بازدید 41149
پس از انتقاد رئیس قوه قضائیه از وعده‌های محقق نشده فاطمی امین

واکنش سازمان بازرسی به افتضاح قرعه کشی خودرو؛ با بی توجهی به هشدار قبلی، خطای صورت‌ گرفته منتج به نارضایتی شد/ فرصت سه روزه به وزیر صمت؛ توضیح دهید

سازمان بازرسی به دنبال دلایل اختلال در سامانه یکپارچه خودرو، با اشاره به اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌ صراحت از پذیرش مسئولیت در خصوص سامانه یکپارچه فروش خودرو خودداری نموده است، از وزیر صمت توضیح خواست.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 13 June 2022

تابناک اقتصادی: آشفتگی در بازار خودرو و بی توجهی مسئولان وزارت صمت نسبت به این بازار، نه تنها صدای مردم را درآورده است، بلکه با انتقاد جدی رهبر انقلاب، رئیس قوه قضائیه، نمایندگان مجلس و سازمان بازرسی نیز مواجه شده است.

رهبر انقلاب: کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند

پیشتر در بهمن ماه سال گذشته، رهبر انقلاب در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی فرمودند: «ما در برخی از محصولات داخلی متأسّفانه شاهد این هستیم که به کیفیّت توجّه نمی‌شود؛ این خیلی بد است. این همه حمایت در این سال‌ها از صنعت خودرو در کشور شده، امّا کیفیّت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند، درست هم می گویند، حق با مردم است؛ یعنی اعتراض مردم بجاست. این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند؛ باید شما بتوانید رضایت مشتری را جلب کنید؛ لذا مساله‌ی کیفیّت در درجه‌ی اوّل است. حالا اگر از این فضای حمایتی، هم برای ارتقای کیفیّت استفاده نشود و هم سوءاستفاده بشود برای بالا بردن قیمت، این هم یک مشکل دیگر است؛ قیمت را بالا ببرند، کیفیّت بالا نرود و ارتقا پیدا نکند، امّا این حمایت دولتی و تبلیغاتی و بانکی و ... و جلوگیری از مثلاً رقابت‌های خارجی موجب بشود که قیمت بالا برود؛ این خیلی چیز بدی است. »

انتقاد رئیس جمهور از نحوه عرضه خودرو به مردم

اسفندماه سال گذشته، پس از انتقاد رهبر انقلاب از وضعیت تولید، کیفیت و قیمت خودروهای داخلی، رئیس جمهور در بازدیدی از پیش اعلام نشده از شرکت ایران خودرو، هشت دستور مهم خودرویی صادر کرد و در بخشی از این دستورها، با تاکید بر افزایش حداقل ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱، بر حذف قرعه کشی با افزایش عرضه تاکید داشت.

وزیر صمت پس گلایه رهبر انقلاب و دستورهای رئیس جمهور، چه گفت؟

در روز‌های پایانی سال قبل، فاطمی امین در نشست خبری که با حضور خبرنگاران گزینشی مورد تایید وزارتخانه صمت برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز خودرو گران شده است، اظهار داشت: سال آینده (۱۴۰۱) قیمت تمام شده خودرو دست کم ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت. وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال آینده (۱۴۰۱) از نظر سخت افزاری تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو قابل تحقق است و به منظور افزایش ۵۰ درصدی تولید در سال آینده، برنامه دو شرکت بزرگ خودروسازی را اخذ کرده ایم.

اما این اشاره وزیر صمت به افزایش تولید خودرو به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار در سال جاری در حالی وعده داده شد که پیش‌تر نیز در سال گذشته، فاطمی امین قول داده بود تا پایان سال ۱۴۰۰، تولید خودرو را افزایش دهد؛ اما آنچه در نهایت حاصل شد نه تنها خبری از افزایش نبود، بلکه مجموع تولید خودروسازان نسبت به سال ۹۹ نیز کمتر شد. در نتیجه سمت عرضه به دلیل تعلل وزارت صمت در پیگیری از خودروسازان، با کاهش مواجه شد و نتیجه آن، گرانی قیمت خودرو در بازار و نارضایتی مردم در وضعیت آشفته بازار خودرو بود.

با شروع سال جدید نیز درب وزارت صمت با هدایت فاطمی امین بر همان روال قبل، چرخید، به گونه ای که اولا خبری از افزایش تولید و ثانیا خبری از حذف قرعه کشی نبود و ثالثا قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. این در شرایطی بود که آمار تصادفات جاده ای نیز نشان از عدم بهبود سطح کیفی تولیدات خودروسازان حکایت داشت.

انتقاد جدی نمایندگان مجلس نسبت به ناکارآمدی و سوءمدیریت در صنعت خودرو

در این میان، شماری از نمایندگان مردم در مجلس نسبت به این رویه بی تفاوت نبودند و نسبت به ناکارامدی و سوءمدیریت در بازار خودرو، انتقاد جدی نسبت به وزیر صمت داشتند، به گونه‌ای که هفده نماینده مجلس با تدوین طرحی، خواستار اجرای ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس برای شکایت از فاطی امین به قوه قضاییه درباره بازار خودرو شدند.

این نمایندگان در بخشی از درخواست خود به ناکارآمدی و سوءمدیریت در صنعت خودروی کشور اشاره و تاکید داشتند که محورهای درخواستی شان، شامل صنعت خودروسازی کشور در دستیابی و رضایت مشتریان داخلی کاملا ناموفق بوده است. این نمایندگان در ادامه در خصوص محور‌های درخواست بیان داشتند: عدم شفافیت در صورت‌های مالی شرکت‌های خودروسازی‌ها، بنگاه‌داری خودروسازان، تعارض منافع در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در صنعت خودرو و عدم واگذاری سهام دولت در شرکت‌های خودروساز، سوءمدیریت و عدم توسعه استاندارد‌های صنعت خودرو، چگونگی عقد قرارداد‌های تأمین فولاد و قطعات فولادی و سایر قراردادها، تحمیل نیروی انسانی غیرمتخصص و مازاد به شرکت‌های خودروسازی است.

 

دستور وزارت صمت برای توقف عرضه خودروی کارخانه تا زمان رونمایی از سامانه جدید قرعه کشی

در شرایطی که بازار خودرو تشنه عرضه از سوی خودروسازان بود، یکباره وزیر صمت اعلام کرد: به منظور شفاف‌سازی روند عرضه خودرو، فروش همه خودرو‌ها به سامانه فروش یکپارچه منتقل می‌شود. در ادامه نیز نامه ای منتشر شد با این مضمون که  عرضه خودرو صرفا از طریق سامانه متمرکز ـ که متعاقبا توسط وزارت صمت معرفی می‌گردد ـ انجام و هرگونه عرضه از طرق دیگر فورا متوقف شود.

سرانجام پس چندین روز وقفه، سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، اولین فروش خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با عرضه محصولات شش خودروساز دولتی و خصوصی به مدت یک هفته تا ۹ صبح سه‌شنبه سوم خردادماه اجرایی شد.

در ادامه صبح روز دوشنبه ۹ خردادماه، قرعه کشی برگزار و مقرر شد یک روز پس از انجام قرعه کشی، یعنی ۹ صبح روز سه شنبه ۱۰ خردادماه، نام منتخبان روی سایت سامانه بارگذاری و اعلام شود؛ اما متاسفانه در ادامه‌ی شاهکار‌های مجموعه وزارت صمت، در حالی که بسیاری از مردم منتظر اعلام نتایج قرعه کشی بودند، خبر رسید که اعلام نتایج به روز دیگری موکول شده است و دلیل این وقفه نیز زمان بر بودن شناسایی دلالان از میان متقاضیان اصلی اعلام شد. این در حالی بود که مسئولان صمت حدود یک هفته برای این کار، زمان داشتند، ولی ترجیح دادند در دقیقه نود، فکری کنند.

در نهایت سریال اشتباهات و تصمیمات عجیب وزارت صمت به اینجا ختم نشد و در روز اعلام اسامی برندگان نیز پرده ای دیگر از شگفتانه های صمت رونمایی شد.

اول برنده شدید، ولی حالا رزرو هستید

این عبارت بالا، روایت بسیاری از متقاضیانی بود که در سامانه مورد تایید وزارت صمت ثبت نام کردند، ولی آنچه خروجی نهایی بود، خط خوردن از لیست برندگان بود؛ اتفاقی کم سابقه در ساختار قرعه کشی های خودرویی در کشورمان؛ اینکه شخصی از برنده شدن خوشحال شود و برای تهیه پول ثبت نام تلاش کند، ولی زمان واریز پول، متوجه شود که مسئولان در وزارت صمت، اشتباه کرده و حالا در لیست رزرو شدگان قرار دارند.

سازمان بازرسی کل کشور خطاب به فاطمی امین؛ توضیح دهید

سازمان بازرسی کل کشور به واسطه بروز خطای صورت‌ گرفته در سامانه یکپارچه خودرو از وزیر صمت توضیح خواست.

واکنش سازمان بازرسی به افتضاح قرعه کشی خودرو؛ با بی توجهی به هشدار قبلی، خطای صورت‌گرفته منتج به نارضایتی ایجاد شد/ فرصت سه روز؛ وزیر صمت توضیح دهد

سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه‌ای به رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت اعلام کرد: در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۱ فرآیند قرعه‌کشی تحت سامانه یکپارچه خودرو برگزار شد، لیکن به واسطه نابسامانی در نحوه قرعه‌کشی، ۱۲‌هزار و ۱۹۳ نفر از متقاضیان در وهله اول جزو منتخبین قرعه‌کشی اعلام، اما در ادامه به اشخاص موصوف اعلام شد جزو منتخبین رزرو هستند؛ مراتب منتج به بروز تشویش اذهان عمومی و اجتماع در مبادی مختلف ذی‌ربط و نیز تماس‌های مکرر متقاضیان از اقصی‌نقاط کشور با ستاد خبری این سازمان گردید.

مع‌الوصف سرپرست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان متولی در پیش گرفتن تمهیدات لازم برای برگزاری قرعه‌کشی متمرکز خودرو مورخ ۷خرداد ۱۴۰۱ اعلام نمود: «کلیه مباحث فنی، کارشناسی، طراحی و راه‌اندازی سامانه مذکور از طریق معاونت صنایع حمل‌ونقل و دفتر تخصصی ذی‌ربط در حوزه خودرو صورت پذیرفته»، بنابراین سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌صراحت و بر خلاف مفاد ابلاغیه صدرالذکر جنابعالی از پذیرش مسئولیت در خصوص سامانه یکپارچه فروش خودرو خودداری کرده و مسئولیت را متوجه دفتر تخصصی ذی‌ربط در آن دستگاه برشمرده است. با توجه به مراتب معنونه و نظر به التهابات و نابسامانی به‌وجود‌آمده موصوف نزد عموم مردم به واسطه عدم‌برنامه‌ریزی لازم، نبود زیرساخت‌های فنی به منظور تحلیل، طراحی و پیاده‌سازی و پشتیبانی سامانه یکپارچه خودرو از سوی وزارت صنعت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و صرفا ایجاد انتظار برای آحاد جامعه از سوی حاکمیت با اعلام راه‌اندازی و فروش خودرو از طریق سامانه اعلامی تحت عنوان سامانه یکپارچه خودرو بدون اطمینان از عملکرد و کارآیی آن و نیز عدم‌توجه به مفاد نامه هشداری قبلی صادره از سوی این مرجع مقرر است در اجرای ماده ۳۲ آیین اجرایی قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، توضیحات خود را حداکثر ظرف مدت سه روز از وصول این نامه به واسطه بروز خطای صورت‌گرفته منتج به نارضایتی ایجاد شده در سطح جامعه به این مرجع منعکس نمایید.

انتقاد رئیس قوه قضائیه از وعده های محقق نشده فاطمی امین

واکنش سازمان بازرسی به افتضاح قرعه کشی خودرو؛ با بی توجهی به هشدار قبلی، خطای صورت‌گرفته منتج به نارضایتی شد/ فرصت سه روزه به وزیر صمت؛ توضیح دهید

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، روز دوشنبه ۲ خرداد در جریان نشست شورای عالی قوه قضاییه، با اشاره به اجازه سال گذشته «شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» درخصوص تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو و سلب این امر از«شورای رقابت» بنا بر پیشنهاد وزارت مربوطه، اظهار کرد: وزارت مربوطه در سال گذشته اعلام کرد، با تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو، ظرف یک‌ سال، تولید خودرو افزایش و قیمت آن کاهش می‌یابد اما در سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش تولید خودرو نسبت به سال قبل از آن بودیم؛ به هر حال ضرورت دارد این موضوع با اهتمام ویژه دنبال شود، چون بیش از شش ماه از وعده داده شده گذشته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۴
روزی که اعلام کردند برنده شدید چهل و پنج میلیون تومان طلا فروختم بعد دیدم رزو شدم الان اگر برم دوباره همان اندازه طلا بخرم هشت میلیون تومان ضرر می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
این ظلمی بود که وزارت صمت در حق خیلی از مردم کرد
ناشناس
| Cyprus |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
تحویل گرفتی تو بازار آزاد بفروش 100 تومن سود کن، میتونید طلات رو دو برابر کنی
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
طمع همینه دیگه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
چه طمعی ، حق هر ایرانی هست که خودرو را با قیمت عادلانه خریداری کند متاسفانه رانت خوارها این اجازه را مردم نمی دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
اسمش روشه. قرعه کشی. قرعه شما اینطور افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
هر جا دیگه بود افراد دخیل در این افتضاح را از کار برکنار و بازخواست میکردند اما اینجا ایرانه نهایتا اعتراضات زیاد بشه ابدارچی اداره را اخراج میکنند گردنش از همه باریکتره
F
| United States of America |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
من متاسفم.برای.شما که چیزهای باارزش زندگی خودتان را فروختید که یک مشت آهن پاره غیر استاندارد از ایران خودرو تحویل بگیرد آیاگزارشات.پلیس محترم و باوجدان راهنمایی رانندگی را در نشریات نخواندید تولیدات داخلی هم غیراستاندارد و بی کیفیت هستند تا حالا خیلی ها پشت فرمان ماشین های ایرانی نشستندو سراز بهشت.زهرا درآوردند به اعتقاد من خرید یک ماشین دست چندم خارجی به مراتب بهتر زاخریدخودروی لوکس داخلی هست ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
هشت تومن ضرر در مقابل چند ده میلیون سود بادآورده،خیلی زیاد نیست ،ناراحت نباش!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
چرا دارین شانتاژ میکنین .. وزارت که از طریق پیامک اعلام کرد به همه منتخبین و رزرو شده ها ماشین میده ... چه خبرتووووووووونه
تا کنون با این واکنش ها اتفاقی در فروش و قیمت و کیفیت خودروهای این خودروسازان دولتی پیش نیامده است و نخواهد آمد دولت و مجلس همانطور که برای افزایش قیمت ها و مالیات ها بلافاصله قانون تصویب می کنند و اجرا می کنند باید عمل کنند
همیشه همین بوده الان بو گندش درآمده
کاش رزرو اعلام میکردن، من تیبا ۲ برنده اعلام شدم و بعد از فروش طلا و کلی قرض موقع ثبت نام با کمال ناباوری دیدم که دیگه برنده نیستم. به سازمان حمایت زنگ زدم گفتن مسئول پاسخگویی داخلی ۴۰۳ است که بعد صحبت با کمال وقاحت و طلبکاری برداشت به من گفت بیخود پیگیر نباش که من میگم درست نمیشه
سخنگوی وزارت صمت و همچنین رئیس سازمان حمایت اعلام کردند به به برنده ها و رزرو با ساز و کار مشخص خودرو می دهیم با مطلب بالا معلوم شد همه اش سرکاری بوده .... خوردند و بالا کشیدند ....اعتماد به این دولت یعنی خوش خیالی
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
اعتماد داشتید؟!!! ای بابا
کاربر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
آدم ساده (رزرو) که منظورش نبوده بلکه به (زورو) ها خودرو میدند فهمیدی شیر فهم شد!! خخخ زورو ها
همش الکیه این دولت از دولت قبل بدتر کرده هر روز قیمت خودرو میره بالا
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
با این حساب صد رحمت به بانیان وضع موجود
اگه این قرعه کشیها حذف بشه همه چی درست میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
قدعه کشی ها حذف بشه ؟
ای بابا نکن از این فکرا با خودت
حمایت از مصرف کننده نوکر دولت است.برای ما مصرف کننده گان هیچ کاری انجام نداده و نمیدهد
پاسخ ها
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
حمایت از مصرف کننده و شورای رقابت و خیلی جاهای دیگه درخدمت مافیای خودرو هستند
فاجعه ای بود
-- ببخشيد آقا مرتضي ! گوشي زنگ زد ! عيال بود ، مي گفت حالا كه يارانه ها پرداخت شده ، دو سه تا خربزه خوب بگير كه بچه ها دلي از عزا دربيارن !! ... بله ! روزگاري هم مي گفتن فكر نان كن كه خربوزه آب است !! ..... بگذريم ! ... چي مي گفتم آقا مرتضي ؟ ... آره از رئيس جمهور كره جنوبي مي گفتم ، آن خانم نميدونم يك سفارش كوچولو براي يكي از دوستان يا اقوام كرده بود ، كه پارتي بازي به حساب مي آمد ! غير قانوني بود ! ... چشمت روز بد نبينه آقا مرتضي ! يك قشقرقي بر پا شد كه بيا و ببين ، تظاهرات شد ، مردم ريختن به خيابان كه وامصيبتا... وامصيبتا پارتي بازي شد !... چه اعتراضي !! القصه ! خانم رئيس جمهور را به زندان انداختند و محاكمه اش كردند ، جوري به درد سر افتاد كه مرغان هوا و ماهيان دريا به حال و روزش زار زار گريه كردند !! ... چه فرمودي آقا مرتضي ؟ ... قصه اون وزير در ديار فرنگ ؟ ... اون وزير بخت بر گشته كه با تلفن وزارت تماس گرفته بود با دخترش در خارج كه خدا عالمه چند دقيقه صحبت كرده دود ! اونجا هم قشقرقي بر پا شد كه نگو ! مردم گفتن تلفن وزارت خانه بيت المال است ، وزير چه حقي داره كه با دخترش مكالمه كنه ، وزير ميخواد حرف بزنه با تلفن خودش ! ، برود خونه شون ، تا پنج ساعت با دخترش هر چه مي خواد حرف بزنه ! ... اون وزيره هم مجبور شد عطاي وزارت به لقايش ببخشد ، دِبرو كه رفتي !! ... آره آقا مرتضي هزار نكته باريك تر از مو اينجاست ! بايد گفت : فاعتبرو يا اولي الابصار ! ... معطلت نكنم .. دوست داشتم بيشتر در خدمتت باشم اما عيال گفت خربوزه بخرم ! گفتم تا گرونتر نشده بروم ! بقيه صحبتها باشه براي بعد ... سلام برسون !!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
القصه
...این داستان ادامه دارد
کجای دنیا مردم برای خرید خودرو باید برن تو صف قرعه کشی؟
این چه مسخره بازی هست سر ما مردم بدبخت و فلک زده در میارین جمع کنید این بساط رو نمتونین خودرو تولید کنید واردات رو آزاد کنید تا کی ما باید نسبت به بقیه مردم دنیا متفاوت باشیم؟ به چه قیمتی؟توبحث خودرو شما با این گاری هوایی که تولید می کنید فقط با جون مردم بازی می کنید تو رو خدا دست از سر مردم بردارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
در ام القرای اسلام
کلن این کارهارا بزارین کنار خود وزارت صمت مثل قبلن خودروها را به صورت اینترنتی بفروشه چون ایران خودرو تو فروش فوری ضد وبند زیاد کرد حال به همون شیوه کار کنه صمت هر کس خودش ثبت نام کنه
دولت ، قوه قضائیه ، مجلس دستشان همگی در یک کاسه است بیچاره مردم
سازمان بازرسی چرا به وظایف خودش عمل نمیکند و به سیاسی کاری رو آورده؟
بالا برید پایین بیایید فقط و فقط راه حل واردات نامحدود ماشین های میان رده با گمرکی پایین است. در این بین اگه تونستید در این دو لگن ساز منفعت طلب و فرصت طلب رو هم گل بگیرید که چه بهتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
با این وضعیت ارزی خوابش را ببینی
اينقدر كه تابناك كمر بند خود را براي زدن وزير صمت محكم كرده، آمريكا براي زدن ايران اينكار را نكرده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
خوب کاری میکنه. وزیر بسیار ضعیفیه خب
رییسی بیچاره خواست کشورو جمع کنه ..پکید ..بدشانسیشم نداشتن وزرای کارآمده ... انصافا بدون از جبهه گیری یه دونه وزیر خوب نداره همشون دریک سطح وهمگی هم کمپلت ضعیفن
پاسخ ها
در به در...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
خودشم همچین مالی نیست!!!!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
اگه میخواست شرایط رو درست کنه، حداقل کارش امین بود که نیروی متخصص و توانمند و مربوط به هر وزارتخانه رو مسئول کنه. خودش که تخصص نداره و فقط میخواد مدیریت کنه. بعد با ۲۰ تا نیروی بدون تخصص و ناکارآمد چطور میتونه!؟ مهم این هست که اون باند و جناح نوبت حکمرانی پیدا کردن و محدود به یه عده خاص هسن. بعد دوباره جناح قبلی‌ و تکرار و تکرار. چیزی قرار نیست تغییر کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
اوخی طفلک نیتش خیر بود الان تقصیر بقیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
به دور از
اومی که میگه مردم از کیفیت خودرو. ناراضی هستند، با یک دست خط میتونه کل خودرو سازی رو به راه راست هدایت کنه، اما ایمکار رو نمی کنه، همومطور که میتونه جلوی بقیه مشکلاا کشور رو بگیره اما عمدا ایمکاز رگ امجام نمیده
سلام‌لعنت‌بهتون‌۵۰ملیون‌ظررکردم‌دیگه‌نمیخام‌خوورو‌روزاول‌برنده‌شده‌بودم‌رفتم‌نصف‌پول‌نزول‌کردم‌‌بعدن‌گفتن‌رزو‌هستی‌الان‌به‌طرف‌میگم‌بیا‌پولت‌چکم‌بده‌میگه‌نه‌همون‌سروقتش‌کی‌جوابمون‌میده
سلام ، اگر فردی جرمی ارتکاب شود در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیری و مجازات میشود ولی این مورد فقط برای مردم عادی صدق میکنه اما اگر مسئولی جرمی مرتکب شود (دزدی ،فساد ، دروغ و.. ) نادیده گرفته میشود الان یکساله من جوان در صف قرعه کشی هستم ... نذر کردم دعا کردم نشد که نشد این ظلمی که در حق من شده چه کسی باید جواب بده چه کسی مسئولش هست به کی باید شکایت کنم که هر روز شاهد افزایش قیمت خودرو هستم قیمت خودرو کارکرده از کارخونه بیشتره این چه قانونیه وضع کردید من جوان چه گناهی کردم جز اعتماد به شما جز چه گناهی کردم جز باور کردن وعده هایتان چرا باید این حجم از فشار تحمل کنیم چرا باید تاوان اشتباه های شمارو ما باید با جوانیمون پرداخت کنیم ....
ما چند روز برنده اول بودیم با کلی زحمت و ضرر و فروختن طلای خانومم پول و جور کردم که یهو دیدم تو سایت ایرانخودرو نوشته رزرو و تو سامانه یکپارچه نوشته منتخب اصلی که دوباره از منتخب اصلی شدیم رزرو و تو سایت هم شدیم یکپارچه رزرو چقدر جابجای
یارانه رو که بی دلیل قطع میکنید اینم از قرعه کشی خودروتون،اونم از قیمت بنزین و نون و ماکارونی و ......عدالت مرده است.
در کجای جهان سازمانی بنام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یکی هست آخه مگه میشه در دادگاه وکیل شاکی و متشاکی یکی باشه ؟ این سازمان به اصطلاح حمایت از مصرف کنندگان یکی از فعالیتهایی که برای مصرف کنندگان کرده را اعلام نماید اگه این سازمان تشریف نداشت قیمت پراید چقدر میشد که این سازمان جلوی آنرا گرفت ؟ آیا احتمال ندارد که وقتی سازمانی حمایت از دو موضع مخالف و ضد هم را به عهده داشته باشد ، در اون فساد و رشوه رسوخ پیدا کنه ؟ در اینجا مصرف کننده که دار و ندارش خرید یه ماشینه و مالی جهت ارتشا نداره ولی آیا این توان در طرف مقابل وجود نداره که بتونه با اینکار بهای محصولات خود را در قالب بهانه های واهی مختلف در عرض حداکثر ده ساله پنجاه برابر کنه ، مانند پراید 5 میلیونی که 210 میلیون شده اونهم با کیفیت اجناس بکار رفته پایین تر این مثال در تولید و بهای دیگر محصولات مانند پژو ، سمند ، تیبا و ۰۰۰ نیز صدقیت پیدا میکنه ، آیا سازمان بازرسی و یا هر سازمان مربوطه دیگر بجای پرداختن به فرعیات و سرگرم کردن ملت به این مهملات بهتر نیست به اصل موضوع بپردازد ؟
اگه توضیحات ایران خودرو و سایپا ذره ای به واقعیات نزدیکه چرا صدا و سیما میزگردی با حضور نمایندگان این دو شرکت و مخالفان متخصص تا حصول نتیجه تشکیل نمیده البته با رعایت :
1؛ مخالفان واقعا متخصص و مخالف باشند نه یه عده معلوم الحال جیره خور مواجب بگیر
2؛ صدا وسیما تا حصول نتیجه بایسته وقت کافی در اختیار آنها قرار دهد نه اینکه کمبود وقت را بهانه قرار داده و سریع بدون حصول نتیجه به موضوع پایان دهد
اقایان عزیز زود قضاوت نکنید ان بنده خدایی که طلاهاش فروخته مثل منه که انتظار برنده شدن ماشین و خداوکیلی برای در خانه که بتونم بچه هام جابجا کنم
تازه تو قرعه کشی برنده شدی با هزار زور و بدبختی پولشو جور کردی فرض کنیم سه ماه دیگه هم ماشینو گرفتی بعد از اون هر روز باید بری دم نمایندگی بست بشینی مشکلات خودرو رو یکی یکی حل کنی تازه آخرشم درست نمیشن بعد نوبت نداشته باشی قبولت نمیکنن برا نوبت گرفتن هم باید از ساعت 12 شب بری تو سایت نوبت گیری نمایندگی ایران خودرو، نمایندگی مرکزی که دو دقیقه ای پر میشه بقیه نمایندگی ها هم حداقل اگه شانس بیاری یکساعت بعد شاید بتونی نوبت بگیری.
نه راه و جاده درست و حسابی داریم.نه ماشین درست و حسابی داریم نه اجرای قانون درست و حسابی داریم. مسئولین کشور چکار کرده اند ؟ این افتضاحات در سطح یک وزارتخانه بوده! آن هم برای مسئله ای که مردم تا جزئیات پیگیر و در جریان آن هستند! اگر در امور دیگری که مردم عادی توان تحلیل آن را ندارند هم اینگونه مدیریت شود باید گفت : وای اگر از پس امروز بود فردایی!
این مشکل پیش اومده برای وزارت صمت به نظر من در مقابل مشکلات سایت خود ایران خودرو هیچه. حالا چرا هی رسانه‌ای میشه به نظرم میاد خودرو سازها نمیخوان از دست خودشون در بیاد این قضیه قرعه کشی. به هر حال مشخص میشه چرا بعضی‌ها با ۳۰ میلیون پول گرفتن اسم میگیرن و توی قرعه کشی اون اسم رو برنده میکنن.

توی این آشفته بازار لاتاری بهترین راه گرون کردن خودرو هست. البته من که از بازار آزاد سال پیش ماشین صفر خریدم که دوستان هم زحمت کشیدن گارانتیش را هم باطل اعلام کردن (به جای اینکه از اونیکه ۱۰۰ میلیون سود کرده بود مالیات بگیرن )
سلام؛ مسخره و طنز تلخ تر از خودرو داخل کشورمان هیچی نیست. کل دنیا رقابت بر روی کیفیت و فناوری و تجهیزات به روز و طراحی زیبا و.... هست، موقع خرید التماس مشتری میکنن و شرایط مختلف اقساط و بحث رضایتمندی مشتری. اونوقت اینجا لگن به قیمت نجومی، ۲ نمونه فروش داریم البته اگه مهره مار داشته باشیم و پارتی کلفت و رابط قوی!؛ اونوقت یا یکسال بعد تحویل میگیری یا اینکه فروش فوری برنده لاتاری بشی البته فوری یعنی ۳ماه
کلا سیستم اداری کشورما احساسی ویا برجسب افکارعمومی وجو حتکم برکشورتصمیم گیری میشود زمانیکه رئیسی رئیس بارذسی کل کشور بود کلا بنیاد وریشه بازرسی را خراب کرد درمورد دستگاه قضا هم همینطور هرروز شاهد تجاوز به نوامیش مردم هستیم ولی اگر یکی از تجاوز به نوامیس درفضای مجازی پخش شود همه دستگاهها اعم از ناجا وقضایی و.... دست به کار میشوند سه سوته مجرم را دستگیر میکنند ولی درروزهای عادی هزاران سرقت از گوشی وکیف قاپی بگیر تا سرقت ماشین ومنازل وخفت گیری در1000تا سرقت یکی دستگیر میشود نه بخاطر نحقیق وتفحص بلکه بخاطر بد شانس سارق خودش لو میرود متاسفانه همه کارهای نظام ما نمایشی هست
واقعا جای تاسف است که تابناک در این سایت تبلیغ برای خرید خانه در ترکیه می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
نکنه انتظار داری تبلیغ کنه که پولمون رو تو ایران سهام بخریم و بریزیم تو بورس؟!
مطمئنا اگه رانت شدید و زد وبند و کثیف کاری داخل این صنعت و حمایت به این شدت وجود نداشت، تا الان با توجه به اینکه واردات ممنوع هست و تنها راه خرید مردم محدود ب همین خودرو سازها و لگن ها بوده، بجز اینکه زیان‌ده بودنشان بی معنی خنده آور بود. حتی اگر در ابتدا کلا شرکت فرغون سازی بود تا بحال ثروتمندترین خودرو ساز میشد و مدرنترین لوکس ترین ماشین‌ها رو تولید میکرد. ولی متاسفانه دزد خانه هست و مثلا پژو پارس ۱۸۰ کلا صفر تا صد تولید قیمت میخوره، بعد دلال منحصرا تحویل گیرنده میشه و برای مصرف ۳۸۰ میلیون تحویل میده. یعنی دلال ۲۰۰ میلیون برای کارش از هر ماشین منفعت میگیره. حالا این گروه لاشخور با یکسال درآمدش چه توانایی پیدا میکنه!!؟؟ چه کسی توانایی برخورد با همچین زالوی تنومندی رو داره؟؟؟ جواب رو همه میدونن پس امیدواری فقط رویا هست و توهم. با یکسال سود دلال بازی میشه کل ایران‌خودرو و سایپا رو خرید. یا یک شرکت مطرح خودرو سازی رو با تمام متعلقات و نیروی کار و خط انحصاری تولید و حتی باغبان هاش خرید و به ایران آورد. نتیجه اینکه اولا این زالو قوی‌تر از هر نهادی شده که بخواد برخورد کنه، دوما عمرا همچین منفعتی رو بیخیال بشه و در اوج قدرت رضایت به کناره گیری بده‌. پس بیخیال همه چیز و برو داخل صف پراید ۲۰۰ میلیونی و بازم ثبت نام مجدد کن که در واقعیت هیچ خبری نیست
این وزیر رییسیه یا رییسی وزیر ان هرچی بنده خدا رییسی باخودرو وقطع دست دلال ورانتباز اعتبار در جامعه بدست آورده بود این آقا هدرش داد دست در دست رانت باز ودلال وپشت کردن به رییسی وبرنامه هاش تورا خدا مگر قطع رجاله یه روز بورس رو خراب میکنه یه روز خودرو را آشفته بسه بابا ورش دارین مردم بیچاره کرد
مدیران ارشد و میانی صمت از این نابسامانی ذینفع هستند
قطعا این سفره بابرکت به بورس واگذار نمی کنند!!!
این پیام را به جناب رضایی برسانید که در دولت حضور دارند: "به رییس جمهور محترم بگویید این چند نفر در خلال چند ماه گذشته چه کار خرابی هایی که ببار نیاورده اند و سبب انتقاد و اعتراض و بی اعتماد شدن مردم شده اند. در راس همه وزیر بی تجربه کار و رفاه، بعد فاطمی امین، دیگر وزیر نابلد اقتصاد و بالاخره رییس غیر مرتبط سازمان برنامه و بودجه. ادامه کار این افراد خام اندیش آبروی دولت را بر باد خواهد داد."
واقعا کلمات این واقعیته اگر مسولان پیگیری کنن.... تازه الان سری جدید قرعه کشی قرار قیمت ها رو ببرن بالاتر
مجلس محترم هم مثل ماست نشسته و داره این افتضاح را ماستمالی میکنه همتون در این کلاهبرداری و رانت یواشکی دست دارید و ازش کسب درامد میکنید اگه غیر اینه مجلس انقلابی در اقدامی انقلابی وزیر را استیضاح کنند
با شناختی که از وزارت دارم قطعا این کار زیر نظر آقای مفتح انجام شده که سالهاست طرحهای آبکی و مسخره ای رو با پول ملت انجام میده و همه هم گند میزنه
همین چند پیش طرح داد که میخواد مرغ رو از کشتارگاه تا فروشگاههای توزیع با پست ارسال کنه که قابل ردیابی باشه !!!!!!!
در کجای این جهان به این صورت خودرو میفروشند/؟
یک خرابه تحویل وزیر دادین انتظار دارین همه چیز رو ظرف یکسال جمع کنه؟!! رویکرد و برنامه های وزارت صمت اگر رسانه ها بزارن و دنبال امتیاز گیری و منافع خودشون نباشن خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
این جمله یک خرابه تحویل دادن و تحویل گرفتیم و دولت قبلی مسئوله و . . . دیگه واقعا مشمئز کننده شده
کاری به قبل نداریم تو این یکسال چه کار مثبتی دیده شده؟
همه چیز این ملت به گروگان گرفته شده و کسی نیست که دردی را دوا کند . یک عده دلال زالو صفت با همدستی آقازاده های رانت خوار خون مردم در شیشه کرده اند .
تاا حالا دیده اید اقا زاده مجازات شود ؟
اصلا خودتون به اسم این سازمان دقت کنید
سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان
ب خودی خود این دو گروه مقابل هم هستن
همزمان چطوری می خوان از هر دو تا حمایت کنن؟!
خدا لعنت کنه باعث و بانی شو من طبق قرار داد باید هفته چهارم دیماه پارسال ماشین تحویل میگرفتم کل پول واریز کردم ولی هنوز ماشین ندادند الان فقط دارند ثبت نام میکنن ولی ماشین ندارند که تحویل بدند الکی نرید ثبت نام کنید
از مردم خجالت بکشید!
روزی نیست که آزاری به مردم نرسانید!
اصولاً خودرو سازی در ایران شغلهای زیادی ایجاد کرده و نبودش لطمات زیادی به اشتغال میزنه . بدون رودربایستی باید گفت نصف شغلها در کشور وابسته به این صنعت اون هم از نوع فشل هستند

یعنی اگر خودرو خوب و با کیفیت ایجاد بشه میلیونها شغل از دست می‌ره. هزاران تعمیرگاه هزاران کلینیک درمان و بیمارستان هزاران قطعه ساز. این همه کارخانه جات وابسته به تجهیزات پزشکی و پروتز و.....میلیونها شغل دیگر اگر خودرو ناقص و غیر ایمن نباشه تعطیل میشن و این یعنی اقتصاد فشل خودرویی. حالا کی جرات می‌کنه تعطیلی کنه!! بماند حق حسابهای دیگران. اگر هم کسی گاهی سر و صدایی می‌کنه به حساب سوپاپ اطمینان بزارین و بس
وزیر صمت دو ماه پیش که یک ضربه به بورس با طرح عواض صادرتی زد که بر خلاف سیاستهای عاقلانه بود در حالی که کشورهای دیگر عوارض را کم کرده بودند تا بازارها را تصاحب کنند احتمالا بعد از اینکه همدستانش تا خرخره خوردند و بورس ضربه نهایی را خورد تصمیم به لغو حکم مزبور فرمدند حالا هم بازی با خودرو است. اگر حساب و کتابی بود وزیر صمت و المثنی هایش باید الان دز زندن تشریف داشتند نه اینکه با اقتصاد و جیب و معیشت مردم بازی می کردند به ریش بالادستی ها می خندید.
دست همتون توو کاسه چاپیدن مردمه جمع کنین بساطتونو بابا
تابناک کم لطفی کرد و کامنت منو انتشار نداد
برای نابودی کشور بمب اتم و دشمنان ضحاک و جانورهای مانند اسراییل و امریکا لازم نیست این وزیر و سایر وزرا همان نقش را ایفا می کنند منتهی دستمزد از خود ملت فلک زده می گیرند
باند عباس آباد که حدودا از 10 نفر تشکیل میشن مسئول نابسامانی بازار خودرو هستن و دردناک اینه با وجود نهادهای امنیتی و نظارتی هیچ برخوردی نمیشه!
از وزیر محترم صمت تقاضا دارم بابت نهاده مرغداران هم ورود کند و مشکل را رفع کند چون معاون وزیر محترم جهاد به مرغداران اطمینان داد که نهاده را با ارز ترجیهی تا پایان اردیبهشت توزیع میشه چرا اعلان کردید تا 21اردیبهشتهرکه جوجه ریزی کرده نهاده میگیرهپس این 8روز باقیمانده چی میشه چرا باید مثلان من که 5روز دیرتر جوجه ریزی کردمدومیلیارد تومان هزینه نهاده کنم ولی همکار منکه5روز زودتر جوجه ریزی کرده300میلیون هزینه کنه و مرغ تولیدی همهمین نرخ من تزریق بازار کنه کجای این عدالت است من در این 40سالی که مرغداری میکنم هنوز نتوانستم پس اندازی داشته باشم ولی یکی هم یک شبه با این تصمیمگیری نا عادلانه میلیاردی میشه من کجا باید پیگیری کنم جوجه تو سالن دارم ولی پولی ندارم که نهاده بخرم بیایید برای یک دفعه هم شده تصمیم عادلانه بگیریدسپاسگزارم
صعنت خودرو سازی !! غده سرطانی... جایی که دولت حریف خودروساز نیست باید آن خودرو سازی را تعطیل کند . این غده سرطانی اعصاب برای مردم نذاشته
ضعیف ترین وزیر از بدو تاسیس ایران
بنده در تاریخ 1400/2/27 در طرح پیش فروش بدون سود مشارکت سایپا کوئیک s پذیرش شدم و در 1400/12/15 تکمیل وجه نمودم. که متاسفانه به بهانه تسریع در تحویل خودرو و حذف قرعه کشی با چراغ سبز وزیرخودرو شامل افزایش قیمت 30 میلیونی شد. نه تنها این وعده ها تحقق پیدا نکرد. در حال حاضر حدود چهار ماه یا بیشتر از تکمیل وجه بنده امثال بنده گذشته. واین شرکت ظالم در قبال تاخیر و بد عهدی پاسخگو نمی‌باشد. ومعلوم نیست نقش وزیر صمت بعنوان نهاد ناظر بر عملکرد خودرو ساز چیست؟
هوالخالق قادرمتعال والرئوف؛ سلام، خداقوت
برترین روش، واگذاری خودرو:ازمحل های تولیدداخلی، مونتاژی ووارداتی به همهٔ مصرف کنندگان واقعی است وبرای اینکه مصرف کنندگان واقعی به خودروهای موردنیازشان برسند، دست مافیاو سوداگران قطع ورضایتمندی مردم وجامعه حاصل بشه باید
چنین برنامه ریزی ایجادبشه وسندخودروهاتا
۵سال مشروط وحق واگذاری به سایرین
نیزممنوع گردد.
"جامعه شناس اقتصادوتوسعه"
به نظر بنده، شرایط بیرون گذاشتن از قرعه کشی عادلانه نیست. اینجانب چندین بار، در قرعه کشی برای دریافت خودرو پژو شرکت کرده و برنده نشدم یکی از کسانی که در نمایندگی ایران خودرو، پایور بود اشاره کرد که شماره فعال اگر داشته باشیم از قرعه کشی، بیرون گذاشته می شویم. خوب، خودرو اینجانب مدل ۸۶ (۱۵ ساله) و اسقاط است همین خودرو را من در ازای از رده خارج کردن شورلت نوا از ایران خودرو گرفته ام حالا هم باید تبصره ای باشد که بتوانم در ازای از دور خارج کردن خودرو مدل بسیار پایین، بتوانم خودرو بخرم
وجدانا‌بی‌انصافیه‌به‌رزرویا‌ماشیناشونو‌تحویل‌نام.با‌احساساتشون‌بازی‌شد
آخه چرا این وزیر نالایق صمت رو اخراج نمیکنن.آخه ما چه گناهی کردیم الان دوساله تو قرعه کشی دنبال خریدن خودرو هستیم خودمم 43سالمه و تا به امروز ماشینیم نداشتم دوسه ماهه بیخودی منو تولیست سیاه گذاشتن و دیگه حتی نمیتونم تو قرعه کشی شرکت کنم
پاسخ ها
اسی پلنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
لیست سیاه دیگه چی هست
چرا دولت دست مافیا ودلالهارو از بازار خودرو کم نمیکنه تا مصرف کننده واقعی به قیمت کارخونه خودرو بخره؟
بزارین یه حقیقتیرو بهتون بگم وزارت صمت الکی گفته بود که تو این سال یک میلیونو شیصد دستگاه خودرو تولید میکنه ولی دید برعکس حتی نمیتونه به اندازه سال گذشته تولید بکنه برای همین گفت چه کنم چه نکنم اومد گفت میخواهم خودم خودرو رو قرعه کشی کنم و هیچ کدوم از خودروسازها حتی خصوصیا اجازه فروش ندارن بجز از سامانه ما البته اینم بگم حتی زحمت درست کردن یک سامانه جدیدو بخودش نداد و همون سامانه خودروسازهارو ازشون گرفت و شرو به ثبت نام کرد ثبت نام سه روزه رو کرد یه هفته بعدش گفت یه هفته دیگه قرعه کشی میکنم و بعد یه هفته گفت هفته آینده نتایج رو میزنم و حتی مشخص نکرد که از هر خودرو چندتا گذاشته و الکی یه تعدادی از خودش گفت در اعلام نتایج و اسم برندگان هم آبو گل آلود کرد و معلوم نشد کیا برنده شدن و کیا رزروی شدن وبازم همین برنامه هارو ادامه خواهد داد تا کمبود تولید خودرو رو کسی نفهمه
سلام دوستان بزارید داستان رو براتون بگم تواین سالها نه قطعه کم بوده همونطورکه هرقطعه ای بخواین تو سطح شهرهست نه تولید کم بود ...داستان همون مافیای ماشینه که تواین سالها سود فوق زیادی رو گرفت و سود زیادی روهم به جیب مدیران دوشرکت کرد
طرف مافیاست یک یا چند خط تولید رو میخرید به این طریق که مثلا پارس در کارخانه مثلا ۱۰۰میلیون بود دربازار ۲۰۰ اینا به ۱۵۰ از شرکت میگرفتن ...شرکت هم به سودش بوداز ۱۰هزار خودرو ۲۰۰۰رو به مردم میداد با قرعه کشی که نمایندگی ها هم بیکار نباشن و مردم شک نکنند ۸۰۰۰رو مثلا میداد به مافیای خودرو اونم به قیمت بالاتر ...من صدهانفر رو میشناسم که ده ها ماشین تو بنگاهشون یا انباراشون سند آزاد خوابوندن به قیمت آزاد میفروختن شماهم صددرصد دیدید ...اینجوری هم شرکت هم مافیا سود میکردند و وقتی فشار به وزیر وارد شد اومد سامانه یکپارچه رو راه انداخت که مثلا دهان بزرگترا وملت رو ببندن بگیم آره دارن یه کاری میکنن ...شما به من بگین تواین یک ماه اخیر چه اتفاقی افتاده تحریمها ازبین رفته با آمریکا رابطه برقرار کردیم چی شده که یه دفعه تولید ۲۰۰درصد افزایش پیدا کرد چرا قبلش هفته ای یکبار ۱۰هزار خودرو رو به صورت قطره چکانی قرعه کشی میکردن ...
شما اگر بدونید که همین الان اونقدری خودرو دپو شده توانبارهای ایران خودرو هست که تا ۵سال آینده رو میتونن جلوجلو خودرو بدن مغزتون تیرمیکشه ...اینا همش بازیه ...به خدا اگرهمین الان قیمت بازار و کارخانه رو یکی کنن از ۵میلیون ثبت نامی ۵هزارش هم خودرو نمیخان ...همه برای سودش ثبت نام میکنن و شب وروز دعا ... واینا هیچ وقت دلشون نمیخاد این ولع و استقبال مردم رو ازدست بدن شما یادتون رفته چندسال پیش ماشیناشون رو چکی واقساطی میدادن و بازم مردم نازمیکردن و از کیفیت پایین سوژه درست میکردن که نخرید
الان دارن عشق میکنن چرا فکرکردید این بازار رو ازدست میدن ... نمیدونید این ۳ماه و یک سال پول مردم که دستشون میمونه تا خودرو رو بدن چقدر سود میبرن ... ساده نباشید مردم
کسانی که خود مسئول این وضع در همه ابعاد اقتصاد هستند و باید پیگیر باشند خود اعتراض میکنند همه هم از بی کفایتی مدیران انتخاب سده این سیستمه!!!!
کلا خوب بود/پارسال پزو پارس برنده شدم الان هم بنام خانمم(طرح حمایت مسخره از جمعیت ) دنا پلوس اتومات برنده شدیم برنده اول دستشون درد نکنه خیلی ممنون
اینبار دیگه علنی مشخص شد این قرعه کشی ها دروغ بوده تا حالا
۵دمیلیون ثبت نام میکنند. نفری ۱۰۰ میلیون تومان بپردازند با دلار آزار میشود ۲۰ میلیارد دلار. بهترین خودروسازان را میتوان ایجاد کرد و با قیمت ارزانتر. دو خودروسازی را تعطیل کنید. دیگر توان ندارند. مردم با جانشان هزینه آنها را میدهند. وزرای ناکارآمد صمت و کار را هم به خانه بفرستید.
بوی الرحمن و حلوایشان بلند شده است
تست غربگدایی بگیرید کسی غربگدا بود به جای ماشین موتور گازی بهش بدید
لیست رزرو چرا؟
اینم فساد آوره.....

اگر کسی ماشین نخواست ماشین مانده در نوبت بعدی قرعه کشی کنند.
و مجلسی که هیچ نظارتی ندارد و هیچ کجای امور نیست و دخالتی ندارد.....
خوب الان 5-6 روز از نامه بازرسی گذشته... نتیجه؟؟!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی