بازدید 3822

کار ماکرون در فرانسه سخت‌تر می‌شود

خبرها از فرانسه حاکی از آن است که شاید رئیس جمهور این کشور نتیجه انتخابات پارلمانی را به رقبای مخالف واگذار کند.
کد خبر: ۱۱۲۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ 14 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، اتحاد جدید چپ فرانسه توانسته در جریان انتخابات پارلمانی این کشور بر گروه‌های میانه رو امانوئل ماکرون فشار وارد کند و نتایج اولیه انتخابات حاکی از پیش رو بودن احزاب چپ و مخالف ماکرون در انتخابت پارلمانی فرانسه است.

در واقع احزاب حامی ماکرون ممکن است ده‌ها کرسی در مجلس ملی فرانسه را در یکشنبه آینده پس از نمایش قدرتمند اتحاد تاریخی احزاب چپ، به رهبری حزب چپ تندرو «ژان لوک ملانشون»، از دست بدهند.

ماکرون که به تازگی دور دوم ریاست جمهوری خود را آغاز کرده است، به اکثریت لازم در پارلمان فرانسه نیاز دارد تا بتواند برای پیشنهادات خود برای افزایش سن بازنشستگی، کاهش مالیات‌ها و ایجاد تغییرات در قانون، دست باز داشته باشد.

براساس گزارش‌ها، نتیجه اولیه انتخابات پارلمانی برای میانه روهای حامی ماکرون در دور اول انتخابات پارلمان بدتر از سال ۲۰۱۷ بوده است.

با این حال شکل پارلمان آینده فرانسه به رأی گیری نهایی در ۱۹ ژوئن بستگی خواهد داشت و چند تن از وزرای ماکرون که مشغول مخالفت و مقابله علیه چپ هستند، در صورت شکست باید از دولت کناره گیری کنند.

رسانه‌های فرانسه میزان مشارکت در دور نخست انتخابات پارلمانی این کشور را ۴۷.۲ درصد اعلام کردند که این مشارکت پایین‌ترین میزان از سال ۱۹۵۸ است.

بر اساس این گزارش، طبق نتایج اولیه، حزب «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ۲۵.۷۵ درصد آرا را کسب کرده و ائتلاف رقیب نیز ۲۵.۶۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی