بازدید 5658

چگونه در سفر از ابتلا به آبله میمون پیشگیری کنیم؟

کد خبر: ۱۱۲۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ 09 June 2022

با ادامه گسترش بیماری آبله میمون سطح هشدار برای مسافران توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده افزایش یافته و تعداد موارد تایید شده این ویروس در سراسر جهان به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

به نقل از نیوز، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده هشدار می‌دهد اکنون مسافران باید اقدامات احتیاطی بیشتری را در برابر آبله میمون انجام دهند و به این نکته اشاره می‌کند که باید از موارد زیر اجتناب کنند:

تماس نزدیک با افراد بیمار از جمله کسانی که دارای خارش پوست یا جوش‌های پوستی یا جوش‌های ناشی از بیماری هستند؛

تماس با حیوانات وحشی مرده یا زنده مانند پستانداران کوچک از جمله موش، سنجاب، میمون‌ها، شامپانزه‌ها و دیگر پستانداران غیرانسانی؛

خوردن یا تهیه شکار وحشی یا استفاده از محصولات مشتق شده از حیوانات وحشی در آفریقا؛

تماس با لباس، ملحفه یا مواد مراقبت بهداشتی که توسط افراد مبتلا به ویروس استفاده شده یا ممکن است با حیوانات آلوده تماس داشته باشد.

بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده این ویروس می‌تواند از طریق هوا منتقل شود. نسخه قبلی اقدامات احتیاطی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های شامل استفاده از ماسک بود اما این توصیه «به دلیل ایجاد سردرگمی» حذف شد.

سه سطح از توصیه‌های سفر توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های صادر شده است.

سطح یک که در آن به مردم گفته می‌شود اقدامات احتیاطی معمول را انجام دهند. سطح دوم که در آن اقدامات احتیاطی افزایش یافته مانند موارد گفته شده توصیه می‌شود و سطح سوم اینکه افراد باید از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

چرا آبله میمون اکنون یک خطر متوسط برای سلامتی جهان است؟

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده گفت: خطر برای عموم مردم کم است. آبله میمون یک بیماری نادر است که در ۱۱ درصد موارد کشنده خواهد بود. این بیماری عمدتا در بخش‌هایی از آفریقا محدود شده بود و از طریق تماس انسان با حیوانات آلوده منتقل می‌شد اما اکنون به نظر می‌رسد در حال سرایت از انسان به انسان است.

مقامات بهداشت عمومی تاکید کرده‌اند که آبله میمون می‌تواند از طریق انواع تماس طولانی‌مدت و نزدیک ازجمله با لباس، ملحفه یا سایر مواد آلوده به ویروس منتقل شود.

بیشترین موارد ابتلا در انگلستان و سایر بخش‌های بریتانیا گزارش شده است. پس از آن اسپانیا، پرتغال، کانادا، آلمان، فرانسه و ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا می‌گویند: هر کسی که بثورات یا ضایعات غیرقابل توضیح در هر قسمت از بدن دارد، باید فورا دنبال مراقبت‌های پزشکی باشد و از تماس با دیگران خودداری کند. تب، سردرد، دردهای عضلانی و تورم غدد لنفاوی نیز ممکن است قبل از ایجاد بثورات ایجاد شود؛ سپس جوش‌های پر از مایع ظاهر و در نهایت پوسته پوسته می‌شود و می‌افتد.

کسانی که تصور می‌کنند ممکن است آبله میمون داشته باشند، باید در صورت امکان به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی مراجعه کنند و تا زمانی که یک متخصص پزشکی یا مقامات بهداشت عمومی بیماری آنان را بررسی نکرده است، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان