بازدید 5788

تقاضا برای کدام خانه‌ها در تهران بالا است؟

بررسی گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد طی خردادماه امسال ۱۳ هزار و ۸۷۴ فقره معامله مسکن در شهر تهران ثبت شده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۷۱.۹ درصد رشد داشته است. در معاملات مسکن امسال واحدهای تا ۵ سال با ۳۰.۱ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷ 01 July 2022

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، در خردادماه سال گذشته سهم واحدهای تا ۵ سال از کل معاملات مسکن شهر تهران ۳۵.۸ درصد بوده که ۵.۷ درصد کمتر ماه مشابه امسال است.

در گروه واحدهای ۶ تا ۱۰ سال رشد ۱۲۳.۶ درصد، در واحدهای ۱۱ تا ۱۵ سال ۲۱۶.۷ درصد و در واحدهای ۱۶ تا ۲۰ سال ۱۶۸ درصد معاملات افزایش یافته است. به عبارت دیگر تقاضا برای این واحدها به واسطه تورم‌های سنگین بخش مسکن رشد داشته است.

اما بیشترین رشد مربوط به واحدهای با عمر بالای ۲۰ سال است. همانند ماه قبل (اردیبهشت ۱۴۰۱) تعداد معاملات انجام شده برای واحدهای مذکور طی خرداد امسال در مقایسه با خرداد سال گذشته ۳۲۹ درصد افزایش یافته است.

در خرداد امسال ۲۸۴۴ فقره از کل معاملات مربوط به خانه‌های بالای ۲۰ سال عمر بوده است. در خرداد سال ۱۴۰۰ خانه‌های بالای ۲۰ سال عمر سهم ۱۳ درصدی از کل معاملات را به‌ خود اختصاص داده بودند. در خرداد پارسال ۶۶۳ فقره معامله برای این خانه‌ها در سطح شهر تهران ثبت شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر