بازدید 5720

۲۱۰ پهنه فرونشست در کشور شناسایی شد

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور از شناسایی ۲۱۰ پهنه دچار فرونشست در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲ 11 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از شیراز، علی جاویدانه عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با اشاره به شناسایی ۲۱۰ پهنه در کشور که دچار فرونشست هستند، اظهار داشت: در استان فارس نیز شهرستان‌های داراب، مرودشت و ارسنجان سالانه ۱۸ سانت و اقلید سالانه ۱۰ سانت فرونشست دارد.

وی افزود: این فرونشست‌ها اگر در مسیر‌های راه‌آهن و سد باشد پیامد‌های خطرناکی دارد و در صورت بروز حادثه خسارت‌های زیادی در پی دارد.

جاویدانه با بیان اینکه در حال حاضر سازمان نقشه‌برداری کشور در استان فارس ۳۰ قرارداد نقشه‌برداری به ارزش ۲۰ میلیارد تومان با ارگان‌های مختلف دارد، اظهار داشت: از ۱۲۰ شهر استان فارس ۳۳ شهر فاقد نقشه است که هزینه نقشه‌برداری این شهر‌ها کمتر از ۲ میلیارد تومان است و سازمان نقشه‌برداری می‌تواند ظرف یک سال و نیم این کار را انجام دهد.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از دوباره کاری هر نقشه‌ای که قرار است در فارس تهیه شود ابتدا با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هماهنگ شود تا با طرح آمایش انطباق داده شود.

وی با اشاره به پیشرو بودن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس در تهیه و بارگذاری داده‌های مکانی SDI در کشور، گفت: استان فارس ۲ هزار لایه اطلاعاتی را در این سامانه به اشتراک گذاشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان