بازدید 5456

آیا ترامپ در توطئه انتخابات جعلی دست داشته است؟

یک قانونگذار کلیدی امروز (یکشنبه) گفت، هیات ویژه مجلس نمایندگان ایالات متحده که در مورد حمله ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره تحقیق می‌کند، این هفته شواهدی را ارائه خواهد کرد که نشان می‌دهد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین در تلاشی ناموفق برای ارائه برگه‌های رای جعلی برای لغو انتخابات ۲۰۲۰ دست داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸ 19 June 2022


به گزارش تابناک و به نقل از خبرگزاری رویترز، آدام شیف، عضو دموکرات کنگره و عضو کمیته منتخب مجلس نمایندگان در برنامه «وضعیت اتحادیه» شبکه سی‌ان‌ان گفت: «ما شواهدی از دخالت رئیس‌جمهوری در این طرح نشان خواهیم داد.»

او افزود: «ما همچنین شواهدی را در مورد اینکه وکلای خودش در مورد این طرح چه فکر می‌کنند، نشان خواهیم داد.»

اظهارات شیف در حالی بیان شد که کمیته تحت رهبری دموکرات‌ها آماده می‌شود تا چهارمین جلسه استماع عمومی خود را در روز سه‌شنبه در مورد تحقیقات درباره حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و نقش ترامپ در تلاش برای جلوگیری از تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات برگزار کند.

شواهد علیه ترامپ به طور بالقوه می‌تواند در تحقیقات جنایی در حال انجام توسط وزارت دادگستری (DOJ) در مورد توطئه آرای جعلی بسیار مهم باشد.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان در اوایل سال جاری تایید کرد که این وزارتخانه ارجاعاتی در مورد برگه‌های جعلی انتخابات که به آرشیو ملی ارسال شده بود دریافت کرده است و گفت که دادستان‌ها در حال بررسی آنها هستند.

در ماه مارس، یک گروه نظارتی غیرانتفاعی، کپی‌هایی از برگه‌های رای جعلی را منتشر کرد که توسط گروه‌هایی از حامیان ترامپ در آریزونا، جورجیا، میشیگان، نیومکزیکو، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین جمع‌آوری شده بود.

چندین رسانه گزارش داده‌اند که از آن زمان، وزارت دادگستری هیات منصفه بزرگی را برای احضار شاهدان و اسناد به عنوان بخشی از تحقیقات تشکیل داده است.

هفته گذشته، وزارت دادگستری مجددا درخواست کرد که کمیته منتخب مجلس، رونوشت مصاحبه‌های خود با شاهدان را تحویل دهد و در نامه‌ای نوشت که این رونوشت‌ها می‌تواند به تحقیقات جنایی و پیگرد قانونی جاری مرتبط باشد.

در این نامه آمده است که ناکامی کمیته در تحویل آنها توانایی وزارت را برای تحقیق و پیگرد قانونی افرادی که دست به رفتار مجرمانه می‌زنند، پیچیده می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر