بازدید ۱۵۷۱۲۴
جزئیات بسته سیاستی مصوب در جلسه سران قوا
جزئیات بسته سیاستی مصوب در جلسه شورای‌عالی سران قوا اعلام شد که بر همین اساس، افزایش سقف تمدید قراردادهای اجاره‌بها در سال ۱۴۰۱ در شهر تهران و سایر کلانشهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرها حداکثر ۲۰ درصد است.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ 20 June 2022

خیال مستاجرها راحت شد؛ تمدید خودکار قرارداد اجاره البته با شش مورد استثناء

جزئیات بسته سیاستی مصوب در جلسه شورای‌عالی سران قوا اعلام شد که بر همین اساس، افزایش سقف تمدید قراردادهای اجاره‌بها در سال ۱۴۰۱ در شهر تهران و سایر کلانشهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرها حداکثر ۲۰ درصد است.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز شنبه ۲۸ خردادماه جلسه ای با حضور سران قوا و به ریاست سیدابراهیم رئیسی برگزار و  بسته سیاستی مصوب در جلسه شورای عالی سران قوان ـ که شامل تعیین افزایش سقف تمدید قراردادهای اجاره‌بها در سال ۱۴۰۱ است ـ  تصویب شد. در نشست فوق، سران سه قوه تاکید کردند، سیاست‌ها و اقدامات لازم برای مدیریت حوزه مسکن سریع‌تر اجرایی شود و همزمان طرح دوفوریتی مطرح در مجلس شورای اسلامی نیز در اولویت تصویب قرار گیرد.


بنابراین، با توجه به افزایش قابل توجه رشد اجاره واحدهای مسکونی در بهار ۱۴۰۱ و چشم‌انداز رشد آن در ادامه سال جاری و با توجه به فرارسیدن فصل نقل و انتقال مستاجران و عدم تمکن مالی کافی جامعه مستاجران در شرایط بحرانی اقتصادی کشور، تعیین سقف اجاره‌بها، استثنائات و مشوقات مربوطه به شرح زیر پیشنهاد می‌شود.


ماده ۱- کلیه قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی در سال ۱۴۰۱ پس از تاریخ ابلاغ این مصوبه خودکار و به مدت یک سال و حداکثر با نرخ‌های زیر نسبت به قراردادهای موجود تمدید می‌شود.


شهر تهران و سایر کلانشهرها ۲۵ درصد، سایر نقاط شهری ۲۰ درصد که در تبصره این ماده نیز آمده است که توافق مالک و مستاجر با نرخ‌های کمتر از موارد فوق بلامانع است.

خیال مستاجرها راحت شد؛ تمدید خودکار قرارداد اجاره البته با شش مورد استثناء


در ماده ۲ نیز آمده است: موارد استثنا شده از تمدید خودکار اجاره‌نامه‌ها به این شرح تعیین می‌شود؛


۱- در صورتی که مالک، ملک یا واحد مورد اجاره را به فروش رسانیده باشد و قرارداد فروش را در سامانه ثبت معاملات املاک ثبت نموده و کد رهگیری دریافت کرده باشد و همچنین علاوه بر این اطلاعات ملک را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده باشد.


۲- اگر مالک برای تخریب، بازسازی نسبت به اخذ پروانه ساختمانی از مراجع ذی‌ربط اقدام کرده باشد.


۳- در صورتی که مستاجر در دوره اجاره قبلی با تشخصیص مرجع قضایی (شورای حل اختلاف) نسبت به انجام بموقع تکالیف اقدام نکرده باشد.


۴- عدم پذیرش افزایش مبلغ اجاره‌بها معادل درصدهای مصوب توسط مستاجر


۵- در صورتی که فرزند مالک ازدواج رسمی انجام و برای سکونت به واحد مورد اجاره بر اساس تشخیص مرجع قضایی نیاز داشته باشد.


۶- در صورتی که مالک صرفا دارای همین یک واحد مسکونی در همان شهر موردنظر بوده و نیاز به سکونت وی در آن ملک به تایید مراجع قضایی (شورای حل اختلاف) رسیده باشد. در مواردی که مالک دارای چند واحد مسکونی در همان شهر باشد، صرفا می‌تواند تقاضای سکونت خود را برای یکی از واحدهای مسکونی در اختیار ارایه کرده و رای مراجع قضایی (شورای حل اختلاف) صرفا برای همان واحد مسکونی مورد تقاضا صادر خواهد شد.


در تبصره یک نیز آمده است: ملاک رسیدگی و بررسی حقوقی اختلافات اجاره بین موجر و مستاجر در مراجع قضایی (شورای حل اختلاف) اطلاعات ثبت شده در سامانه کد رهگیری و املاک و اسکان است.


در تبصره ۲ نیز تاکید شده است: مراجع قضایی (شورای حل اختلاف) مکلفند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به بررسی موارد اختلاف و صدور رای اقدام کنند.

 

شاه‌کلید بسته پیشنهادی وزارت راه به روایت آقای وزیر

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی نیز امروز با حضور در شبکه خبر ضمن اشاره به نگرانی مستأجران در موضوع تامین مسکن گفت: امسال به دلایل متعدد نرخ اجاره افزایش قابل توجهی یافته که ما به منظور ساماندهی این مساله بسته پیشنهادی را برای حل مساله به سران قوا و هیات دولت ارائه کردیم.

خیال مستاجرها راحت شد؛ تمدید خودکار قرارداد اجاره البته با شش مورد استثناء

وزیر راه و شهرسازی در بیان شاه‌کلید بسته پیشنهادی وزارت راه گفت: بر اساس مصوبات قراردادهای مستأجران و موجران، اتوماتیک تمدید می‌شود و سقف نرخ افزایش در تهران و کلانشهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد خواهد بود. وی ادامه داد: هیچ مستأجری واحد مسکونی خود را تخلیه نمی‌کند و قراردادها به طور کلی تمدید خواهد شد.

قاسمی با اشاره به اینکه ابزار نظارتی برای این بازار در نظر گرفته شده است، گفت: از موجرانی که پیش از مصوبه دولت نسبت به تمدید قرارداد مستاجران خود در سقف اعلام شده اقدام کردند، تشکر می‌کنم و به عنوان خدمتگزار مردم از سایر موجران تقاضا دارم مصوبه دولت را اجرا کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: البته استثنائاتی برای این منظور در نظر گرفته شده است، مثلا اگر موجری بخواهد فرزند تازه ازدواج کرده خود را در واحد مسکونی ساکن کند با مراجعه به شورای حل اختلاف این مسائل رفع خواهد شد. قاسمی در پایان گفت: ابزارهای مهمی طراحی کردیم تا ضمانت اجرای این قانون ارتقا یابد که در روزهای آتی رسانه‌ای خواهد شد.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۳۳۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
صاحب خونه هم خرج داره ، والله من یک واحد را 1/5 میلیون اجاره میدادم پول دوتا سکه بود ، الان 12میلیون کرایه میدم پول یک سکه هم نیست ، نقاشی 50میلیون ، کابینت هر ده سال باید کامل عوض بشه ، بالای صد میلیون ، لوله بترکه باید کلی هزینه کف سازی مجدد کنی ، همه صاحب خونه ها که میلیاردر نیستند
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
پیکاسو میاد منزل شما رو نقاشی میکنه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
ناراحتی خونه اضافه ات را بفروش و خلاص شو. مسکن باید از کالای سرمایه گذاری خارج بشه. توی آمریکا شما یک خانه اجاره کنی تا 10 سال بدون اینکه هر سال 1% به اجاره ات اضافه بشه میتونی بشینی و موجر حق نداره شما را بلند کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
دولت نمی تواند قانون وضع نماید دولت مجری قانون است قانون باید از طریق مجلس وضع شود این کار دولت خلاف است و قانونش هم باطل است
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
نقاش خوب بهت معرفی میکنم ، با بهترین کیفیت کار رو برات 20 تومن تحویل میده، کابینت عالی هم کار کنی متری 10 تومن دیگه حداکثر، دارن سر شما رو کلاه میذارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
چرا تو این مملکت همهچیز رو با سکه میسنجند ؟ بقیه دنیا که سکه ندارند چکار میکنند ؟ از ماست که بر ماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
خدواند تبارك و تعالي در حق الناس دخالتي نمي كند دولت رئيسي براي اموال مردم تصميم مي گيرد ولي نوبت خودش كه ميشه اجناس را چند برابر قيمت به خلق اله ميدهد
اجاره خانه را به نسبت افزايش قيمت روغن،برنج، شكر، يا ماكاروني افزايش دهيد قبول دارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
دیگر هیچکس خانه اجاره نمی دهد شما حق دخالت در اموال شخصی افراد را ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
البته مالک حق دارد هر چقدر که میلش کشید اضافه نماید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
ماالک مالشه حق داره نخواستی برو جای بهتر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
اگر کاری نکنند مستاجرها نابود می شوند اونایی که منفی دادند همه صاحبخانه هستند عایاااا میفهمند هموطنشون داره زیر بار اجاره له میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
پس تکلیف اجاره شرکت ها و واحد های اداری چی میشه؟ ما که واحد اداری اجاره کردیم باید زیر بار اجاره له بشیم؟
عابد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
عواقبی خواهد داشت.جان افراد را بخاطر تعهداد دولت بخطر نیندازید و مردم را بجان هم نبیندازید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
عواقبش نظم است و اینکه جلوی اجاره بهایی هر کی به هرکی گرفته میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
کسی اگر دیگه اجاره داد غلط میکنین دست تو جیب مردم میکنین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
ماهم یه قراردادصوری تنظیم میکنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
سواد مملکت داری ندارین فقط همه چی رو با زور و دستور جلو میبرین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
آقای مالک وقتی سران قوا کار اصولی انجام میدن ناراحتی نداره باید همه بپذیریم. سعی کنیم کیسه برای دیگران ندوزیم پس فردا بچه خودت هم میخواد برای ازدواج سرپناه داشته باشه بنظرت میتونه؟؟ این چاله ای مالکین دارن برای مستاجرها میکنن بچه های خودشون هم توش میافتن
ناشناس
|
Moldova, Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
هیچ جای همون قانون نیم بند هم اشاره نشده که کسی میتونه برا مال و اموال مردم تعیین تکلیف کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
یا شما در ایران زندگی نمی کنی و یا خودت رو زدی به کوچه علی چپ
یه سر بیایدد داخل مردم خیلی از مردم دور شده اید
ناشناس
|
Singapore
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
این چه قانونی است؟ شاید کسی نخ اد مستاجرش رو تمدید کنه ؟ عجب داستانی برای این مردم بدبخت درست شده، مالک باشی بدبختی ، مستاجر باشی بدبختی! بسه دیگه برید گم شید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
فقط افزایش حقوق ها و اجاره خانه مردم سقف دارد اما برای ارز و کالاهای اساسی و سیمان و آهن و خودرو و سکه و .... قیمت گذاری آزاد!!!!!! نمایش نگرانی معیشت از جیب مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
نکته همینجاست که تمامی افزایش ها در اقلام دیگر از داندان گردی صاحب خانه های عاطل و بیکاری شروع می شود که بدون زحمت فقط اجاره بها را بالا میبرند وقتی این جلوش گرفته شود دیگه بقیه گرانی ها هم تمام میشود . با عرض معذرت از صاحب خانه های عاطل و باطل
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
حالا اگر موجر ما بخواهد کمتر از 25 درصد اضافه کنه شما که مجبورش می کنی 25 درصد اضافه کنه !!!! اما هدف شما صرفا مالیاتتون است که باید گیرتون بیاد !!!! پیش بسوی قراردادهای بدون کد رهگیری
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
من که ۷۰ درصد گذاشتم روی قرارداد سال گذشته و قراز کردیم در قالب خارج از قرار داد پرداخت کنه و ازش سفته گرفتیم که نتونه زیر قولش بزنه
مستاجر عین موم دست مالک است
اکه بخواد دست از پا خطا کنه بیرون انراخته میشه
دولت هنه چبز را ۱۰۰ الی ۲۰۰ درصد گزان کزده
بی خود می کنه راجع به اجاره منزل نظر بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
البته تو این مورد که میگویید دولت بیخود می کنه حق دارید ....ولی در مورد هموطن و مستاجر ها گنده تر از
دهانت حرف نزن ...هر کسی برای خود شخصیتی دارد..همین دولت شما ها رو میلیاردر کرده و بیچاره 38% مردمی که تو فشار بین دولت و شماها گیر افتادند ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
از ماست که برماست، دولتی ها امثالی مثل تو هستن که هیچ رحمی به زیر دست خودشون ندارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
آخه من چی بگم که قابل انتشار باشه؟!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
دولت با استفاده از کدام اصل قانون اساسی اختیار ورود به قرداد دونفر دیگه رو داره و با اجبار جانب یک طرف قرداد رو میگیره؟؟ پس مالکیت خصوصی صاحب ملک چی میشه؟؟؟ میشه ازین مصوبه دولت به دیوان عدالت اداری شکایت کرد؟؟ لطفا تابناک با یک حقوقدان درست و حسابی مصاحبه کند نه یک حقوق دادن مزدبگیر دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
مالکیت خصوصیه باشه ولی وقتی قراره تو شهر طرف مالک چیزی باشه و از زیرساخت ها استفاده کنه دیگه خصوصی نیست. هرکی مالکیت خصوصیه برای ملک اش میخواد باید زحمت بکشه بره وسط بیابانها یا داخل جنگل ها که زیر ساخت نداره و آب و برق و گاز و تلفن و اینترنت و امنیت و خدمات مورد نیازش رو خودش تامین کنه. بعد اون خراب شدشو هرچقدر دوست داشت و به هرکی که دوست داشت با هر قیمتی که دوست داشت اجاره بده یا بفروشه.
وگرنه اگر بخواد در شهر صاحب ملک باشه بایـــــــــــــــــــــد قیمت ملک هم مثل قیمت ماست و پنیر و نونو ... روش نوشته بشه چه برای خرید چه برای اجاره . باید بریم به این سمت ان شاءالله تعالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
مگه دولت حق دارد روی اموال شخصی مردم قیمت بزارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
وقتی ۴۰ ،۵۰درصد یهو بزارین رو اجاره و پول پیش بله دولت حق داره. که امسال شما حق مستاجر جماعت را نخورید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
دولت‌از مال مردم حاتم بخشی می کند.این کار در آینده ۱۰۰ در ۱۰۰ به ضرر مستاجران‌ خواهد‌بود.وکسی خانه اجاره نخواهد داد وضمنا خلاف شرع نیز می باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
قیمت گذاری آزاد و رقابتی برای ارز و کالاهای اساسی و سکه و خودرو و سیمان و آهن و ..... اما برای افزایش حقوق ها و اجاره خانه مردم دستوری!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
چه بساطی درست میکنید واسه مردم ، چه بساطی درست میکنید . مردم رو با مردم درگیر میکنید . شما گرونی خودت رو چرا سقف نمیزاری براش ؟ از‌جیب مالک حاتم بخشی میکنی . شماها کی هستید دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
به کجا چنینی شتابان؟!!!
کدوم خیل راحت؟!
الا صاحبخانه تحت فشار گذاشته که خودم می خواهم بیایم بشینم و باید بلند شوی. قیمتها هم هر ثانیه توسط املاکی های کلاش بالا می رود و انگار مستأجران سکه ضرب می کنن یا طلا استخراج می کنن و صاحبخانه ها از قافله عقب افتاده اند!
چه ضمانت اجرائی برای این ادعا وجود دارد؟!
کاملاً از سایتهایی مثل دیوار و شیپور و عیره مشخص است این قیمتهای افسارگسیخته را املاکی های کلاش می دهند و وانمود می کنند که آنها را صاحبخانه می دهند!
اگر می خواهید طرح تان ضمانت اجرایی داشته باشد باید املاکی های کلاش را موظف کنید نسبت به قیمتهای مرجع مالیات بر اجاره فقط با 25% افزایش قبول کرده و آنرا به مستأجران اعلام نمایند و از فایل نمودن بیش از 25% چه سایتی و چه دستی خودداری نمایند و بعد از خانه های خالی مالیات اخذ گردد.
asd
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
از اول انقلاب تا الان جور دولت ها و حکومت را مردم کشیده اند! تا کی میخواهید به این شیوه ادامه دهید؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
بعد فکر نمی کنید عدهای از مستاجران از این قانون سوء استفاده کنند؟ شما راه حل ندادید فقط مردم را به جان هم انداختید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
یه مشت حرف چرت و پرت
جالبه اصلا خجالت هم نمی کشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
با «اصل احترام مطلق به حق مالکیت» در تضاد نیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
آقایان شما حق ندارید در زندگی مردم دخالت کنید ثروت مملکت را خرج مردم و آبادانی مملکت کنید .ساخت و سازها در کشورهای دیگر را متوقف کنید شهر های کشورم بیمارستان ندارد شما در عراق بزرگترین بیمارستان خاور میانه را می سازید چرا ؟ برای مردم این مملکت خانه بسازید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
برای وام ودیعه ثبت نام کردم.
برای من نوشته که باید دوباره در سال جدید کد رهگیری بگیرم.
رفتم بنگاه و کافی نت (جهت گرفتن کد رهگیری جدید) و ۵۰۰ تومن پیاده شدم.
الان در سایت مسکن نوشته که:"وام ودیعه مسکن به روستاییان تعلق نمیگیرد"!!!
اول اینکه اینجا که من نشسته هستم، شهرک هست نه روستا.
[شهرک شقایق ۴۷۶ واحدی ساری].
درضمن، مگه کسی که در روستا هست و مستاجر هست، گناه کرده که توی روستا اجاره کرده؟!!!!
حتما پول نداشته که رفته روستا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
تا وقتی پشتوانه و ضمانت اجرایی نداشته باشه راه های دور زدن و بی اثر کردنش زیاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
دزدی از جیب ملت. چرا دولت از خودش شروع نمی کنه و مثلا قیمت مصالح ساختمانی رو کاهش نمیده؟ یا مثلاً برای چند سال عوارض نوسازی رو نمی بخشه تا کمکی به ملت کرده باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
یک میلیون مسکن کو؟؟؟؟؟؟؟بازهم دست توی اموال مردم....اگر موجر ناراضی باشه بازم نماز و روزه مستاجر قبوله؟؟؟؟؟فقط گناه را دکتر براتی کرد در رابطه با آرتروز زانو....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
خیلی کار خوبیه یه شرط هم بزارید که قرارداد اجاره مستاجر جدید هم براساس نرخ سال قبل باشه. چون یه سری از املاک ها قانون را دور میزنن
ناشناس
|
Belgium
|
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
تکلیف صاحبخانه ای که دو سال است بخاطر مشکلات مستاجر با او راه آمده و نصف قیمت بازار اجاره داده، چه می شود؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
بنده موجر هستم و دو واحد اجاره دادم و به شما می گویم به همین خیال باشید ملک شخصی هست و هر مقدار بخواهم اجاره می دهم مگر همه اقلام معیشتی گران شده شما برای قیمت آن سقف تعیین کردید که برای اجاره تعیین می کنید
صنار بده اش به همین خیال باش !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
وقتی هسچ دادگاهی برای شما حکم تخلیه صادر نکنه شما هستید که اون صنار رو برای اش خرج خواهید کرد.اجاره دار هم شغلی است که شما از ان کسب درامد میکنید و مثل همه کسبه ها باید پایبند قانون باشید.
ناشناس
|
Ireland
|
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
خانه ای که مالکش راضی نباشه نماز توی اون خونه ایراد داره حالا شما به زور اون خونه را غصب کن.
الف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
وعده ساخت میلیونی مسکن چه شد رستم خان؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
بیچاره اونایی که تازه میخوان اجاره کنن چنان اجاره هارو بردن بالا که اگه سال دیگه اضافه هم نکنن ضرر نکنن
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
و مالک ها هم قبول کردن
پارسال و سالهای قبلی باز همین نبود مگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
وقتی این قانون عملی است که نرخ منطقه معلوم باشد. مستاجری با نرخ ۴ سال پیش نشسته و مستاجری با نرخ پارسال. چطور هر دو را به یک اندازه افزایش می دهید؟
این هم مثل یارانه که مسکن بعنوان مهمترین دارایی در آن سنجیده نمی شود.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
با سلام این هم از این اقدامات غلط و مخالف با حق مالکیت خصوصی است. امان از این جماعت بی فکر. آقا با دستور این مسائل حل نمیشه.. این دستور العمل فقط به اختلاف موجر و مستاجر بیشتر دامن خواهد زد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
دولت در حال تحمیل ناکار امدی مدیریت اقتصادی خود به فعالین اقتصادی هست
تورم ۴۰ درصد و کاهش روزانه ارزش پول ملی را دولت باید جران کند یا موجر ؟
دولت از مالیات خودش نمیگذرد از کیسه خلیفه خرج میکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
مالکها هم اعتصاب کنن خونه هاشون رو اجاره ندن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
این اقدام فاقد جایگاه حقوقی و شرعی هست
چرا مراجع و شورای نگهبان ایراد شرعی و حقوقی به این تصمیمات نمیگیرند ؟
نتیجه ای جز تشدید فرار سرمایه ها از کشور ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
به چه حقی دولت از جیب مالین در این تورم وحشتناک مایه میگذاره؟
من تمام زحمات 30 ساله در ماموریتهای مناطق دور افتاده را یک واحد خریدم و چند سال پیش با رقم اندکی اجاره دادم و در این چند سال با این قوانین من در آوردی متضرر شدم
دولت به چه حقی با ندانم کاری تورم 50 درصد را به مردم خود تحمیل میکنه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
شما چرا مردم رو به جون هم می اندازید، چرا موقع افزایش قیمت کالاهای دولتی یادتون میره مردم دیگه توان و تحمل افزایش قیمت رو ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
چه فایده ای برای تاریخ قرار داد های از 28 خرداد 1401 به بعد است!!!
ناشناس
|
Denmark
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
آره امشب از خیال راحت در خواب پنبه دانه خواهند دید. گرفتی ما رو؟ 20 درصد اجاره بها میدانی یعنی چه؟؟؟ می دانی مردم محتاج نان شب اند؟ می دانی دارید می روید کم کم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
این کار ظلم است بعضی ها تنها منبع در آمدشان از اجاره بها است و وقتی قیمت‌ها را دولت محترم بیش از صد درصد گران کرده چطور انتظار دارد مردم به 25درصد بسنده کنند. پس گذران زندگی آنهایی که در آمدشان فقط از محل اجاره است چه می‌شود؟؟!!
پاسخ ها
مهدی
| Japan |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
برو کار کن! مستاجر مگر درامدش صد درصد زیاد شده که تو اجره رو صد درصد زیاد کنی؟
امین
|
Denmark
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
به همین راحتی یهو مشکل رو حل کرد ... نه به علم اقتصاد احتیاجی هست و نه به .. دیگه ام لازم نیست یه میلیون در سال خونه بسازیم..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
واقعا که !!! کاملا معلومه مرخصند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
خدا را شکر اپاراتمانم را اجاره ندادم
میدونستم این قانون دوباره تمدید میشه
هر چقدر بهم گفتند اجاره بده گفتم نمیخوام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
خوب دچارمالیات بر خانه های خالی خواهید شد.مطمعن باشید دولت امثال این مالیات را به دلیل کسر بودجه خواهد گرفت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
قانون مالیات بر خانه خالی را چکار میکنی؟؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
اره بابا خیال همه ی مستاجرها راحت شد اصلن منتظر تصمیم سران بودیم
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
عالیه اگه اجرا بشه که بعید میدونم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
اینقدر دروغ و رو هوا حرف نزنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
حدیث نبوی : انّ الناسَ مسلَّطون علی اموالِهِم
بر اساس این حدیث مصوبه سران قوا خلاف سیره پیامبر است
البته به شتر گفتند چرا گردنت کجه گفت کجایم راسته
سیره پیامبر مدت هاست فراموش شده
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
چه دولت پر روحی داریم افزایش قیمت 400درصد بعد افزایش کرایه خانه 25درصد واقعاً که.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
کدام صاحب ملک زیربارمیرود. با این گرونی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
این نحوه تمدید قرارداد به جبر و بدون درنظر گرفتن رضایت مالک مصداق بارز غصب ملک دیگری است.
مستاجر در یک شهر و صاحبخانه در شهر دیگر
|
United States
|
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
فقط مردم را به جان هم می افتند
من اگر خانه برای اجاره داشته باشم اجاره نمی دهم ، به دردسرش نمی ارزه ، تمام .
آدم یاد سیاست های مائو می افتد که باعث قحطی در چین شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
مملکت مسخره و بی قانون. به دولت چه مربوطه؟ خودتون همه چی رو چند برابر گرون کردین مهم نیست بعد برای اجاره دادن خونه مردم دستور صادر میکنین؟ سواد ندارین کشور رو اداره کنین تاوانش رو مردم باید بدن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
آقا ...خیلی از مالکها سال دوم دیگه نمیان بنگاه...پشت قرارداد دستی مینویسن...یعنی کد رهگیری و ثبت در سامانه وجود نداره...اونموقع باید چیکار کرد؟ چه خاکی باید تو سر بریزیم موقع شکایت؟؟؟!؟! این قانون به درد کی میخوره آخه؟!
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
ضمانت اجرایی این مصوبه چیه؟ یعنی اگه موجری خلاف این رویه عمل کنه چکارش میکنند؟ اگر تعداد بسیارزیادی در حد چندمیلیون نفر از موجرها این تصمیم را اجرانکنند کدام سیستمی میتواند انها را شناسایی و تنبیه کند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
محشره سالهای بعد هم تمدید شود و هیچ صاحبخانه ای نتواند مستاجر را بلند کند با این قانون صاحبخانه ها مجبور می شوند خانه ها را به مستاجرها بفروشد و نهضت ارزانی مسکن شروع می شود
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
90 درصد قرارداد ها بدون کد رهگیری هستش و این قانون هیچ وقت اجرا نخواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
پس چرا سران قوا برای افزایش ۲۵٪ی قیمت روغن و گوشت و ماکارانی و مرغ و تخم مرغ مردم تشکیل جلسه ندادن ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
تعیین تکلیف برای دادگاه و قضات !!!
مراجع قضایی مکلفند ......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
ایران نسبت به جمعیت در دنیا بیشترین پرونده ها را در دادگاهها دارد این قبیل تصمیمات بازهم دعواها و پرونده های بیشتری را به دادگاهها سرازیر میکند
بچه محل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
خیال مستاجرها راحت، با ۲۵ درصد رشد اجاره شأن تمدید شد!!! خجالت هم نمی‌کشید چرا که خودتان در خانه های دولتی با حقوق های نجومی عشق و حال میکنید...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
بالاخره ما نفهمیدم سوسیالیستیم یا لیبرال یا هیچکدوم!!! کدوم خیال راحت با ۲۵ درصد افزایش؟!! دمتون گرم خیالمون راحت شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
برای اموال مردم تعیین تکلیف میکنن برای خودشون نه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
خیال مستاجر ها برعکس اصلا نباید راحت باشد این مصوبه فقط اعلان جنگ مالک و مستاجر است و آغاز درگیری و لج و لجبازی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
آیا دولت فکری برای صاحبان ملک هم کرده؟ مثلا هزینه سرسام آور تعمیرات ؟ آیا برای رنگ زدن آپارتمان کسی به من تخفیف میدهد؟ آیا تعمیرکار به من تخفیف میدهد؟ صاحبان ملک هم باید از مبلغ اجاره ای که میگیرند راضی باشند وگرنه اگر قرارداد دستوری باشد و رضایت قلبی نباشد انجام فرایض دینی مستاجر دچار اشکال می شود.
اشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
هر موقع همه اجناس دیگر هم 20در صد گران شد اجاره هم 20درصد زیاد میشود دولت تمام اجناس را 100درصد افزایش داده بعد برای سرمایه مردم نسخه می پیچد
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
دروغه همش
مثل اینکه خبر ندارید افغان ها چه بلایی سر ما اوردن
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
دولت بیاید قیمت اب برق گاز را کم کند و به مردم رحم کند نه اینکه یک نفر منزل اش را که منبع ارتزاق او هست را اجاره بدهد با نرخ مصوب آقایون!!!!!!
کار دولت ها چه روحانی و چه ایشان رو در رو کردن مردم مقابل یکدیگر است
یک نقاشی ساختمان و یا یک تعمیر تاسیسات واحد اجاره ای رایگان است؟؟؟؟
خانه ای که مستاجر دارد خود به خود زودتر مستهلک میشود و هزینه استهلاک را هم آقایون آوردند در این تشویق به نشستن در ملک دیگران؟؟؟؟؟؟؟؟
مالکیت اسلامی را زیر سوال میبرد این مصوبات

کارهای آقایون در حوزه مسکن چه ساخت و چه اجاره مسکن از آماتور هم پایین تر است و هیچ سازنده ای دیگر در مسکن سرمایه گذاری نخواهد کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
به گجایی این همه صفرا وکبرا کردن خود دولنت همه اجناس رو به خدا رسانده مثلا راه کار نشان میدین به مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
این مصوبه باعث میشود از این بعد مالکین مبلغ قرارداد را آنچنان بالا ببرند که برای سال آینده هم قابل استفاده باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
شد اینا یکبار هم که شده از خودشون برای مایه بزارن، خوب یاد گرفتن چطور مردمو به خودشون واگذار کنن ؛ بابا دس خوش
مینو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
آره جون عمتون، تو خودکرونا شوراها رای تخلیه می دادن، بهتره به شوراهاتون بگید
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
خدا به خیر این مصوبه تنش زا کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
اصلا من میخوام خونه ام خالی باشه .
مالیات خونه خالی ام رو میدم .
دوست دارم باد توش بره .
خوبه ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
سران ۳ قوه سقف افزایش قیمت ماکارانی رو هم به 25 % برگردونن نه ۳۰۰ درصد !
بعبعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
خیال دولتمردان هم راحتتر باشد الان چند وقته صاحبخانه ها میگن قرارداد بنگاهی نمی‌بندم یا همینی که ما میگیم یا به سلامت مشهد الان اینجوریه بقیه جاها رو نمیدونم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
شیش کلاسه ؛ سقف افزایش قیمت روغن رو هم از ۲۵۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
مملکت و نابود کردن ملتو به جوون هم انداختن دیروز با صاحبخانه کارمون به درگیری کشید الان شکایت کرده
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
خدا رو شکر مشکل مستاجرها حل شد !!
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
واقعا خسته نباشید.
از کیسه خلیفه می‌بخشید؟!
تورم رو کنترل کنید گرانی رو از بین ببرید تا دخل و خرج مردم با هم جور شود.
دست‌تون رو کردید توی جیب ملت و مردم رو بجان هم انداختید: مستاجر و صاحبخانه، راننده و مسافر، مشتری و بقالی و ...
ناشناس
|
Belgium
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
از کیسه خودتون بدید و نه از مال مردم. خرج که از کیسه مهمان بود، حاتم طائی شدن آسان بود
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
انگار تنها چیزی که قراره فقط ده درصد افزایش پیدا کنه حقوق کارمندان هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
ذولت به چه خقی ازجیب مردم سرمایه گذازی میکند.بر اساس کدام شرعیات وفقاهت.کاش در پیاده روها دیوار میکشید ولی با زندگی مردم این شکلی بازی نمی کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
یک تبصره کم دارد.
تبصره- در صورتی که موجر ملک را به مستاجر جدید اجاره دهد، فقط مجاز است تا سقف 25 درصد نسبت به قرارداد سال گذشته با مستاجر قبلی قرارداد ببندد و مبلغ اضافه بر آن را باید به عنوان مالیات پرداخت کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
چه راحت حل شد ایشون فکر کردن با این صحبت انجام خواهد شد؟! حتی یک صاحب خانه هم این طرح رو اجرا نخواهد کرد چون ایشون از کیسه خلیفه می بخشن
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
خب یک دفعه فراخوان بدید صاحبخونه ها بیان و خونه هاشون رو به اسم دولت سند بزنند.
شرم هم خوب چیزیه، گرانی و تورم و بدبختی رو شما مسولین ایجاد کردید ولی تاوانش رو صاحبخونه ها باید بدن. تا کجا و کی سعی دارید مردم رو بجان هم بیندازید؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
خیال مستاجرراحت شد تخلیه نکنید هر کاری برعلیه صاحبخانه دوست دارید بکنید دولت محترم حامی شمااست اینجانب بازنشسه ماهی حدود هفت میلیون تومان دارم مستاجر مستضعفی دارم که رستورانی دارد غذا میدهد مالیات سال کذشته اش بیست میلیون بوده که پرداخته خودش میگوید ماهی پنجاه میلیون تومان درآمدخالص دارد تعدادزیادی کارگردارد بمن مالک ماهی پنج میلیون تومان اجاره میدهدوپنجاه تومان‌پول پیش داده حالا کدام مستضعفیم اینجانب هفتاد وپنج‌ ساله که خانه اجاره ای تنها ذخیره ام است یا آن جوان بیست وهشت ساله که غذافروش است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
اقایان با جیت مردم نمی توانید اعتماد اجتماعی بجزید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
تصمیم گیری در مورد اموال و دارائی مشروع مردم به مسيولین هیچ ربطی ندارد ثروت کشور را برای آبادانی کشور خرج کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
تصمیم گیری در مورد اموال و دارائی مشروع مردم به مسيولین هیچ ربطی ندارد ثروت کشور را برای آبادانی کشور خرج کنید
M,,h
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
با سلام،اقای وزیر محترم،به زور مال مردم را مال خود نکنید ،اول بگویید اگر موجر این کار را کرد چه مزایایی به او میدهید،دوم شما موجر و مستاجر را با هم در گیر میکنید که کار خود را پیش ببرید،سوم وقتی موجر اطراف خودش واجد شرایط هستند باید شما اجازه بدهید که چکار کند،،چهارم بگویید بانکها به موجران منصف وام با سود 4درصد بدهند،پنجم بنده آپارتمان را اجاره دادم مستاجر در مدت 5ماه آپارتمان را به آتش کشیده وعلت آن را هم نگفت در ضمن قیمت خیلی خوبی اجاره دادم این چیزها را هم بگویید،وهیچ وقت یه طرفم به قاضی نروید،موجرهای خوب زیاد داریم شما موجر ها را مانند آدمهای ظالم نگاه میکنید این کار درست نیست،در ضمن موجر سرمایه اش را واگذار می‌کند دوره حرف زور گذشته باید منطق داشت و واقعیت را دید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
این مصوبه عامل تشویق خرید خانه در خارج از کشور است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
دولت اجازه قانونا چنین اجازه ای را ندارد .بی جهت مردم را دل خوش نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
جناب رئیسی فکر کرده میتونه مساءل رو به زور و دستوری، والبته با هزینه کردن از جیب خود مردم حل کنه
عالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
تکلیف املاک تجاری و مغازه‌ها چه میشود که اجاره 4 برابر شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
حالا صبر کنید ببینید چقدر قدرت اجرایی داره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
لازم و بهتر بود در این مورد کار کارشناسی زیادی می شد و از جامعه شناسان و سایر تخصص ها استفاده می شد زیرا اینگونه بسته ها بیشتر موجب التهاب جامعه و افزایش اسیب های اجتماعی می شود و پیامدهای اجتماعی زیادی دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
اخیشششش
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
پس تکلیف قراردادهای ابتدای سال تا الان چی؟ بالاجبار پذیرفته شده و هم به ضرر مستاجر فعلیست هم میشود معیار افزایش های سال آتی ... الان برخی مستاجرین با توجه به گرانی ها با کمی تخفیف اجبارا در منزل کنونی مانده اند ولی در فشار شدید هستند و ممکنه مجبور شوند بلند شوند و فقط یک قرار داد با نرخ جدید و بالا میمیند به نفع مالک .
لطفا اطلاع رسانی نمایید ضعف ها برطرف شود.

باید نرخ افزایش تعیین شود مثلا اجاره سالیانه نباید بیش از 1 درصد ارزش ملک باشد .این خیلی خیلی مهمه
همچنین قراردادهای مثلا 6 ماه قبل تا الان یا اقلا 1401(قبل مصوبه) مشمول این قانون شوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
مسخره کردن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
تصویب کننده گان از املاک خودشان حاتم بخشی کنند
وقتی در مقاطع مختلف برای گران کردن رقابت تصویب دارند به فکر مردم نبودند
حالا هم نیستن
هاشم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
مگر سران قوا حق قانون گذاری دارند؟ مگر اختیار تمدید خودکار قراردادهای خصوصی افراد را دارند؟ این چیزی که به نام بسته سیاستی اباغ شده باعث شلوغ شدن دادگاهها درخواست تعمیر واحدهای مسکونی و در نتیجه کمتر شدن واحدهای مسکونی برای اجاره و در نتیجه بالاتر رفتن اجاره بها می شودو نهایتاً به زیان مستاجرین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
فعلا که دارند
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
چرا به خودشون زحمت نمیدن ریشه تورم را خشک‌کنن ؟؟؟
مدیریت دستوری اگر به جایی می رسید تا حالا رسیده بود.
از خدم و حشمتون کم کنین نیروهای بیکار دولت را که جز زحمت و سنگ اندازی جلوی تولید کننده کاری ندارن مرخص کنین و هزینه هاتونو کاهش بدین.
اینطور پیش بره بزودی مجبور میشین به ابرها هم دستور سران قوا بدین که ببارن.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
مشکل اصلی الان بنگاهها هستن هر ننه قمری یه بنگاه زده ملتو سرویس کرده.چرا هیچ ارگانی بر بنگاهها نظارتی نداره.؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
بعید می دان شورای نگهبان تایید کند چون غبر شرعی است .در اجاره زمان مشخص است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
نيازي به تصويب شوراي نگهبان نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
تفرقه بیندازید و حکومت کنید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
جناب رستم،اگه کسی خواست ملک اش را به رهن بده و برای فرزنداش جهیزیه تهیه کنه و مستاجری که پارسال در این ملک اجاره بوده و توان پرداخت رهن نداره لک را باید تخلیه کنه یا آنهم اتوماتیک تمدید میشه؟! ممنون میشم پاسخ بفرمائید.
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
بدون شک سال جاری سال سختی برای شهروندان ایرانی است .برای مستاجران بسیار سخت تر . اما علیرغم آن دولت حق ندارد درحالیکه خدمات خودش را جند برابر گرانترکرده است انتظار داشته باشد که موجران اجاره خود را در سقف 25 درصد نگهدارند!!
محمودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
در قانون اساسی مالکیت و حق انتفاع از آن محترم شمرده شده است . این کار عوام گرایانه تجاوز به حقوق اساسی است و در بلند مدت کمکی به مستاجران نمی کند .
چه کسی گفته است مصوبه سه نفره می تواند قانون و الزام آور باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
اون سه نفر همه کاره کشورند. شما کی هستی؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
برای اموال مردم خوب تصمیم میگیرید
چرا این سران قو ا و وزیر مسکن برای گرانی سیمان و آهن و ...جلسه نمی‌گذارند تا هر ماه گران نشود بابا بی خیال اموال مردم بشید پس چند ماه دیگر به حساب‌های مردم هم مراجعه کنید و در حسابهایی که پول زیاد هست بردارید و به حساب‌های خالی واریز کنید
چرا مردم را به جان هم می اندازید
بهترین کار اجاره بر اساس سکه طلا هست که همان بیست درصد هم کافی هست نه پولی که هر روز بی ارزش میشه
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
شما حق ندارید برای املاک مردم نسخه بپچید شما اگر راست می گوید مسکن اجاره ای و خانه برای مردم درست کنید با پول نفت و گاز ما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
حرف مفت پشت حرف مفت نتیجه عملکرد دولت بی کفایت رییسی
رضا تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
یه مشت مزخرفاتی که هرگز عملی نمیشه. صابخونه بخواد براحتی پرتت میکنه از خونه بیرون. ایشون فکر میکنه یه حرفی میزنه دیگه حرفش معادل با عمله. تو همین بحث کنترل بازار دیدید که حرفتون ذره ای ارزش نداره و اتفاقی که باید بیافته می افته و کنترل تورم و قیمت ها و این دری وری های زیبا فقط توی حرفه و هرگز به عمل نمیرسه. این حرفتون در مورد موجر و مستاجر هم یه جورایی به جون هم انداختن مردم و از سر باز کردن موضوع هست. بجای این فرمایشات دون کیشوتی فکر راهکارهای اساسی و عملی باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
دولت حقه باز عوارض مالیات سالیانه شهرداری ۱۰ برابر کرده صاحب خونه ما میگه میکشم رو کرایه
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
شوخی میکنید؟؟؟؟ مطمین هستین؟ واقعا فکر کردین چند طرح و مصوبه و قانون روی کاغذ اجرایی میشود؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
مگر شما وکیل مردم هستید اگر راست می‌گویید چرا خودتان مايحتاج مردم را چندین برابر کردید خجالت بکشید باعث تمام این گرانی ها خود شمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
اینطوری قیمت خونه سقوط آزاد میکنه
همت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
دولت بهیچ عنوان حق تعیین تکلیف ملک خصوصی مردم را ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
دولت مشکلات معیشتی رو پیش میکشه و از جیب ملت بخشش می کنه ولی موقع افزایش حقوق بازنشسته ها و معلمان و ... سکوت اختیار می کنه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
وقتی صاحب خونه به مستاجرش به دروغ میگه خودم میخوام بیام بشینم و بعد از تخلیه با سه برابر اجاره سال قبل خونه رو به یکی دیگه اجاره میده چه باید کرد؟... صابخونه ها زیر بار این حرفا نمیرن و ماشاالله زیر آبی رفتن رو خوب بلدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
امسال سرشون به سنگ میخوره چون دولت انقلابی و رئیس جمهور انقلابی و قاطع سر کاره
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
زیرآبی چیه خجالت بکش نادان بی ادب. مال خودت بود هم همین چرت و پرتا رو می گفتی. صاحبخونه خیلی هم درست میکنه این کارو میکنه برو یقه دولت بی کفایت و پوپولیستتو بچسب.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
مرسی دیگه ما خوشحالیم تمام مشکلات حل شد
افرین به این دولت سریع فقط دستور بدید
مستاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
سلام دوستان. امثال مورد. تمدید خود کار جدی هست اگر مالک درخواست تمدید کرد. بگویید. تمدید شده؟ واگر اعتراض داری بروید. شورای حل اختداف حل میشه. مورد داشتیم. راحت. حل شد. به. دیگران. ودوستان اطلاع دهید.......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
خدا همه رفتگان شما بيامرزه ،مرحومه والده هميشه مي گفت : « خونه ،خون آدمه ! و خدا كنه به حق پنج تن آل عبا هيچ كس پشت درِ مردم نباشه » ! ... عرض مي كنم كه قديمي ها چه حرف هاي خوب خوب ، ميزده اند ! ... انشالله كه با يك قانون درست حسابي در باره مستاجرين ، خون تازه اي در رگهاي آنان به جريان بيندازيم كه : « خونه ، خون آدمه » !! ... آمين يا رب العالمين !
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
من پیش بینی این مورد را کرده بودم و ازش سفته دریافت کرده بودم
گفتم یا ۶۰ درصد معادل تورم کشور اجاره را بالا می بری یا بلند شو
بنده خدا ادم منطقی بود و گفت چون هنه چیز بیش از ۶۰ درصد گران شده من هم اجاره را ۶۰ درصد بیشتر از پارسال پرداخت می کنم
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
با سلام خدمت دولت مردان خدوم وباغبرت کشورمان.خوب شما هی میگید ۲۵درصد و۲۰ درصد کی عمل میکنه از بنگاه دار نامرد تاصابخونهای بی رحم.ماتومشهدیم.مشهدگرون شد رفتیم گلبهار امسال اینجا هم که ۱۰تومن رهن بوده پارسال الان میگن ۶۰ تومن رهن ۲تومن اجاره واسه گلبهار که ۴۰ کیلومتر از مشهد دوره.شمارو به جان خانوادتون یه فکری برا مستاجرها کنید.خدا خدا خدا خدا خدا خدایا کمک
کی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
شما باور میکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
توی این شرایط بداقتصادی، گناه مستاجرها چی هست که باید اجاره خونشون دو برابر بشه؟!!! از دلال های خدانشناس و مسئولین بی تدبیر انتظاری نداریم اما خودمون به خودمون رحم کنیم و این شرایط بد رو برای همدیگه بدتر نکنیم. این همه قوانین تصویب میشن اما دریغ از یک مجری و ناظر خوب!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
چنانچه در برآورد قیمت تصویب شده کار کارشناسی صورت می‌گرفت این مصوبه قابلیت اجرا پیدا میکرد و مانند تمام نرخ گذاری های گذشته که دستوری بود اینبار قابلیت اجرا داشت و وضع اینطور آشفته نبود اگر این دولت جاری کارشناسی محوررانه به مشکلات رسیدگی کند و...
حسن رجب نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
باسلام میشه لطفاً بگین کدوم مسول با کفایتی هست توی ایران پیگیر ابن موضوع باشه همش در حد حرف وجلسه بیشتر نیست مردی پیدا نمیشه پیگیر باشه صاحب خونه من بازنشسته دو ملیون اضافه کرده الان چهار میلیون کرابه خونه کجا پیگیر این حرفها هستن میگه نیخوای خالی کن
زندگی میان ابلهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
هیچ ضمانت اجرایی نداره این مصوبه فقط حرفهای بدون پشتوانه هستن این وعده و وعیدها. کشور کاملا در اختیار و کنترل سرمایه داری دلال مسلک و مضر به حال مردمه.کسانی که ملک و املاک دارن خیالشون کاملا راحته از اینکه خودشون تعیین‌کننده نرخ هستن
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
اینها همش داستانه کرج ملارد همه خونهاش قولنامه یا وکالت هستند مشاور املاک ها تمام قردادهارو در دفاتر فاقد اصالت ثبت میکنن ازکجا می خوای بفهمی که خونه چند اجاره داده آقای مسول رسیدگی کدرهگیری هم نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
به جای این کارها به وظیفه ی اصلی خودتون که حفاظت از ارزش پول ملی کشور هست بپردازید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
صاحبخانه توانسته حکم تخلیه ۸ واحد رو بگیره و اداره ثبت املاک و قوه قضایه هم گفتن این قانون نیست دولت یه چیی گفته ولی قانون میگه مالکه و ملکشو میخواد باید بلند شید بت توجه به این مورد که شما میگید این قانون نیست فقط حرفه همینو بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
حالا میفهمی که حرفه یا اجبار قانونی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
البته اگر ملک رو فروخته با مدارک باید به شورای حل اختلاف نشون بده همه چی باید قانونی باشد اگر پسرشازدواج کرد جدید با سند ازدواج اگر خودش میخواد بشینه با کد ملی مالک وهمسرش میتوانید پیگیری کنید چند واحد دارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
چرا نظرات منتشر نمی کنی
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
تمام قوانین الکی هستش موجر من امسال با۲۰۰درصد هم راضی نشده تا الان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
پارسال بخاطر کرونا رحم کرویم اجاره رو زیاد نکردیم امسال چوبش را داریم میخوریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
نمیزدن استثنا
میزدن همه موارد مورد نظر صاحب خانه
در عمل مستاجر کاری پیش نمیبره یا با مشقت باید مقابل موجر وایسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
این مصوبات دولت به دلیل آنکه پشتوانه قانونی ندارد ، قابل اجرا هم نیست . فقط دعوای موجر و مستاجر درست میکند و کار شوراهای حل اختلاف و دادگاه ها را زیاد میکند . در نهایت هم طبق قوانین رای صادر میشود نه مصوبه دولت . دولت بایستی لایحه ای تنظیم و به مجلس بفرستد تا با تصویب به صورت قانون لازم الاجرا شود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
وزارت آموزش وپرورش هم برای شهریه مدارس خصوصی سالهای سال است که سقف تعیین کرد اما اجرا شد؟؟؟
Hasan
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
به خدا دروغ میگید کدوم مالکی حاضر هست به قانون شما تمکین کنه فقط دارید مردم رو به جون هم میندازید خدا از سر باعث و بانی این مشکلات نگذره هر کسی که هست اون رهبر که اون بالا نشسته باید جواب بده شصت سال همین بوده مابقی هم همینه شتر سواری دولا دولا نمیشه
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
مردم را بيچاره کرده‌اید. قیمت چی تثبیت شد. مگر مستاجر قدرت دادن اجاره خانه داره. خدا را خوش نمی‌آید چهل سال حکومت کردید هر روز بدتر از دیروز استعفا بدهید کشور بدون شما به مشکلی که الان داره هم نخواهد داشت. نه خدا نه رسولش از این ظلم شما و تظییع حق الناس نخواهد گذشت
یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
دولت به مسولیت و وظایف و تعهدات خودش عمل کنه از جیب مالکان مایه نزار
اصلا خونم رو اجاره نمیدم هر کاری دوس داری بکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
ترشی بنداز باهاش
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
خدایا شکر مشکلمان حل شد خیالمان راحت شد خدایا بسه دیگه اینهمه خوشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
همش حرف مفته
پارسالم که این قانون بود کی گوش داد؟
صاحب خونه من ۱۰۰٪ کرایه رو افزایش داد
رفتم شورای حل اختلاف
گفت مالشه هیچ کاریم نمیتونی بکنی
مستاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
اجرایی بشه اینشااله یکی از بزرگترین نگرانی من و امثال من هست. ولی اگر سه قوا واقعا همکاری کنند. مشکل خیلی ها حل خواهد شد...چون با این. تورم و........اجاره خونه هم. غو ز بالا غوزه........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
خیلیجالب است دولت بی لیاقتی خودش رو به گردن قشرهای مردم انداخته.
انگار دوباره باز میگردیم به اوایل انقلاب.
این وضع باعث میشه دیگه کسی خونش رو اجاره نده.
کی بود میگفت سالی یک میلیون آپارتمان تحویل میدم
این قانون رااصلا هیچ مالکی قبول نمیکنه تاجاداره افزایش میدن اجاره هارو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
سلام کارگرساده ام بخداهیچ مالکی این درصدراقبول نداره تامیتونن میزارن رواجاره ازششصدوپنجاه صابخانه گفته یک میلون وپونصدباپانزده میلیون پیش موندم ازکجابیارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
دیگر مردم اختیار منزل خود را هم ندارند دولت چرا خودرو و 25 درصد حساب نمیکنه نقاشی چقدر شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
ساده هستین شما اجاره ما رو ۳برابر کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
موجر هزار تا بهونه میاره تا مستاجر قبلی رو بیرون کنه و قرارداد جدید با نرخ خود به اجاره بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
مملکت ساختند
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
سال گذشته خودم مستاجر بودم و مالک خونه را فروخته بودولی مستاجرم بلند نمیشد که برم خونه خودم. مجبور شدم وسایلم را ببرم خونه اقوام تا از طریق دادگاه البته با پارتی بازی و بعد از چند ماه دوندگی مستاجر را بلند کنم واقعا قوانین مسخره ای تصویب
میشه که فقط مزاحم مردم هست
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
خلاف قانون مدنی و خلاف شرع است
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
سلام
فکر می کنید با دستور دادن می توانید مشکلات را حل کنید. اما سخت در اشتباهید. این قانون فقط روی کاغد زیباست ولی هرگز اجرایی نخواهد شد. تنها باعث افزایش اختلاف بین مالک و مستاجر و افزایش بیشتر پرونده های قضایی می شود. تا مشکلات کلان اقتصادی حل نشود مشکلات مستاجران حل نخواهد شد.
یک همدرد بازنشسته و مستاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
کی به این حرفها توجه میکنه تمدید اجاره با ۲۰ الی ۲۵ درصد صاحبخونه ها فکر میکنن باعث گرونی مستاجرها هستن یا اینکه مستاجرها چیزی نمی خورن آخه چرا انقدر مردم بی رحم شدن بخدا توان پرداخت اجاره رو نداریم من که هر بار اجاره میدم میگم هر چقدر حقشه حلال بقیش حرومشون باشه خدا از گلوشون در بیاره.
احد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
این شیوه خیلی درست است .لازم به ذکر است تعداد خانه ها از تعداد جمعیت ایران بیشتر است
والی
|
Japan
|
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
آخه کجای دنیا چنین قوانین اجباری و غیر عقلایی برای مالک و مستاجر می گذارند که شما دومیش باشین؟؟؟
شاید مالک با مستاجر خود تفاهم در خیلی موارد نداشته باشه مگر ممکنه او را مجبور به تمدید قرارداد بطور خودکار کرد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
خوبه که تمدید میکنید ولی ما که مجبور شدیدم با کرایه دوبرابری وپیش ۳ برابری دادیم ودیدیم که همه جا قیمت همینه وقرار داد هم گرون وهزینه جابجایی هم بالست قیمتش وامسال ۴ میلیون کرایه وودیعه ۱۰۰ همه جای افسریه خونه کلنگی قدیمی بدون امکانات چکار کنیم الان این تصمیم را گرفتید همه بیشتر جابجا شدند با قیمت بالا ما چکار کنیم بخدا هرچی داریم باید بابت کرایه خانه بدیم وچون پول پبشمون هم ۴۰ تومن بوده الان ۶۰ تومن گذاشتیم روش وبدهکاریم وواقعا اجاره ما سنگینه باید از همه چی چشم پوشی کنیم خوردن مواد غدایی وپوشاک ودرمان نمیرسه پولمون سو تغذیه گرفتیم مگر چقدر درآمد داریم برای کشیدن یک دندان ۶۰۰ هزارتومن مجبور شدم بدم درد داشتم ودرست کردنش ۴ میلیون میخواستن نتونستم بدم کشیدم سخته بی پولی به دادمون برسید دیر اقدام میکنید الان شامل ما نمیشه این تمدید خدکار فقط این تنها مشکلمون نیست دیابت دارم که همه داروها را بیمه نمیده نمیتونم پرهیز کنم ندارم بخورم رژیم دکتر را انجام بدم هرچی دستم بیاد شکممو سیر میکنم خیلی فشار رومونه خدا را خوش نمیاد انقدر سختی بکشیم از قوسه افسردگی گرفتیم همش داریم با زجر وشکنجه زندگی میکنیم یارانه ۴۰۰ یا ۳۰۰ چی میکنه بهمون پول دارو ندارم فقط اجاره بدیم پولی نمیمونه راحت زندگی کنیم از کارافتادیم دونفریم وسن بالای ۶۰ سال خسته شدیم خدا یه مرگ بده واسه همیشه بخوابیم
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
جدا از مصوبه من درآوردی که برخلاف افزایش قیمت‌های مربوط به خودشان که بیش از سیصد درصده.ولی برای بقیه نهایتا بیست و پنج درصد. اگه مالک راضی نباشه که بخواد به این قیمت بده از نظر شرعی ملک غصبی به حساب میاد یا نه و حکم فرایض شرعی در آن چیه؟ ولی کلا خرج که از کیسه مهمان بود حاتمی طایی شدن آسان
بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
مستاجرها کم اذیت میکردن با این قانون اگه صاحبخونه را از خونه خودش بیرون نکنن صاحبخونه شانس آورده

قبلا با اینکه میدونستن سر سال باید بلند بشن پوست صاحبخونه را میکندن و موجر بیچاره اگه گرفتار مستاجر بد میشد تا سر سال باید آزار و اذیت های مستاجر را تحمل میکرد چون نمیتونست در شورای حل اختلاف اثبات کنه که مستاجر داره اذیتش میکنه

خدا به این ملت رحم کنه .. با این قوانین عجیب غریب ، آدم دیگه اختیار مال و ملک خودشو هم نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
به خدا اینها سواد ندارن آیا از نظر شرع مقدس می‌توان اجازه داد مال مردم را عصب کنن آیا ۲ سال نیست که بخاطر این قانون مستاجران از تخیلیه سر باز زدند پس چرا گرانی کرایه حل نشد اینطوری و با این قانون آیا کسی ملک خود را اجاره خواهد داد ؟ اخه این سران قوا چه می‌کنند با این قوانین من در آوردی بجای اینکه فکر خود را بگذارند روی تولید مسکن و یا روی کاهش تورم در حال فرو‌کردن‌دست‌خود‌در جیب مردم هستن
محمد بهرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
حق مالکیت خصوصی خصوصی ازمردم نگرید دولت در مشکل مسکن نا توان هست گردن موجر میندازه مردم باهم درگیر کردن کار درستی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
میبخشید اون وقت این قوانین نقض مالکیت خصوصی نیست؟ یکی که ممر درآمدش صرفا اجاره خونه اش باشه با این گرونی ها جور در نمیاد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
دولت در جایگاهی نیست که برای ملک مردم تصمیم بگیرد. شورای نگهبان کجاست با عدم تعارض با قوانین شرع ؟ مگه کسی در مورد ملک خصوصی کسی می تونه تصمیم بگیره ؟ این نماد غصب نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
از شرع فقط همینو یاد گرفتی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
طبق معمول دولت ار جیب مردم حاتم بخشی میکند
وقتی موجر با استفاده از درآمد اجاره زندگی مبکند و تمام خرجها بالای 60 درصد زیاد شده معنی این دستورها چیه ؟! آیا دولت هزینه های مالک رو جبران میکنه ؟
پاسخ ها
مهدی
| Japan |
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
درامد مستاجر چقدر زیاد شده؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
همه الکی و حرفشان را باور نکنید که پشیزی ارزش ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
چرا برای ملک شخصی مردم تصمیم می گیرید. شاید مالک با مستاجر اختلاف داشته باشد و بخواهد قرارداد را فسخ کند. دولت ناتوان در کنترل بسیاری از کالا ها است حال انگشت گذاشته روی ملک شخصی افراد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
من واحدم رو سال 98 دادم کرایه. سال 99 دوره اجاره سر آمد. کرونا شروع شده بود و برای اینکه مستاجر به زحمت نیفتند توافق کردیم بدون افزایش اجاره بها مدت اجاره تمدید بشه برای یک سال. طوری که همون موقع مبلغ اجاره واحد من در مقایسه با منطقه نصف بود. کمی بعد آقای مستاجر واحد رو خالی فرمودند و بدون اذن من واحد را در اختیار دوستشون گذاشتند. علتش هم این بود که اجاره بهای اندک، واحد من رو جذاب کرده بود. با خودشون دو دو تا کرده بودند و گفته بودند که چرا این چیز مفت رو بدیم بره بزار تا میشه حالشو ببریم. مستاجر اول بنده شخص منظم و متینی بودند و نمی دانم چرا این کار را با من کردند. بر عکس ایشون، فرد دوم آمده بودند که از فرصت به دست اومده استفاده کنند. سال 1400 بعد از اتمام دوره از مستاجر اول خواستم تخلیه کنند چون قصد داشتم واحدم رو بفروشم. ایشون اون موقع بود که با راحتی خیال گفتند واحد رو به دستشون دادند. با فرد دوم تماس گرفتم گفتند وفق مصوبه حکومتی من می شینم و 20 درصد اضافه می کنم و شما هم قانونا هیچ کاری نمی تونی بکنی. به همین راحتی. نزدیک به یک سال رسیدگی قضایی طول کشید تا تونستم واحدم رو پس بگیرم. این تصمیم سران خوبه چون حمایت از مستاجر خوبه اما بخشی از جامع موجر مستاجر را به دلیل نبود درک صحیح از مسایل حقوقی به هم می اندازد.

موجری مثل من هم که می بیند سایر ین برای وی تصمیم می گیرند به این سمت و سو سوق میابد که حد اعلای قیمت را برای اجاره بها تعیین کند که سال بعد که بزرگان اعلام کردند 20 درصد افزایش حداقل این افزایش نسبت به حداکثر باشد نه حداقل. و این خود یعنی افزایش اجاره بها.

من که به هر شکل از وادی موجری بیرون اومدم ولی خداییش باید با مستاجرا راه اومد. فشار رو این قشر خیلی زیاده. ولی مستاجرین بزرگوار هم باید با این گرانی ها رعایت موجر را با نگهداشت صحیح مورد اجاره بکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
مردم رو مسخره کردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
دولت از کیسه خلیفه می بخشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
دخالت دولت در حقوق خصوصی افراد واقعاً جای تاسف دارد. مستاجری که معتقد است باید مفت بنشیند و بعد از پنجسال تمدید قرارداد هم بلند نشود را چکار باید بکنیم جناب وزیری که بلد نیستی خانه بسازی در امور داخلی مردم دخالت میکنی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
چن سالتونه آخه

واقعا فکر کردن درست میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
دولت از جیب مردم می بخشه!
بجای اینکه خودش مسکن در اختیار مستاجران بگذاره عملا مردم را به جان هم می اندازه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
هرچند دیر ولی بسیار به جا و در راستای جلوگیری از هرج و مرج و ظلم برخی مالکان و بازگشت آرامش به مستاجران و خانواده آنها است البته به شرطها و شروطها که واقعا مراجع ذیربط اقدامات لازم را در جهت اجرایی سازی این مصوبه به انجام رسانند و برخوردهای لازم صورت گیرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
خيلي بيخود كرديد از جيب مالكان براي مستاجران خرج ميكنيد اگر خيلي راست ميگيد تورم را در تمام زمينه ها كنترل كنيد مگر ميشود هزينه نگهداري و ساخت و تعميرات مسكن 100% افزايش يابد اما اجاره مسكن 20%
عبداله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
آخه مگه میشه ، وزیر مجری قانون است نه قانونگذار چطور ممکنه وزیر بیاد از طرف خودش قانون تعیین و ابلاغ کنه ، مگه ما قانون موجر و مستاجر نداریم ؟
تا کی میخواهید به این کارهای بیخود خود ادامه دهید ؟
من اگر یک مستاجر ناباب داشته باشم و با هزاران مشقت صبر کرده باشم تا قراردادش تمام شود و اورا از منزلم بیرون کنم و بعد شما با این تزهای کشکی همه چیز را بهم می‌ریزد ؟
شما باعث اختلاف در جامعه و درگیری مردم با هم میشود .
حاشا و کلا از این همه بی تدبیری
شما محافظ سرمایه مردم هستید یا ضد آن ؟
مازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
تو خواهش کردی وصاحبخانه هم می گه ؟چشششششششششم؟.
فرزاد یزدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
وقتی شخصی برای سمتی که به آن واگذار شده، کوچک باشد نتیجه میشود این عملکرد در جای جای کابینه دولت قبلی و فعلی!
ایشون به جای اینکه شبانه روزی تمام ظرفیت های کشور را برای ساخت مسکن به صف بکند دنبال شو هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
فعلا که مردم از ایشان راضیند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
بجای اینکه دولت به مطاللات مردم در خصوص گرانی ها پاسخ بده
دولت بین مردم اختلاف مینداره خودشم راحت کنار میشینه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
اینجوری که مالک راضی نیست و عملا غصب محسوب میشه!
این مصوبه اشکال شرعی داره و مغایر با دین اسلام است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
شما نگران اسلام نباش. اسلام در مورد خیلی چیزهای دیگر هم صحبت کرده
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
صورت مساله را پاک نکنید،.... رفع تحریم، جذب سرمایه گذار خارجی، افزایش سرمایه اجتماعی، شایسته سالاری و .... باید اتفاق بیفتد و الا تورم همچنان می تازد!
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
خخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
حال که آقایان افتاده اند روی دور دستور دادن، لطفاً دستور دهند ابرها ببارند، جنگل‌ها سبز شوند، و رودخانه ها جاری شوند. حتی می‌توانند دستور بفرمایند امام زمان (عج) ظهور فرموده و به حضورشان شرفیاب شوند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
قراردادهای اجاره که با رقم بسیار کم رسما اعلام میشود و اجاره اصلی زیاد مخفی میماند اینجا هم کمکی نمیکند
تا حسابهای بانکی افراد کنترل نشود هر اقدام دولت عملا بیفایده هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
رستم فهمیده وزیر نفت نیست؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
جمع کنید این مسخره بازی ها رو. صاحبخانه برای مصوبه سران قوا پشیزی ارزش قائل نیست. یک تحقیق میدانی به خوبی نشان از افزایش بالای 80 درصدی اجاره ها دارد.
ال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
این طرح شاید در ظاهر طرح خوبی باشه ولی.در باطن.و دراز مدت .تیر خلاص بر صنعت .ساخت ساز ‌ های کوچک..و انبوه سازی خواهد بود.و پایانی براری .فعالیت بخش خصوصی در این حوزه ..است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
چه مغز متفکری!! هیچی دیگه برای اثبات نیازمون به ملکمون باید بیافتیم از این دادگاه به اون دادگاه!!
شما اگه به فکر مردم هستید خودتون خونه سازمانی بسازید و به همون مبلغی که مد نظرتونه اجاره بدید! برای چی مردم رو تحت فشار قرار میدید! شاید کسی تمایل نداره اون مستاجر دیگه توی خونه ش سکونت کنه. خیلی صاحب خونه ها مثل من خودشون مستاجر هستن. و از اونجا اجاره میگیرن و پول روش میذارن و به مالک دیگه میدن!
این قانونها رو از کجا در میارید؟!! شما اگه راست میگید جلوی تورم رو بگیرید اونوقت نه کرایه بی منطق بالا میره و نه مردم رو برای اثبات اینکه خونشونو لازم دارن میفرستید به دادگاهها و عمر و وقتشونو اینجا هم تلف می کنید!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
این چه قانون عجیبیه ؟ شاید مالک دلش نخواد امسال ملکش رو اجاره بده، شاید بخواد بفروشه و لازم هست که مستاجر تخلیه کنه چون اجازه بازدید نمیده، شاید مالک از مستاجر خوشش نمیاد یا مستاجر مشکل اخلاقی یا اعتیاد داشته باشه، شاید مالک از رفتار مخاطره آمیز مستاجر خوشش نیاد، شاید احساس امنیت نداره و هزاران علل دیگه مالک نمیخواد که این مستاجرش باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
به ایشون بفرمایید روی ملک ما تصمیم گیری نکنن. اگه میخوان خودشون خونه بسازند و به هر مبلغی که میخوان اجاره بدند! تورم بالای 50 درصده بعد میگه اجاره 20 درصد. طرف که درآمد زندگیش از اجاره تامین میشه چطوری باید امرار معاش کنه؟!!
پاسخ ها
مهدی
| Japan |
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
برو کار کن! مگه درامد مستاجر اندازه تورم زیاد شده که تو انتظار داری درامدت اندازه تورم زیاد بشه؟؟
k h
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
الله اکبــــــــــــــــــــــــــــــــــر الله اکبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر
مرید صداقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
فقط با این سیاستها می خواهند مردم را با کشاندن به دادگاهها جهت طرح دعوی بر علیه هم و مشغول نمودن با خودشان ، از مسائل اصلی مانند اقتصاد ، رانت ، دزدی بیت المال و هزاران دوز و کلک دیگر است دور کنند والا کیست که نداند طبق قانون مصوب مجلس با پایان مهلت اجاره و عدم تمدید از سوی موجر باید ملک تخلیه گردد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
این سیاست عملی نیست فقط موجب اختلاف مالک ومستاجر است دولیت زحمت بکشد دست مبارک را در جیب خودش یکند نه جیب مردم عادی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
این طرح در کوتاه مدت مفید است و کارساز اما در بلند مدت در حوزه ساخت و ساز و سرمایه گذاری در مسکن فاجعه به بار می آورد و اکنون موجب رکود در بخش ساخت و ساز خواهد شد که نتیجه آن در چند سال آینده کمبود چند میلیونی مسکن خواهد بود که به هیچ وجه جبران پذیر نیست از سویی سیاستهای دولت را باید عجیب بدانیم جاهایی که خود دولت خدمات ارائه می دهد و یا مرتبط با دولت است تا 50 درصد هم افزایش پیدا کرده اما در بخش مسکن 20 درصد افزایش لحاظ شده و دولت عملا با دست در جیب بخشی از مردم کردن حاتم طایی شده است اینگونه سیاست گذاریهای دستوری در کوتاه مدت پاسخ می دهد اما در بلند مدت انچنان اثرات تخریبی جبران ناپذیری دارد
hadi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
از جيب مردم مشكلات كشور را ميخواهيد حل كنيد آن قولها كه براي يك ميليون مسكن در هر سال داديد چه شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
این مصوبه هیچ ارزش حقوقی محکمی ندارد
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
راه حل دولت اینه که مردم رو مجبور می‌کنه خونه‌هاشون رو به کی و با چه نرخی اجاره بدن؟ فقط بلدن از مردم هزینه کنن.
تام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
دستور دستور دستور دستور
مملکت دستوری
دولت خودش همه چیز را گران می کند برای بقیه دستور می دهد
شرم آور است
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
واحد های تجاری ، اداری چی؟؟
صمصام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
حاج رستم، کلید حاج حسن 8 سال جواب نداد ، ببینیم شاه کلید شما چه میکنننننننه....
سیفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
پس دقیقا حکایت مال غصبی یعنی چی؟؟؟
مثلا اینجا کشور اسلامی هست
وقتی مالکی راضی به سکونت مستاجر نباشد آیا مال غصبی نمی باشد!!!!!
عجب قوانین مسخره ای به دولت بجای کنترل تورم توسط خودش به مال مردم چشم دوخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
چطور یک دفعه یاد مسلمانی و دستورات اسلام افتادید؟ فقط آنجا که به نفع شما باشد، اسلام خوب است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
این قانون رو حتماً شورای نگهبان رد میکنه. طبق قوانین اسلام مالک نسبت به ملکش اختیار داره و نمیشه اون رو مجبور به کاری کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
از اسلام فقط همین را یاد گرفتی؟ اسلام در مورد انصاف، کمک به دیگران، خمس، زکات، عدم کسب مال حرام، ظلم نکردن و دوری از تجمل گرایی حرفی نزده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
عزيز اين قانون مجلس نيست كه نياز به تاييد شوراي نگهبان داشته باشه اين اصولا قانون نيست بلكه يك دستور از سوي سران قواست كه بايد اجرا بشه و كلا همه چيز و همه كس رو دور زدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
مملكت داري بلد نيستيد بنابراين با قانون وتبصره همه چيز را ماست مالي مي كنيد عوض اين قانون هاي من دراوردي ومسخره به فكر توليد مسكن براي مستاجران باشيد بي كفايت دولت را حتما بايد مردم محروم وفقير جامعه بدهند

صاحبخانه در هر شرايطي به منزل خودش نياز داشته باشد در صورت پايان اجاره نامه وعدم توافق طرفين مي تواند ملك خود را از مستاجر تحويل بگيرد اين قانون مسخره براي چيست كه وضع مي كنيد واز زير بار مسئوليت فرار مي كنيد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
چرا مالیات ها اتوماتیک با حد اکثر 20% تمدید نمی شوند؟چرا سران قوا به تورم دستور نمی دهند اتوماتیک حداکثر 20% رشد کند!!!!!!!!!!عجب حل مشکلی!!!!!!!!!مگر اجاره تابع ارزش ملک نیست!چرا نرخ نمی دهید که به کسی اجحاف نشود؟انتظار دارید کسی در بخش مسکن سرمایه گذاری کند؟؟؟خودتان خندتان نمی گیر به راه حل هایی که ارائه میدهید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
الهی هرچی صاحبخونه بدی که وجود داره مستاجر بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
الهي هر چي مستاجر بد وجود داره دربدر بشه الهي آمين
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
شما بي خود كردين
مگر شما مالك ملك مردميد
اگر دستور ميدهيد
بهتر است دستور بدهيد تورم متوقف شود يا مطابق ديتور سما افزايش يابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
شما مثل اینکه خیلی قلدری؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
به همین راحتی؟!!! خیالشون راحت شد.اگه مسلمونند سر صحبتم با اونهاست.چطور مستاجران میخوان تو خونه ای که مالکش راضی نیست نماز بخونند.
پاسخ ها
مهدی
| Japan |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
نماز نمی خونیم. حل شد؟
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
با این حرفهای مسخره خیال خودتون رو راحت کردین
و از گردن خوتون ساقط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
دقیقا - ضمانت اجرایی ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
چطور به جای مجلس قوای سه گانه قانون تصویب میکنند پس جایگاه مچلس کجاست
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
با عرض سلام اینجانب حقوق دان و وکیل پایه یک دادگستری هستم ،برخلاف آنچه هموطنان گرامی بازگو کردند مصوبه دولت قانونی و لازم الاجرا هست و این مصوبه پشتوانه کاملا قانونی دارد ،چنانچه مستأجری پس از پایان قرارداد اجاره مسکن را تخلیه نکرد موجر باید به شورای حل اختلاف مراجعه کند و شوراها بجز موارد ذکر شده دستور تخلیه صادر نمی‌کنند و موجر مطابق قانون فقط میتواند ۲۵ درصد به قراداد گذشته اضافه کند.
در خصوص اینکه برخی افراد میگویند اجاره تابع قیمت مسکن است قابل ذکر است آنچه در بازار شاهد هستیم بازار خرید و فروش ملک کاملا راکد است و حتی برخی افراد املاک را با کمتر از قیمت گذشته و حتی معاوضه با خودرو حاضر به فروش هستند ،مشکل جامعه ایرانی این هست که موجران فکر میکنند هر چه بگویند مستأجران توان پرداخت آن را دارند در حالی که سال گذشته اکثر واحد‌های مناطق برخوردار کلان شهر ها خالی شد و مستأجران به حاشیه و حتی روستاها مهاجرت کردند به این صورت و نه تنها این واحدها در آمدی برای مالک نداشت بلکه مشمول مالیات هم شد .پس منطقی صحبت بفرمایید
پاسخ ها
ح .م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
ظاهرا مستاجری
اما واقعیت چیز دیگری است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
اولا وکیل پایه 2 هم مگر داریم که با ژست میفرمایید پایه 1؟

دوما اجاره نامه یک قرارداد زمان داره--درپایان قرارداد چنانچه هر کدام از طرفین بخواهند میتوانند تمدید نکنند مگر اینکه وکیل پایه یک اصول کلی قرارداد را منکر باشد !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
قوه قضاییه شاه کلید این قانون هستش.فقط کافیه چند تا دادگاه حکم تخلیه بی دلیل صادر نکنند تا این قانون جای خودش رئ باز کنه.به هر حال موجری هم شغل محسوب میشه که هیچ مالیاتی هم نمیده و هر سال هم بر ارزش ملکش افزوده میشه و باید دولت برای این شغل هم اتحادیه ایجاد کنه و اونها رو سر وسامان بده و زیر چتر فعالیت قانونی ببره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
همينقدر كه جنابعالي منطقي هستيد براي بقيه كافيه آقاي با منطق انتظار داري موجر خونه خودشو مفت و مجاني به بقيه بده قشر وكلا كه تو دريافت حق الوكاله ماشالا از همه جلو زدن دست خوش وكيل حقوقدان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
تا وقتی که دلال بازی رواج داره و بنگاه ها هزینه بستن قرارداد رو بصورت درصدی میگیرند همیشه افزایش قیمت وجود داره
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
سال گذشته برای اینکه برم تو خونه خودم مجبور شدم سه ماه تو حل اختلاف دوندگی کنم ضمناوسایلم را تو این مدت ببرم خونه اقوام
واقعا بابت این قوانین متاسفم
بدبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
اقایان سران قوا اگربلدیدتورم کمرشکن مملکت راکنترل کنیدبه نظر من دخالت درامورات اموال خصوصی خلاف شرع است باتورم ۴۰درصدی باکدام منطق ۲۵ درصد افزایشرا به موجر تحمیل می کنید؟؟
فری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
واقعادمتون گرم بایدبعضی موجرهارواینجوری دهنشوصاف کردبقرآن نفهم شدن خون پدرشون گذاشتون تواجاره خونه یاودیعه هاشون خیلی بی انصاف سنگ دل هستن تاوقتی که مردم هم بستگی نداشته باشن به هم دیگه رحم وگذشت نداشته باشن دولت هم همچین کاری میکنه دمش گرم یه منزل بودتوتبریز جایه دورافتاده متراژ40متربود80میلیون ماهی 2میلیون مگه چه خبرته سر آوردی خاک توسرت انشالله موجرهایی که سنگ دل هستن به مستاجررحم نمیکنه خداازدستش بگیره بفهمه مستاجرچی میکشه
ebimob121
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
سلام .بچه بودم گفتن خونه نخرید .بابا خونه نخواستیم بزارید حداقل مستاجر بمونیم آخرش تا چادر نشینمان نکنید دست ور نمی‌دارید .بابا به یاد بیارید خدایی هم هست .و ناظر بخدا فقط یک شب فاصله مونده تا وعده خدا محقق بشه.الهم عجل لولیک الفرج!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
کجا بودی تا حالا رستم خان ؟؟؟؟
ناشناس
|
Turkey
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
قوانین آب دوغ خیاری که هیچوقت هم اجرا نخواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
یک وقت فکر نکنید کار نابلد هستن-اینها خوب کارشون رو بلد هستن. خوب
مستاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
خواهشا نشینید چرندیات بگید این مردم از زیر بار کرایه ها دیگه له شدن کدوم صاحبخانه این چیزا رو انجام میده من پارسال به خاطر کرونا که هیچکس جابجا نمیشد 4 ماه به دنبال خانه گشتم ‌و با این پولم نمی تونستم جایی پیدا کنم و صاحبخانه رفت شکایت کرد تو شورای حل اختلاف به قاضی گفتم مگه دولت نگفته هیچ کس جا به جا نشه و شکایتها هم رسیدگی نمیشه گفت که این حرفها کشکه و مال تو تلویزیون و روزنامه‌ها است نشستن و حرف مفت میزنند بگو کی خالی می کنی تا حکم تخلیه ندادم اسباب و اثاثیه ات رو بریزن بیرون یعنی اینکه نه کسی به داد من مستاجر میرسه نه عدالتی و نه دلسوزی خدا شاهده دیروز تو محل دیدم ماموران انتظامی بالای یک اسباب کشی ایستادند تا مستاجر خانه را خالی کند دختر 10 ساله به مادرش در حال گریه میگفت امشب بریم خونه دایی فردا پس فردا وسایلم تو انباری بابا بزرگ جا نمیشه و.... بخدا از ناراحتی نمیتونستم جلوی اشکامم بگیرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
کسی را می شناسم چند سال با تخفیف زیاد خانه را اجاره داده حالا اگر مستاجر نخواد بره در حد مجانی نشسته است و سال بسال به اندازه استهلاک گیرش نمیاد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
بهتره ساز و کار افزایش قیمت ها مشخص بشه تا دخالت در آمور معاملات مردم. اینطوری عمده مالکین با مستأجران شون دچار مشکلات و اختلافات بیشتری می‌شوند و رضایت مندی موجر و مستأجر از هم کمتر میشود
علیدادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
بنده موجر هستم و در دوران کرونا چون مستاجرم دچار مشکل اقتصادی شد اجاره آپارتمان خود را با اجاره ماهی دو میلیون تومان در ماه تمدید کردم . برای پرداخت مالیات بر اجاره به اداره دارایی مراجعه کردم گفتند کار اشتباهی کردی چون اجاره ملک شما ماهیانه 6 میلیون تومان است و بر اساس همون باید مالیات پرداخت کنید. گفتم من قرارداد رسمی دارم و اجاره ای هم که گرفتم مشخصه . گفتند به ما ربطی نداره شما اگه بخواید مجانی هم اجاره بدین باید مالیات رو بر اساس رقم کارشناسی پرداخت کنید!! در نهایت بیشتر از کل اجاره ای را که گرفته بودن تقدیم اداره دارایی کردم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
متاسفانه قانون به ضرر آدم های منصفه
ی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
چه به صابخونه های زالوصفت برخورده قابل توجه اونایی میگن درکجای دنیا این جوریه درآلمان وخیلی کشورهادولت دخالت میکنه وتعیین قیمت میکنه واجاره هابالای پنج سال قراردادش هست فقط درایران بودهمش حق بامالک بودوه سواستفاده یی کردن حتی آمریکا هم قوانین کنترلی دارد به اندازه کافی ازمستاجرچاپیدیداندازه قیمت خونه بیشترش هم پول ازمستاجردرآوردیدبهتره بزنیددیگه به چاک زمانی خونه دوزارقیمتش بودموفت خریدید صدبرابرپولشودرآوردیددیگه موقعشه دردخالت دولت دربیادچون نمیشه مگه چاه نفته هی از یه ملک میلیاردی پول درمیارید به خاطر صنارسه شاهی قبلن خریدیدفقط درایرانه یکی چندواحدداره یکی هیچی نداردیه بارقانون اومدانسانی ازحق خوری وظلم جلوگیری کند چه ناراحت شدن شماهادیگه کی هستیدهمینه مملکت ویران هست عادت کردیدپول نجومی اجاره بخورید مگه خونه موادغذاییه روش تورم بیاد باقیمت جدیدحساب بشه دارایی قدیمی ومصرفیه ربطی به تورم نیست
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
کامنت هایی که دارن میسوزن همه ماجر هستن یعنی چی خونه خودمه به هر کی بخوام اجاره میدم شما قانون رو رعایت نمیکنید انصاف و انسانیت رو رعایت نمیکنید حرف از حق و حقوق میزنید باید دولت حیوانیت شما رو جمع کنه
امیرعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
با این شرایط بهتره درشو قفل کنیم تا اجاره بدیم تا یه عمر باید سواری بدیم یکی شاید دلش سوخته اجاره ارزون داده یه سال تا آخر عمر باید بیست درصد زیاد کنه؟ راهش اینه محله به محله قیمت گذاری منصفانه بشه کسی بالاتر داد برخورد بشه
کل قربون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
دولت به جای اینکاره بیاد جلوی تورم سیصد درصدی رو بگیره.فقط زورش به هجاره میرسه؟ معلومه که کسی زیر بارش نمیره.
انسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
تا قیمت اصل قضیه یعنی مسکن و از آن مهمتر "زمین" درست و اصولی نشه یعنی قیمت گذاری مناسب و عادلانه انجام نشه همه این حرفها کشکه و ارزشی نداره
البته میدونم چون منافع خیلی کله گنده ها و بساز بفروشها تو این قضیه هست به هیچ عنوان قیمت ملک، زمین و آپارتمان کاهش پیدا نخواهد کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
دولت از سر درماندگی وارد بازی شده است که بجز دردسر و هزینه تراشی برای مردمش چیز دیگر به ارمغان نخواهد آورد اونهایی که این تصمیمات خانه خراب کن افتصادی را ظرف یک ماه گدشته بخورد دولت داند باید از نظر وطن دوستی و کشور دوستی و نداشتن ارتباط با دشمنان این سرزمین مورد بررسی قرار بگیرند وقتی که نمی توانند پیش بینی بکنند که هر قدم نسنجیده تبعات سنگین به همراه دارد قطعا بار مشکلات فزونی خواهد گرفت نمی توانید ارد و روغن و هزار رقم دیگر را گران بکنید بعد خودتان را حامی مستاجر نشان بدهید حرکات اقتصادی دولت بصورت معنی داری با رفتار سوسیالیستهای نسل اول می ماند دخالت درامور مالی مردم و پاسخگو نبودن در مقابل تبعات آن این آغاز راه تباه کننده ای است که جز فریاذ کشیدن در کف خیابان چیزی دیگر نتیجه ندارد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
دولت اصلا حق چنین کاری را ندارد
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
سلام من امسال خانه مادرم رو ازش خریدم... مادرم سال گذشته چون دلش برای مستاجر سوخته بود به قیمت خیلی پایینی بدون اجاره فقط رهن داده بود..حتی وای فای هم روی خونه گذاشته بود... امسال وقتی رفتیم و اعلام کردیم که مبلغ مورد رضایت ما نیست سه متر زبان درآورد حتی وقتی می خواستیم وای فای رو برداریم گفت لازمش داریم‌‌... در دستشویی رو اینقدر آب داده بود که خراب شده بود و ما ورق آلومینیوم گذاشتیم فرداش رفتیم دیوار رو سوراخ کنیم بتونه آل سی دی نصب کنه دیدیم داره باز در دستشویی رو می شوره حالا شاکی شده که پای بچش گرفته به آلومینیوم و زخم سده... اجازه هم نمیده مشتری بره خونه رو ببینه... روز اول هم گفت فقط دو تا بچه بزرگ داره بعد همسایه ها گفتن یه پسر بچه هم داره...مسلمه که من نمی خوام با همچین کسی تمدید کنم
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
جناب آقای وزیر پیشنهادی برای حل مشگل مسکن دارم.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و عصر کامپیوتر ، استفاده بهینه از سامانه های دولت الکترونیک برای تسریع در خدمات رسانی دولت به مردم در کمترین زمان ممکن، لازم است با استفاده از ایجاد یک بانک اطلاعاتی ملک و املاک در هر یک از استانها و در نهایت اتصال همه آنها به یکدیگر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
آقای وزیر راه تو که برای 30 کیلومتر راهی که صدبار پولشو از مردم گرفتی 40 هزار تومن عوارض میگیری دیگه حق نداری در مورد مردم اظهار نظر کنی بگذار به درد خود بمیریم دیگه خسته شدیم از دست شما آدمای بیسوادی که زندگی یک ملت را به نابودی کشوندید من بدبخت مستاجرم از وقتی این افاضاتو فرمودی تنم داره میلرزه که صاحب خانه چه تصمیمی برام خواهد گرفت خدا یا یک کاری بکن ما از دست این مسئولین نالایق راحت بشیم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
آقای وزیر خانه بساز مجانی به مستاجر بده کی مخالف از مال مردم حق حاتم بخشی نداری
mohamadsoleymani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
مثل اینکه صابخونه هابدجوردارن میسوزن ازاینکه نمیتونن مثل همیشه مستاجرهاروبدوشن وهرچقدرکه دوست داشتن بگیرن یاهرموقع خواستن بایدخونه روخالی کنن واسشون.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
تکمیل کننده این مصوبه، اخذ مالیات سنگین از خانه های خالی است در غیر اینصورت موجران با فروش صوری خانه، مستاجران را تخلیه و ملک را خالی نگه میدارند به خصوص در مناطق بالای شهر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
شما حق دخالت در اموال شخصی افراد را ندارید اگر ذره ای فهم اقتصادی داشتید می دانستید با گرانی که راه انداختید همه چیز گران می شود اگر ئاقعا مدیر هستید قیمت محصولات صنعتی تان را کنترل کنید که در اختیار خودتان می باشد واقعا بذر نفرت می پاشید
کاش افرادی را در بین مردم میفرستادید تا بدانید با چه صفاتی از شما یاد می کنند که آرزوی مرگ می کردید البته اگر غیرت داشته باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
مالک ها رو تشویق به خرید خانه در خارج از کشور و خروج سرمایه از کشور نکنید. بگذارید مردم احساس امنیت کنند. قانون اشتباهی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
مسکن باید از کالای سرمایه گذاری خارج بشه. توی آمریکا شما یک خانه اجاره کنی تا 10 سال بدون اینکه هر سال 1% به اجاره ات اضافه بشه میتونی بشینی و موجر حق نداره شما را بلند کنه
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
به شما چه ربطی داره دولت بی تدبیر خیلی تدبیر دارین مملکت رو جمع کنین کارتون به اموال مردم نباشه خواهشا بااین گرونی که شما راه انداختین موجرم مجبوره فشار بیاره به مستاجر همش ازصدقه سر تودولت بی تدبیره پس خواهشا ن جلسه بزارین ن دخالت کنین تمام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
سا ل۹۵آپارتمانم را۸۵ میلیون رهن دادم معادل ۸۵ سکه امروزبا۴۵۰ میلیون رهن معاد ل ۲۴ سکه برو اقتصادتو درست کن
سعید جدلی
|
Germany
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
۱- نقص مالکیت ۲- ایجاد اختلاف بین مالک و مستاجر ۳- ایجاد بدبینی به نظام از طرف مالک و موجر ۳- عدم استقبال از شهرهای جدید و اقماری کلان شهرها ۴- عدم ساخت وساز ۵- ایجاد رکود در بخش مسکن ۶ - عدم سرمایه گذاری در بخش مسکن ۷ - انتقال سرمایه به خارج از کشور ۸- ایجاد بیکاری بطوریکه مستاجر هم نتواند کرایه خود را سر وقت دهد .۹- ایجاد بازار زیر زمینی ۱۰- احتکار املاک و تخلیه جهت ارائه آسان جهت فروش.
متاسفانه کارشناسان در خانه مشغول‌ چرت زدن هستند .
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
خوب الان مشکل اجاره حل شد؟ حضرات دستور فرمودند مالکان هم گفتن چشم!خوب حالا که با چهار خط دستور مشکلات رفع میشه! حضرات دستور بفرمایند قیمت ساخت و تعمیرات مسکن قیمت ماشین قیمت ......... بیاد پایین!
اگر فرصت شد یک دستوری هم بفرمایند تیم ملی فوتبال قهرمان جام جهانی بشه .......!!!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
عوضی ها اگه میتونی دستور بدید هزینه ها هم بیست درصدی برن بالا نه 300درصد
بزرگ مردی گفت همه این مسئول های ما باید‌ با هواپیما برن کیش رو هوا یه راکت بزنی اگه یکیشونم رو هوا زنده موند تو آب غرق شه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
دمتون گرم عالی هست صاحب خونه ها خیلیاشون پررو وبیرحم شدن تشکر میکنیم از وزیر محترم
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
این مصوب سران دولت یکی از کلیدی ترین تصمیمات دولت است که میبایستی چندین سال پیش بصورت قانون در مجلس تصویب و الزامات اجرایی آن تعیین میشد. البته این مصوبه تعیین سقف اجاره بایستی برای تعیین سقف فروش واحدهای آپارتمانی برحسب سهم عرصه و اعیان نیز قانونی شود.
مزایای این مصوبه کاهش بار روانی وارده بر مستاجران و کنترل افزایش سرسام آور و من درآوردی موجرها خواهد شد.
کنترل قیمت بر اساس سقف مصوب و دریافت ۱۰۰ درصد مازاد آن‌بصورت مالیات در صورت تخلف موجر و تعیین جرایم نقدی بر متخلفین ضروری است.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
دولت مسکن بسازه، از پول بیت المال هم بسازه و با 70 درصد تخفیف نسبت به قیمت های فعلی به همه مستاجر ها اجاره بده. اصلا مجانی اونا رو مالک کنه. طبق قانون اساسی وظیفه اش است. اما غلط می کند در مورد اموال غیر نظر می دهد.
من خودم صاحبخانه و همزمان مستاجرم. پارسال زیر 25 درصد اضافه کردم و امسال هم حدود 35 درصد اما دولت چنین حقی ندارد. سران قوا لطف کنند و تورم 50 درصدی کشور را به 25 درصد برسانند.
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
صاحبخانه ها از ‌هم از افزایش سالیانه قیمت ملک سود می‌برند و هم اینکه از طریق اجاره درامد مازادی نصیبشون میشه.اگه آپارتمانی ۴ میلیارد قیمتش باشد فقط با افزایش ۳۰ درصد سالانه ۱.۲ میلیارد به قیمت آپارتمان اضافه و ماهی هم فلان قدر اجاره مازاد دریافت میشه.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
سلام من یه مستاجر بسیار ناباب دارم به خاطر آبروم باهاش اصلا بحث نکردم و منتظر شدم موعد قرارداد تموم بشه و بره بیرون. صبح بهش تماس گرفتم میگم خونه پیدا کردی با خنده بهم میگه دولت گفته بشین سرجات. من خاطرم با قیمت کمتر اجاره بدم به یه نفر دیگه چیکار کنم. می‌دونم به مشکل اساسی میخورم باهاش
مهرزادیزدانپناه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
به جای این کارا به موجهر بفهمونید که از اجاره نون شبت رو درنیار ، دوم تمام این مشکلات زیرسر مشاورای املاک نامرده که باید اونارو مدیریت کنید
مهدی
|
Japan
|
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
کامنتا رو که میخونی مشخص هست که 99 درصدش رو مالک ها گذاشتن! مگر درامد مردم امسال چند درصد اضافه شده ؟ درامد ملت همگام با تورم زیاد شده که شما انتظار دارین اجاره بها که میشه درامد شما با نرخ تورم زیاد بشه؟؟
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
تورم ۶۰ درصد ، حقوق معلمین ۱۰ درصد و حالا کسی که درامدش از اجاره خانه است و هزینه های بازسازی و تعمیرات و رنگ روغن خدا تومنه ... یعنی چی این ۲۵ درصد ؟؟ یعنی مستاجر مجانی میشینه و فقط خونه ات داغون میکنه و تو بعدش باید هر چی گرفتی خرج مالیات و تعمیرات کنی درش و ببندیم یا ماشین بخریم بیشترسود کردیم ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
برخی از اشخاصی که مستاجر هستند عملا ملک خود را فروختن و با پولش کاسبی و دلالی انجام می دهند و جاهای م تلف سرمایه گذاری می کنند ،حالا آقای وزیر با این قانون من درآوردی از دلالان حمایت می کنه و از موجری که احتمالا بازنشسته هم هست و از این محل امرار معاش می کنه تو سری میزنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
رئیسی بدون پشتوانه کارشناسی و مالی دستور ساخت 1000000 واحد مسکونی در هر سال را وزیر مسکن داد ولی معلوم بود که این وعده دور از واقعییت است زیرا هزینه ساخت مسکن و قسط ماهانه آن تناسبی با در آمد غالب مستاجران ندارد بنابر این وزیر مسکن راه آسانتری برای تامین مسکن به ذهنش رسیده ماندن مستاجران در خانه موجران با دستور فرا قانونی سران قوا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
مشکل اصلی وجود سایت دیوار و شیپور است که هرکسی بصورت رایگان اگهی ثبت میکنه و هیچ نظارتی بر روی قیمت گذاری نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
اره راحت شد به همین خیال باش. حکم تخلیه برای سر برج گرفته تعهد هم گرفته . با جلادها میان مثل سال قبل میریزن بیرون وسایل ها رو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
چرا برگشتید به 45 سال پیش. این طرح باعث کمبود ملک خواهد شد. درگیری را به خونه مردم برگردونید. متاسفم برای مسولین
آسمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
سلام

صاحبخانه های عزیز والاماهم از این وضعیت راضی نیستیم
اما چطور که خونه هاتون گرون میشه ذوق و شوق میکنید ، اما یکم بخواین از این مستاجرای بیچاره کمتر بگیرید جلز و ولز میکنید ؟
همه چیز که پول نیست ، انصاف هم خوب چیزیه
معرفت داشته باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
من خودم مستاجر هستم ولی اصلا با این روش قیمت گذاری دستوری و تحمیلی موافق نیستم ،اقایون از مالیات خودشون نمی‌گذرن بعد از جیب موجر بذر و بخشش میکنن،با این کار فقط اختلافات موجر و مستاجر بیشتر میشه،لطفا زودتر مسکن ملی رو درست کنید همه چی اتوماتیک درست میشه
مهدی مشهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
من نه مستاجر هستم نه موجر ولی این کار کاملا احمقانه و بدون پشتوانه قانونی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
لعنت خدا بر مستاجر و صاحب خانه مردم آزاری 2 سال مستاجر هست و باعث سلب آرامش بقیه صاحب خانه ها و بقیه همسایگان شده است و صاحب خانه اش از مستاجرش راضی هست لعنت بر همسایه بعد و صاحب خانه نفهم
ولی جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
این حرفها همش الکی بنگاه رنگ زده باید بلند شوید‌میگه‌ا اون بالا خیلی حرفا‌میزنن
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
دوستان این قانون واقعا اجرا میشه ؟
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
با عرض معذرت من هم تمام کامنتها را خوندم همه موجر بودن اون موجری که تو این اوضاع تورم رهن وکرایه را خدا تومان طلب میکنه یعنی سه برابر قیمت ملکش چطور حرف از خدا وحلال وحرام میزنه ومستاجر بدبختو قصاب میدونه اگه دولت به نفع شما ۵۰درصد کرایهارو افزایش میداد باز از این حرفها میزدید مستاجر اگه وضعش خوب بود که زیر دست شما و بنگاهدار نمیافتاد که هر چی دلتون بخواد براش کرایه تعین کنین دنیا محل گذره به فکر آخرت باشین آخه چرا در عرض سه سال رهن و کرایه باید ۱۰ برابر بشه وقتی دولت هم میخواد جلوش بگیره اعتراض میکنید هر چه تورم تواین کشوره مقصرش ما مردمیم ...
عبد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
واقعا اینو ببرین روانپزشک ، وقتی درمان شد ببرید کلاسهای دینی
مگر میشه برای مال یکی دیگه تصمیم بگیری
تو خودت قیمت روغن و هزار قلم دیگه رو نتونستی کنترل کنی عمو جان
یه پرایدو کردی ۳۰۰ میلیون
اونوقت دست کردی جیب ما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
دو تا آپارتمان دارم دادم اجاره ، هردوتاش رو می فروشم می رم ترکیه آپارتمان می خرم ، مالیات نداره، اجاره دست خودته و هزار مزیت دیگه دولتمرداش هم اینقدر بی عرضه نیستن
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
دولت میگه ازدواج کنین فرزند زیاد بیارین ماشین میدیم زمین میدیم مگه این کشور چقدر ظرفیت زمین و آب داره بیشتر زمینها کویری هستن و قابلیت زندگی ندارن با این جمعیت معلومه که خونه و امکانات به همه نمیرسه به نظر من من مردم باید به داد هم برسن و هوای همو داشته باشن دولت از مردم پول زور نگیره ما ازش هیچی نمیخواهیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
این بلایی بود که رئیسی به سر مستاجران آورد واقعا فکر می‌کنید این مصوبه شما کار سازه
مستاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
کاش صاحبخونه های عزیز این درک و داشتند که خیلی‌هاشون دارند که مستاجر از نداری و دست تنگی شده مستاجر!
و بیش از نیمی از درآمدش فقط صرف اجاره خونه میشه! با این گرونی مگه پولی میتونه پس انداز کنه که صاحبخونه ها گلویی مستاجر رو میفشارن!
یه سوال؛ شما که مالک هستین و اجاره نمیدین در سال چقدر پس انداز دارین!؟
بترسین از روزی که خدا قهرش بگیره که تر و خشک باهم میسوزن چرا که خدا نعمتش رو در اختیارتون گذاشته و شما اینطور بر بندگان فرودستی ظلم میکنین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
دخل وتصرف تو اموال مردم ممنوع ...این همه تورم وگرانی..ازکیسه خلیفه میبخشید!ا!!من مالکم خونه ام اجاره دیگه نمیدم.تمام
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
اگر خانه های خالی رادولت انشعاب آنها را قطع کند تا ۵ سال حق وصل مجددنداشته باشد حالا ببینیم باز هم مالکین میزارن خونه هاشون باد بخوره انشعابات ملی است ومتعلق به همه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
با تشکر از تصمیم سران سه قوا این قانون تصویب شده و قرارداد بطور خودکار تمدید میشه به نظر من باید انقدر مالیات خانه دوم ویشتر را اضافه کنند که مالکان همه خانه های اضافی خود را زیر قیمت فروشند یا تمام کرایه را بدهند بجای مالیات و دیگر مستاجری نمی ماند و این مشگل به طور کلی حل میشه
بینام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
مستاجرها انقدر کم هوش نباشید
دولت باید برای شما خونه بسازه نه اینکه شمارو بزور درون یک خونه استیجاری نگه داره و هر روز برای شما مرافعه و جنگ بپا کنه

دولت حق مالک رو نه تنها خوره بلکه به مستاجرین ظلم میکنه تا صاحب خونه نشن

اگه صاحب خونه برای شما مزاحمت ایجاد کنه در نهایت بدون هیچکدوم ازین قوانین شما خودتون خونه رو تخلیه میکنید


دولت باید خونه بسازه این وظیفشه که داره از وظیفه خودش کوتاهی میکنه در قبال یک قانون
در ضمن دولت مگر چکاره هست که قانون وضع میکنه گویا کابینه رییسی حتی جایگاه خودشون رو بلد نیستن و به مجلس تعارض میکنن
کردبچه
|
United States
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
چرا برای سفره غدای ساده مردم مثل روغن وتخم مرغ ووو.۲۵درصد..تصمیم نمی گیرند ؟والا این دست تو جیب مردم کردنه...مرااجع عالیقدراین دخالت در معاملات ومردمم به جان یکدیگر انداختن اشکال شرعی دارد یاخیر؟قیمت هرچیزیرو بازاروتوورم مشخص میکنه نه صاحبخانه....من از صاحبخانه ام راضیم اصلا۱۵درصد اضافه کرد ولی این کار دولت مسسخرهاس ودرتاریخ ثبت خواهدشدوتبعاات سوخوااهد داشت
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
وقتی دولت مدیریت درست ندارد .
ما از صاحب خانه چه انتظاری باید داشته باشیم.
اگه دولت خودش نرخ بگذره برای هر منطقه هیچ کس نمیتواند .هرچی دوست داشته باشه نرخ بزاره خلاصه خدا خودش به داد ما مستاجران برسه.من که هرشب دعا میکنم یه زلزله بیاد درتهران رو با خاک یکسان کنه.
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
چقد این صاحب خونه ها این چندسال کوفت کردن و خون مستاجر بدبخت رو کردن تو شیشه که حالا با این قانون حالشون بدجور ررر خراب ،
کارد بخوره تو شکمتتون که این تو این چند سال رحم نکردین به ما مستاجرای بدبخت
گرونی فقط واسه ما باید سخت بشه ،کمی شما صاب خونه ها سختی بکشید
بخدا بهترین قانونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
جالبه از اون بالا تا پایین یه سری صاحب خونه که انگار از غارت مستاجر منع شده و تو این اوضاع که کل درآمد مستاجر باید بابت پرداخت اجاره صرف بشه حرف نمی‌زنند خدایا به هرکس چیزی میدی اول جنبه شو بده
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
بنده موستجر هستم در شهرستان قرچک پارسال 210میلیون تومان خونه
120متری رهن کامل کردم
الان وقتم تمام شده داره میگه 450میلیون بده
دولت علام کرده 15درصد
موجر من 120در صد اضافه کرده
خودش هم کارمند دولت است
دردمونو به کی بگیم
سدید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
در متن قانون آمده قرارداد های اجاره مربوط به سال ۱۴۰۱ که این موضوع منصرف از قرارداد های سال ۱۴۰۰ است که اتمام قرارداد در سال ۱۴۰۱ می باشد ، در ثانی اگر موجر به شورای حل اختلاف مراجعه و مبلغ ودیعه مستاجر را به صندوق دولت واریز کند ، مستاجر مادامی که ملک را تخلیه نکند نمی تواند ودیعه را از صندوق دادگستری بگیرد ، و باید اسباب و اثاثیه اش را در خیابان نگه دارد و خانواده اش آواره شوند تا وجه ودیعه را از صندوق دادگستری بگیرد و آپارتمان دیگری رهن و اجاره کنند
علیرضارحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
همه مالک ها دندونگرد. نیستن. صاحبخونه من. خدا براش بخواد ،پولدار نیستن اما دل بزرگ. و انسان هستن با گذشت و دنیا دیده هستن ، خانم رحمتی. و آقای. حسنی درود خدا بر شما
اما مالکینی که یک شبه واسه خودتون نرخ بالا و پایین میکنید جمله من رو بیاد داشته باشید ،بزودی در یکی دو سال آینده هیچ فردی مالک دارایی خود نیست و با جمع آوری اسکناس و کارت بانکی و ورود رمزارزها دیگه شما مالک و نرخ تعیین کن نیستی،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
چرا افزایش اجاره خونه ۲۰ درصد ولی افزایش روغن و شکر و ماکارونی وگوشت و...هزار درصد .
فقط بلدند مردم را به جان هم بیاندازند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
بعضی از مالک ها فکر می کنند مستاجر بدبخت یک وسیله برای انتقال فشارهای دولت و مشکلات است که باید فشار را روی آنها منتقل نمود با 10 درصد افزایش حقوق چگونه باید این افزایش کرایه ها را پرداخت نمود. کمی انصاف خوب است نسبت به پارسال و امکانات منزل باید کرایه را تنظیم نمود
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
مهسا امینی هفته دفاع مقدس امین تارخ علی کریمی ربیع الاول فائزه هاشمی