بازدید 90032

اتهام جدید وزیر جنگ اسراییل به ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اتهام جدیدی به گروه حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران زده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵ 29 June 2022

 


به گزارش تابناک، رویترز نوشت: «بنی گانتز» در جدیدیترین اتهام‌زنی خود به گروه حزب‌الله، این جنبش را به تلاش برای حمله سایبری به ماموریت صلحبانی سازمان ملل در جنوب لبنان متهم کرده است.

گانتز حزب‌الله را به انجام یک عملیات سایبری با هدف ایجاد اختلال در ماموریت صلح‌بانی سازمان ملل در مرز بین دو لبنان و سرزمین‌های اشغالی متهم و این گروه را به اقدامات تلافی‌جویانه تهدید کرد.

برنامه صلحبانی سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) تاکنون هیچ واکنشی به این ادعای مقام صهیونیست نشان نداده است.

بنی گانتز در آنچه که اولین افشای عمومی این حادثه نامید مدعی شد: موسسات امنیتی ایران با همکاری حزب‌الله به تازگی عملیات سایبری را با هدف سرقت مطالب مربوط به فعالیت‌های یونیفل به نفع حزب‌الله آغاز کردند.

وی در یک کنفرانس سایبری در دانشگاه تل آویو بدون اشاره به جزئیات گفت: این یک حمله مستقیم دیگر از سوی ایران و حزب الله به شهروندان لبنانی و ثبات لبنان است.

یونیفل که در سال ۱۹۷۸ تأسیس شد، در مرز جنوبی لبنان گشت زنی می کند. این سازمان مسئول نظارت بر آتش بسی است که به آخرین جنگ بین حزب الله و اسرائیل در سال ۲۰۰۶ پایان داد.

اسرائیل اعضای حزب‌الله را به ایجاد مواضع مخفیانه در مرزها برخلاف قوانین سازمان ملل متهم کرده است. مقامات لبنانی نیز می گویند اسرائیل به پروازهای نیروی هوایی بر فراز خاکشان ادامه می دهد و این آتش بس را نقض می‌کند.

گانتز گفت: یک واحد سایبری سپاه پاسداران ایران به نام شهید کاوه تحقیقاتی را برای آسیب رساندن به کشتی‌ها، پمپ بنزین‌ها و کارخانه‌های صنعتی در چندین کشور غربی از جمله بریتانیا، ایالات متحده، فرانسه و اسرائیل انجام داده است.

گانتز در ادامه به تلافی اقدامات ایران و حزب الله اشاره کرد و گفت: ما می دانیم آنها چه کسانی هستند، آنها و کسانی که آنها را هدایت می کنند هدف قرار می دهیم. آنها در حالی که ما صحبت می کنیم در دید ما هستند – ما آنها را نه فقط در فضای سایبری بلکه در فضای حقیقی دنبال می‌کنیم.

 

شفقنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر