگ اوکراین دخالت نمی کنیم،گفت: ما در کنار اوکراین ایستاده ایم و از تمامیت ارضی این کشور اروپایی حمایت می‌کنیم.

سیارتو افزود: مجارستان روزانه به حدود ۱۵ هزار مهاجر اوکراینی پناه می‌دهد و برای آن‌ها امنیت، سرپناه و شغل فراهم می‌کند.

به گفته دیپلمات ارشد مجارستان تاکنون بیش از ۸۳۰ هزار پناهجو وارد این کشور شده‌اند که این تعداد روز به روز در حال افزایش است.

زلنسکی: اوکراین نقطه آغازین روسیه برای حمله به اروپاست
۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۳:۱۳

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه مدعی شد که روسیه ممکن است از اوکراین به عنوان نقطه آغازی برای حمله به کشورهای اروپایی استفاده کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «روسیه قلمروی کشور ما را به عنوان جای پایی برای گرفتن دیگر کشورهای اروپایی می‌بیند. این بدان معناست که اطمینان از امنیت اوکراین به معنای فراهم کردن امنیت طولانی مدت برای تمام اروپاست».

پاسخ سرد سوئیس به درخواست نخست وزیر اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۳:۱۰

سوئیس به درخواست نخست وزیر اوکراین مبنی بر استفاده از دارایی‌های مسدود شده ثروتمندان روسی جهت کمک به تامین مالی پروژه بازسازی ۷۵۰ میلیارد دلاری اوکراین، پاسخی سرد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین طی کنفرانسی در لوگانو سوئیس اظهار کرد: «۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و انگلیس مسدود شده است.» پولی که به گفته او می‌تواند به بازسازی مدارس، بیمارستان‌ها و خانه‌های ویران شده کمک کند.

این نخست وزیر با اشاره به حمله روسیه به اوکراین گفت: «ما پیشنهاد می‌کنیم که راهی برای ایجاد یک قانون ملی و بین‌المللی جهت امکان مصادره دارایی‌های مسدودشده پیدا کنیم.»

وی افزود که چنین اقدامی از "تهاجم‌ غیرقابل توجیه" پیشگیری می‌کند و امنیت جهانی را بهبود می‌بخشد.

اما سوئیس که در ماه مه از مسدود کردن ۶.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه خبر داد، در برابر واگذاری چنین مبلغی مقاومت کرده است. این کشور که تحریم‌های اتحادیه اروپا را علیه روسی‌ها اعمال کرده، مدت‌هاست که مقصدی محبوب برای افراد پرنفوذ روسی و مکانی امن برای نگهداری ثروت روسیه محسوب می‌شود.

از طرفی «ایگناسیو کاسیس» رئیس جمهوری سوئیس گفت: «محافظت از افراد در برابر قدرت و ایجاد یک مبنای قانونی برای مصادره و ضبط این وجوه مهم است.»

وی به خبرنگاران گفت: طبق قوانینی که در اکثریت حکومت‌های دموکرات داریم...، می‌توانیم دارایی‌های را مسدود کنیم تا تعیین کنیم که این دارایی و مبالغ از کجا آمده است.

این رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: اما پرسش‌هایی درخصوص ارتباط میان این پول و جنگ در اوکراین باید مورد توجه قرار بگیرد. اکنون ما می‌توانیم تصمیمی بگیریم که برای اوکراین بی‌نقص باشد اما احتمال دارد که همان تصمیم را به شکلی بگیریم که قدرت بیشتری را به دولت می‌دهد و از قدرت شهروندان می‌کاهد.»

نخست وزیر اوکراین دیروز سه‌شنبه اعلام کرد، هزینه برنامه بازسازی سه مرحله‌ای کشور در پی حمله روسیه ۷۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

توقیف صدها واگن باری روسی توسط فنلاند
۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۳:۱۰

فنلاند صدها واگن باری متعلق به کمپانی‌های روسی را در نتیجه تحریم‌های اتحادیه اروپا توقیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اپراتور ریلی دولتی فنلاند به نام VR پس از وضع تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بابت جنگ در اوکراین، ۸۶۵ واگن باری روسیه را توقیف کرده است.

اداره ضابطین فنلاند به رویترز گفت که دارایی‌های چند تبعه روس و بلاروس و شرکت‌های آنها را از جمله شرکت‌های حمل و نقل به ارزش دستکم ۸۲ میلیون یورو توقیف و ضبط کرده است.

سخنگوی اپراتور ریلی دولتی فنلاند نیز تایید کرد که ۸۶۵ واگن باری در فنلاند توقیف شده و این شرکت به دنبال بازگردادن واگن‌های توقیف نشده به روسیه در زمان ممکن است.

رئیس امور لجستیکی اپراتور ریلی دولتی فنلاند نیز به رسانه‌های این کشور در مارس ۲۰۲۲ گفته بود که حدود ۵۰۰۰ واگن باری روسی در فنلاند هستند و دولت این کشور تصمیم گرفته تا فعالیت آنها را معلق کند و این شرکت همچنین قصد دارد تا آنها را به روسیه برگرداند و به ضابطین دستور داده شده تا برخی از آنها را توقیف کنند.

این واگن‌های باری توقیفی به کمپانی‌هایی تعلق دارد که یا به صورت مستقیم تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا هستند یا سهام دارانشان کنترل آنها را واگذار کرده‌اند چون پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری میلادی هدف تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

تکمیل عضویت فنلاند و سوئد در ناتو تنها چند ماه زمان می‌برد
۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۳:۰۸

دبیرکل ناتو گفت، سرعت پیشبرد روند عضویت فنلاند و سوئد در ناتو در تاریخ بی‌سابقه بوده و به جای چندین سال، تنها چند ماه طول خواهد کشید.

 فنلاند و سوئد پروتکل‌های عضویت خود در ناتو را روز سه‌شنبه امضا کرده و روند رای‌گیری را آغاز کردند که باید در پارلمان‌های تمامی ۳۰ عضو کنونی ناتو انجام شود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در گفت‌وگو با شبکه خبری یورو نیوز گفت: در سخن گفتن یا وعده دادن درباره پارلمان‌ها محتاط هستم، اما دفعه قبل حدود یک سال طول کشید و این بار بسیاری از متحدان وعده داده‌اند که تلاش خود را می‌کنند تا این کار را سریع‌تر انجام دهند.

استولتنبرگ ادامه داد: بنابراین فکر می‌کنم که احتمالا بحث چند ماه در میان باشد. عزم سیاسی راسخی برای تصویب (عضویت فنلاند و سوئد در ناتو) در کشورهای متحد شکل گرفته است.

برای تکمیل این روند، باید یک رای‌گیری متفق‌القول پایانی هم انجام شود.

دانمارک این دو پروتکل را تصویب کرده و نخست‌وزیر استونی برای روز چهارشنبه تشکیل جلسه داده تا به این فرایند سرعت بخشد. زمانی که فنلاند و سوئد به عضویت ناتو دست یابند، از ماده ۵ دفاع جمعی این اتحاد نظامی بهره‌مند خواهند شد.

استولتنبرگ گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تلاش کرد تا درهای ناتو را ببندد. ما امروز داریم نشان می‌دهیم که درهای ناتو باز بوده و در کنار هم هستیم.

یورش گسترده روسیه به استان دونتسک اوکراین

مقام های اوکراینی از حمله گسترده روسیه به استان دونتسک خبرداده و آتش توپخانه در این منطقه را بسیار سنگین توصیف کردند.

به گزارش رویترز، «سرهی گایدای» استاندار لوهانسک در گفت‌وگو با تلویزیون اوکراین اعلام کرد که نظامیان روس در مرز استان لوهانسک تلاش می کنند با عبور از رود «سیورسکی دونتس»، وارد استان دونباس شوند.

وی از وارد آمدن تلفات سنگین به ارتش روسیه در این منطقه خبر داد و گفت: بیمارستان‌ها و سردخانه‌های منطقه پر از نظامیان روس هستند زیرا ارتش روسیه زخمی‌ها را با خود نمی برند.

این مقام اوکراینی تصریح کرد: برخی از گردان‌های ارتش روسیه به منطقه مرزی لوهانسک و دونتسک منتقل شده‌اند تا به تعداد مورد نیاز برای حمله فراگیر برسند.

گایدای گفت: توپخانه ارتش روسیه در هر دو استان لوهانسک و دونتسک در حال گلوله‌باران منطقه است.

«پاولو کریلنکو» فرماندار دونتسک نیز اعلام کرد: شب گذشته، توپخانه سنگین روسیه اسلاویانسک و کراماتورسک در حومه آن را زیر آتش سنگین توپخانه گرفته بود.

وی گفت: گلوله‌باران شدید و آتش توپخانه سنگین است و هیچ منطقه امنی در منطقه دونتسک وجود ندارد.

استان صنعتی دونباس در شرق اوکراین شامل دو منطقه دونتسک و لوهانسک است که بخش مهمی از جمعیت آن، روس‌تبار هستند. مسکو روز گذشته از تسلط کامل بر منطقه لوهانسک خبر داده بود.

بعد از تسلط روسیه بر لیسیچانسک، آخرین سنگر نظامیان اوکراینی در استان لوهانسک، مقام های اوکراینی، اسلاویانسک و کراماتورسک در استان دونتسک را هدف بعدی ارتش روسیه پیش بینی کردند.

انتقاد کم سابقه زلنسکی از فرماندهان ارتش اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از تصمیم خودسرانه فرماندهان نظامی این کشور در اعمال محدودیت‌ در جابجایی نظامیان، از آن‌ها انتقاد کرد.

به گزارش "نیوزویک"، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین سه‌شنبه شب اعلام کرد، بر اساس محدودیت‌های جدید، سربازان وظیفه، نیروهای ذخیره و سایر افراد مشمول خدمت سربازی باید از مراکز جذب و حمایت اجتماعی برای خروج از حوزه خود مجوز دریافت کنند.

اختلاف میان رهبران اوکراین تاکنون آشکار نشده بود. این اختلافات در حالی رخ داد که نیروهای اوکراینی مشغول دفاع در مقابل ارتش روسیه در مناطق شرقی اوکراین هستند.

زلنسکی در سخنرانی روز سه شنبه خود از این تصمیم فرماندهان ارتش اوکراین انتقاد کرد و گفت که این تصمیم نباید بدون مشارکت با او اتخاذ می‌شد. این موضوع موجب "اختلافات زیادی" شده است.

وی گفت: ارزیابی‌های مختلفی از چنین تصمیمی وجود دارد به طوری که سوء تفاهم و حتی عصبانیت در جامعه بوجود آورده است.

روسیه: انگلیس در جنایات جنگی اوکراین شریک است

آندری کلین سفیر روسیه در انگلیس گفت که اگر اوکراین از توپخانه و مهمات ساخت لندن استفاده کند، انگلیس در ارتکاب جنایات جنگی کی‌یف شریک است.

به گزارش خبرگزاری تاس، کلین افزود: لندن همچنان معتقد است که اوکراین باید به هر قیمتی پیروز شود و می‌بایست تا زمان پیروزی پول و سلاح در اختیار اوکراین قرار بگیرد.

سفیر روسیه در انگلیس گفت: اگر نیروهای اوکراینی از سلاح‌های انگلیسی مانند توپخانه‌های هویتزر علیه منطقه دونتسک استفاده کنند، بدون شک این به معنای همدستی لندن در جنایات جنگی خواهد بود.

پیش از این وزیر دفاع روسیه در سخنانی در جمع مقام‌های نظامی این کشور گفت که کشورهای غربی به امید طولانی شدن جنگ در اوکراین همچنان سلاح به این کشور ارسال می‌کنند و تاکنون بیش از ۲۸ هزار تن محموله نظامی تحویل کی‌یف شده است.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه در سخنانی در جمع مقام های نظامی این کشور ارسال سلاح‌های غربی به اوکراین را موجب تنش بیشتر در منطقه دانست و گفت: بیشتر سلاح‌های غربی ارسال شده به کی‌یف در بازار سیاه فروخته می‌شود.

به گفته شویگو و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط ارتش روسیه بسیاری از سلاح‌های ارسال شده توسط غرب در کشورهای خاورمیانه مشاهده شده است و در واقع این سلاح‌ها سر از بازار سیاه درمی‌آورند.

اطلاعات ارتش روسیه نشان می‌دهد بسیاری از سلاح‌های سبک و سنگین غرب توسط تاجران اوکراینی در بازار سیاه فروخته می‌شود.

کشورهای گروه ۷ در نشست اخیر خود متعهد شدند که تا جای ممکن از اوکراین حمایت کنند.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس و امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کردند که کشورهایشان به ارسال تسلیحات به کی‌یف ادامه می‌دهند.

ماه گذشته، یورگن استاک رئیس اینترپل هشدار داده بود که طولانی شدن جنگ در اوکراین منجر به ایجاد بازار سیاه سلاح‌های غربی در منطقه خواهد شد.

یک مقام آمریکایی چندی پیش در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفته بود که کاخ سفید قادر به پیگیری سرنوشت سلاح‌های ارسال شده به اوکراین نیست.

مسکو نسبت به ارسال تسلیحات غربی به اوکراین هشدار داده است و استدلال می‌کند که این اقدام تنها جنگ را طولانی می‌کند و در عین حال خطر رویارویی نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو را افزایش می‌دهد.

واکنش مسکو به توقیف کشتی روس توسط ترکیه

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که وضعیت کشتی باری توقیف شده روسیه در ترکیه نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی که این سخنان را پس از کنفرانس خبری مشترک با «کارلوس رافائل فاریا» وزیر امور خارجه ونزوئلا مطرح می‌کرد، گفت: «ما باید وضعیت را بررسی کنیم. به نظر می‌رسد که این کشتی در واقع روسی بوده و زیر پرچم روسیه است. محموله این کشتی تحت قرارداد میان استونی و ترکیه بوده است. ما باید به طور خاص این موضوع را بررسی کنیم».

کشتی توقیف شده توسط ترکیه، کشتی با پرچم روسیه بوده که حامل ۷ هزار تن غلات بوده که روز پنجشنبه بندر «بردیانسک» در دریای سیاه را ترک کرده بود. اوکراین از ترکیه درخواست کرده بود تا این کشتی را توقیف کند. کی‌یف مدعی است غلاتی که در این کشتی قرار دارد، متعلق به اوکراین است.

لاوروف در ادامه سخنانش گفت: «تلاش برای ایجاد این بحران تصنعی، غیرقابل قبول است. هیچ مشکلی برای صادرات غلات و کود شیمیایی‌مان به جز چالش‌هایی که به وسیله تحریم‌های غرب ایجاد شده، وجود ندارد».

اداره گمرک ترکیه شامگاه یکشنبه توقیف یک کشتی روسی را تایید کرد.

اداره گمرک ترکیه اعلام کرد که احتمال می‌رود این کشتی روس، حامل غلات اوکراین باشد اما افزود که هنوز هیچگونه تصمیمی در خصوص این کشتی اتخاذ نشده است.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: «تحقیقات همچنان ادامه دارد. این تمام چیزی است که در حال حاضر می‌توانم بگویم».

عصر روز شنبه بود که خبرگزاری رویترز به نقل از سفیر اوکراین در آنکارا خبر داد گمرک ترکیه یک کشتی باری روسی که حامل غلات اوکراین بوده را توقیف کرده است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر در کنفرانس خبری با حضور وزیر خارجه انگلیس وعده داد که ترکیه درباره ادعاها در خصوص سرقت غلات اوکراین توسط روسیه تحقیق می‌کند.

این مقام ارشد آنکارا تصریح کرد: ترکیه ادعاهایی مبنی بر سرقت غلات اوکراینی توسط روسیه را جدی می‌گیرد و در حال بررسی این اتهامات است. وی افزود، ترکیه اجازه نمی‌دهد غلات دزدیده شده توسط روسیه یا هر کشور دیگری به ترکیه آورده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۱۳
هر کسی پوتین را عالی جناب می خواند! او هم در گناه پوتین شریک است! مواظب کلاممان باشیم و رفتارمان را از مردم مملکت خود نظر خواهیی کنیم! ما مسلمانیم و صلح دوست.
اگر جنگ یک سال طول بکشه نظامیان اوکراین علیه زلنسکی کودتا به پا میکنند
روسیه نسبت به روزهای اول جنگ بسیار هماهنگ تر و حرفه ای تر شده. روسیه همیشه این مدلی میجنگه، از جنگ با ناپلئون گرفته تا جنگ با هیلتر. اولش شکست میخورن و تلفات سنگین میدن و بعدش یهو هماهنگ میشن و برق آسا پیشرفت میکنن

به هر حال خداروشکر روسیه در حال پیروزی و تصرف کامل استان های شرقی اوکراینه. به امید خبر سکته غربگداها
ترکیه چه جوابی برای سرقت نفت سوریه و عراق دارد؟
یاشاسین تورکیه
کسی میتونه یکی ازهمسایه های روسیه رونام ببره که روسیه قسمتی از سرزمینشو اشغال نکرده باشه؟ از ژاپن درشرقترین نقطه بگیرید تا فنلاند درشمالغرب روسیه. ذات این کشور در4 قرن اخیر اشغالگری بوده وهست.ولی سرانش برخلاف سران امریکا مستکبرنیستند. 2 همسایه امریکا یعنی کانادا ومکزیک کوچکترین مشکلی ازبابت همسایگی با اون نداشتند که ازلحاظ اقتصادی هم بشدت سودبرده ومیبرند ولی همسایگی با روسیه برای هرکشوری یعنی بدبختی .
یه سری افراد میومدن نظر میدادن که دیگه حالا هیچ کشوری جرات نداره عضو ناتو بشه
حالا می‌بینید با اعضای جدید ناتو مرز روسیه و ناتو چقدر خواهد شد. و روسیه دیگر جرات حرکت خطا و اشتباه نخواهد داشت
علاوه بر این که نهایتا در همین جنگ هم بازنده ی نظامی اقتصادی اجتماعی و... قطعا روسیه است
با سو گیری ایران و قرار گرفتن در کنار روسیه؛ ادامه بحران اکراین به شدت به ضرر ایران در آینده خواهد بود. با توجه به تفاوت دیدگاه مردم و دولتمردان که کاملا در تقابل هم هستند؛ احتمال بروز تنش های داخلی را در کنار تنش های بین المللی زیاد خواهد نمود و به ثبات سیاسی و اقتصادی آن آسیب های جدی خواهد زد.
پس شما هم در دادن سلاح به عراق و حمله به ایران و کشتن هزار نفر از مردم ما مقصر هستید اقای روسیه
چرا کشورهای غربی آنقدر حوصله به خرج می دهند پشت جبهه روسیه را معاصره به راحتی روسیه ارتباط با خط مقدم قطع چون روسیه تهدید است برای تمام جهان فقط اروپانیست با یک یا لله ارتش روسیه به راحتی از بین می رود چون تنها است و پشتبانه هدف انگیزه ندارد
پوتین خودش هم میدونه اشتباه کرده
اروپایی ها فکر کردند که روسیه هم مثل ایران است که در مقابل تحریم ها مسائل انسانی را رعایت کند مطمئن باشید که اگر روسیه در مقابل تحریم ها کم بیاورد اروپا را به آتش خواهد کشید لذا من به اروپایی ها توصیه میکنم بخاطر اکراین ریسک نکنند
خدایا این روسها چقدر پررو هستند!!!!!
دارن به اوکراین تجاوز میکنند بعد میگن انگلیس و اوکراین جنایت جنگی کردند!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار