بازدید 2928

خسارت ۵۰ میلیاردی زلزله به راه‌های هرمزگان

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از برآورد اولیه ۵۰ میلیاردی خسارات وارد شده به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی هرمزگان در پی زلزله اخیر خبر داد و گفت: همه راه‌های این استان بازگشایی شدند.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴ 04 July 2022

به گزارش «تابناک»، خداداد مقبلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استان هرمزگان در حاشیه نوار ساحلی قرار دارد و به همین دلیل در مسیرهای ارتباطی‌مان در نوار ساحلی پل‌های بزرگی داریم. در این زلزله نگرانی‌مان این بود که این ابنیه فنی خسارت جدی دیده و مسیرهای شریانی ما را مسدود کرده باشد. به همین سبب سفری به استان کردیم تا از محورهای ارتباطی و ابنیه فنی بازدید کنیم.

وی افزود: در این محدوده در راه‌های اصلی مانند محور بندرعباس به بندر لنگه ریزش‌هایی داشتیم که باعث انسداد مسیرهایی شده بود اما اداره کل راهئاری استان با امکانات در اختیار خودش و بسیج امکانات در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بازگشایی این مسیرها اقدام کرده است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه با وجود بازگشایی راهداران همچنان در محورهای آسیب‌دیده در حال ریزش برداری کامل و مشغول کار هستند، ادامه داد: از سوی دیگر روز گذشته از ابنیه فنی مانند پل‌های بزرگ ارتباطی به ویژه در محور بندرعباس و بندر لنگه بازدید شد. زلزله اخیر خساراتی به ابنیه فنی وارد کرده که هر چه سریعتر باید برای تعمیر و ترمیم این ابنیه تامین اعتبار شود چرا که زیر ترافیک سنگینی قرار دارد.

مقبلی گفت: بر اساس برآورد اولیه‌ای که راهداری استان انجام داده است، ۵۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و ابنیه فنی وارد شده که البته ممکن است در ادامه با بازدیدها و محاسبات دقیق‌تر این عدد تغییر کند اما این گزارش و برآورد اولیه از سوی دفتر مدیریت بحران هم در حال ارسال به دفتر مدیریت بحران استانداری است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر هه محورهای ارتباطی باز است و کمک‌هایی هم به روستائیان کردیم و آماده امدادرسانی بیشتر به ویژه به مناطق روستایی هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر