بازدید 6572
یک نماینده مجلس مدعی شد؛

مصرف برق کشور بالاتر از استانداردهای جهانی است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصارف انرژی در همه بخش‌های کشور بسیار بالاتر از استاندارد جهانی است، بر لزوم فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف میان مشترکان برق تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹ 20 June 2022

مصرف برق کشور بالاتر از استانداردهای جهانی است

به گزارش «تابناک»، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "پروین صالحی مبارکه" در حاشیه  بازدید از شرکت مدیریت شبکه برق کشور گفت: بر اساس اظهارات مقامات وزارت نیرو، ناترازی تولید و مصرف برق در کشور بیش از 15 هزار مگاوات در ساعات اوج مصرف است و بر همین اساس همه بخش‌ها اعم از اداری، خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری باید با اصلاح الگوی مصرف به صنعت برق برای عبور از فصل تابستان کمک کنند.


وی با مثبت ارزیابی کردن برنامه‌های امسال وزارت نیرو برای صنایع و کشاورزی تأکید کرد: اینکه صنایع از برنامه خاموشی خود اطلاع داشته باشند و یا اینکه در ساعات غیراوج بار و روزهای تعطیل، شیفت‌های کاری برقرار کنند، خوب است و به کاهش بار شبکه در ساعات اوج مصرف کمک می‌کند، اما باید مدیریت شود که کل بار خاموشی کشور به صنایع و کشاورزی و بخش مولد کشور تحمیل نشود.


صالحی ادامه داد: همچنین نیاز است سال‌های آینده با برنامه‌های جدی اصلاح الگوی مصرف و مقابله با بدمصرفی، برق کشور را بیشتر به بخش تولید تزریق کنیم.


صالحی مبارکه یادآور شد: بر اساس مصوبات سازمان پدافند غیر‌عامل همه صنایع، مراکز و کارخانه‌های مهم و حیاتی به وِیژه مواردی که نیاز 24 ساعته به برق دارند، لازم است به مولدهای برق اضطراری مجهز شوند تا در شرایط خاص و بحرانی بتوانند برق مورد نیاز خود را تأمین کنند.


این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد پیگیری این موضوع در دستور کار جدی دولت و این مراکز قرار گیرد تا در سال‌های آینده موضوع ناترازی برق به تولید کالا در کشور لطمه وارد نکند.


عضو فراکسیون بانوان مجلس افزود: خانواده‌ها با رعایت الگوی مصرف نقش بسزایی در کاهش مصرف برق دارند و توصیه ما به خانواده‌ها و مادران این است به‌ویژه در خصوص استفاده از لوازم سرمایشی و لوازم پرمصرف خانگی ملاحظات لازم را داشته باشند و استفاده از این وسایل را به زمان‌هایی که بار شبکه کمتر است، منتقل کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر