بازدید 6863

جوسازی دلالان قیمت سیمان را افزایش داده است

یک تولیدکننده و کارشناس ارشد صنعت سیمان گفت: اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق، مشکلی در عرضه سیمان به بازار به وجود نیاورده است و شایعات احتمالی در مورد کاهش تولید سیمان و افزایش قیمت، ناشی از جوسازی برخی دلالان برای ایجاد تقاضای کاذب و کسب سودهای نامتعارف در بازار است.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ 14 June 2022

سلطان سیمان کیست؟ - تابناک | TABNAK

کارشناس صنعت سیمان گفت: با وجود محدودیت وزارت نیرو در تامین برق کارخانه های سیمان، مشکلی در عرضه سیمان به بازار وجود ندارد و شایعات احتمالی در مورد کاهش تولید سیمان و افزایش قیمت، ناشی از جوسازی برخی دلالان برای ایجاد تقاضای کاذب وکسب سودهای نامتعارف در بازار است.
علی محمد بد افزود: هر سال با آغاز فصل تابستان و احتمال خاموشی برق،صنایع شایعاتی از سوی خریداران عمده سیمان مبنی بر کاهش تولید به بازار پخش می شود اما خدا رو شکر امسال با توجه به برنامه از پیش اعلامی وزارت نیرو و تأمین نیاز برق برای تولید نیاز حداقلی بازار، تاکنون مشکلی در تولید سیمان به وجود نیامده و این کالا به مقدار کافی در بورس قابل عرضه است.
وی افزود: قیمت پایین برق باعث شده که تعدادی از صنایع که از تکنولوژی های قدیمی استفاده می کنند و بهره وری بالایی در موضوع انرژی ندارند، انگیزه های لازم برای به روز کردن تجهیزات و استفاده از تکنولوژی های جدید با مصرف پایین انرژی را نداشته باشند و برق زیادی در بخش صنایع هدر رود.
این کارشناس صنعت سیمان در ادامه تصریح کرد: گرمای ناشی از کوره های سیمان ظرفیت مناسبی برای تولید برق است و اکثر کشور ها از این منبع برای تولید برق استفاده می کنند اما با توجه به قیمت پایین برق، سرمایه گذاری لازم در این بخش که می تواند برق مورد نیاز کارخانجات را تا حد زیادی تأمین کند، انجام نشده است و امیدواریم وزارت نیرو با افزایش منطقی برق به صورت سالیانه زمینه رای برای واقعی کردن قیمت برق و جلوگیری از اتلاف آن فراهم کند.
وی در پایان تأکید کرد برنامه های مشوقی وزارت نیرو یک راه حل کوتاه مدت برای عبور از فصل تابستان است و امیدواریم صنایع با استقبال از این مشوق ها و برنامه در راستای مسئولیت های اجتماعی خود به صنعت برق و هموطنان در کاهش خاموشی ها یاری رسانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار