بازدید 3083

تیراندازی قایق‌های رژیم اسرائیل به سمت صیادان در غزه

منابع فلسطینی از تیراندازی قایق های رژیم صهیونیستی به سمت صیادان در نوار غزه خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۲۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶ 03 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی از تیراندازی قایق‌های رژیم صهیونیستی به سمت صیادان در ساحل غزه خبر دادند.

بر اساس این گزار، قایق‌های رژیم صهیونیستی عصر شنبه به سمت قایق‌های صیادان فلسطینی در رفح واقع در جنوب غزه تیراندازی کردند.

گفتنی است که نظامیان اشغالگر به شکل روزانه و تعمدی و به بهانه‌های امنیتی واهی نسبت به تیراندازی به سمت قایق‌های صیادان در نوار غزه بویژه شهر رفح و شمال این نوار مبادرت می‌کنند.

این در حالی است که علی‌رغم اینکه طبق توافق اسلو ماهیگیران فلسطینی می‌توانند تا ۲۰ مایلی سواحل غزه به صیادی بپردازند اما رژیم صهیونیستی مانع از فعالیت مردم غزه در دریا می‌شود.

به گفته مقامات فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی تقریباً هر روز به بهانه عبور از محدوده تعیین شده توسط تل‌آویو که ۶ مایلی دریایی است به سوی ماهیگیران فلسطینی تیراندازی کرده یا آن‌ها را بازداشت می‌کنند.

انسداد محدوده ماهیگیری برای صیادان فلسطینی در حالی صورت می‌گیرد که نوار غزه به علت ۱۴ سال محاصره توسط رژیم صهیونیستی از مشکلات اقتصادی و معیشتی رنج می‌برد.

هزاران نفر از طریق ماهیگیری در غزه غذای روزانه خود را تهیه می‌کنند و بدون صید ماهی قادر به گذراندن امور روزمره خود نیستند.

«احمد سعیدی» یکی از ماهیگیران غزه اعلام کرد: اوضاع صید در دهه ۱۹۹۰ بسیار خوب و تا شعاع ۱۹ کیلومتری مقدور بود. به گفته وی، در سال ۲۰۰۰ پس از انتفاضه دوم نیروی دریایی رژیم صهیونیستی شروع به اعمال محدودیت برای ماهیگیران فلسطینی کردند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، محدوده فعلی ماهیگیری در سواحل غزه توسط رژیم صهیونیستی به شعاع ۹ تا ۱۴ کیلومتری محدود شده است.

ماه گذشته ۱۴ نفر از ساکنان نوار غزه از جمله ۱۰ ماهیگیر نیز به بازداشت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درآمدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر