بازدید 63275
سه هزار و بیست و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

عطاءالله مهاجرانی: اگر گمان می‌کنند با «آقای خمینی» گفتن از اعتبار امام می‌کاهند/شهرداری تهران: فعلا کامپیوتر‌ها را روشن نکنید! /دستور رئیس قوه قضائیه برای پیگیری اطلاعاتی برهم زنندگان سخنرانی سیدحسن خمینی/امام جمعه آستارا: بعد از بیدار شدن اصحاب کهف، کالا‌ها انقدر گران نشده بود

در بسته خبری امروز «تابناک»، تیتر‌هایی مانند «هیچ مورد تایید شده‌ای از ابتلا به آبله میمونی در کشور وجود ندارد» / «پلیس: ۱۶ نفر از سرشاخه‌ها و اخلالگران بازار ارز فردایی و طلا دستگیر شدند» / «فیلم معدوم‌سازی مربوط به مرغ‌های بیمار بود» / «کاهش قدرت خرید مردم معضل اصلی مرغداران» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۲۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹ 06 June 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت

عطاءالله مهاجرانی: اگر گمان می‌کنند با « آقای خمینی» گفتن از اعتبار امام می‌کاهند
مهاجرانی، در روزنامه اعتماد نوشت: تحریفی که نه ازسوی دشمنان انقلاب و نظام، بلکه از سوی دوستان ناخواسته، دامن زده شده است،عادی‌سازی شخصیت امام خمینی است. مرادم از عادی‌سازی این نیست که امام خمینی شخصیتی فرابشری بوده است. ما پیامبر اسلام، را نیز به استناد قرآن،"شخصیتی بشری‌" می‌دانیم. مرادم کسانی‌اند که، ابتدا به جای امام خمینی، گفتند، آیت‌الله خمینی؛ درمرحله دوم گفتند: آقای خمینی! و در مرحله سوم گهگاه می‌گویند:خمینی! بیشتر توجهم به لحن قول است.بدیهی است که امام خمینی درجایگاهی در تاریخ ایران و اسلام قرار گرفته است که عنوان‌ها به او اعتبار نمی‌دهد.امام خمینی خود با صراحت گفت: «به من خدمتگزار بگویید بهتر از رهبر است.»اما اگر این آقایان و خانم‌ها، گمان می‌کنند می‌توانند با « آقای خمینی!» گفتن بر اعتبار خود بیفزایند یا از اعتبار امام خمینی بکاهند، راه‌شان به سوی شن‌زار روان است./اعتماد

شهرداری تهران: برخی سامانه‌های خدمات شهری در پی «حملات خرابکارانه» محدود شده اند
شهرداری تهران اعلام کرد که در پی حملات خرابکارانه به برخی سامانه‌های خدماتی شهر تهران در حال حاضر برخی از این سامانه‌ها برای اطمینان بیشتر از پایداری و خدمت‌رسانی حداکثری، موقت محدود شده است. مرکز ارتباطات شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "ر روزهای اخیر حملات خرابکارانه به برخی سامانه‌های خدماتی شهر تهران با هدف ایجاد نارضایتی و اختلال در خدمت‌رسانی به مردم عزیز صورت گرفت که در همان لحظات ابتدایی توسط کارشناسان فنی، تشخیص و کنترل بر فرآیندها و سامانه‌ها ایجاد شد. با این حال در حال حاضر برخی از این سامانه‌ها برای اطمینان بیشتر از پایداری و خدمت‌رسانی حداکثری موقت محدود شده است. به محض اطمینان کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و نهادهای مسئول، این سامانه‌ها به فرآیند خدمت رسانی به مردم شریف تهران ادامه خواهند داد. بنا براین اطلاعیه، شهروندان تهرانی در صورت بروز هرگونه اختلال یا مشاهده اشکال در سامانه‌ها و خدمات شهرداری تهران می‌توانند با تماس با شماره ۱۳۷ موارد را گزارش کنند. شهرداری تهران ضمن پوزش از همشهریان عزیز برای مشکلات احتمالی، حداکثر تلاش خود را برای تداوم خدمت‌رسانی مطلوب خواهد داشت.

هیچ‌کس در شهرداری و زیرمجموعه‌های آن حق ندارد کامپیوتر خود را روشن کند
شهرما گزارش داده: براساس دستوری که از طرف علیرضا زاکانی برای کلیه کارکنان شهرداری تهران ارسال شده، امروز هیچ‌کس در شهرداری و زیرمجموعه‌های گسترده آن حق ندارد کامپیوتر خود را روشن کند!شبکه‌های داخلی و زیرساخت‌های اینترنتی و ارتباطی شهرداری تهران روز پنجشنبه هدف حمله سایبری قرار گرفت و زاکانی و همکارانش پس از ۱۰۰ ساعت هنوز نتوانسته‌اند وضعیت را به حال عادی برگردانند.وب‌سایت‌ها، دسترسی به سامانه‌های مختلف و اتوماسیون و دیگر شبکه‌های داخلی همچنان قطع است و به پرسنل اعلام شده که کسی مجاز نیست از دستگاه رایانه خود استفاده یا حتی آن را روشن کند.روز پنج‌شنبه ١٢ خرداد، یک گروه هکری با انتشار ویدیوهایی از دیتاسنتر مرکز فناوری اطلاعات شهرداری تهران، اعلام کرد که به زیرساخت دوربین‌های مراقبتی شهرداری تهران دسترسی پیدا کرده است و کنترل بیش از پنج هزار دوربین را در دست گرفته است.همزمان نزدیک به ۱۵۰ سایت وابسته به شهرداری تهران مانند وب‌سایت‌های «شهرداری تهران»، «سامانه تهران من» و همچنین اتوماسیون داخلی شهرداری تهران نیز از دسترس خارج شده‌اند.

دستور رئیس قوه قضائیه برای پیگیری اطلاعاتی برهم زنندگان سخنرانی سیدحسن خمینی
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اتفاقی که در مراسم سالگرد ارتحال امام هنگام سخنرانی سید حسن خمینی رخ داد و با موضع‌گیری و نارضایتی رهبر معظم انقلاب همراه بود، گفت: با توجه به اینکه اتفاق رخ داده در روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام راحل، مسبوق به سابقه است، از دستگاه اطلاعاتی می‌خواهیم تا این موضوع را دنبال کنند؛ چنانچه عده‌ای از روی غفلت مبادرت به چنین عملی می‌کنند باید متنبه شوند؛ همچنین چنانچه عده‌ای ناخواسته از ناحیه شیاطین تحریک می‌شوند، باید به این مساله توجه کنند. از سوی دیگر، اگر دست‌های پشت پرده‌ای نیز وجود دارد که می‌خواهند این گونه مراسم ملی و مهم ما را مخدوش کنند و سوژه به دست دشمن بدهند، باید موضوع دنبال و تعقیب شود و اقدام مقتضی و متناسب صورت گیرد.

پیشنهادهای مرکز پژوهش های مجلس برای کاهش سن ازدواج
گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می دهد، بالا بودن هزینه‌های آغاز زندگی و مسکن، بیکاری و عدم اشتغال جوانان و پیدا نکردن گزینه مناسب ازدواج در سه اولویت اول عدم ازدواج بهنگام جوانان قرار دارند.براساس داده ها و نتایج سازمان ثبت احوال کشور و مرکز آمار ایران، روند تحولات شاخص‌های ازدواج به گونه ای است که نرخ ازدواج با کاهش و میانگین سن ازدواج با افزایش روبه رو بوده است.البته عوامل تأثیرگذار بر سن ازدواج به صورت شبکه ای به یکدیگر متصل بوده و چرخه عوامل را تشکیل می دهند. از این روی، حل مساله مورد نظر از طریق قطع چرخه و روابط دوسویه اثرگذاری و اثرپذیری امکان پذیر است و راهبرد حل مساله ازدواج با در نظر گرفتن عوامل اولویت دار در افزایش سن ازدواج و روابط بین آنها باید تدوین شود.

میرسلیم: اقدامات خلافی مانند ساختن هتل ۳۰ طبقه روی گسل در تهران در حال انجام است
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به عوامل و علل فاجعه آبادان را کاملا ضروری خواند و در عین حال تاکید کرد که باید نسبت به اقدامات خلافی نظیر ساختن هتل ۳۰ طبقه روی گسل در تهران هوشیار بود. مصطفی میرسلیم عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به فروریختن ساختمان اداری - تجاری متروپل در شهر آبادان نوشت: «رسیدگی به عوامل و علل فاجعه آبادان کاملا ضروری است ولی هوشیاری نسبت به اقدامات خلافی که هم اکنون انجام می گیرد نظیر ساختن هتل ۳۰ طبقه روی گسل در تهران کم‌اهمیت‌تر از آن نیست.» ساختمان ۱۰ طبقه متروپل ظهر روز دوم خردادماه در آبادان، فرو ریخت. بر اثر این حادثه تاکنون ۳۸ تن جان باخته‌اند و تعدادی نیز مصدوم شده‌اند. امروز سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس‌جمهور برای پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک توسعه آبادان و خرمشهر به آبادان سفر کرد؛ تشکیل کمیسیون مشترک توسعه آبادان و خرمشهر از دستورات رییس‌جمهور به استان خوزستان بود که ریاست آن را مرتضوی به عهده دارد.

کنایه امام جمعه آستارا: بعد از بیدار شدن اصحاب کهف، کالاها آنقدر گران نشده بود
محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه آستارا، در توییتی نوشت: آن‌قدر در این چند هفته اخیر قیمت کالاها افزایش پیدا کرده و گران شده که بعد از بیدار شدن اصحاب کهف از خواب سیصد ساله گران نشده بود.

پلیس راهور: مرگ همسر و فرزند "حامد سلطانی" به‌ خاطر باز نشدن ایربگ خودرو!
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با اشاره به باز نشدن ایربگ‌های خودروی حامد سلطانی در تصادفات اخیر این مجری تلویزیون، از تعیین سهم تقصیر کارشناسان پلیس راه برای سازمان استاندارد و خودروساز مربوطه در این سانحه خبر داد. سحرگاه پنجشنبه 16 خرداد حامد سلطانی؛ مجری برنامه تلویزیونی برنامه اعجوبه‌ها با خانواده‌اش و با خودروی M.V.M در کیلومتر 70 محور خور و بیابانک به طبس دچار سانحه رانندگی شد. سلطانی در این سانحه دردناک، همسر و پسر خردسالش را از دست داد و خود و دختر هشت ساله‌‌اش نیز مصدوم شده و به بیمارستان انتقال یافتند. سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون فرهنگ و ترافیک پلیس راهور درباره علت این سانحه و با اشاره به تعیین سهم تقصیر برای سازمان استاندارد و خودروساز مربوطه به تسنیم گفت: در این تصادف، خودروی آقای سلطانی حین تردد، ابتدا از جاده خارج شده و سپس خودرو به جاده بازگشته اما در نهایت به لاین مقابل (سمت چپ) رفته و خودرو در لاین مخالف واژگون شده بود. وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس راه استان اصفهان، علت تامه این واژگونی و خروج از جاده را سه مورد اعلام کردند، تصریح کرد: نخست بی‌مبالاتی از جانب سازمان استاندارد کشور به علت عدم رعایت نظامات دولتی، بی‌توجهی، بی‌اهمیتی به ایمنی راننده و سرنشینان و تأیید ورود و ساخت خودرو فاقد کیفیت، دوم بی‌مبالاتی و عدم رعایت نظامات دولتی توسط شرکت یا کارخانه سازنده خودرو به علت باز نشدن ایربگ‌‌های خودرو و سوم بی‌احتیاطی توسط راننده خودرو به علت عدم توجه کافی به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی، علت تامه تصادف مذکور است.

واکنش مطهری به حاشیه های سخنرانی سید حسن خمینی
نماینده سابق مجلس به اتفاقات حرم امام خمینی واکنش نشان داد.علی مطهری در روزنامه اعتماد نوشت: اینکه عده‌ای هر سال تلاش می‌کنند که سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، نوه امام خمینی (ره) را در سالروز رحلت ایشان و در حضور مقامات کشوری و لشکری و مهمانان خارجی دچار اختلال کنند و خود را در این کار آزاد احساس می‌کنند و خیال‌شان از مواخذه و مجازات راحت است، پدیده‌ای است که مورد سوال مردم است.این‌ها افراد ثابتی هستند و در این مراسم جای مشخصی دارند و قطعا نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی این افراد را می‌شناسند، ولی شاید فکر می‌کنند که کار آن‌ها در جهت انقلابی‌گری است، لذا این گستاخان را آزاد گذاشته‌اند والا اگر عزمی برای برخورد با آن‌ها بود تاکنون این پدیده خاتمه پیدا کرده بود.جای تاسف بسیار است که حتما باید رهبر انقلاب اظهار مخالفت با این کار کنند تا موضوع پیگیری شود و صدا و سیما هم به خود بیاید که چرا تاکنون از پخش سخنرانی‌های سید حسن خمینی خودداری می‌کرده است. گویی مسئولان مربوطه لزوم برخورد با این عناصر را که یک امر بدیهی است درک نمی‌کرده‌اند و حتما اول باید رهبری بگوید تا آن‌ها وارد عمل شوند.افرادی که این کار‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند و ادامه می‌دهند احساس‌شان لااقل تاکنون این بوده که کار آن‌ها مورد تایید حکومت و در راستای انقلابی‌گری است، چون همواره با سکوت مسئولان امر و کسانی که باید تشر بزنند مواجه بوده‌اند.

پیش‌بینی فریدون عباسی از قطعنامه در راه علیه ایران؛ بی‌اثر است!
فریدون عباسی، نماینده مجلس گفت: احتمالا در نشست پیش روی شورای حکام پیش نویس ارائه شود اما چین و روسیه از شدت قطعنامه می کاهند با این حال از آنجایی که اکثریت شورای حکام با کشورهای غربی است مطلبی را علیه ایران خواهند داشت که نه تاثیری در روند مذاکرات دارد و نه در اقتصاد کشور؛ بنابراین قیمت دلار و سکه را جابجا نمی کند و قطعنامه شورای حکام صرفا شکل و شمایل هشدار خواهد داشت.

سفر امیرعبداللهیان به ترکیه به تعویق افتاد
یک خبرگزاری ترک اعلام کرد: سفر وزیر خارجه ایران به ترکیه که قرار بود امروز انجام شود به تعویق افتاد.به گزارش خبرگزاری اخلاص، سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به آنکارا به زمان دیگری موکول شده است.بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع دیپلماتیک، این سفر به دلیل هماهنگ نشدن ساعت برنامه دیدار امیرعبداللهیان و مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به تعویق افتاد.


پشت پرده قطعنامه احتمالی آژانس از زبان خوش‌چشم
سید مصطفی خوش چشم کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت وگو با مهر، قطعنامه احتمالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه کشورمان را در چارچوب جنگ اراده‌ها بین ایران و ایالات متحده توصیف کرد و گفت: قطعاً اقدام احتمالی آژانس علیه کشورمان در راستای فشارهای مختلفی است که طرف آمریکایی برای عقب‌نشینی ایران در جنگ اراده‌ها و مذاکرات وین وارد می‌کند.وی افزود: مجموعه‌ی این اقدامات علیه کشورمان در حوزه‌های مختلف ازجمله دزدیدن نفتکش ایرانی در سواحل یونان تا اقدامات تخریبی و عملیات ترور توسط صهیونیست‌ها، جنگ روانی و برجسته سازی اپوزیسیون ضعیف و بدون پشتوانه که با استفاده از رسانه‌های ضد انقلاب سعی در برجسته نمایی آن‌ها دارند، همه در راستای یک هدف و آن هم ایجاد فشار سیاسی برای عقب بردن ایران است.این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: قطعاً قطعنامه آژانس مسیری را که نمایش می‌دهد در پی ندارد، زیرا ارجاع به شورای امنیت در نهایت با وتوی چین و روسیه مواجه خواهد شد و راه به جایی نخواهد برد و فقط یک اقدام نمایشی برای این است که فشار بر طرف ایرانی را زیاد کند.خوش‌چشم گفت: با وجود مکانیسم ماشه، نیازی به طی کردن چنین مسیری نیست، اگر طرف غربی از مکانیسم ماشه صحبت نمی‌کند و بر قطعنامه آژانس تاکید دارد، دلیلش این است که به دنبال اقدامات عملی نیست و نیاز دارد که مذاکرات وین را همچنان زنده نگه دارد تا شانس توافق به وجود آید.

مدیر کل آژانس یک کارشناس ایرانی را بلاک کرد!
یک کارشناس حقوق بین‌الملل ایرانی می‌گوید رافائل گروسی، رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، او را به دلیل عصبانیت آشکار از دو سوال مطرح توسط این کارشناس در یک رشته توئیت در مورد سیاست هسته‌ای اسرائیل، در توییتر مسدود کرده است. رضا نصری، تحلیلگر سیاست خارجی روز شنبه در توئیتی گفت که از گروسی خواسته است موضع آژانس در مورد به اصطلاح «دکترین ابهام استراتژیک» رژیم اسرائیل در مورد برنامه مخفی تسلیحات هسته‌ای این رژیم را روشن کند. و او به جای پاسخ مرا بلاک کرد. این نشان می‌دهد که این سؤالات بسیار مهم هستند و باید بارها و بارها مطرح شوند! ۱) آقای گروسی، زمانی که در #اسرائیل هستید، آیا می توانید موضع خود را در مورد مفهوم «ابهام استراتژیک» به طور علنی روشن کنید؟ آیا این دکترینی است که سایر کشورها می توانند برای فرار از تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی از آن استفاده کنند؟ ۲) آیا فکر می‌کنید منصفانه – و نشان‌دهنده بی‌طرفی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی – است که #ایران به دلیل اینکه ادعا می‌شود توضیحات «فنی معتبر» در مورد برنامه غیرنظامی خود ارائه نکرده است، سانسور می‌شود، در حالی که به نظر می‌رسد اسرائیل حق دارد با استناد به این دکترین رسماً سلاح‌های کشتار جمعی هسته‌ای خود را پنهان کند؟» نصری پس از مسدود شدنش، از رفتار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتقاد کرد و در توئیتی نوشت: آقای گروسی، #اسرائیل نباید «خط قرمز» آژانس باشد! اگر موافق نیستید، شاید باید خود را کنار بگذارید.

بزرگترین افتخار محسن رضایی: سربازی را در مکتب خمینی کبیر آموختم
فرمانده سپاه دوران جنگ تحمیلی از «بزرگترین افتخار» زندگی خود یاد کرد. محسن رضایی، فرمانده سپاه دوران جنگ تحمیلی نوشت: بزرگترین افتخار من این بود که سربازی را در مکتب خمینی کبیر آموختم. مرد بزرگی که استثنایی و تاریخ ساز بود و مبدا جدیدی در تاریخ ایران بنا نهاد. او ایستادگی در مقابل زورگویان و چپاولگران و راه سعادت را در پیش روی ما قرار داد.

بازداشت ضارب شهید صیاد خدایی تکذیب شد
یک منبع آگاه اخبار منتشره درباره دستگیری فردی به عنوان ضارب «سردار شهید صیاد خدایی» را تکذیب کرد.یک منبع آگاه یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا، اخبار منتشره در برخی رسانه‌ها مبنی بر دستگیری فردی به عنوان ضارب «سردار شهید صیاد خدایی» را تکذیب کرد و افزود: نشر چنین اخبار بی‌اساسی که جنبه امنیتی دارد، مطمئنا جنگ روانی و موج سواری رسانه‌ای دشمن است.سردار شهید حسن صیاد خدایی اول خردادماه در حوالی خیابان مجاهدین اسلام تهران توسط عوامل تروریستی وابسته به استکبار جهانی به شهادت رسید.

واکنش روابط عمومی استانداری یزد به شهید قلمداد کردن ایوب انتظاری
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد به شهید قلمداد کردن ایوب انتظاری واکنش نشان داد.علی صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد در این رابطه گفت: استفاده از واژه شهید در لوح تقدیر استاندار یزد، اشتباهی بوده که توسط روابط عمومی استانداری در تنظیم متن مذکور صورت گرفته که بلافاصله پس از آگاهی از خطای سهوی رخ داده، متن لوح بلافاصله اصلاح شده است.وی تصریح کرد البته همان گونه که از محتوای متن لوح برمی آید، منظور تکریم آن جوان تلاشگر و خدماتش در راه علم و صنعت است و ارتباطی به سایر موارد مطروحه از سوی برخی رسانه ها ندارد.صالحی در ادامه افزود با توجه به برخی گمانه زنی ها در خصوص متن لوح تقدیر مذکور، هر برداشت دیگری، کاملا رد و تکذیب می شود.مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد در پایان گفت: هنوز دستگاه های مسئول در این رابطه اعلام نظر نداشته اند لذا موارد مطرح در این رابطه در رسانه ها گمانه زنی بوده و صرفا باید منتظر اعلام نظر دستگاه های ذیصلاح در این رابطه بود.

جزئیات جدید از انتشار اوراق ارزی

رئیس‌کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که نرخ سود اوراق ارزی که قرار است به زودی منتشر شود چقدر است، اظهار داشت: این اوراق ارزی در قالب پروژه‌ای است؛ یعنی نخست پروژه تعریف و سپس اوراق ارزی برای تأمین مالی آن پروژه منتشر می‌شود. صالح‌آبادی با اشاره به مشخص بودن زمان پروژه ادامه داد: زمان معمولا دو یا سه سال است و سررسید اوراق بسته به پروژه‌ای که تعریف می‌شود، خواهد بود. تأمین به شکل ارزی است؛ یعنی تأکید می‌شود که بازپرداخت هم اصل و هم سود، ارزی خواهد بود. پروژه‌ای تعریف و انتخاب می‌شود که حتما درآمد ارزی و بازده قابل قبولی داشته باشد که بتواند بازپرداخت آن را به شکل ارزی انجام دهد.


روبل سقوط کرد

روبل روسیه امروز (دوشنبه) تحت تاثیر جریانات بازار داخلی و کنترل سرمایه در برابر دلار تضعیف شد و شاخص‌های سهام پس از آخرین تحریم‌های غرب ضررهای خود را افزایش دادند. در ساعت ۰۷۳۱ به وقت گرینویچ، روبل در برابر دلار ۰.۹ درصد ضعیف‌تر شد و در ۶۱.۴۶ قرار گرفت. روبل در برابر یورو نیز  ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۶۵.۳۱ رسید و از بالاترین سطح هفت ساله ۵۷.۱۰ در ۲۵ مه دور شد. عملکرد ارز روسیه در بانک‌ها بسیار ضعیف‌تر است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی: ریزش قیمت سکه در بازار

ایرنا نوشت: قیمت سکه طرح جدید امروز با ۲۴۶ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به ۱۵ میلیون و ۵۶ هزار تومان رسید و در آستانه از دست دادن کانال ۱۵ میلیون تومانی قرار گرفته است. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۴ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان معامله شد. همچنین امروز نیم‌سکه هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی سه میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد.

خبر مهم برای ادارات پرمصرف برق
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: مصرف برق بیش از ۱۰۰۰ اداره در تهران، رصد شده و درباره لزوم رعایت مصوبه هیات وزیران و کاهش حداقل ۳۰ درصدی مصرف برق راهنمایی شدند. برق اداراتی که رعایت نکنند از روز سه شنبه، ۱۷ خرداد قطع خواهد شد.

ضرر آلمان از تحریم‌های گازی روسیه

هفته نامه ولت ام سونتاگ به نقل از منابع صنعتی گزارش کرد تحریم‌های روسیه علیه گازپروم جرمنیا و شرکت‌های تابعه آن، پنج میلیارد یورو (۵.۴ میلیارد دلار) در سال به مالیات دهندگان و مصرف کنندگان گاز آلمانی هزینه بیشتری تحمیل می‌کند. روسیه در ماه می تصمیم گرفت عرضه گاز به "گازپروم جرمنیا" که زیرمجموعه آلمانی شرکت "گازپروم" بود را متوقف کند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که برلین به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین، مدیریت "گازپروم جرمنیا" را به دست گرفت. از آن زمان، رگولاتور انرژی آلمان که به عنوان متولی عمل می‌کند، ناچار شده است از بازار گاز خریداری تا به قراردادهای تامین گاز با نیروگاه‌های خدمات شهری و تامین کنندگان منطقه‌ای آلمانی، عمل کند. وزارت اقتصاد آلمان برآورد کرد تامین ۱۰ میلیون متر مکعب در روز اضافی، ضروری است و رقم ذکر شده در گزارش این نشریه را تایید کرد.
 
اردوغان: دولت در حال مبارزه با افزایش قیمت‌هاست

نرخ تورم سالانه ترکیه در ماه می با سرعتی کمتر از حد انتظار افزایش یافت اما همچنان به بالاترین میزان در ۲۴ سال گذشته یعنی ۷۳.۵ درصد رسید که ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی بود. اردوغان در گفت‌وگو با اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه (AK Part) گفت که دولت در حال کار بر روی راه‌هایی برای کاهش مشکلات اقتصادی خانوارها و مبارزه با افزایش قیمت‌هاست. وی بار دیگر تاکید کرد که دولت از نزدیک روند قیمت‌ها را دنبال کرده و افزایش‌های سرسام‌آور را تحت پوشش قرار داده است.

هشدار معاون وزیر کار نسبت به بحران صندوق‌های بازنشستگی
 معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک بحرانی در صندوق‌ها وجود خواهد داشت، گفت: روز به روز بر حجم مصارف در صندوق‌ها افزوده می‌شود و منابع کاهش می‌یابد، در این‌باره باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شود. به واسطه مشکلات متعدد در اقتصاد کشور سهم بنگاه‌های اقتصادی در ایفای تعهدات صندوق‌ها کم بوده و بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی وضعیت خوبی ندارند. در همین راستا، باید اقداماتی انجام شود تا با بهبود وضعیت شرکت‌ها، سهم صندوق‌ها رشد پیدا کند. خانی نوذری با تأکید بر حفظ قدرت خرید بازنشستگان، گفت: سالخوردگی جمعیت و تعداد مستمری بگیران رو به افزایش است و باید تصویر دقیقی از نظام بنگاه‌داری در صندوق‌ها داشته باشیم.

قالیباف قانون واردات خودرو را به دولت ابلاغ کرد

رییس مجلس قانون مجوز پنج ساله واردات خودرو را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد. براساس ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو که توسط محمد باقر قالیباف ابلاغ شد، وزارت صمت باید آیین نامه واردات خودرو را تنظیم و تصویب کند. این قانون ابتدا با اشکالات و ایرادات هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد؛ اما با پیگیری مجلس در نهایت مجمع نیز آن را تصویب کرد. براساس مواد ۵، ۶ و ۷ این قانون نیز، تکالیف و الزامات جدیدی برای ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخل به دولت ابلاغ شده است از جمله شماره گذاری خودروهای منوط به تایید سازمان استاندارد شده و همچنین عدم اعلام قیمت تمام شده خودرو به شورای رقابت جرم  محسوب شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۱۰۴
بایدبرای کاهش سن ازدواج دبیرستان ها را مختلط کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
دوست عزیز ازدواج علاوه بر بلوغ جنسی نیاز به بلوغ عقلی و فکری و تمکن مالی و شغل و امکانات داره
شما یه نگاه به قیمت ها بکن !
شیر یک بطری 25000
پنیر 45000 تومان
تخم مرغ بیست عدد 75000 تومان
کره 50 گرم 13000 تومان
از گوشت و برنج که نگم براتون
کمر پدر و مادرها شکسته
کی دیگه توان داره بچه هاشو سر و سامان بده ؟
الگوی جامعه هم شده تتلو و ساسی و بی تی اس
واقعا پدر و مادرها مثل من خیلی بد بخت شده اند
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
باید ازدواج را اجباری و مجرد ها را دستگیر و به کشورهای اروپایی تبعید کنند
تحریم برای ایشان بی‌اثر است؛ تاوانش را ما می‌دهیم...
زندگی مردم را به آتش کشیدید.

دیگه خوردن نون و ماست هم آرزو شد.
یک خانواده 4 نفره
حداقل 30 میلیون خرج دارند.
از کجا بیاد.
ااین شعارهای توخالی و توهم پدر مردم رو درآورد.


به زودی ایران به عنوان کشوری که حداقل 40 میلیون گرسنه منتظر کمکهای سازمان های بین المللی هستند را شاهد خواهید بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
از آلبانی چه خبر؟ مسعود جان تان کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ناشناس 09:51÷
فوق العاده چندش و دلقکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ناشناس 9:51
بی خبری یا خودت رو بخواب زدی؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
تابناک آینه درد و رنج مردم باش در این روزهای سخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ناشناس ۹:۵۱
انقدر چرت و پرت نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
کسانی که با شنیدن واقعیت
برق سه فاز می گیردشون و هیچ پاسخی ندارند
می زنند جاده خاکی
مانند همین9:51
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ناشناس 09:51 آخه تهوع مگه این بنده خدا چی گفته که زود ربطش دادی به آلبانی ؟
آژانس باید به سوالات ایران پاسخ دقیق دهد.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع دیپلماتیک این سفر به دلیل هماهنگ نشدن ساعت برنامه دیدار امیرعبداللهیان و مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به تعویق افتاد.
خداوکیلی با خواندن این مطلب چه حالی بهتون دست داد؟ 1-خنده م گرفت 2-حس کردم گوشام مخملی شده 3- هر دو گزینه 4-هیچکدام
اینجور که گفتن مثلا این اتفاق افتاده که امیرعبدالهیان گفته چاووش جان خیلی دلم هواتو کرده میخوام یه سر بیام ببینمت بعد روزیکه میخواسته راه بیفته زنگ زده چاووش اوغلو و گفته چاووش جان دارم راه میفتم بیام اونجا،چاووش هم گفته ای بابا چرا زودتر نگفتی چه ساعتی میای به جان عزیزت الان با خانم بچه ها و مادرزنم رفتیم خرید خونه نیستم شرمنده ت شدم خودت که میدونی اگر نرم دیگه خانمم خونه راهم نمیده انشاا... یه دفعه دیگه فقط جلوتر بگو چه ساعتی میای که خونه باشم!!! جون هر کسیو دوست دارید حداقل یه بهانه بهتر پیدا میکردید!!ا
قالیباف قانون واردات خودرو را به دولت ابلاغ کرد
.
قالیباف جان دستت درد نکنه ولی اگر قانون واردات سیسمونی رو هم به دولت ابلاغ کنی دیگه مردم مجبور نمیشن وسط ماه رمضون برای تهیه سیسمونی برن ترکیه، تازه اینجوری کلی هم صرفه جویی ارزی میشه!!!ا
عطاءالله مهاجرانی: اگر گمان می‌کنند با « آقای خمینی» گفتن از اعتبار امام می‌کاهند.....
عطا جان چه خبر از لندن؟! آب و هواش بهت میسازه؟! ازت ممنونم که داری در سخت ترین شرایط ار ارزشهای انقلاب در قلب استعمار پیر دفاع جانانه میکنی!!! خدا به خاطر تحمل اینهمه رنج و مشقت، اجر و ثواب بهت بده!!! راستی اگر وقت کردی یه مرخصی به خودت بده و یه سر هم بیا کشور خودت!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
عطاء الله بهتر از بسیاری از داخلی ها امام خمینی را شناخته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
امام علی علیه السلام میفرمایند"ببینیدچه میگویدنگاه نکنیدکه میگوید"عزیزبرادرم خیلی تندنروید
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
دوست عزیز 09:53 پس چرا ایشان به سرزمین امام خمینی تشریف نمیارن تا در میان امت ایشان باشند ؟!!ا
اونور دنیا سرفه کنند تو ایران دلار پایین و بالا میشه!!! چه اقتصادی دارین؟؟؟
مرکز پژوهشهای مجلس:براساس داده ها و نتایج سازمان ثبت احوال کشور و مرکز آمار ایران، روند تحولات شاخص‌های ازدواج به گونه ای است که نرخ ازدواج با کاهش و میانگین سن ازدواج با افزایش روبه رو بوده است.البته عوامل تأثیر گذار بر سن ازدواج به صورت شبکه ای به یکدیگر متصل بوده و چرخه عوامل را تشکیل می دهند. ازاین رو حل مسئله مورد نظر از طریق قطع چرخه و روابط دوسویه اثرگذاری و اثرپذیری امکان پذیر است و راهبرد حل مسئله ازدواج با در نظر گرفتن عوامل اولویت دار در افزایش سن ازدواج و روابط بین آنها باید تدوین شود.
شیر مادر حلالتون که اینهمه زحمت کشیده و بالاخره دلیل کاهش نرخ ازدواج و افزایش سن ازدواج و مهمتر از اون، راهکار حل آنرا بعد از سالها تحقیق و تفحص پیدا کرده و ارائه نمودید!! لطفا این یافته علمی بینظیر را حتما در مجامع علمی دنیا بیان بفرمایید!!پولی که میگیرید حلالتون باشه!!!
آقای عباسی اگر میتونی بیا وسط کوچه و خیابان تا اثرش را نشانت بدم
کنایه امام جمعه آستارا: بعد از بیدار شدن اصحاب کهف، کالاها انقدر گران نشده بود.
حاجی جون دمت گرم ولی به این هم اشاره میکردی که اصحاب کهف هم متاسفانه سگ گردانی میکردن و با هویت ملی خودشون، بنابر فتوای جناب آیت ا... اراکی مبارزه میکردند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
نام کار اصحاب کهف سگ گردانی نیست. آنها که مانند گروهی بی هویت سگ را به دنبال خود نمی کشیدند بلکه علیرغم خواست آنان، سگ به دنبال آنان راه افتاده بود.
جلیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
جناب آقای امام جمعه
حکومت دست شماست
پس
شما هم مسئول همه این گرانی ها هستید
اقای رییسی گرانی ارزاق عمومی پرمصرف طبقات پایین جامعه دمار از ملت دراورده است تا کی با شعار 300یا400تومان یارانه به مردم اجناس باید چند برابر گران وگرانتر شوند ،یک عدد تخم مرغ 2700تومان یک ظرف ماست 800گرمی کم چرب 24000تومان همچنین بسیاری از ارزاق موردنیاز دیگر ،میوه وسایر مواد پروتیینی وموردنیاز ضروری برای سلامتی پیش کش شما ،بترسید از اه اطفال وسفرههای خالی مردم ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
رییسی و همکارانش اگر ذره ای وجدان داشت، کاری برای این مردم فقیر و درمانده میکرد
امام جمعه آستارا هم توئیتر داره؟
این مهاجرانی عجب نان بە نرخ روز خوری است
اقای مهاجرانی هوای لندن چطوره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
تو آب نمکه
امام خمینی تکرار نخواهد شد وتضعیف او در اذهان هم امکان پذیر نیست.ویژگی مهم ایشان عدم خودخواهی بود.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
یاد و خاطره ایشان در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد انشاالله که حضرت مهدی خودش بیاد و مظلومین ایران را رستگار کنه
جناب مهاجرانی:

شما فعلن در لندن خوش باشید

از جذابیت های اروپا لذت ببرید

از امکانات خوب استعمار پیر نهایت استفاده را ببرید
جناب حسن خمینی به جز داشتن عنوان نوه ی امام و تولیت حرم ایشون چه کاره هستند که سخنرانی ایشون پخش بشه جناب مطهری .
فعلا ایشون باید پاسخگو باشن چرا چند صد میلیارد تومان از بیت المال صرف توسعه حرم و رواق های اون کردند . ایشون اگر خودشون رو در راستای راه امام میدونن این عملشون کاملا مخالف ارمان ساده زیستی امام بوده است فعلا درباره هزینه های گزاف پاسخ بدن پخش سخنرانی پیشکش .
مصطفی میرسلیم اول در مورد هزاران خودرو بی کیفیت که توسط شرکت‌های زیر نظر ایشان ساخته شده و باعث مرگ هزاران نفر شده توضیح دهد بعد برود سراغ صنعت ساختمان که به ایشان ربطی ندارد
سید مصطفی خوش چشم


اقای محترم خیلی ساده اندیشی به ماجرا نگاه کرده اید
یکی از اعضای باقی مانده در برجام اراده کند مکانیزم ماشه فعال می‌شود و ربطی به وتوی در سازمان ملل یا شورای حکام ندارد
قطعنامه ها در آژانس با اجماع است و رای منفی اثری ندارد مثلا از ۱۰۰ عضو ۹۰ عضو مثبت میدهند و ۵ کشور ممتنع و ۵ کشور رای منفی و باز منجر به تصویب میشود
باید دید اروپایی ها اراده این کار را دادند یا خیر و گرنه تحلیل این اقای کارشناس کاملا غلط است
آقای مطهری از شما انتظار بیشتری میرفت
مهاجرانی و الهام چرخنده باید با هم ازدواج کنند. فرزندشون چیز جالبی در میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
مرسی
آفرین بر عطاءالله مهاجرانی که معرفتش نسبت به امام راحل و مقام معظم رهبری را حفظ کرده و همین معرفت و حفظ حرمت امامین انقلاب دستش را میگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
می خواهد با این حرفها یه راهی پیدا کنه برگرده.به فکر روزی هست که دیپورت می شه
مهاجرانی از کجا هزینه هاشو‌ درمیاره؟ قبلا برای پسرش از عربستان پول گرفته بوده
شما رو بخدا یکبار دیگر جام زهر را بنوشید.مردم دارن نابود میشن.
مهاجرانی تو همه چیز آواره. راستی چرا شریعتمداری دیگه به مهاجرانی گیر نمیده. آیا چون مردی برای تمام فصول هست ؟
نمونه همین افراد خود سر به سفارت وکنسول کری عربستان در تهران ومشهدحمله کردند وبهانه ای شد که آن ها وچندکشور عربی با ایران قطع رابطه کنند.چه خسارت هنگفتی این افراد به این کشور وارد کردند.
علاوه بر مراودات اقتصادی ،زوار زیادی ازاین کشورها به ایران می آمدند.
چقدر امام این نوه خودش را دوست می داشت .امام نیست که ببیند چگونه حرمت او را عده ای خود سر می شکنند.
قابل تقدیر است که رئیس محترم قوه قضائیه دستور رسیدگی در این مورد را صادر فرموده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
کاسبان تحریم
"چنانچه عده‌ای از روی غفلت مبادرت به چنین عملی می‌کنند باید متنبه شوند؛ همچنین چنانچه عده‌ای ناخواسته از ناحیه شیاطین تحریک می‌شوند، باید به این مساله توجه کنند؛ از سویی دیگر، اگر دست‌های پشت پرده‌ای نیز وجود دارد که می‌خواهند اینگونه مراسم ملی و مهم ما را مخدوش کنند و سوژه به دست دشمن بدهند، باید موضوع دنبال و تعقیب شود و اقدام مقتضی و متناسب صورت گیرد."

در سرتاسر این متن برداشتی از جدیت و برخورد می بینید؟!!!
فقظ موضوع گسل نیست بلکه مواد اولیه مانند سیمان، تیر اهن و میلگرد هم تاثیر 100 در 100 دارند.
یک سازمان باید به مورد اطمینان بودن این مواد را تایید کند و افراد انتخاب شده فاسد نباشند.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
و سواد کم مهندسین و سازنده های این مرز و بوم
والا اونا خوابیدن پولشون با ارزشتر شد ...
ما میخوابیم پولمون بی ارزش تر...
هي ي ي ي ي روزگار ! ... هي ي ي ! جناب عطالله مهاجراني ، نويسنده كتاب هاي ارزشمندي كه برخي از آنان مؤسسه اطلاعات چاپ كرده است ، كتاب در مورد انقلاب عاشورا ... در باره فلسطينيان ، در باره فردوسي ... كتاب اسلام و غرب ، آن كتابي كه ايشان در استيضاح خودشان ، از خود دفاع كرده بودند ، چه دفاع جانانه اي كه خيلي ها انگشت حيرت به دندان گزيدند و دوباره رأي اعتماد مجلس به ايشان ... ايضاً نويسنده رمان ...و كتب ديگر ! وحالا جناب مهاجراني با آن مدرك و آن همه دانش و سواد ، بايد مطلبي را بنويسد كه يك دانش آموز كلاس پنجمي هم قادر به كتابت آن است !! هي ي ي ي ي روزگار !!
در مورد صحبت آقای مطهری که کاملا درست گفتن باید اضافه کنم که در مورد محتوای کتابهای درسی هم مسئولین مربوطه گویا خواب بودن و یا اینکه هیچ وظیفه ای نداشتن تا اینکه رهبری در این مورد اظهار نظری کرد و همه به جنب و جوش افتادن و کمیسیون تشکیل دادن که مطالب بی فایده را از کتابها حذف کنن .چراااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟
یک‌نفر پاسخ بده بفهمیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
نیاز به پاسخ نداری
تابناک چرا در مورد جزییات غیرعادلانه مصوبه هیات دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی (افزایش ۵۷ درصدی حداقلی بگیران ، ده درصدی باضافه ۶۵۰ هزارتومان میانه بگیران و تنها ده درصدی حداکثری بگیران )مطلبی منتشرنمیکنی؟!!!!!
خوش چشم ک ما در مورد احتمالات صحبت نمی‌کنیم در مورد واقعیتی حرف می‌زنیم که قبلا هم اتفاق افتاده. روس و چین قبلا به نفع قطعنامه ضد ایرانی‌ رای دادن آ
آقایان فریدون عباسی و خوش چشم ، در سالهای نه چندان دور شایعه شده بود ( شاید هم واقعیت ) که یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری امریکا ( که برنده انتخابات هم شد ) در یک دست اسکناس یک دلاری و در دست دیگرش قطعه اسکناس هزار تومانی گرفته و رجز میخوند : چنان ضربه ای به اقتصاد ایران خواهم زد که ارزش ریال آنچنان پایین بیاد که یه دلار برابر با هزار تومان شود ، ماها به لطف پیش بینی و تفاسیر نمایدگان و اقتصاددانان زبر دستی همچون شماها به رئیس جمهور امریکا میخندیدیم و مثال شتر در خواب بیند را برایش بکار میبردیم ، اکنون در فاصله اندکی با تکیه بر پیش بینی و تفاسیر شما و رئیس جمهور نابقه درس خونده دانشکده شریف و سردار دولت در سایه و حسین شریعتمداریها و دلواپسان و و۰۰۰ و به لطف همون کاغذ باطله های شورای امنیت که با رای مثبت چین روسیه به تصویب میرسید ، دلار رسیده به کانال سی و دو هزار تومان و کشور در محاصره اقتصادی کامل، اگه ذره ای شرم و حیا در خود میدیدین جامه میدریدین و شهر به شهر و محله به محله میرفتید و از مردم طلب حلالیت میکردید نه اینکه در زمانیکه آبی هم براشون باقی نمونده ت ، باز هم با وقاهت نظر کارشناسی و پیش بینی تحویل ملت نمایید ، یه استعلام از حجاج سی سال قبل عربستان و از اولین زوار حرمین شرفین بعد سقوط صدام از قیمت کالاهای اون موقع بگیرین و با الان مقایسه کنید من فکر میکنم اگه اندکی درک و داشته باشید از غصه بلایی که بر سر ملت آوردین جان به جان آفرین تقدیم خواهی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
آقا چرا راه دور ميري و بيل کلينتون رو مثال ميزني ، مگه همين ظريف و عراقچي نبودن مثل کفتار ميخنديدن و ميگفتن نتانياهو رو سر کار گذاشتن و فرستادنش تورقوزآباد دم قايشوئي ، بعد گندش دراومد و معلوم شد نتانياهو درست ميگفت
عطا برگرد ایران بعد برای مملکت و مردم نسخه بپیچ
MVM یک خودروی آشغال چینی و محصول کشور دوست و برادر کمونیست خودتان چین است. خودروی داخلی نیست!!!!!
مهاجرانی
تو که اینقدر هوا خواهی و هوادار پس توی بلاد کفر چی کار میکنی ؟
پاشو بیا دیگه !
اونجا هم کسی کارت نداره خوب با حرفات بلدی نقش بازی کنی که باهات کاری نداشته باشن اونجا :-)
" کنایه امام جمعه آستارا: بعد از بیدار شدن اصحاب کهف، کالاها انقدر گران نشده بود" الحق و الانصاف درست می گوید و اینها نشان از ناتوانی تیم اقتصادی دولت می باشد و سکوت هر مسئولی ، خیانت از به اسلام (همین افزایش قیمت ارز در چند روز گذشته یعنی کاهش ارزش پول ملی، واقعاً مسولین اقتصادی شرمنده مردم نیستند)
" بزرگترین افتخار محسن رضایی: سربازی را در مکتب خمینی کبیر آموختم" پس خواهشاً از اقتصاد خارج شو و به همان کار نظامی بپرداز.
"هشدار معاون وزیر کار نسبت به بحران صندوق‌های بازنشستگی" خیلی ساده می توان مشکل را حل کرد با خصوصی کردن صندوق ها و نظارت دولت و سرمایه گذاری در صنایع زیر بنایی و زود بازده و...
فریدون عباسی میشه اینبار با خونش گفته هاشو امضا کنه که اگر تاثیر گذاشت ایشون خودشو بکشه؟؟؟؟
از زمانی که زاکانی شهردار شده همه چیز شهرداری به هم ریخته .
زباله ها طبق روال سابق جمع نمیشه
پله های برقی پل های هوایی اکثرا خاموشه
فاصله زمانی حرکت اتوبوس های بی آرتی افزایش پیدا کرده
عوارض سالیانه امللک چندین برابر شده
سیستم های شهرداری همیشه هک میشه
چی کار داری میکنی زاکانی جهادی مقاومتی میدانی انقلابی ؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
چیزی که مشخصه افراد بیسواد و نابلد رو در این دوره در پست بالا منصوب کردند که مسئولین در سطح سواد رییس جمهور باشند مثل زاکانی و رییس تامین اجتماعی و ....
بی اثر است ؟!!!
برادر !
تویی که نجومی میگیری ، برات بی اثر است .
و الا تمام قطعنامه های صادره بر اقتصاد و معیشت مردم اثر فوری و مستقیم داره .

تو هم یه ترقه کنارت منفجر شد و تونستی به نون و نوا و اسم و رسم برسی از کنار این ترقه .
خوشبحالت !!!!!
دیگه بیمه شدی تا آخر عمر توی رفاه و آسایش مطلق
عطاءالله مهاجرانی شما همون ملکه را بچسب و دستمزدت را از عربستان بگیر لطفا در مورد ما اظهار نظر نکن
ما دنبال نون شب و این لندن نشین هم دنبال امام
زاکانی رئیس بهشت زهرا شود .
کفایت میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
هیچی دیگه اونوقت مرده ها رو هم اواره میکنه!!
دکتر سهمیه ای که نمیتواند شهر تهران را اداره کند
این آتیش به اختیارا هر سال دارن سر و صدا میکنن
ایول پیشنماز آستارا
شبیه مردم حرف زده
کار مفید و شغل این حسن خمینی چیه ؟
توی این اوضاع سخت اقتصادی چی جوری نون در میاره ؟
چقدر بدبخت شده تابناک که مهاجرانی براش سند شده
وقتی خودشان می گویند سازمان حج و زیارت در قم یک ساختمان 14 طبقه با احتمالا حداقل 1000 کارمند دارد و در 30 استان در همین حدود ساختمان و پرسنل به این امر اختصاص داده شده برای سفرهای زیارتی که کل امور ان با یک اداره در وزارت خارجه قابل انجام است چه انتظاری می توان از کنترل هزینه ها و رشد اقتصادی در کشور داشت
یعنی واقعا مجسمه وقاحت و ریاکاری است مهاجرانی، چرا به ایران باز نمیگردی و در کشور استعماگر پیر زندگی میکنی

روبل سقوط کرد
نمودار روبل در برابر دلار رو ببین
و می فهمی فوری ظرف چند روز قیمت روبل برگشت و اکنون به رقمی بالاتر در طی یک سال آماری رسیده
فقط این ریال جمهوری اسلامی شیعه هست که هر روز بی ارزش و بی ارزش تر می شود
این فریدون عباسی رسما رد داده!!
این مهاجرانی همان ادمی ست که در اخرریاست جمهوری هاشمی موضوع لزوم مادام العمری ریاست جمهوری ایشان را مطرح کرد .

باز معلوم نیست دنبال چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
اگر هاشمی مادام اعمر رییس جمهور مبشد ، چی میشد
باز هم صد رحمت به امام جمعه آستارا.
جناب فریدون عباسی ، آیا مگر چین و روسیه قبلا ۷ قطعنامه تحریمی و بردن کشور ذیل بند ۷ منشور ملل را امضا نکردند ؟؟؟

چین الان میلونها بشکه نفت مصرفی اش را با ارزانترین قیمتی که در رقابت ما و روسیه که هردو در تحریم جهانی هستیم ، خرید و سود عالی میکند !!

و روسیه ، ابتدا دو میلون بشکه روزانه از سهمیه ایران پس از تحزیم را عملا دزدید

،و الان دارد با دادن نرخ خیلی ارزانتر از ما به چین و هند ووو ، مبادرت به دزدیدن دوباره اندک مشتری های نفت ارزان ما میکند

چرا و چگونه و چطور به نظر شما روسیه و چین باید با دفاع و حمایت از منافع ما ، منافع عالی فعلی خودشان را بخطر بیندازند ؟

آیا شما واقعا اگاهی و علم و اطلاع از این اخبار واقعی دردناک را ندارید ؟

و یا اینکه واقعیاتی است که فقط خود شما میدانید و بس که قطعا خواب و خیالی بیش نیست !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
بازهم عطالله مهاجرانی از یاداوری و دفاع از ۸۰ درصد مردمی که دربدترین شرایط اقتصادی و در اوضاع و احوال اسفبار و فلاکت بارتر فقر و تورم و بیکاری فزاینده و فساد افسار گسیخته قرار دارند خودداری کرد

و به موضوعی پرداخت که اصلا چنانچه امام خمینی ره زنده بودند ، هیچ اهمیتی برایشان نداشت و قطعا دفاع از منافع مردم و کشور را در اولویت برتر خودشان قرار میدادند
این هم از زاکانی که این همه ادعا می کرد
حالا مجموعه اش توانایی رو شن کردن یک کامپیوتر را ندارد
و تمامی سیستم ها شهرداری تحت شبکه داخلی هستند به بیان ساده تر اتصالی بین سیستم کارمند و اینترنت بین الملل وجود ندارد و همه فعالیت ها تحت اینترانت و شبکه داخلی شهرداری هست
و با این وجود شهرداری سیستم هاش به مشکل برخورد
و اکنون زاکانی فرموده به سبک دوران قبل از عصر نوین کار کنید بدون هیچ گونه کامپیوتری
و با توجه به سابقه مدیریتی ایشون؛ در آینده می بینیم که سیستم بروکراسی کاغذی ایشون هم فردا باز دو باره دچار حمله سایبری می شود
اقای مهاجرانی واقعا گستاخی که توی لندن داری خوش میگذرانی و نگران القاب امام هستی ، تمام آرمانهای امام بفنا رفت و مردم زیر بار اینهمه بیسوادی و سو مدیریت دارن نابود میشن اونوقت تو نگران چی ؟
چرا نموندی و مبارزه کنی و قلم فرسایی کنی و از فرهنگ مردم محافظت کنی ؟ داری مسیر برگشتت را مهیا میکنی ؟
واقعا خجالت آوره توی کشور دشمن باشی و ار امکانات اونا بهره ببری و حرف مفت بزنی بس کن
عطاءالله مهاجرانی: اگر گمان می‌کنند با « آقای خمینی» گفتن از اعتبار امام می‌کاهند.

یک: بگو اوضاع زندگی چطور است؟ با چه درآمدی در یک شهر گرانقیمت زندگی می‌کنی؟

دو: چاپلوسی و تملق ریشه بسیاری از مشکلات امروزمان است.
خودت را آدم اهل مطالعه و اهل قلم می‌نمایانی.
در مورد "کیش شخصیت"(شخصیت پرستی) و آپوتئوس(الهی کردن) مطالعه کن و برای ما هم بنویس.
آقای مهاجرانی لندن نشین چه میگویی برای خودت کار امثال شما باعث شده اصل دین از بین بره نزد جوانان چه برسد به اهمیت دادن به یک شخصیتی که ایران را به قهقرای تاریخ کشانده
آقای مهاجرانی ، قبول کردیم که شما خیلی خوبی. لطفا برگرد
هیچ علاقه ای به سیدحسن ندارم ولی برهم زنندگان سخنرانی یک مشت بی اصل و نسب و مزدور اجنبی هستند که چهره داعشی از ایران به نمایش می گذارند !
برادر مهاجرانی، شما که دغدغه این مسائل را دارید چرا به لندن مهاجرت نمودید؟
جناب اژه ای بجای برخورد با برهم زنندگان سخنرانی سید حسن خمینی بهتر است که حسن روحانی و طریف مسئولان دولت قبل را هزار و یک مشکل برای ملت ایجاد کردند محاکمه و زندانی کنند
((پیش‌بینی فریدون عباسی از قطعنامه در راه علیه ایران؛ بی‌اثر است!))!!!!!
آقاي فريدون عباسي، بزرگوار، متخصص، دكتر، كارشناس همه مسائل، همه چي دان، خوبي عزيز؟ برقراري؟ كجا ببينمت تا اثر قطعنامه ها و تحريم ها رو بهت نشون بدم
سگ در گذشته به عنوان نگهبان در خدمت انسان بوده است اما امروز انسانها در خدمت سگها هستند و انسانیت را تنزل داده اند. هر روز ساعتها وقت یک انسان صرف گرداندن سگ می شود و در ماه هم میلیونها تومان برای ان هزینه می کنند.
آقای مهاجرانی ، شما که دیگر باید معنای امام را در فرهنگ شیعه ایرانی بدانید. بزرگانی مانند آیت الله سید محمدحسین طهرانی صرفا به این دلیل از این تعبیر استفاده نمی کردند. ما عرب نیستیم که واژه امام معنای لغوی دیگری جز معنای اصطلاحی مختص به دوازده امام شیعه برایمان داشته باشد. واژه شیعه اثناعشری یا دوازده امامی نیز به همین معناست. البته برخی از سایر فرق تشیع در این زمینه چون شما می اندیشند
پس چرا نمیای در ثمره این تشعشع یعنی ایران زندگی کنی نه در نقطه 100 درصد مقابل انگلیس ؟؟؟
مهاجزانی کیه؟
یعنی مزخرف ترین واژه که این روزها خیلی استفاده میشود بی اثر بودن تحریم است بدبخت مردم از چهار جهت شکاف برداشتند بعد تو امدی میگی تاثیر نداره؟
مظلوم ترین نسل بعد از انقلاب دهه شصتی ها بخصوص دختران بودند که مسولین بی لیاقت هیچکاری برای آنها نکردن این نسل نابود شد حالا ببینیم برای دهه های دیگر چه می کنند جز سرود خواندن
آقای مهاجرانی...نان انگلیسی خوشمزه است؟!...نوش جانت..اما برای ما مردم ایران دیگر موعظه نکن که گوشمان دیگر پر است...
ما مردم چوب سهل انگاریها و راحت طلبیها و شل گرفتنهای شما و دوستانتان را میخوریم...
اگه اشتباه نکنم قبلا هم قرار بود با این جماعت که در سخنرانیهای حسن خمینی و اقای لاریجانی و ............برخورد بشود ولی هیچوقت تاثیری نداشته . واقعا هم خوب نیست جلوی اینهمه مهمان خارجی یک عده مجلسی که رهبری هم در ان حضور دارند را به هم بریزند . بعید است که همه اینها انقلابی واقعی باشند.
عطا جون چه خبر از اونجا
تز آقای زاکانی این است که به جای حل مشکل باید صورت مسئله را پاک کرد و تمام کامپیوترها را خاموش کرد و به آن افتخار کرد
اینهم یک راه حلی است برای خودش که فقط مشکل مسئولین را حل می کند نه مردم
معاون وزارت کار با اینهمه در آمد چطور نتواستید یک سرمایه گذاری مناسب انجام دهید هر ماه 30 در صد از حقوق کارگران و کارمندان میگیرید بعد باید اینطور شود اگر همین 30 درصد به خود کارکنان بر میگرداندید تا تعاونی یا سندیکای درست حسابی تشکیل می دادند و سرمایه گذاری میکردن چندین برابر اینی که شما با هزار منت پرداخت میکنید دستشان را میگرفت
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان