نگاهی به مصوبات و تذکرات امروز بهارستان نشینان

آقای رئیس جمهور اجاره بها کمر مستاجران را خم کرده / ۴۰ سال است ۳ درصد اخذ شده از حقوق کارکنان دانشگاه آزاد به حساب تأمین اجتماعی واریز نمی‌شود / تخمین اشتباه از اثرات تورمی موجب افزایش قیمت صد‌ها قلم کالا شده / وزیر صمت مانند وزیر کار جسارت استعفا داشته باشد

مصوبه سران قوا درباره حداکثر افزایش اجاره‌بها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد عملی نمی‌شود و صاحبان خانه به این مصوبه تمکین نمی‌کنند، امروز مستاجران به «چه‌کنم چه‌کنم» افتاده‌اند. از طرفی مصوبه حداکثر افزایش ۲۰ درصدی برای اجاره‌بها هم روی زمین مانده است. آقای رئیس جمهور کمر مستاجران خم شده به داد آن‌ها برسید.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ 19 June 2022

نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری با صدای زنگی که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت ۸ و ۹ دقیقه و با حضور ۲۱۱ نفر، به صدا درآورد، آغاز شد و ادامه بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به شکایات از تصمیمات دانشگاه آزاد

در جریان این بررسی، نمایندگان با اصلاح ماده ۸ این طرح که از سوی کمیسیون ارائه شده بود موافقت کردند و رسیدگی به تظلمات نسبت به تصمیمات دانشگاه آزاد اسلامی را در صلاحیت دیوان عدالت اداری قرار دادند.

در این میان محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی شهر با تذکری آیین‌نامه‌ای به استناد ماده ۲۲ آن نسبت به این موضوع که ۴۰ سال است ۳ درصد اخذ شده از حقوق کارکنان دانشگاه آزاد به منظور بیمه بیکاری به حساب تأمین اجتماعی واریز نمی‌شود، انتقاد کرد و همچنین اینکه عده‌ای در کمیسیون‌ها دوره بیفتند و تلفن پشت تلفن که آقای نماینده این طور و آن طور رأی دهید را خوشایند ندانست و از هیأت رئیسه خواستار جلوگیری از چنین اتفاقاتی شد. رئیس مجلس در پاسخ به تذکر آخر وی تأکید کرد که اینکه مردم با نمایندگان تماس می‌گیرند درست یا غلط، روالی است برای انتقال نظرات خود البته درست این است که نمایندگان دستگاه‌ها نظرات خود را در کمیسیون‌ها مطرح کنند.

پنج سال انفصال از خدمات دولتی، مجازات استنکاف از اجرای حکم دیوان عدالت اداری

نمایندگان پس از استماع این تذکر به ادامه رسیدگی به طرح مذکور پرداخته و ماده ۴۶ آن را به گونه‌ای اصلاح کردند که در صورتی که محکوم علیه از اجرای حکم دیوان استنکاف کند به انفصال از خدمات دولتی تا پنج سال محکوم شود.

شکایات از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیوان عدالت اداری بررسی نمی‌شود

بهارستان نشینان در ادامه تبصره ماده ۱۱ طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را حذف کردند و به اصلاح ماده ۱۲ پرداختند که البته مباحثی روی آن مطرح شد.

در ادامه نوری قزلجه نماینده بستان آباد نیز خواستار حذف کل ماده ۱۲ بود چرا که معتقد بود نباید مصوبات یک شورا مصون باشد در حالی که می‌توان از نحوه کار مجلس شکایت کرد که البته رئیس مجلس نیز این تذکر را مغایر اصل ۱۱۰ دانست و بیان کرد که دلیل بازنگری این قانون نیز رفع اشکالات قانونی است.

نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد نیز با بیان اینکه باید تشخیص مغایرت یک پیشنهاد با قانون اساسی به رأی گذاشته شود، گفت: سیاست‌های کلی قانونگذاری نباید با شرع و قانون مغایر باشد، اما شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال حاضر به موضوعاتی همچون رفع معافیت مالیاتی، تعیین احکام استخدامی، قانون سنجش و پذیرش دانشجو و کنکور ورود می‌کند و استفتای آن‌ها از رهبری معظم نیز تا کنون پاسخ داده نشده است.

قالیباف نیز در پاسخ به تذکر این نماینده به زمانی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشت اشاره کرد و اینگونه توضیح داد که این اشکال، یکی از مطالبات حضرت آقا در ملاقات اخیر با نمایندگان مجلس بوده که مجلس به موضوع مغایرت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با قانون اساسی ورود کند که هم اکنون مجلس آن را در دستور کار قرار داده و موظف است خلأ‌ها را برطرف کند. با این حال به رغم اینکه این اشکال وجود دارد، مجلس در حال پیگیری این موضوع بوده و رئیس جلسه بر اساس آیین نامه داخلی مجلس وارد بودن اخطار را تشخیص می‌دهد.

خانه ملتی‌ها بعد از بررسی این طرح، به بررسی اصلاحات کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس جهت تأمین نظر شورای نگهبان در خصوص لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداختند و آن را به تصویب رساندند.

طرح حذف تبصره‌ای درباره نحوه اعطای تسهیلات فرزندآوری از قانون جوانی جمعیت به صورت عادی بررسی می‌شود

در ادامه درخواست بررسی دو فوریت طرح حذف تبصره ت ماده یک قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به دستور کار نمایندگان آمد که البته نمایندگان به دو فوریت آن رأی ندادند و قرار شد این طرح عادی بررسی شود.

درخشان در توضیح درخواست خود برای بررسی دو فوریتی این طرح گفته بود که این طرح فرصتی است تا تبعیض ناروای صورت گرفته نسبت به مردم سیستان و بلوچستان جبران شود که فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت در مخالفت با این درخواست گفته بود ما امروز صاحب یک قانون استراتژیک برای حمایت از خانواده هستیم و بدون اینکه از میزان زنان باردار و زوجین نابارور مطلع باشیم نمی‌توانیم در حوزه مسکن و سلامت آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

غلامحسین رضوانی، دیگر نماینده تهران نیز در ادامه نظرات مخالف بیان کرد که افزایش جمعیت در مناطقی که میزان موالید آن مناسب است و سطح رفاه در آن مناطق نامناسب، نقض غرض است، لذا این منابع محدود باید در مناطق و نقاطی هزینه شود که ما با کمبود جمعیت روبه رو هستیم.

سعیدی نماینده استان سیستان و بلوچستان یکی از موافقان بررسی دو فوریت این طرح بود که معتقد بود هم اکنون رسانه‌های معاند به دنبال ایجاد شکاف در کشور هستند و این گونه می‌گویند که سیستان و بلوچستان تنها استانی است که از مزایای این قانون بی بهره است. نظری خانقاه نیز یکی دیگر از موافقین با بررسی دو فوریت این طرح بود که عنوان کرد تعیین هزاران مشوق در قانون بدون توجه به فرهنگ سازی موثر نیست؛ ضمن اینکه ما در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده باید حمایت از تمام اقشار جامعه را به صورت مساوی در نظر بگیریم.

ناطقان میان دستور ۲۹ خرداد

در ادامه نشست اسامی ناطقان میان دستور از سوی علی کریمی فیروزجائی عضو هیات رییسه مجلس اعلام شد که بر این اساس کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت، محمد علی پور نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط، عبدالجلال ایری نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان، نصراله پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات و سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

حسین پور: غرب و ایادی آن با راهزنی، قطعنامه و تحریم نمی‌توانند ایران را به زانو دربیاورند

ابتدا نماینده پیرانشهر و سردشت نطق هفت دقیقه‌ای خود را ایراد کرد که بر این اساس به موضوعاتی مانند تحریم، اشتغال، مسکن و ... پرداخت.

علی پور: پرداخت نقدی یارانه‌ها تجربه موفقی نبوده است

همچنین محمد علی پور، نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط نیز به عنوان دومین ناطق پشت تریبون قرار گرفت که به مسائلی مانند ساماندهی یارانه ها، افزایش قیمت‌ها و ... پرداخت.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس بیان کرد: مجلس در راستای همراهی و همگانی با دولت در بودجه ۱۴۰۱ اجازه داد، چنانچه قصد حذف ارز ترجیحی و یا به تعبیر دولت ساماندهی یارانه‌ها را بر عهده دارد، قبلا باید ترکیبات رفاه مصرف کنندگان را به کالا‌های اساسی از طریق کالابرگ الکترونیکی به روش مطمئن به انجام رسانده باشند؛ به صورتی که افراد بتوانند این کالا‌های اساسی را با نرخ مصوب شهریور ۱۴۰۰ و در سقف تعیین شده تهیه کنند.

وی در ادامه یادآور شد: به جای تهیه کالا برگ الکترونیکی پرداخت نقدی در دستور کار دولت قرار گرفته و همچنین گذر زمان نشان داده، پرداخت نقدی یارانه تجربه موفقی نبوده است و کالا‌های اساسی با افزایش قیمت روبرو و یارانه پرداختی جبران افزایش کالا‌های اساسی و سایر کالا‌ها نیست.

علی پور با اشاره به جزییات ساماندهی یارانه‌ها اظهار داشت: ساماندهی یارانه تصمیم مشترک دولت و مجلس بود، لیکن در بودجه برابر تصمیم اتخاذ شده عمل نشده است؛ با اجرای ناقص ضعف‌های آن مشخص شده است دولت انقلابی باید اقدام عاجلی در این راستا داشته باشد و به نظرات، نکات و نمایندگان مجلس و اقتصاددان کشور در این راستا توجه داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: رساندن یارانه به دست کسانی که باید مورد حمایت قرار بگیرند و حذف رانت و مبارزه با فساد کار بسیار ارزنده‌ای است؛ آزادسازی قیمت چهار تا پنج قلم کالا بدون فراهم کردن برنامه جایگزین برای آن همراه برآورد و تخمین اشتباه دست اندرکاران از اثرات تورمی موجب افزایش قیمت ده‌ها و صد‌ها قلم کالا شده است؛ این مساله بر قشرهای مختلف جامعه فشار طاقت فرسا وارد کرده است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: از طرفی تعدادی از افراد شامل پرداخت یارانه نشده و جا مانده‌اند دولت و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید سازوکار لازم برای اعتراضات مردم جامانده از یارانه، راه اندازی و دقیق رسیدگی نماید تا حق مردم ضایع نشود.

ایری: تعرفه گرمسیری برق غرب استان گلستان اعمال شود/ بندر سبز خزری مطالبه مردم است

در ادامه نشست علنی امروز مجلس، نماینده کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان به موضوعاتی مانند تعرفه گرمسیری برق غرب استان گلستان، کارخانجات تعطیل شده، سفر‌های استانی مسئولان و ... پرداخت.

پژمان فر: دولت الگو‌های جدید را جایگزین شیوه سنتی نظارت بر بازار کند

این گزارش می‌افزاید، مطابق آیین نامه داخلی مجلس، نماینده مردم مشهد و کلات اولین ناطق اضطراری بود که مسائلی تحرک دیپلماسی، کنترل و نظارت بر بازار، بازار اجاره مسکن و ... را طی ۵ دقیقه بیان کرد.

ذاکر: کاهش سوخت کامیون‌داران آذربایجان غربی به بهانه استان مرزی بودن مشکل آفرین شده است

در پایان ایراد نطق‌های نشست امروز، نماینده ارومیه در پشت تریبون قرار گرفت تا به موضوعاتی مانند مسکن، طرح جامع شهرسازی، سوخت کامیون داران و ... بپردازد.

نمایندگان ناظر در شورای راهبری فناوری و تولیدات دانش‌بنیان انتخاب شدند

بر اساس این گزارش، انتخاب نمایندگان ناظر در شورای راهبری فناوری و تولیدات دانش‌بنیان از دیگر دستورکار‌های قوه مقننه بود که نمایندگان سمیه محمودی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی، اسفندیار اختیاری کسنویه، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و محسن دهنوی عضو کمیسیون صنایع و معادن را به عنوان نمایندگان ناظر در شورای یاد شده را انتخاب کردند.

تذکرات شفاهی ۲۹ خرداد

در جریان برگزاری بیستمین و دومین نشست علنی مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان در قالب تذکرات شفاهی، نظریات خود را نسبت به موضوعات مختلف بیان کردند.

قاسم پور: اظهارنظر‌های غیرکارشناسی و هیجانی درباره جامعه زنان نظر کلیت مجلس نیست

ابتدا فاطمه قاسم پور، نماینده مردم تهران در مجلس در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه حفظ شأن و منزلت تمام زنان و دختران جامعه را بر خود واجب می‌دانیم، نسبت به اظهارنظر‌های غیرکارشناسی و هیجانی درباره ازدواج دختران انتقاد کرد.

سعیدی: نماینده پیشنهاد دهنده پیرامون ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه از ملت ایران عذرخواهی کند

همچنین معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس در تذکر شفاهی خود در انتقاد به پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر ازدواج دختران ایرانی با اتباع خارجی گفت: نماینده پیشنهاد دهنده باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند.

نظری: رئیس مجلس به نماینده پیشنهاد دهنده پیرامون ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه فرصت عذرخواهی بدهد

بر اساس این گزارش، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس در ادامه بیان تذکرات شفاهی، در انتقاد به پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه از رئیس مجلس خواست تا به وی فرصتی برای عذرخواهی از ملت ایران بدهد.

بانکی پور: ازدواج همسالان را توصیه می‌کنم/ رسانه‌های معاند با تقطیع سخنان من، جو روانی منفی ایجاد کردند

در ادامه نشست علنی امروز بهارستان، نماینده مردم اصفهان در مجلس در ارائه تذکر شفاهی خود با بیان اینکه ازدواج همسالان را توصیه می‌کنم، گفت: به نوبه خود از بانوانی که ممکن است این تقطیع، ذهن آن‌ها را آزرده کرده باشد، از طرف رسانه‌های غلط، عذرخواهی می‌کنم، اما معتقدم صورت مسئله‌ها را نباید پاک کرد.

جوکار: پرداخت مستمری بازنشستگان با عدالت همخوانی ندارد

همچنین نماینده مردم یزد در مجلس در بیان تذکر شفاهی خود، با اشاره به مصوبه شورای عالی کار و پرداخت مستمری بازنشستگان گفت: بر اساس نظام پرداخت بازنشستگان باسابقه و با پرداخت بیمه بالاتر از دریافتی نامناسب و ناعادلانه‌ای برخوردارند.

ایزدخواه: آیا می‌خواهیم با انباشت بخشنامه روی بخشنامه، نفس تنگ اقتصاد مقاومتی را به شماره بیندازیم

در ادامه تذکرات شفاهی، نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: آیا می‌خواهیم انباشت قانون روی قانون و بخشنامه روی بخشنامه نفس تنگ اقتصاد مقاومتی را همچنان به شماره بیندازیم و کشاورزی، صنعت و بازار مثلا مردم را تنظیم کنیم یا برعکس به توانمندی‌های کوچک و بزرگ و انبوه فراگیر بخش‌های مختلف مردم متوسل شویم.

دلخوش: طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گیرد

همچنین نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، از کمیسیون اجتماعی خواست تا روند بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت را تسریع کند.

بدری: قیمت‌ها ساعتی افزایش می‌یابد و دولت برنامه‌ای برای کنترل تورم ندارد

در ادامه نشست علنی قوه مقننه، نماینده مردم اردبیل در مجلس در تذکری شفاهی اظهار داشت: به بهانه مردمی سازی یارانه‌ها قیمت‌ها ساعتی افزایش پیدا می‌کند و دولت فکری برای کنترل تورم ندارد.

لطفی: دولت با تاخیر در اختصاص بودجه محرومیت زدایی، موجب هدررفت منابع نشود

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری شفاهی با اشاره به اختصاص بودجه محرومیت زدایی سال ۱۴۰۰ با تاخیر و با فهرست بهای سال ۱۴۰۱ گفت: دولت با تاخیر در اختصاص بودجه محرومیت زدایی، موجب هدررفت منابع نشود.

محمدیاری: وسایل مردم در شمال کشور به دلیل مشکل برق دچار آسیب شده است

همچنین نماینده مردم طوالش در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به مسئولان با اشاره به مشکل تامین برق در شمال کشور از وزیر نیرو خواستار توزیع عادلانه برق شد.

پاک فطرت: بیمه همگانی، آموزش رایگان و مسکن حق آحاد ملت ایران است/ دولت در انجام وظایف خود اهتمام ورزد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در بیان تذکرات شفاهی خود، با اشاره به اصول مترقی قانون اساسی گفت: دولت موظف است در مورد بیمه همگانی، آموزش رایگان و مسکن به حقوق ملت توجه داشته باشد.

گودرزی: رئیس جمهور در محافل مختلف از موضوع ساماندهی کارکنان دولت حمایت کرده است

در ادامه نشست علنی امروز، نماینده مردم بروجرد در مجلس در تذکر شفاهی با اشاره به ضرورت ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: آقای رئیس جمهور بار‌ها در محافل مختلف از این موضوع حمایت کردند.

نقدعلی: آقای رئیس جمهور اجاره بها کمر مستاجران را خم کرده است/به داد مستاجران برسید

بر اساس این گزارش، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه مصوبه سران قوا درباره افزایش صرفا ۱۵ تا ۲۵ درصدی اجاره بها، اجرایی نمی‌شود، از رئیس جمهور خواست به داد مستاجران برسد.

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر گفت: آقای رئیس جمهور کمر مستاجران خم شده به داد آن‌ها برسید تا از این مرحله مردمی‌سازی یارانه عبور کنیم.

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت اجاره‌بها گفت: اشک علما برای مستاجران درآمده است، رئیس جمهور تدبیری کند.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در تذکری اظهار کرد: شب گذشته جلسه‌ای درباره نرخ اجاره‌بها و وضعیت مستاجران تشکیل شد، از رئیس جمهور تقاضا دارم سریعا نتیجه اعلام شده و به داد مستاجران برسند. اشک علما در آمده، تدبیری کنید.

نماینده خمینی شهر ادامه داد: مصوبه سران قوا درباره حداکثر افزایش اجاره‌بها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد عملی نمی‌شود و صاحبان خانه به این مصوبه تمکین نمی‌کنند، امروز مستاجران به "چه‌کنم چه‌کنم" افتاده‌اند. از طرفی مصوبه حداکثر افزایش ۲۰ درصدی برای اجاره‌بها هم روی زمین مانده است. آقای رئیس جمهور کمر مستاجران خم شده به داد آن‌ها برسید تا از این مرحله مردمی‌سازی یارانه عبور کنیم.

فرهنگی: طرح ساماندهی اجاره بها باید چهارشنبه هفته گذشته بررسی می‌شد

همچنین، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در تذکری خواستار بررسی طرح دو فوریتی ساماندهی اجاره بها شد.

حیدری: وزیر صمت مانند وزیر کار جسارت استعفا داشته باشد/وزارت صمت به یک وزارت ناکارامد تبدیل شده است

این گزارش می‌افزاید، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به دولتمردان، گفت: انتظار داریم مابقی وزرای ناکارآمد به ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت مانند وزیر کار چنین جسارتی داشته باشند و استعفا دهد و از سر یک سازمان عریض و طویل و درعین حال موثر دست بردارد.

محمدبیگی: صداوسیما کارشناسانی دعوت کند که از صلاحیت علمی آن‌ها اطمینان دارد

نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم نیز در تذکری شفاهی گفت: از صداوسیما انتظار داریم کارشناسانی را در برنامه‌های تلویزیونی دعوت کند که از صلاحیت علمی آن‌ها اطمینان داشته باشد.

موسوی: نابسامانی پیرامون کالا‌های اساسی هرچه سریع‌تر رفع شود

در ادامه نشست علنی امروز بهارستان، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس در تذکر شفاهی خود، با درخواست از رئیس جمهور در راستای رفع دغدغه بازنشستگان، گفت: نابسامانی پیرامون کالا‌های اساسی هرچه سریع‌تر رفع شود.

صباغیان: بعضی از اقلام صد درصد افزایش قیمت داشته و حقوق بازنشستگان برای ۱۰ روز آن‌ها کافی است

بر اساس این گزارش، نماینده مردم مهریز در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود، گفت: بعضی از کالا‌ها صد درصد افزایش قیمت داشته و این موضوع فشار زیادی به بازنشستگان آورده و حقوق بعضی از بازنشستگان تنها برای ۱۰ روز آن‌ها کافی است.

وحیدی: مدافعان سند ۲۰۳۰ در سازمان برنامه و بودجه مانع اجرای قانون رتبه بندی معلمان می‌شوند

همچنین نماینده مردم بجنورد در مجلس در تذکری شفاهی، با بیان اینکه مدافعان سند ۲۰۳۰ در سازمان برنامه و بودجه مانع اجرای قانون رتبه بندی معلمان می‌شوند، گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز به دلیل ممانعت افرادی در صندوق بازنشستگی کشور اجرا نمی‌شود.

عبدالرضا مصری زنگ پایان نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی را ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی سه شنبه (۳۱ خردادماه) با بررسی ادامه دستور کار برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۲
زحمت نکشید با مصو به هاتون دیگه کسی جرات نمیکنه خونشو اجاره بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
هر کس خونه برای اجاره داره و کسب مال میکنه باید مثل یک کارمند و مغازه دار که درامد دارن مالیات بده موجرها عادت کردن دارمد از اجاره داشته باشن اما مالیات پرداخت نکنن
چطور افزایش چند برابری قیمت کالاهای اساسی و دیگر موارد به کمر مردم آسیب نمی زند چرا برای هزینه های نقاشی ه تعمیر آسانسور و تاسیسات ساختمانی و کابینت و شیرآلات و مصالح و انواع مالیات ها و عوارض و دستمزدها سقف 25 دردصد ندارید؟ دنبال درآمد از مردم هستید مانند حذف ارز ترجیحی
به فکر کارمندان باشید.
حقوق کارمند به خرج نصف ماه هم نمیرسد!!!
آیا مستأجران فقط مشکل اجاره دارند و با افزایش کالا ها مشکل ندارند؟
خانه خرج و هزینه دارد چه کسی هزینه تعمیرات را باید پرداخت کند؟
چطور گران شدن خانه مشکل ندارد و سقفی برای آن تعیین نمیشود ولی افزایش اجاره که همیشه درصدی از قیمت خانه است مشکل دارد؟
دولت بهتر است از جیب خود برای مستأجران هزینه کند نه از جیب مردم
دولت سال گذشته به بهانه کرنا میان مالک و مستاجر مشکل ایجاد کرد الان هم از دخالت دست بردار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
اگر دولت دخالت نکنه که موجر پوست مستاجر رو میکنه
وقتی که دولت با زور اجازه افزایش حقوق کارمند را نمی دهد باید با زور اجازه افزایش اجاره را ندهد و الا مستاجرین بی خانمان قیام کرده تمام ساختمان های مالکین را به آتش خواهند کشید
اینکه دولت تصمیم گرفته است که افزایش اجاره بها فقط ۲۵ درصد لذا و بفرض اینکه اجاره ی خانه ای‌نقد و رهن ۵ میلیون بوده است با این تصمیم مستاجر‌ می بایست یک میلیون‌دویست پنجاه هزار تومان به آن اضافه نماید .

سئوال اینستکه در میان حقوق بگیران خاصه بازنشستگان به چه کسانی تا به این میزان اضافه شده تا بتواند از پس همین یک قلم‌ افزایش سبد هزینه ی خانوار بر آید واز ترکش سایر افزایش قیمت کالا ها هم در امان بماند ..
سایر اقشار جامعه هم به جای خود ...
ای کاش دولت و مجلس همگی با هم از ملت عذرخواهی و دسته جمعی استعفا دهند چون اینها لیاقت ادره یک دبستان را هم ندارند
ما مشکل کمبود خانه نداریم ما مشکل خانه های خالی داریم و دولت توان حل این مشکل را بعداز گذاشت سالها پیگیری را ندارد
میلیونها خانه خالی موجود براحتی میتواند مشکل مستاجر ها را حل کند و نیازی به ساخت خانه با چاپ پول و ایجاد تورم نیست
ممکن است خیلیها از این حرف ناراحت شوند ولی بهتر است منطقی باشیم کنترل اجاره بها ممکن است در کوتاه مدت بنفع مستاجران باشد ولی باید قبول کنیم اگر افزایش اجاره بها جوابگوی هزینه نگهداری خانه های اجاره ای نباشد بتدریج عرضه مسکن برای اجاره کاهش می یابد و بر اساس قانون عرضه و تقاضا اجاره ها بسیار بیشتر افزایش خواهد یافت تنها راه تولید مسکن است تا موجر هم نتواند سو استفاده کند خانه هم مثل هرکالای دیگری از این روابط حاکم بر اقتصاد تبعیت می کند
اون موقع که آدم های کوچه و با زار می گفتند گرون کردن این 4 قلم موجب گرونی 4000قلم کالا میشه آقایون دستور می دادند که از فردا قیمت ها کم بشه!!!!واقعا سواد هم دارن این وزرا که تاثیر به این واضحی افزایش این 4 قلم بر روی سایر اجناس را نمی دانند و برای مردم تصمیم می گیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وای چه مجلسی ، چه مملکتی ، چه گل و بلبلی . سینه خیز هم شده باید فرار کرد . اصلاح ناپذیره رسما
بنظر شخص شخیص بنده میبایست کلیه مستاجران را دستگیر و روانه زندان کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
خدا کنه فقط تو زندان اجاره نگیرن
اقای بانکی پور مقصر نیست . زیرا خود را نماینده انقلابی میداند و چون برای انقلابی بود منشوری نوشته نشده هز کس به فراخور ذهنی خود از انقلابی بودن تعبییر و تبیین خاصی دارد چطور که بعد از اظهارات رهبری در مورد جهاد تببین هیچ یک از مسئولین و نماینده ها نمی دانند که جهاد تببین چیست ؟. بخدا نمی دانند ولی لغلغه زبانشان شده است . دلیل این مدعا اظهارات اقای بانکی پور است و یا دستور ساخت 8 فروند هواپیمای مسافربری است که اعلام میکنند با کار جهادی امکان پذیر است و فکر میکنند که موتور هواپیما در سوپری دریانی سرکوجه قابل عرضه ایت و هر ننع قمری مراجعه کن و هزینه اش را پرداخت کنه میتونه بخره. و چون علم مهندسی ندارد که هیچچچچچچچ . علم سیاسی هم ندارند و فکر میکنند که بالای منبر هستند و دستور بدند همه چیز درست میشود . و بعد از 43 سال اقای جنتی میفرمایند هر مسئولی انقلابی نباشد اسن اسلام نیست . خدایا سرم را به کدام ستون بتونی بکوبم . اقای جنتی بیا شاخص های انقلابی را بغیر از ریش و پیراهن یقه آخوندی را برای مردم بشمار
شعار شعار شعار بس كنيد عوام فريبي
ازین تریبیونگ استفاده میکنم و از روزنامه وزین تابناک تقدیر و تشکر مینماییم همینطور بیخود و بی دلیل
شوهای لحظه ای. یک عمره که شو دیدیم. درست و غلط را کار ندارم. مسئله سیاست های خارجه کشور است که اقتصاد را به این روز انداخته. تا آن حل نشود، بدتر از این خواهد بود. تمام.
چقدر صحبتهای مسئولین تقطیع میشه!!!!!
در جلسه سران قوا رییس قوه قضاییه باید به شوراهای حل اختلاف دستور دهد تا از صدور حکم تخلیه خودداری کنند انوقت است که میشود درصدهای تعیینی را اجرای کرد والا نمیشود
تخمین اشتباه دست اندرکاران از اثرات تورمی موجب افزایش قیمت ده‌ها و صد‌ها قلم کالا شده است....

حالا به این مسئله رسیدین؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حتی افراد با ضریب هوشی زیر صفر هم این روند رو متوجه بودن و میتونستن حدس بزنن..... حالا مسئولین بزرگوار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به این نتیجه رسیدن؟؟؟!!!!!!
به داد مستاجرها برسید!!!
و سریال بیسوادی و ناتوانی در مجلس و دولت ادامه دارد و بیچاره ملت
اول ترک فعل های دولت قبل را محاکمه کنید که به جال این روز های مردم می خندند
بعد مسکن را در این اقدام از کالای سرمایه ای خارج کنید هر نفر حداکثر دو ملک بتواند داشته باشد
زمین ها و ملک های موقفی را به مردم برای ساخت و ساز واگذار کنید
با ارماتور کیلویی ۲۰ هزار و سیمان کیسه ای ۶۰ هزار تومان نمیشه ساختمان جدید ساخت و این دلیل اصلی کمبود مسکن و بالا رفتن نرخ اجاره بها می باشد
ریسی هم متوجه این موضع شده برای همین بعد یک سال کلنگ ساخا حتی یک واحد هم زده نشده چه برسد به ۱ میلیون واحد در سال
خم کرده است که کرده است فکر میکنی برایشان مهم است
کار خاصی نداشتم، فقط میخواستم از سانسورچی های پرتلاش تابناک تشکر کنم که با خلوص نیت و بدون چشمداشت مادی بطور شبانه روزی زحمت میکشند تا انتقادهای اساسی مطرح نشود و با بزرگواری کرامت زائدالوصف آن ها را حذف می کنند.
البته راضی به زحمت مضاعف آنان نیستم که پیام حاضر را نیز سانسور فرمایند، پس لطفا اجازه بدهید تا متن سپاس این حقیر نشر داده شود تا دیگران هم متوجه زحمات شاق شما شده و ضمن تقدیر از تابناک، به کامنت این حقیر نیز امتیاز دهند.
وزیر کار که خودش کناره گیری نکرد ، اخراجش کردند . از اونجایی که مردم بیگانه به حساب می آیند ، عنوان شد که استعفا داد
از اونجاییکه این دولت برگزیده است نمیخواهند ناتوانی هایش مطرح شود . البته زمان لنگ کسی نمی ماند و همه باطن هارو آشکار خواهد کرد
ما که 7 برابر دیگران حق بیمه و مالیات میدادیم و الان دولت رییسی برای امثال ما اینگونه ناجوانمردانه تصمیم گرفته اند پس بیایند مابه التفاوت ان 7 برابر را به ما برگردانند.هم چوب رو خوردیم و هم پیاز را و هم پول دادیم!!!
عامل اصلی گرانی مسکن اول شهرداریها و بعد دولت جون صحبت کارشناس مسکن 300درصد شهرداریها جواز ساختمان تحمیل موارد بی مورد برای 100 متر 90 میلیون پرداخت شود علاوه بر فنی مهندسی و غیره ان 90 میلیون برای هیچ کار پرداخت شود پس مسکن گران نمی شود سیمان میلگرد غیره هم همین طور گران شده است صاحب خانه ها روی اجاره فروشند افزایش می دهد قیمت ملک خود را
همش حرف و وعده و دروغ.... فقط بفکر این هستم که اگه صاحب خونه بگه برو چیکار کنم.. ولی از یه موضوع خوشحالم... نذاشتم بچه دار بشم... همون که اقازاده ها و پولدارها و دوستانتون بچه دار بشن کافیه.. پول و زمین و خونه و ماشین و تفریح و چلوکباب مال کیه؟ همون هم بره بچه دار بشه
آقاي رئيس جمهور اجاره بها كمر مستاجران را خم كرده !
------------------
خم كرده چيه برادر !اجاره بها كمر مستاجران خرد و خمير كرده ! كاش فقط كمر اجاره نشينان خم كرده بود ! اوني كه كمر مردم را خم كرده يك بطري شير با ظرفيت ٣ ليوان است كه ٢٦/٥ هزار تومن است ، يك قوطي پنير است كه ٤٥ هزار تومن است !
-- ببخشيد از گيلاس هم بنويس كه كيلو ١٥٠ هزار تومن است !!
-- گيلاس ؟ ... خدا پدرت را بيامرزه ، ما چه كار به گيلاس داريم كه ميوه از ما بهترون است ! ما فقط از ضروريات و مايحتاج روزانه خودمان صحبت مي كنيم !... چيزي در حد بخور و نمير !
عرض مي كنم شما كه غريبه نيستين يكي از مسائلي كه براي بنده همچون معادله دو مجهولي و بلكه سه مجهولي است و بيشتر اوقات ذهنم را در گير ميكنه و البته راه به جايي هم نمي برم اين است كه چگونه
مي شود كه انتظار داشته باشيم كه يك خانواده با حقوق ٥ ميليوني و شش ميليوني حتي هفت ميلوني و اصلاً ده ميليوني بتوانند زندگي كنند ! خانواده هايي كه ممكن است دختران و پسران دم بخت ويا دانشجو داشته باشند !! ... آقا صفدر چه مي فرمايي ؟
--« عرض مي كنم اين دختر ها و پسرها نبايد زياد در خانه پدر بمانند بايد هر چه زودتر صاحب خانه و زندگي بشوند و هر چه زودتر ازدواج كنن تا نفوس مملكت به كوري چشم دشمنان زياد بشه » !
-- خدا عمر و عزتت را زياد كنه آقا صفدر ! ، اما اول بايد مسئولين اين معادله چند مجهولي را حل و فصل نمايند كه مثلاً يك بازنشسته با حقوق ٧ ميليون چگونه قادر به ادامه زندگي خواهد بود تا برسه به ازدواج فرزندان و ازياد جمعيت » !!
همين ديروز بود كه برادر عيال مي گفت هزينه كشيدن هر دندان ٣٠٠ هزارتومن است !! العهدة علي الراوي ميگم كه عجيبه ! با كشيدن دندان آدم را زشت بكنن اونوقت بايد ٣٠٠ هزارتومن هم دو دستي تقديم كني !!
خيلي عجيب ها !!
مستاجر را ضعیف نگهمیدارید . حقوقش کفاف نمیده .بعد می فرمایید اجاره بها کمر آنها را خم کرده. فرمول اجاره بها تغییر نکرده و سالیان سال هست که همان فرمول بوده پس چرا الان کمرشان خم شده. تازه امروز اجاره بها بافرمول فوق کمتر هم دریافت می شود .لطفا سرنا را از سر گشادش نزنید.به مسئله درست و جامع نگاه کنید و بعد عادلانه قضاوت فرمایید. مشکل جای دیگر است و شما تعمدانه می خواهید از جای دیگر آنرا حل نمایید.به زبان بی ربانی به صاحبخانه می فرمایید من از حقوقش کم می کنم تو هم از اجاره اش کم کن تا جبران بشه. در واقع از جیب صاحبخانه برمی دارید و به جیب دولت می ریزید.!
امروز مردم برای حفظ سرمایه شان از دولت می ترسند تا به لطایف الحیل از دستشان در نیاورد.این هم از عجایب این روزگاره.
سلام من كارمند دانشگاه آزاد اسلامي هستم وبيش از 27 سال سابقه چرا كاركنان وهيات علمي دانشگاه آزاد با اين وسعت نبايد زير نظر اداره كار ويا سازمان استخدامي كشور جهت رسيدگي به شكايات ودرخواستها باشد واززمان رياست دكتر طهرانچي با تجميع حسابها روند نابودي دانشگاه آزاد شروع شد چون فقط وفقط بفكر منافع خودشان هستند
مش ابرام چنددفعه تابحال گفته که ازمشکلات معیشتی مردم آگاه است!!!
وقتی تورم بیش از ۶۰ درصد است مسلم است که اجاره خانه نیز بیش از ۶۰ درصد افزایش می یابد
و در ضمن دولت بجای هدایت ارماتور و سیمان برای ساخت مسکن فقط به فکر صادرات جهت بدست اوردن دلار است
طی ۵ سال ارماتور از کیلویی ۱۰۰۰ به کیلویی ۲۰۰۰۰رسیده است
۲۰ برابر
مسلم است که اجاره مسکن هم حداقل ۱۰ برابر می شود
اجاره بها چه ربطی به رییس جمهور دارد؟
اون کالاهایی که به دولت و عملکردش ربط دارد که از این تیترها نمیزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
ببخشید پس اجاره بها مربوط به بایدن هست ما از ایشان پیگیری کنیم
وزارت صمت افسار گسیخته وهیجانی هنوز در حال آزمایش وخطا می باشد آقای وزیر قول سامانش 1402 را می دهد حال آنکه ملت فی المجلس با مشکلات معیشتی دست وپنجه نرم میکنند .گرانی ها نه یکبار بلکه چند باره انجام شده وهنوز هم تغییر افزایشی در قیمت ها داریم ..............
با سلام
آنطور که معلوم است اتمام ساخت مسکن مهر هم اقای روحانی انجام داد و مسکن های که شروع شده است ساخته بشود از دولت قبل شروع شده بود و در این دولت فکر نکنم تا سه سال دیگر 500 هزار مسکن ساخته شود در دولت قبل حدود 2 میلیون مسکن مهر تکمیل شد و هیچ کجا حساب نشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار