بازدید 37651
پس از اتفاقات عجیب در قرعه کشی خودرو

انتقاد معاون فاطمی امین از خودروسازان؛ نگرانی‌ها را دوچندان ساختید/ خودروساز: لیست را از وزارت صمت دریافت کردیم و دخالتی در این کار نداشتیم

روز گذشته، شاهکار وزارت صمت در خصوص اعلام نتایج تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه، بسیاری از متقاضیان را دچار سردرگمی کرد. حال امروز رئیس سازمان، حمایت توپ این وضعیت آشفته را به زمین خودروسازان انداخت و آن ها را مقصر دانست.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴ 07 June 2022

انتقاد معاون فاطمی امین از خودروسازان؛ نگرانی‌ها را دوچندان ساختید/ خودروساز: لیست را از وزارت صمت دریافت کردیم و دخالتی در این کار نداشتیم

تابناک اقتصادی: روز گذشته شاهکار وزارت صمت در خصوص اعلام نتایج تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه، بسیاری از متقاضیان را دچار سردرگمی کرد.

مردمی که با خیال برنده شدن در این مرحله از قرعه کشی، برای تامین نقدینگی مورد نیاز به هر دری زدند تا پول واریزی به حساب خودروساز را آماده کنند، یکباره متوجه شدند که برنده اصلی نیستند و در لیست رزرو قرار گرفته اند.

این رویه در حالی اتفاق افتاده بود که پیشتر در زمان اعلام نتایج هم با بدقولی مسئولان وزارت صمت، برندگان با حدود سی ساعت وقفه، اعلام شدند، زیرا مقام مسئول در روابط عمومی صمت گفته بود: اعلام نتایج تا حدودی زمان بیشتری طلب کرد که به سبب اعلام سرویس‌های نیروی انتظامی برای تایید صحت اطلاعات افراد (شناسایی دلالان و افرادی که ثبت‌نام‌های غیرواقعی انجام می‌دهند)، احراز هویت ثبت‌نام‌کنندگان ایجاد شده است.

در نهایت با تاخیر قریب به سی ساعت نتایج اعلام شد و از حدود ۴.۲ میلیون شرکت کننده؛ ۱۷۶۹۱۱ نفر به عنوان برگزیدگان طرح قرعه کشی انتخاب شدند که بر اساس آمار حدود صد هزار نفر از این آمار در طرح فروش‌های بلندمدت یا یک ساله ایران‌خودرو و سایپا پذیرفته شده اند و از آمار باقی مانده حدود ۶۲ هزار دستگاه آن به عرضه فوری خودرو‌های ایران خودرو و حدود ۱۴ هزار دستگاه مربوط به ۴ خودروساز خصوصی دیگر بود.

در این میان، بسیاری از افرادی که در این مرحله ثبت نام کرده بودند، اظهار داشتند پس از اعلام نتایج در روز ۱۱ خرداد (پیش از تعطیلات) اسامی آنان به عنوان منتخبان اول (اصلی) اولین فروش خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد، اما حال که می‌خواهند برای واریز وجه خودرو یا مبلغ علی‌الحساب اقدام کنند، موفق به واریز نمی‌شوند، چون با پیام "شما جزو منتخبین رزرو قرعه‌کشی این دوره سامانه یکپارچه تخصیص خودرو هستید" مواجه شده‌اند. 

یکی از شهروندان در این باره اظهار داشت: در روز اولی که نتایج اعلام شد، برنده یک دستگاه تارا اتوماتیک در طرح پیش‌فروش شدم. طی این چند روز پس از آنکه مبلغ علی‌الحساب خودرو را فراهم کردم، دوباره به سامانه برای واریز وجه مراجعه کردم، اما امکان ثبت‌نام ندارم، چون در لیست رزروی‌ها قرار گرفته‌ام. صبح امروز با شرکت ایران‌خودرو تماس گرفتم که در جواب اعلام کردند مشکل از جانب ما نیست و تاکنون ۱۵۰۰ تن با امور مشتریان این شرکت تماس گرفته‌اند؛ بنابراین، شماره‌ای مرتبط با امور سامانه به من داده شد که به سبب هجوم تماس‌ها موفق به برقراری ارتباط نشده‌ام.
 
هرچند ایران‌خودرو اختلال ایجاد شده را از سوی وزارت صمت دانسته و اعلام کرد: ما لیست منتخبان را از وزارت صمت دریافت کرده‌ایم و دخالتی در این کار نداشته‌ایم. بسیاری از مشتریان هم امروز با این شرکت تماس گرفته‌اند؛ اما با توجه به اینکه مشکل از سوی ما نیست، اطلاعات دقیقی هم در دست نیست.

انتقاد سازمان حمایت از خودروسازان؛ نگرانی‌ها را دوچندان ساختید!

در نهایت پس از گذشت یک روز از اتفاقات عجیب در فرآیند قرعه کشی و اعلام نتایج آن، امروز صدیف بیک زاده، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان علت مشکل پیش آمده در اعلام نتایج منتخبان خرید خودرو را مشخص نشدن منتخبان ذخیره از منتخبان اصلی اعلام کرد و از تخصیص خودرو در قالب طرح‌های مشخص به منتخبان ذخیره این دوره خبر داد.

بیک زاده درباره ابهامات پیش آمده در اعلام نتایج تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه افزود: برای جلوگیری از قرعه‌کشی‌های دوباره در یک فرآیند تخصیص، حدود ۱۲ هزار نفر به عنوان منتخبان ذخیره مشخص شدند؛ اما این موضوع شفاف در سامانه یاد شده، مشخص نشد و ابهاماتی ایجاد کرد.

وی افزود: برای رفع دغدغه‌های ایجاد شده برای کسانی که به عنوان منتخب ذخیره مشخص شده‌اند، هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا در قالب سازو کار مشخصی، فرآیند واگذاری خودرو با طرح‌هایی مانند فروش فوری، فوق‌العاده و پیش‌فروش که خودروسازان اعلام و منتخبان نیز برای آنها ثبت نام کرده‌اند، پیگیری شود و وزارت صمت در قالب این طرح ها برای آنان خودرو تخصیص دهد.

بیک زاده افزود: تعیین منتخبان ذخیره به این سبب بود که اگر به هر علتی منتخبان اصلی، فرآیند خرید خودرو را در زمان تعیین شده تکمیل نکرده باشند یا وجه را واریز نکنند، این افراد جانشین شوند؛ اما در سامانه یکپارچه، نفر اصلی یا ذخیره بودن مشخص نشد و متأسفانه اطلاع‌رسانی نادرست برخی خودروسازان بر این ابهامات دامن زد و نگرانی‌ها را دوچندان ساخت. 
 

سخن پایانی

 
مسلما آنچه از خروجی این سامانه به دست آمد، بی اعتمادی مردم نسبت به برنامه وزارت صمت در خصوص سروسامان دادن به بازار خودروست، در حالی که پیشتر نیز وزیر صمت وعده حذف قرعه کشی خودرو در سال جاری را داده بود، ولی حالا قرعه کشی نه تنها حذف نشده است بلکه با نامی جدید رویه آن تداوم دارد. از سوی دیگر قرار بود قیمت خودرو با کاهش همراه شود که این وعده نیز همچون سایر وعده های خودرویی فاطمی امین، پوچ بوده و روی کاغذ مانده است.
 
این در حالی است که باید یادآور شد، سناریو تازه فروش خودرو توسط وزارت صمت که پیشتر طی چند روز توسط خودروسازان انجام می‌شد، حالا بیش از یک ماه به طول انجامیده است؛ موضوعی که از یک ماه پیش از آغازش با اخطار وزارت صمت مبنی بر ممنوعیت فروش خودرو توسط خودروسازان، یک ماه خواب کامل بازار را نیز به همراه داشته است! 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۷۵
همش الکیه اصلا قرعه کشی دروغ کسی برنده نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
ما مصرف کنندگان سازمان حمایت نخواهیم چه باید بکنیم لطفا یک سایت نظر سنجی برای بررسی این موضوع طراحی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
سازمان حمایتی که بعد از اینکه مردم خودشان مشکل را شناسایی و رسانه ای کردند و بعد از مدت ها از خواب بیدار می شود همان نباشد بهتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
همه چی شده دزدی و فساد. پدرجان به جنگ دنیا رفتید لااقل اجازه بدید مردم ماشین خوب و زندکی آروم داشته باشند. آخر این چه مدیریتی است. همین ژاپنی های بیچاره التماس می کنند. خودروی با کیفیت هم تا دلتان یخواهد. جرا باید متروپل ها اتفاق بیوفتد بعد قوه محترم قضاییه ورود کند. جند تا دانه درشت را تادیب کنید. درست می شود. این حرص آقایان خودروساز سیری ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
چرا فکر می کنید مشکل فقط خودرو هست مشکل اصلی ارزش پول ملی است شما مثل دولت ترکیه نوسانات بین نرخ دلار و ریال رو بیمه کنید تا همه خیالشان بابت ریال های که دستشان دارد راحت شود آنوقت مردم این خودروهای گران بی کیفیت رو نمی خرند و اصلا توان خریدش رو هم ندارند و لازم هم ندارند ...
قبلا ارز تک نرخی بود و این مشکلات با آن حل شده بود ولی الان نرخ ارز چند نرخی شده ومردم هم آزاد را ملاک قرار می دهند نه نرخ دولتی آنرا ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
عکسی که تابناک از خودروها در بالای این مقاله گذاشته خفنه . درست عین خودروهای دهه 70 میلادی اما در سال 2022 . ته پیشرفتیم
خوش به حال ذخيره ها!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ندیدید با حقوق بازنشسته ها چه کردن
خودروساز و صمت دستشان در یک کاسه است و این جنگ زرگری است! مردم خیلی هوششان بیشتر از اینهاست که فریب بازی شما را بخورند!
هرجا که دولت وارد شود از بخش خصوصی بدتر عمل میکند دولت فقط باید نظارتش را دقیق کند
چرا جزییات تعداد شرکت کننده و تعداد خودرو در هر طرح اعلام نشد؟ این خود فساد اشکار است... واضح هست از ابتدا عنوان 176 هزار دستگاه دروغ محض بوده و به همین دلیل امکان ارایه تعداد ماشین های عرضه شده هر طرح وجند نداشت و تا الانم وجود نداشته
انتقاد فاطمی امین از خودروساز !!!!
انتقاد خودرو ساز از وزارت صمت !!!!
انتقاد مردم از .....
پیدا کنید پرتقال فروش را

........

هه هه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
داداش من پرتقال فروشو پیدا کردم! اسمش مش ابرام هستش و تو خیابون ما میوه فروشی داره همیشه هم پرتقال های خوبی داره.بهش گفتم مش ابرام یه مدته نیستی مردم دربه در دنبال تو میگردن گفت یه مدت پیش با اصرار خانواده یه قارقارک وطنی خریدم چشمت روز بد نبینه یه بار روشن نمیشد با هل روشنش میکردیم یه بار داغ کرد وسط خیابون قالمون گذاشت یه بار هم کلا آتیش گرفت نزدیک بود همه مونو به کشتن بده درگیر اونم!! خدا وکیلی اگه این مش ابرامو وزیر صنعت میکردن فک کنم بهتر بود!!ا
واقعا که ... باعث خجالته
وزیر بی لیاقت و معاون وزیری که یک قرعه کشی ساده را هم ندارید چطور شعار می دادید که بازار و صنعت خودروسازی را ساماندهی می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
برو بالاتر از وزیر عمو جون برو بالاتر
سامانه که متعلق به وزارت صمت است، قرعه کشی را هم که همانها انجام دادند، نتیجه را هم که با تاخیر چندروزه خودشان اعلام کردند. پس چرا بجای اعتراف به بی عرضگی و استعفاء توپ را بزمین خودروسازان انداخته اند؟!!!!
از رییسی با شش کلاس سواد انتظار داری وزیر صنعتش پروفسور باشه؟
تمام این قرعه کشیها چه شکل جدید و چه روش قبلی ساختگی و شو میباشد.بنده حداقل ۶مرتبه در این یکسال گذشته ثبت نام کردم،اما برنده نشدم.اما یکی از دوستان پارسال دو بار برنده شد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
من 22 بار فقط ایران خودرو ثبت نام کردم
بار 23 ام به عنوان ذخیره بالاخره اسمم در اومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
از همين دوستتان بپرسيد چكار كرده كه برنده شده؟ جواب سوالتان را پيدا خواهيد كرد البته اگر كمي با علم احتمالات آشنايي داشته باشيد!
هیچی این مملکت روی حساب نیست . هیچی
مدیریت با نمک!
بنده با یکی از بستگانم تاحالا بالای 20 مرتبه ثبت نام کرده ایم ولی اسممان در نیامد. اما چیزی که آدم را ناراحت می کنه این است که تا کنون بارها شنیده ام دستان پشت پرده ای هستند که در این قرعه کشی ها نفوذهائی دارند که اگر بنده هزار بار دیگر هم ثبت نام کنم می دانم به اسمم در نخواهد آمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
عجب هوشی داری از کجا فهمیدی به ما هم بگو راهش چیه
تاکنون درهیچ دولتی وزرا اینقدر بی کفایت نبودند که الان هستند
خودرو ساز فشل .....دولت فشل هم بهش اضافه شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
البته فقط خودروسازها نیستن
کل صنعت ما همینه
لوازم خونگی - برق - اینترنت - موشک - نیروگاه
همه اش مثل همه
زمامداران عزیز،
کجای دنیا برای خرید خودروی غیر استاندارد، قرعه کشی میکنند؟
احترام و کرامت به مردم ایران رو تمام و کمال کردید۔
تشکر فراوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
درود بر تو
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
داداش حرفت متین ولی اینم بگو کجای دنیا برای خودروی غیر استادارد شیش میلیون نفر ثبت نام میکنن؟!!!ابالاخره باید در و تخته به هم بخورن دیگه!!!ا
اینا تو کدوم کار عرضه دارن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
در کار حرافی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
اختلاس رانت خوری پارتی بازی
کلا معلوم نیست چ خبر، بدون داشتن دانش فنی و اداره هیاتی همچیز، نباید منتظر نتیجه بهتری بود....
چند روز چشم انتظاری برای جواب قرعه کشی خودرویی که شخصا زمانی ۳۸ میلیون قیمت برای آن توجیهی نداشت و داستانهای تاخیر در اعلام نتایج و بعد از اعلام هم که همه دیدید چه اوضاعی شد.......
تولید خودرو ۱۰۰ درصد چینی در تیراژ بالا و با این کیفیت و قیمت چ توجیهی ب جز رانت میتونه داشته باشه وگرنه این داخلی سازی فقط به نفع چین.......
اگر نمیتوانید خودرو به قیمت ارزان تولید کنید یا نمی توانید تولید کار کنید که حقوق مکفی به مردم بدهید تا در بازار آزاد خرید کنند چرا همه چیز را به گردن امریکا و ضد انقلاب گذاشته اید ؟ اینجاست که باید بگیم مارادونا را ول کنید و غضنفرخودمان را بگیرید که متاسفانه کاپیتان هم هست!
بعد از چهل سال هنوز نتونستین یک کار درست تو این مملکت انجام بدین
من بااشنامون رفتیم یک ساینا ببینیم ازدیوارطرف ماروبردتودوتا پارکینگ که چندتاماشین صفر درآنجا بود چطورنمیدونم ازگجااینارومیارن
تا وقتی در امور مهم کشور به رای و نظر همه مردم مراجعه نشود اوضاعمون همینه و هر روز بدتر از روز قبل
دست همشون توو یه کاسه هست. فقط بلدن سر مردم کلاه بذارن
شاید 12000 خودرو رو از برندگان گرفتن دادن به دوستان و رفقای دور همی. دیگه باید یه جیزی هم. برا این فقرا بمونه دیگه
خوب معلومه چرا اعلام رزرو کردن چون آن خودروها از در پشتی قراره داخل بازار آزاد بشه نه از در جلویی
بعضی کاربران محترم میگن ۲۰بار ثبت نام کردیم برنده نشدیم پس ما را نگاه کنید ،، خام بنده با پسرم و عروسم هر سه نفر این ۳۷ بار بود که ثبت نام کرده بودیم واقعا هم یک خودرو نیاز داریم اما دریغ از یک بار برنده شدن ، ۳نفر هرکدام ۳۷بار ثبت نام حالا شما بگید معلومه که همش چرته این قرعه کشی ها
برای ۵ سآل آینده هم مردم پول خودرو رو الان نقد میدن ،هیچکی معترض نیست فقط دروغ و حسادت هست، خودروساز عزیز شرایط رو سخت و قیمت رو بیشتر و قرعه رو خدعه کن مردم الکی کامنت میزارن
دولت از دور بوی کباب به دماغش خورده فکر کرد دارن کباب میدن اومد که از قافله عقب نمونه و گفت امورات بدین خودم اداره میکنم. یهو فهمید نه بابا خر داغ میکنن.
فراهم سازی فوری پیش پرداخت، مستلزم فروش اموال بصورت فوری و فوتی و با کلی ضرر هس. ضرر این افراد رو کی جبران میکنه!؟
بجای این در ودوکان ها قیمت خودرو آزاد کنید به جای آن به مردم در تامین معاش کمک کنید مردم به شدت در فشار اقتصادی می باشند
به پیر به پیغمر این وزیر ضعیف است
قبلا خودروساز از این رانت و تفاوت مبلغ استفاده میکرد .بعد وزرات صمت گفت چرا ما این سود رو به جیب نزنیم حالا اونا می دزدن.
چه هچل هفتي است اين وزارت صمت!!!!!!
ببينيد چه به سر اين مملكت و مردم بدبخت اورده اند ، اگه وزير روحاني بود تا حالا استيصاح شده بود ولي چون وزير رييسي است هر چي گند بزنه و بيتدبيري كنه اب از اب تكون نميخوره ، حالا هي پز بديد ما كشور مقتدر و الگو هستيم !
دقیقا شده خودروسازی شوروی سابق!!!
دیشب با خودم بررسی کردم کدام وزیر رییسی باید استیضاح بشه دیدم یکی بدرد نمیخوره شاهکار اینا وزیر راه هست که اول فکر میکرد وزیر نفت هست ، دومی وزیر رفاه که شاهکاره فیلم های کمدی هست
این یکی دیگر از دسته گلهای اصحاب ما می توانیم بود....تهش دیدنیه!!!!!!
سلام ما5بارثبت نام کردیم درحمایت ازمادران قبل دوروز تعطیل پیام اومدجزوبرندگان اصلی حالاگذاشته رزروداروندارموفروختم تاهزینه ماشینوجورکردم
همین انتقادات مسئولین از خودروساز کافیه و مردم راضی اند!!!
مبادا دنبال بازخواست و تنبیه خودروسازان عزیز باشید که بد می بینید
ساده ید شما این قرعه کشی ها همیشه سیاه بازی است
قرعه کشی برای ارابه های مرگ
کشورهای خارجی خودرو میسازن که حتی ماتوخوابمون ندیدیم ولی هیچکس خریدار نیست اما ایران برای ارابه مرگ که قرارزودتر سرنشیناشوببراون دنیا قرعه کشی میکنن
سلام
اگه بجای این جنگولک بازیا فقط وفقط برای کسانی که به هر دلیل هزینه اولیه رو پرداخت نمیکنن جریمه سنگین مثلا ممنوعیت شرکت در 10قرعه کشی دیگه رو لحاظ میکردن بجای ۵ الی ۶میلیون شرکت کننده نهایتا ۵۰۰هزار شرکت کننده واقعی وجود داشت که همین امر باعث آرامش بازار میشد.
بازم زورشون به مافیای خودرو نرسید مملکت دست مافیاس تو تعطیلات لیست برندها رو عوض کردن لعنت به همشون
چطور نمی تونید یک بار وبرای همیشه واردات خودرو را آزاد کنید تا تکلیف همه معلوم بشه خودروسازی که با ارز۴۲۰۰نتونست تولیدقابل قبولی داشته باشه باارزنیمای باید بره به..........‌‌
خیلی جالبه اوج فساد اونجایی نمایان میشه که بلافاصله بعد از ضرب الاجل وزارت صمت برای ممنوعیت فروش خودرو از جانب شرکتهای خصوصی ، بلافاصله با دست پاچگی اعلام میکنن که ما حاضریم خودرو های فیدلیتی و دیگنیتی رو تو بورس عرضه کنیم تا فساد جدیدی رخ دهد پس نتیجه میگیریم قرعه کشی گروه بهمن و شرکتهای دیگر عوام فریبی هست و تخصیص خودرو فقط به نمایندگیهای خصوصی خودشون بوده ، فقط مردم سر کارن تمام.
بطور یقین میشه گفت این کشور بدون دولت اوضاع بهتری میتونه داشته باشه.
جمع کنید این پدر سوخنه بازی وشارلاتان بازی هاتون را.................
خدا لعنتشون کنه باعث و بانی ایجاد رانت خودرو رو
تنها راهکار استیضاح وزیر صمت است
به نظر من این رفتار توهین امیز خودروسازان با مردم نجیب ایران و ایفای نقش پلیس خوب توسط وزارت صمت وشورای رقابت نخ نما شده و فریبی بیش نیست.دست همه توی یک کاسه است. هر کس فکر کند در ایران می تواند شاهد رعایت حقوق مصرف کننده باشد سخت در اشتباه است.
من خودم همین بلا سرم اومد یعنی بعد از چهار روز برنده اول بودن هم در سامانه تخصیص خودرو و هم در سایت فروش ایران خودرو کد پیگیری به یکباره به رزرو تغییر کرد!؟! حالا من با چه بدبختی با فروش طلا و وسایل خونه پول را جور کردم! مسئول و مسبب این موضوع چیه؟
فقط و فقط واردات خودرواهی میان رده اونم با عوارض منطقی.
در این دو به اصطلاح شرکت رو هم گل بگیرید.
واقعا که عرضه اصلاح هیچ روند فشل و مبارزه با هیچ مافیایی رو ندارید. مردم هم خیلی خوب فهمیدن این جنگ های زرگری رو. از اول هم مثل روز روشن بود و تعجبی نداشت
و مجلسی که هیچ کجای امور نیست و فقط تماشاچی امور است....!؟
واردات نامحدود تنها راه ريشه كني اين رانت هاست
این نشون میده بقیه امورات مملکت هم داره چجوری اداره میشه با این دولت...!
چو ناکس به ده کدخدایی کند ، کشاورز باید گدایی کند.
همه سیاستها فقط در جهت حمایت از دلالی ودزدی از شرکتها است وگرنه هم مشتری خودرو هم سهامداران خرد ساهاست متضرر میشوند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست