بازدید 3711
۴

بمباران شیمیایی سردشت اوج وقاحت رژیم صدام بود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در توییتی با گرامیداشت روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک تاکید کرد که بمباران شیمیایی سردشت، اوج وقاحت رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه کشورمان بود.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 04 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مزکز رسانه‌ای وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان در این توییت نوشت: بمباران شیمیایی سردشت، اوج وقاحت رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه کشورمان بود.

وی تصریح کرد: سکوت و همدستی مدعیان حقوق بشر در این جنایت وحشیانه و مغایر با حقوق بین الملل، هرگز از خاطر ملت بزرگ ایران فراموش نخواهد شد.

وزیر امور خارجه در پایان روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک را گرامی داشت.

به گزارش ایرنا، رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته ای هیروشیما نامیده شده است.

این شهرستان با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده و ۸۵۶ شهید و بیش از چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
عراقی همان عراقی الان شدن برادر مسلمان که ما با آنها دشمن بودیم هستیم و خواهیم بود و یادمان هرگز نخواهد رفت چه جنایتی در حق برادران و خواهرانمان انجام دادن
بخاطر همین هفته پیش پرچم کشورشان را در میدان آزادی برافراشتید
این عراقی هایی که ما با انها برادر شدیم عراقی های بعثی نیستند. لطفا کمی تاریخ قرن اخیر عراق را بخوانید . صدام فقط بعد از حمله به کویت و با چراغ سبز امریکا و کشورهای عربی حدود 400 هزار نفر از شیعیان عراق که علیه او قیام کرده بودند را قتل عام کرد. حزب بعث و صدام در دوره قدرتش در عراق بیش از یک میلیون نفر از مردم عراق ( شیعیان و کردها) را قتل عام کرده است. پ
حالا شدن برادران عراقی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی