بازدید 7442

جزئیاتی تازه از زلزله هرمزگان

روز شنبه، 11 تیر ماه، دو زمین لرزه 6.1 ریشتری در مناطقی از هرمزگان رخ داد. در پی این زلزله، شمار فوتی ها و مصدومان افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 04 July 2022

آب و برق تمام مناطق زلزله زده وصل شد - تابناک | TABNAK

به گزارش «تابناک»، در پی دو زمین لرزه 6.1 ریشتری در مناطقی از هرمزگان، در تاریخ شنبه 11 تیر، تاکنون 5 نفر فوت و 111 نفر مصدوم شده اند. مرکز این دو زلزله در حوالی بندر خمیر، کنگ و جزیره قشم بوده است که با بندرعباس تقریباً 110 کیلومتر فاصله داشت.

نیروهای امدادی از ساعت اولیه زلزله، در این مناطق حضور پیدا کردند و به توزیع اقلام موردنیاز مردم مشغول شدند. پس از آن، زمین لرزه دیگری به بزرگی 4.1 ریشتر در ساعت 23:11 روز یکشنبه 12 تیر، مرز خلیج فارس، هرمزگان و جزیره قشم و همچنین حوالی کنگ را لرزاند.

در حال حاضر در بیش از 14 روستا، ازجمله  درحال امدادرسانی هستند. در این عملیات نیز امدادرسانی قرارگاه مدینه سپاه نیز در حال فعالیت است.

  • فرآیند ساخت خانه برای زلزله زدگان هرمزگان

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان صبح امروز دوشنبه 13 تیر، اعلام کرد: «تاکنون ۲۵۰ کولر در چادرهای زلزله زدگان نصب شده است و برای رفع مشکل اسکان مردم تلاش داریم در یکی دو روز آینده برای اسکان آن‌ها کانکس تهیه کنیم.»

وی همچنین بیان کرد که تجهیزات لازم را برای آواربرداری در اختیار دارند و با مشکلی روبرو نیستند. مهدی دوستی تاکید کرد در بازسازی منازل مردم زلزله دیده هرمزگان تمام تلاش خود را می کنیم.

رضا مدرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز امروز 13 تیر در جمعی از خبرنگاران اعلام کرد: «با توجه به وسعت، پهنا و شدت زلزله، میزان آسیب دیدگی در روستاها و شهرهای استان هرمزگان به خصوص بخش مهران شهرستان بندر لنگه گستره بسیار زیادی داشت. همچنین با ۵۰ میلیارد تومانی که دولت به فوریت برای این مناطق تخصیص داد از روز سه شنبه عملیات اجرایی اولیه را آغاز خواهیم کرد. در حال حاضر عملیات آواربرداری در حال اجراست و همه ارگان‌های استان هرمزگان دست به دست هم دادند تا سریع‌تر مردم به منازل خود بازگردند و به اسکان دائم برسند.»

  • ارسال موادغذایی به مناطق زلزله زده از استان اصفهان

داریوش کریمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان اعلام کرد تاکنون 1000 بسته غذایی ظرف مدت 72 ساعت همراه با 2000 کنسرو آماده برنج به هرمزگان ارسال شده است.

  • اختصاص 50 میلیارد تومان به مناطق زلزله دیده هرمزگان

اکبر نیکزاد، رئیس مسکن کشور، ضمن تاکید بر اینکه در روستاهای هرمزگان 1196 پرونده منزل آسیب دیده تاکنون ایجاد شده است اعلام کرد این تعداد پرونده ها بعلاوه پرونده های واحدهای آسیب دیده شهری، به 1450 پروند می رسد.

وی اعلام کرد درباره اینکه در پروسه بازسازی، برابر قانون اختیار، حق اینکه به شهروندان حکم کنند با چه متراژی خانه خود را بسازند، ندارند. همچنین وی اعلام کرد دولت قسط اول را به صورت بلاعوض پرداخت می کند و قسط دوم بلاعوض با تاخیر پرداخت خواهد شد و روند تکمیل بازسازی و ساخت خانه ها با کندی پیش خواهد رفت.

رئیس بنیاد مسکن کشور، خاطرنشان کرد که روز یکشنبه 12 تیر، دولت مبلغ 50 میلیارد تومان را به فوریت تخصیص داد و به احتمال زیاد، چهارشنبه همین هفته مصوبه وام بلاعوض در دولت مصوب خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار