امضا‌های استیضاح وزیر «صمت» کاهش یافت، اما نتیجه رسمی فردا اعلام می‌شود

رابطه دولت سیزدهم و مجلس یازدهم در سال جدید وارد فاز تازه‌ای شده، به طوری که این روز‌ها درخواست استیضاح ۴ وزیر در هیات رییسه دریافت و استیضاح وزیر صمت هم پس از کش و قوس‌های فراوان هفته گذشته اعلام وصول شد. بر اساس قانون هیات رییسه مجلس درخواست نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت را که ۳۴ امضا داشت به کمیسیون تخصصی صنایع و معادن ارجاع داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳ 27 June 2022
امضا‌های استیضاح وزیر صمت کاهش یافت، اما نتیجه رسمی فردا اعلام می‌شود
 
تابناک : رابطه دولت سیزدهم و مجلس یازدهم در سال جدید وارد فاز تازه‌ای شده، به طوری که این روز‌ها درخواست استیضاح ۴ وزیر در هیات رییسه دریافت و استیضاح وزیر صمت هم پس از کش و قوس‌های فراوان هفته گذشته اعلام وصول شد. بر اساس قانون هیات رییسه مجلس درخواست نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت را که ۳۴ امضا داشت به کمیسیون تخصصی صنایع و معادن ارجاع داد. بر اساس آنچه از جزییات جلسه این کمیسیون شنیده می‌شود، امضا‌های وزیر صمت کاهش یافته است، اما درباره اینکه تا چه حد کاهش یافته، «جنگ روایات‌ متفاوت» وجود دارد.

از یک سو، حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن نماینده مردم سنقر در مجلس و همچنین علی جدی نماینده شیروان و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن اعلام داشته اند که این کاهش امضا‌ها، منجر به حد نصاب افتادن امضا‌ها برای استیضاح شده و این استیضاح فردا اعلام وصول نمی‌شود.

علی جدی در گفت وگویی اظهار داشت: کمیسیون صنایع در نامه‌ به هیات رئیسه مجلس اعلام کرد، امضا‌های استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از حد نصاب قانونی افتاده است.
 
جدی خاطرنشان کرد: توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه امروز کمیسیون صنایع قانع کننده بود؛ لذا تعداد زیادی از استیضاح کنندگان امضای خود را پس گرفتند. وی افزود: استیضاح وزیر صنعت ۳۴ امضا داشت و امروز تعداد امضا‌ها به زیر ۱۰ امضا کاهش یافت؛ لذا این استیضاح از حد نصاب افتاد و در صحن علنی مجلس اعلام وصول نمی‌شود.

اما این ادعا و سخن از سوی یک نماینده دیگر و از امضا کنندگان این استیضاح رد و گفته شده به رغم کاهش امضا‌ها، این استیضاح همچنان دارای امضا‌های لازم جهت اعلام وصول در صحن علنی مجلس است.

لطف الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره نتیجه جلسه امروز این کمیسیون در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد: امروز وزیر صمت آمدند و در کمیسیون توضیحاتی دادند، ولی نمایندگان و از جمله خود من، قانع نشدند. وی تعداد نمایندگان خواستار استیضاح را ۳۴ تن اعلام کرد و افزود: نمایندگان تا فردا فرصت دارند امضای خود را پس بگیرند و فضای کنونی، به گونه‌ای است که استیضاح، اعلام وصول خواهد شد.

سیاهکلی در مورد ادعای تهدید پیامکی وزیر صمت از سوی دو نماینده نیز گفت: اتفاقا در این مورد وزیر جمله خوبی گفت، ایشان تاکید کردند، «نمایندگان امضاکننده استیضاح حتی فشاری برای انتصابات به من وارد نکرده اند.»

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: بنابراین، هیچ شائبه و اتهامی در این زمینه، متوجه امضاکنندگان استیضاج نیست، ضمن اینکه آقای فاطمی امین به صراحت گفتند که «هیچ پیامک تهدیدآمیزی از جانب نمایندگان دریافت نکرده ام» و به این ترتیب، اساسا، صحت چنین ادعایی، زیر سوال رفت.

نماینده قزوین با بیان اینکه امروز در مجلس، شخصا از وزیر در مورد پیامک‌های ادعایی سوال کردم و ایشان نیز گفتند پیامک تهدید آمیزی دریافت نکرده ام و این ادعا، کذب محض است.

نتیجه فردا اعلام می‌شود

اما در این میان مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تشریح نشست امروز (دوشنبه ۶ تیر ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: براساس قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در نشست امروز طرح استیضاح وزیر صمت که به کمیسیون ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر خلاف آنچه در برخی رسانه‌ها مطرح شده بود، در جلسه امروز بحث‌های کارشناسی مناسبی انجام گرفت، افزود: طرح استیضاح وزیر صمت دو محور داشت؛ نخستین محور مربوط به صنعت خودرو به‌ویژه موضوع قیمت و دومین محور نیز معدن به ویژه اکتشاف در این حوزه بود.

وی اضافه کرد: در نشست امروز نمایندگان، مشکلات را با ارائه اعداد و آمار بیان نمودند و وزیر نیز پاسخ‌های خود را ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ما منتظر نظر نمایندگان هستیم، تصریح کرد: اگر نمایندگان قانع شده باشند باید به ما اعلام کنند تا، فردا نتیجه این را که استیضاح انجام خواهد شد یا استیضاح کنندگان قانع شدند، اعلام کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تا صبح امروز تعداد امضاکنندگان استیضاح حدود ۳۲ تن بود، ادامه داد: براساس قانون آیین‌نامه داخلی مجلس اگر تعداد متقاضیان کمتر از ۱۰ نفر شود، استیضاح بایگانی می‌شود، اما اگر تعداد امضا‌ها از ۱۰ نفر کمتر نشود، پس از اعلام کمیسیون به صحن علنی مجلس، این موضوع در نخستین نشست علنی مجلس اعلام وصول می‌شود.

طاهری با بیان اینکه جلسه امروز کمیسیون نشست خوبی بود و مباحث مناسبی مطرح شد، اضافه کرد: در این نشست به موضوع تفکیک وزارت بازرگانی که در جلسه دولت مطرح شده نیز اشاره شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن افزود: برخی نمایندگان در جلسه امروز مطرح کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و برخی دیگر نیز قانع شدند که همکاران باید نتایج را مکتوب به ما اعلام کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۵
دقیقا شده مثل دولت قبل. چه وعده ای به نمایندها میدن.فورا امضاهاشون را پس میگیرند. چه فایده. پس نتیجه این است که وضعیت مردم خوب نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
وزارت بازرگانی در زمان روحانی کار غلطی بود ولی در زمان رییسی کار درستی است. جناح های سیاسی ایران را بازچه خودشان کرده اند
این هم از نمایندگانی که انتخاب کرد ه ایم و آمار در رای دادن وامضاء برای اسیضاح کردنشان هم همانند قیمت دلار در نوسان و قابل تغییر میباشد .اگر این آقایان وخانم ها نماینده در زندگی خانوادگی هم ،این همه در نوسان و متغییر بودنند چی میشود .
حتما درخواست‌های ایشان اجابت شده و امضا‌ها پس گرفته می‌شه. نماینده‌ای که نتونه تصمیم بگیره برای چه چیزی باید یک وزیر را بازخواست کنه و وقتی بر اساس دلایل متقن استیضاح یک وزیر را امضا می‌کنه و بعد پشیمون می شه به درد کار دیگه‌ای می‌خوره نه نمایندگی مجلسی که سرنوشت هشتاد میلیون دست ایشان است!
بالاخره جلسه در دفتر وزیر و انتصاب اقوام نمایندگان جواب داد
با یه دنا پلاس اتومات امضاشون رو پس گرفتن یا با تارا اتومات؟
همیشه همین بوده
توی تمامی ادوار مجلس، این خاله بازی ها رایج بوده!!! یه روز امضا جمع میکنن برای استیضاح فرداش پس میگیرن پس فرداش امضا جمع میکنن برای تقدیر و تشکر از طرف!! بدبخت ملتی که از این جماعت انتظار معجزه دارن!!! بقول آقای باهنر از نمایندگان سابق مجلس، توی مجلس حتی ده نفر هم نمیتونی پیدا کنی که برای منافع ملی کار کنن و فقط به فکر منافع قبیله ای و باندی هستن!!!
حالا این جماعت به اصطلاح در راس امور هستند اینطورین ببین بقیه شون چه تحفه هایی هستن!!!!
استیضاح وزیر صمت یا هر وزیر دیگری به نام مردم و به کام رانتخواران. لطفا شوی دلسوزی مردم به خودتان نگیرید
نمایندگان محترم مجلس!! یه چیزی ازش بگیرید ولش کنید گناه داره بذارید یه سال طعم شیرین وزارت را بوسه!¡
مجلس باید در باره نمایندگانی که امضا خود برای استیضاح وزیر صمت پس گرفته اند را تحقیق کند که به چه دلیل امضای خودرا پس گرفتته است ایا دلیل ان رانت میباشد یا قول استخدام فامیل نماینده حتما باید در این موارد تحقیق شود
استیضاح وزیر چه دردی از این ملت را درمان خواهد کرد.
از اين مجلس خيري به مردم و كشور نميرسه ! همه بله قربانگو !
مجلس خجالت بکش
وزیر صمت باید عوض بشه
با سلام .استیضاح از موضوعات مثبتی به حساب می اید که وقتی روایات متعدد و متناقض در حوزه مدیریت عالی ارکان دولت وجود دارد بهترین فرصت برای قضاوت در خصوص قدرت و ضعف عملکرد کارگزاران است.استقبال وزرا و حتی ریئس جمهور از استیضاح نشانه لیاقت ذاتی به شمار می اید.
باید مشخص شود چه کسی فبلا امضا کرده و چه اتفاقی افتاده که امضایش را پس گرفته است
اف به نمایندگانی که بدلیل ناکارآمدی مسئولان دولتی رای به استیضاح داده ولی بعد از آن بواسطه تطمیع و تهدید و فرمان بالادستی ها هر چند در هر لباس و مقامی باشد رای خود را پس میگیرد اینطور نمایندگان بفهمند و بدانند که حق الناس بزرگی بر گردن دارند که صاحبان آن در روز قیامت رای خود پس نخواهند گرفت .
هه هه هه!
نظرشون چطوری عوض شد؟
چطوری شده که از استیضاح منصرف شدند؟!
با استخدام آغا زاده ها موافقت شده احتمالا؟!!!
هیچکس حق نداره وزیر صمت را استیضاح کند . ایشان قول داده سال ۱۴۰۴ یک میلیون خودرو ملی را صادر کند . باید نتیجه تلاش ایشان را در سال ۱۴۰۴ ببینیم .
بااین وزیربگیدزرتی مجوزگرانی رابه تولیدکنندگان ندهید کی گفته بایدهرسال کالا گران شود پس چرا هیچ وقت مجوزارزانی نمیدهید
سلام

بنظرم این خبرها رو اصلا اعلام نکنید،
چون یا میمونه و همین آش و همین کاسه است

یا یکی دیگه میاد و بازم همین آش و همین کاسه اس
تابی ظاهرا همه کامنتا ناجورن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی