بازدید 46320

اظهارات سخنگوی سازمان ملل درباره احیای برجام

سخنگوی سازمان ملل پس از نشست دوره‌ای شورای امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام گفت: بازگرداندن برجام مستلزم شجاعت، امتیاز و تلاش فراوان است.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰ 01 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا،  استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به سخنان رزماری دی کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت امنیت درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ مبنی بر اینکه آیا برجام همچنان می تواند موثر باشد، افزود که دستیابی به این توافق دیپلماتیک دشوار بود.

دوجاریک با تاکید بر بازگشت به برجام تصریح کرد: باز گرداندن برجام به زندگی، مستلزم شجاعت، امتیاز و تلاش فراوان است. ما همچنان فکر می کنیم که این توافق در شکل اولیه خود، یک گام بسیار مثبت رو به جلو بود.

به گزارش ایرنا، نشست دوره ای شورای امنیت برای بررسی گزارش سیزدهمین گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و توافق برجام امروز پنجشنبه به وقت محلی در محل این شورا برگزار شد.

رزماری دی کارلو معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح با قرائت سیزدهمین گزارش دبیر کل سازمان ملل افزود: با وجود تلاش های گسترده و فشرده بازگشت به برجام محقق نشده است. دستیابی به برجام به یک دیپلماسی قاطعانه نیاز دارد. احیای آن به تلاش و صبر بیشتری نیاز دارد.

وی گفت که او و دبیرکل سازمان ملل از جمهوری اسلامی ایران و آمریکا می خواهند تا با همین روحیه و تعهد برای از سرگیری همکاری ها در چارچوب برجام به سرعت اقدام کنند.

معاون دبیر کل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که ایران و آمریکا حرکت مذاکرات اخیر در دوحه با میانجیگری اتحادیه اروپا را برای حل و فصل مسائل باقیمانده ادامه دهند.

دی کارلو همچنین گفت: ما بار دیگر از آمریکا می خواهیم تمام تحریم های ایران را لغو کرده یا آنها را کاهش دهد و معافیت های تحریمی در مورد تجارت نفت و گاز ایران را تمدید کند. همچنین از ایران می خواهیم گامهایی را که همگام با تعهدات برجامی این کشور نیستند، معکوس کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار