بازدید ۵۰۱۴
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از شماره‌گذاری ۶۰۰۰ اتوبوس دست دوم خارجی خبر داد و گفت: هر خودرویی که خارجی باشد لزوما امن و با کیفیت نیست.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶ 22 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه همایش «کودکان را نجات دهیم» در جمع خبرنگاران افزود: موضوعاتی که ما از خودروسازان خواستیم اول کیفیت تولید وسایل نقلیه و دوم ایمنی خودروها است؛ ما از خودروسازان خواستیم برنامه اجرایی بدهند یعنی بگویند وضعیت ایمنی و کیفیت خودروها از چه زمانی شروع و چه زمانی به پایان می‌رسد تا شاهد جان باختگان تصادفات باشیم.

در سال ۸۵ واردات خودرو خارجی باعث شد آمار جانباختگان کاهشی شود

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه پلیس راهور با واردات خودرو موافق است، گفت: در سال ۸۵ که حدود ۲۷ هزار نفر کشته در تصادفات داشتیم همین واردات خودرو با کیفیت کمک کرد تا آمار کاهش پیدا کند، این خودروها دارای ترمز ABS و چند کیسه هوا و … بودند.

هادیانفر گفت: واردات خودرو سبب شد که خودروسازان داخلی یکه تاز این حوزه نباشند و احساس نکنند مردم ناگزیر هستند تا محصولی که آنها تولید می‌کند را خریداری کنند.

وی گفت: از سال ۸۵، ۸۶ و ۸۷ به بعد خودروهای داخلی کم کم به سمت ایجاد کیفیت بهتر حرکت کرد و مواردی از قبیل کیسه هوا به خودروها اضافه شد.

رئیس پلیس راهور گفت: انتظار داریم خودروهای کیفی و ایمن وارد شود، هم اکنون خودرو زیر ۱۰ هزار دلار در دنیا وجود ندارد اما برخی‌ها گفته اند که قرار است از هندوستان خودرو ۶ هزار دلاری وارد کنند!

هادیانفر گفت: صرفاً خودرو خارجی کیفیت ایجاد نمی‌کند باید خودرویی که وارد می‌شود پلتفرم و ایمنی مناسب داشته باشد، خودرو ۷-۸ هزار دلاری اصلاً معنا ندارد و نمی‌توان به این خودرو، خودرو ایمن گفت.

وی گفت: واردات خودرو نباید موجب تورم شود اما سوالمان این است که شما قطعه پراید را به کجا می‌فروشید که خودرو وارد کنید؟ این حرف‌ها یعنی نمی‌خواهند که خودرو وارد شود.

رئیس پلیس راهور گفت: واردات خودروی خارجی با کیفیت و ایمن به گونه‌ای باید باشد که رقابت ایجاد شود و خودرو ساز داخلی وادار به کیفیت شود.

مصوبه واردات خودرو زیر ۳ سال مدل، مصوبه دولت قبل است

هادیانفر گفت: مصوبه واردات خودرو زیر ۳ سال مدل، مصوبه دولت قبل است، بر اساس این مصوبه اتوبوس‌ها دست دوم هستند اما کارکرده نیستند یعنی متعلق به سال ۲۰۱۸ هستند.

وی با اشاره به اینکه تقریباً ۲ هزار دستگاه از اتوبوس‌های دست دوم پلاک شده است، گفت: ۶ هزار اتوبوس دیگر هستند که منتظر شماره گذاری هستند و مشکلشان اسقاط است، یعنی باید یک اتوبوس یا کامیون فرسوده را اسقاط کنند.

رئیس پلیس راهور گفت: بر اساس رأی دیوان سن فرسودگی خودروها برداشته شده و هر وسیله‌ای که معاینه فنی آن را تأیید کند می‌تواند فعالیت کند در نتیجه دارندگان آنها ترجیح می‌دهند از خودرویشان استفاده کنند تا اینکه آن را اسقاط کنند.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
محمد هادی زاهدی وفا حسین طائب ناصر کنعانی چافی مذاکرات دوحه کنکور
وب گردی