بازدید 4518

خطر سقط جنین در تابستان بیشتر است

مطالعه جدید نشان داد که خطر سقط جنین در اواخر ماه مرداد در مقایسه با اواخر بهمن ۴۴ درصد افزایش یافته است که نشان دهنده نیاز به بررسی ارتباط احتمالی بین گرمای شدید و از دست دادن بارداری است.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 05 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از هلث دی نیوز، بالغ بر ۳۰ درصد از بارداری‌ها به سقط جنین ختم می‌شود که به عنوان پایان بارداری قبل از هفته ۲۰ بارداری تعریف می‌شود. تقریباً نیمی از سقط‌های جنین غیرقابل توضیح هستند و فاکتورهای خطر شناخته شده کمی برای این سقط‌های بارداری وجود دارد که می‌تواند منجر به اختلال استرس پس از سانحه، افسردگی و اضطراب شود.

اکنون، یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه بوستون نشان داده است که خطر سقط جنین ممکن است در ماه‌های تابستان افزایش یابد.

این مطالعه، تفاوت‌های فصلی در خطر سقط جنین را بررسی کرد و نشان داد که افراد باردار در آمریکای شمالی در ماه‌های تابستان- به ویژه در اواخر مرداد- ۴۴ درصد بیشتر در معرض خطر سقط زودرس (در عرض هشت هفته بارداری) هستند.

این نتایج نشان می‌دهد که تحقیقات بیشتری برای درک نقش بالقوه گرمای شدید و سایر عوامل محیطی یا سبک زندگی در هوای گرم در از دست دادن بارداری غیرمنتظره مورد نیاز است.

«آملیا وسلینک»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «ما متوجه شدیم که خطر سقط جنین، به ویژه خطر سقط جنین زودرس قبل از هفته هشتم بارداری، در تابستان بالاترین میزان بود.»

برای این مطالعه، محققان بر روی ۶۱۰۴ شرکت‌کننده تمرکز کردند که ظرف ۱۲ ماه پس از ثبت‌نام باردار شدند. آنها اطلاعاتی در مورد از دست دادن بارداری از هر نوع، تاریخ از دست دادن، و هفته‌های بارداری در زمان از دست دادن ارائه کردند.

در حالی که تحقیقات بیشتری برای درک اینکه آیا گرمای شدید و سایر تماس‌های خاص باعث این روندهای فصلی می‌شوند مورد نیاز است، محققان می‌گویند پزشکان، سیاست‌گذاران و کارشناسان آب و هوا می‌توانند از قبل برای کاهش این خطرات احتمالی اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر