بازدید 51766
با صد و بیستمین روز حمله روسیه به اوکراین

استقرار سامانه‌ راکتی دوربرد آمریکا در اوکراین/ آمار جدید ارتش روسیه از تلفات و خسارات اوکراین/انگلیس: منابع ارتش روسیه در حال اتمام است/آمریکا خطاب به کشورهای جهان: برای خرید غذا با ما تماس بگیرید!

صد و بیستمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 23 June 2022

آمار جدید ارتش روسیه از تلفات و خسارات اوکراین/کنترل روسیه بر دو شهر در شرق اوکراین

بین الملل تابناک: صد و بیستمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

استقرار سامانه‌ راکتی دوربرد آمریکا در اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۲۳:۲۵

وزارت دفاع اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد سامانه های راکتی متحرک آمریکایی (HIMARS) را تحویل گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای با تشکر از «لوید آستین» همتای آمریکایی گفت تابستان داغی در انتظار روس‌ها است.

او با اشاره به اهمیت استفاده نیروهای اوکراینی از این سامانه‌های راکتی برای تغییر جریان جنگ اوکراین، جزئیاتی درباره تعداد آن‌ها ارائه نکرد.

ارسال این سامانه‌های راکتی در حالی انجام شده که روسیه پیشتر هشدار داده بود اگر این سامانه‌های دوربرد با دقت بالا به اوکراین برسد، اهدافی را در نظر خواهد گرفت «که تا کنون هدف قرار نگرفته‌اند».

اوکراین و مولداوی رسماً وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا دریافت کردند
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۲۳:۲۲

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه رسماً به دو کشور اوکراین و مولداوی وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را اعطا کردند.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا روز پنجشنبه گفت سران اتحادیه اروپا نامزدی دو کشور اوکراین و مولداوی برای عضویت در اتحادیه اروپا را پذیرفته‌اند.

 

کرملین: شروط مسکو برای مذاکره با کی‌یف باید اجرا شود
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۲۳:۰۰

سخنگوی کاخ کرملین طی یک کنفرانس خبری گفت در صورت رعایت شروط مسکو از سوی کی‌یف حاضر به مذاکره هستیم.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کاخ کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد: مذاکرات صلح با اوکراین در صورتی امکان‌پذیر است که کی‌یف تمام شروط روسیه را برآورده کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی که درباره این شروط پرسیده شده بود، گفت: مقامات اوکراین شروط مورد نظر مسکو را می‌دانند.

پسکوف اتهامات کی‌یف و کشورهای غربی درباره سرقت غلات اوکراین توسط روسیه را رد کرد و گفت: روسیه هیچ غله‌ای را ندزدیده است.

پیش از اظهارات پسکوف، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود ، تحقیقات آنکارا درباره این موضوع نشان می‌دهد که سرقت غلات اوکراین توسط روسیه صحت ندارد.

استونی: غرب توانایی‌های روسیه در اوکراین را دست کم نگیرد
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۶:۴۳

کایا کالاس نخست وزیر استونی اعلام کرد که غرب نباید توانایی‌های نظامی روسیه در اوکراین را دست کم بگیرد.

 کالاس با اشاره به گزارش‌هایی در مورد عدم موفقیت ارتش روسیه در اوکراین به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: صحبت هایی شنیده‌ام که دیگر تهدیدی وجود ندارد زیرا آنها خسته شدند. نه، اینطور نیست.

کالاس روز چهارشنبه در این مصاحبه اختصاصی افزود: آنها هنوز تعداد زیادی سرباز دارند که می توانند برای جنگیدن حاضر شوند. آنها توپخانه‌ای که در جنگ از دست می‌دهند را به حساب نمی‌آورند. بنابراین من فکر نمی کنم که ما باید آنها را در دراز مدت دست کم بگیریم.

آمریکا خطاب به کشورهای جهان: برای خرید غذا با ما تماس بگیرید!
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۶:۴۱

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری تاکید کرد که این کشور به دنبال ایجاد موانعی برای کشورهای جهان در مسیر واردات غذا و کود از روسیه نیست.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، رامین طلوعی، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی و تجاری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: توجه به این نکته اهمیت دارد که آمریکا نمی‌خواهد مانعی برای کشورها در خرید موادغذایی و کود از روسیه وجود داشته باشد.

این مسؤول وزارت خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد: کشورها در صورتی که در انجام معاملات مجاز با مشکل مواجه شدند، باید با وزارت خزانه‌داری آمریکا و اداره نظارت بر دارایی‌های خارجی (مسؤول تحریم‌ها) و یا سفارت‌های آمریکا رایزنی کنند.

جنگ در اوکراین و تحریم‌های گسترده اعمال شده علیه روسیه توسط آمریکا و اتحادیه اروپا صادرات غلات را متوقف کرده و این امر خطر بروز بحران غذایی در بسیاری از کشورهای جهان را افزایش داده، از ابتدای سال جاری میلادی نیز قیمت گندم و ذرت به شکل چشمگیری افزایش داشته و همانگونه که در نشست ۲۱ مه شورای امنیت اعلام شد، ذخیره گندم تنها برای ۱۰ هفته کفایت خواهد کرد و شرایط از بحران سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸ بدتر است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز پیشتر تاکید کرده بود، بحران غذا در جهان مدت‌ها قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین و به دلیل همه‌گیری و ارزیابی اشتباه کشورهای غربی رخ داده بود.

همچنین لاوروف تاکید کرد: وضعیت کنونی موجب وخامت بحران شد و تحریم‌های غرب یکی از دلایل اصلی توقف صادرات مواد غذایی بوده و بحران را وخیم‌تر کرد.

رهبران گروه هفت و ناتو فشار بر روسیه را افزایش می‌دهند
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۶:۴۰

مقامات ارشد آمریکا اعلام کردند، رهبران دموکراسی‌های ثروتمند گروه هفت و ائتلاف ناتو در نشست قریب‌الوقوع هفته آینده تلاش خواهند کرد تا فشارها بر روسیه را به خاطر جنگش در اوکراین افزایش دهند؛ در حالی که بر نگرانی‌های مداوم خود نسبت به اقدامات چین تاکید خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه برای دیدار با رهبران گروه هفت عازم جنوب آلمان می‌شود و پس از آن به مادرید می‌رود تا با رهبران ناتو دیدار کند.

ناتو قرار است در این نشست برنامه‌های خود برای گسترش نیروهایش در شرق اروپا را اعلام کند و واشنگتن نیز اقداماتی را برای تقویت امنیت اروپا مطرح خواهد کرد.

مقامات مذکور آمریکایی گفتند، حضور رهبران استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و نیوزلند برای نخستین بار در نشست رهبران ناتو با هدف نشان دادن این امر است که جنگ در اوکراین توجه کشورهای غربی بر چین را کاهش نداده است.

یکی از این مقامات اظهار کرد، رهبران گروه هفت نیز در نشست بیست و ششم تا بیست و هشتم ژوئن (پنجم تا هفتم تیرماه) سال جاری میلادی در جنوب مونیخ قرار است به "اقدامات اقتصادی تهدیدآمیز چین که در سال‌های اخیر بسیار تهاجمی‌تر شده است"، بپردازند.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت: جنگ روسیه علیه اوکراین مشارکت ما در سراسر جهان را پویاتر کرده است. همچنین مشخص شد که اوکراین باعث نمی‌شود که ما توجهمان از چین کاهش یابد. در حقیقت کاملا برعکس، ما با دقت تحرکات چین را زیر نظر داریم.

وی افزود: در حقیقت مفهوم استراتژیک جدیدی که قرار است در نشست بیست و نهم تا سی‌ام ژوئن (هشتم تا نهم تیرماه) سال جاری میلادی رهبران ناتو در مادرید تایید شود، به تهدیدات به وجود آمده از سوی روسیه و برای نخستین بار به تهدیدات به وجود آمده از سوی چین رسیدگی خواهد کرد.

آلمان که ریاست نشست امسال گروه هفت را برعهده دارد همچنین از آرژانتین، هند، اندونزی، سنگال و آفریقای جنوبی دعوت کرده تا در جلسات منتخب در این نشست شرکت کنند.

مقامات مذکور اعلام کدند، رهبران گروه هفت یک ابتکارعمل زیرساختی جدید را با هدف پیشنهاد جایگزین‌های سرمایه‌گذاری با کیفیت و شفاف به کشورهای کم درآمد و کشورهایی با درآمد متوسط راه‌اندازی خواهند کرد؛ اظهاراتی که یک اشاره صریح به پروژه کمربند و جاده چین است که به خاطر قراردادهای غیرشفاف و شرایط سخت وام‌دهی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

یکی از این مقامات گفت: در این نشست ما یک سری پیشنهادات برای افزایش فشار بر روسیه و نشان دادن حمایت‌مان از اوکراین ارائه خواهیم داد.

وی افزود: جنگ روسیه در اوکراین باعث شده تا قیمت مواد غذایی، سوخت و انرژی به شدت بالا برود و کشورهای کم درآمد و کشورهای با درآمد متوسط را در معرض خطر قرار داده است.

این مقام ادامه داد: رهبران همچنین دیدگاهی از جهان مبتنی بر آزادی و باز بودن و نه مبتنی بر اجبار، تهاجم و حوزه‌های نفوذ را پیش خواهند برد. آنها همکاری‌های ما را در زمینه مسائل اقتصادی، فضای مجازی و کوانتومی و به ویژه چالش‌های به وجود آمده از سوی چین تقویت خواهند کرد.

برلین: اوکراین قصد حمله به روسیه را ندارد
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۶:۳۹

«کریستینه لامبرشت» وزیر دفاع آلمان در توجیه عرضه تسلیحات غرب به اوکراین تصریح کرد که کی‌یف به کشورهای غربی اطمینان داده است که با سلاح‌های کشورهای غربی به روسیه حمله نخواهد کرد.

طبق این گزارش، لامبرشت تصریح کرد: «اوکراین به کشورهای غربی اطمینان داده است که به خاک روسیه حمله نخواهد کرد و از سلاح های ارائه شده توسط غرب برای دفاع خود استفاده خواهد کرد».

اظهارات وزیر دفاع آلمان در حالی مطرح شده است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که حملات گسترده هوایی و توپخانه‌ای موسکو با هدف تخریب کل منطقه دونباس صورت گرفته است، از همپیمانان اوکراین خواست که به ارسال تسلیحات سنگین برای مقابله با روسیه در میدان نبرد سرعت بخشند.

انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۶:۳۸

همزمان با تداوم تنش‌های غربی‌ها با مسکو بر سر اوکراین، رسانه‌ها از اقدام روز پنجشنبه (امروز) دولت انگلیس در اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر دادند.

«رویترز» و دیگر رسانه‌های انگلیس گزارش دادند، در اطلاعیه‌ای که در وبگاه دولت این کشور منتشر شد، آمده است که دولت انگلیس روز پنجشنبه (امروز) تحریم‌های تجاری جدیدی را علیه روسیه وضع کرده است.

در اطلاعیه دولت مبنی بر «اعلامیه به صادرکنندگان» اقدامات جدید دولت انگلیس برای ممنوعیت صادرات طیف وسیعی از کالاها و فناوری به روسیه، سوخت جت و اسکناس استرلینگ یا اسکناس‌های متعلق به اتحادیه اروپا فهرست شده است.

بنا بر اعلامیه دولت انگلیس، ممنوعیت‌های جدیدی علیه روسیه در زمینه ارائه کمک‌های فنی، خدمات مالی، صندوق‌ها و خدمات واسطه‌ای در رابطه با واردات آهن و فولاد اعمال شده است.

انگلیس: منابع ارتش روسیه در حال اتمام است
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۶:۱۲

با گذشت صد و هفده روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، لندن مدعی آهسته‌شدن سرعت پیشروی روس‌ها در شرق اوکراین شد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس بامداد پنجشنبه گفت سرویس اطلاعات نظامی لندن بر این باور است که شتاب روسیه در جنگ اوکراین در چند ماه آینده کاهش خواهد یافت زیرا منابع ارتش این کشور در حال اتمام است.

جانسون در مصاحبه با روزنامه آلمانی «زوددویچه تسایتونگ» مدعی شد که نیروهای روسیه در منطقه شرقی دونباس پیشروی می‌کنند، ویرانی به بار می‌آورند، اما هزینه سنگین سربازان و تسلیحات را نیز برای آنها به همراه دارند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این مصاحبه، وی توضیح داد: «با این حال، سرویس اطلاعات دفاعی ما معتقد است که روسیه در چند ماه آینده می‌تواند به نقطه‌ای برسد که دیگر هیچ حرکت رو به جلویی نداشته باشد زیرا منابع خود را تمام کرده است».

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد: «پس ما باید به اوکراینی‌ها کمک کنیم تا پویایی را معکوس کنند. من برای این موضوع در اجلاس گروه هفت بحث خواهم کرد. تا آنجایی که اوکراینی‌ها در موقعیتی هستند که ضد حمله را آغاز کنند، باید از آنها حمایت کرد. با تجهیزاتی که آنها از ما می‌خواهند».

جانسون در پاسخ به این سوال که پیروزی اوکراین یا شکست روسیه چگونه خواهد بود، گفت: «ما حداقل وضعیت موجود را که قبل از ۲۴ فوریه وجود داشت، دوباره به دست آوریم و نیروهای آنها (روسیه) از آن عقب رانده شوند. مناطقی که به آنها حمله کردند».

آمار جدید ارتش روسیه از تلفات و خسارات اوکراین

 همزمان با وارد شدن حمله نظامی روسیه در منطقه دونباس به صد و بیستمین روز، وزارت دفاع روسیه نیز آمار جدیدی از خسارات و تلفات ارتش اوکراین منتشر کرد.

«ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) طی نشست خبری اعلام کرد که تلفات نیروهای اوکراینی طی دو روز گذشته در منطقه اوهانسک، به بیش از ۱۵۰ کشته و حدود ۴۵۰ زخمی رسیده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کُناشنکوف توضیح داد: «سلاح‌های نقطه‌زن و بسیار دقیق نیروی هوافضای روسیه در منطقه نیکولایف ۴۹ تانکر که برای ارتش اوکراین سوخت حمل می‌کردند، نابود شدند».

وی در گزارش روزانه از عملیات شبانه در اوکراین گفت: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۲۱ پهپاد اوکراینی، ۲۲ سامانه موشک‌انداز چندگانه و یک سامانه موشکی توچکا-یو را در یک روز منهدم کردند».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: «تسلیحات نقطه‌زن روسیه به ۸ جوخه موشکی و ۱۱ جوخه توپخانه‌ای اوکراین که دونتسک را گلوله‌باران می‌کردند، اصابت کرد».

به نوشته ریانووستی، کُناشنکوف همچنین اظهار داشت که نیروهای موشکی روسیه یک جوخه از توپخانه‌های خودکششی هویتزر آمریکایی و یک جوخه از سامانه موشکی «اِسمِرچ» را طی عملیات روز گذشته منهدم کردند.

وی همچنین افزود:‌«نیروهای موشکی و توپخانه ۲۶ پست فرماندهی، نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۳۶۴ منطقه و همچنین واحدهای توپخانه اوکراینی در ۵۸ منطقه از جمله یک جوخه هویتزرهای ۱۵۵ میلی‌متری ام-۷۷۷ را در جزیره کوبانسکی مورد اصابت قرار دادند. یک جوخه از سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه "تورنادو"، سه نقطه کنترل متحرک پهپادی نیز منهدم شدند».

زلنسکی: روسیه به دنبال ویرانی کامل شرق اوکراین است

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که حملات گسترده هوایی و توپخانه‌ای موسکو با هدف تخریب کل منطقه دونباس صورت گرفته است، از همپیمانان اوکراین خواست که به ارسال تسلیحات سنگین برای مقابله با روسیه در میدان نبرد سرعت بخشند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، «اولکسی آرستوویچ» مشاور زلنسکی تصریح کرد که نبرد برای شهرهای دوقلوی «سورودونتسک» و «لیسیچانسک» در منطقه لوهانسک اوکراین در حال وارد شدن به «قله وحشتناک» است.

رویترز در گزارش خود نوشت که روسیه به دنبال تصرف هر دو منطقه لوهانسک و دونتسک است که منطقه دونباس - قلب صنعتی این کشور - را تشکیل می‌دهند.

طبق این گزارش، رهبران اروپایی امروز (پنجشنبه) در جبهه دیپلماتیک طی نشستی در بروکسل رسماً اوکراین را در مسیر طولانی عضویت در اتحادیه اروپا قرار خواهند داد. گرچه این یک حرکت عمدتاً نمادین است اما با هدف تقویت روحیه اوکراین صورت خواهد گرفت.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدیویی که اوایل پنجشنبه منتشر شد، با تکرار درخواست برای ارسال سلاح‌های بزرگ‌تر و سریع‌تر گفت: «ما باید سرزمین خود را آزاد کنیم و به پیروزی برسیم، اما سریع‌تر، خیلی سریع‌تر».

وی ادامه داد: «حملات هوایی و توپخانه‌ای گسترده‌ای در دونباس انجام می‌گیرد. هدف اشغالگران در این جا تغییر نکرده است. آن‌ها می‌خواهند گام به گام، کل دونباس را نابود کنند».

رئیس‌جمهور اوکراین تصریح کرد: «به همین دلیل است که ما بارها و بارها بر تسریع عرضه تسلیحات به اوکراین تأکید کرده‌ایم. آن چه که به سرعت مورد نیاز است، برابری در میدان جنگ است تا این گروه شیطانی را متوقف کنیم و آن را به خارج از مرزهای اوکراین برانیم».

کنترل روسیه بر دو شهر در شرق اوکراین

نیروهای روسیه در ادامه پیشروی‌های خود کنترل دو شهر دیگر در شرق اوکراین را به دست گرفتند.

به گزارش الجزیره، ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد، نیروهای روسیه دو شهر در جنوب «لیسیچانسک» و «سورودوینسک» در شرق این کشور را به کنترل خود درآوردند.

ساعتی پیش، مقامات جدایی طلب لوگانسک اعلام کردند که نیروهای روسی کنترل تنها مسیر پشتیبانی نیروهای اوکراینی در شهر لیسیچانسک را به دست گرفتند.

صبح امروز - پنجشنبه - سازمان اطلاعات نظامی انگلیس اعلام کرده بود که نیروهای روسی تا ۵ کیلومتری جنوب دونباس پیشروی کرده اند.

امروز، تارنمای خبری هیل گزارش داد: در حالی که روسیه تمرکز خود را بر منطقه دونباس در شرق روسیه معطوف داشته و اوکراین با این بحث مواجه بوده که برای صلح بخش های از قلمرو خود را واگذار کند، خواستار دریافت تسلیحات سنگین و مهمات بیشتری شده است.

مقامات اوکراینی با وجود اعلام کمک یک میلیاردلاری از سوی دولت بایدن، این اقدام را برای عقب راندن قوای روسیه از خاک اوکراین کافی نمی دانند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۶
چرا آمار اوکراین از تلفات روسیه را منتشر نمی کنید؟ تا امروز بیش از 34 هزار کشته و 1504 تانک منهدم شده. جالب است که 2 هفته پیش یک ژنرال ارشد روسیه ادعا کرد که تلفات روسیه به صفر رسیده است، در حالی که روزانه بین 200 تا 300 کشته می دهند.
ایران باید سریعا در علیه یانکی ها اقدام کنه
لعنت بر پوتین
میگم این انگلیس خداییش خسته نشد از خزعبلات گویی؟
شک‌ نکنید‌ در حمله‌ روسیه‌ به کشور‌ بزرگ و مستقل‌ اکراین‌ بین‌ روسیه‌ و امریکا‌ توافق‌و زد و بند‌ هست !
قطعا‌ زلنسکی‌ ملعبه‌ نیست‌ چراکه اینقدر‌شعور داره‌ که بفهمه‌ کشورش‌ قادر به ایستادن‌در مقابل‌ارتش‌ وحشی‌ روسهای‌ بی‌‌ عاطفه‌ را نداره‌ بلکه خودش بخشی از بازیست‌ !
بایدن و پوتین‌ شطرنجبازان‌قهاری هستند‌ ولی کشور ما مهره شطرنج
طرح پیشنهادی آمریکا برای تماس گرفتن،یعنی پذیرفته که درمقابل روسیه شکست خورده.بعد از جا زدن در مقابل رویارویی نظامی، در اقتصاد،تحریم و...هم شکست خورد.
والا این طوری که من می بینم انگلیس وامریکا و اروپا درحال تمام شدن هستند نه روسیه.اینها بازی باکلمات است که غربی ها برای دلخوشی خودشان می گویند.
انگلیسی ها دروغ گویی هستن که میخواهند از این جنگ سود ببرند تا خودشان سالم بمانند
سلاح روسها کم میشود ولی تمام نمیشود جهان از جنگ های جهانی درس گرفته اند نباید با سلاح کم جنگ کنند
لطفا نقشه بگذارید
مرگ بر پوتین
صف معافیت گرفتن نظامهای گماشته و وابسته از وزارت خزانه داری آمریکا!!!
مرگ برتجاوزگران
اگر روزی بر سد که اوکراین پیروز گردد و یا بنام اوکراین چیزی باقی بماند سرزمین دوم یهودیان خواهد شد
انشاالله همین راکت های HIMARS کار روسیه را یکسره خواهد کرد
باووو جمعش کنید دیگه گند زدین به همه جای دنیا
۴ ماه از سه روزی که پوتین میخواست اوکراین را بگیرد گذشت . باز هم حرف از توانایی میزند . خندیدیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر