بازدید 3388

حمله تند مشاور وزیر ورزش به سطح اردوی تیم ملی فوتبال

کد خبر: ۱۱۲۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ 05 June 2022

مشاور وزیر ورزش و جوانان می‌گوید آماده‌سازی تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی در حد و اندازه یک تیم محلات هم نیست!

بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال و مشاور وزیر ورزش و جوانان ، درباره شرایط آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران و اردوی این تیم در قطر بدون داشتن بازی تدارکاتی گفت: تیم ملی ما از بهمن‌ماه به جام جهانی صعود کرده و می‌دانست که باید برای حضور در جام جهانی آماده شود. ما باید از ماه‌ها قبل برنامه تدارکاتی خودمان را نهایی می‌کردیم و هم اکنون بدون بازی تدارکاتی نمی‌ماندیم. الان چندین ماه هم است که به جام جهانی رفتیم اما کدام برنامه مدون را نهایی کردیم؟

او با اشاره شرایط نامناسب تیم ملی در پنجره بازی‌های ملی گفت: از بهمن‌ماه به این سمت که به جام جهانی صعود کردیم، کدام برنامه را در نظر گرفته‌ایم؟ چه اقدامی برای تیم ملی شده است؟ فدراسیون فوتبال ایران بی‌توجه‌ترین تشکیلات ممکن در ورزش کشور است. در فوتبال آسیا چنین فدراسیونی را نمی‌بینیم که تا این حد در برگزاری و آماده کردن تیم ملی خود ضعیف باشند!

مربی پیشین تیم ملی ایران با بیان این که ایران در جام جهانی قطر با سه رقیب خوب و متفاوت بازی می‌کند گفت: ما با سه حریف بزرگ بازی می‌کنیم که هر کدام یک روش و ویژگی متفاوت دارند، اما هیچ گونه آمادگی برای دیدار با این تیم‌ها را نداریم. بنگلادش بهتر از ما برای جام جهانی آماده می‌شود. تیم ملی ما مانند محلات کار می‌کند. تیم‌های محلات هم وقتی هفته بعد بازی دارند، یک مقدار تیم خود را آماده می‌کنند. در فوتبال کشور ما کوچک‌ترین کارها انجام نشده است. نتوانستند کانادا را مجاب کنند در این دیدار شرکت کند در حالی که از خدای‌شان است با ایران بازی کنند.

ذوالفقارنسب تاکید کرد: باید همه چیز را به شجاعت، غیرت و تعصب بازیکنان واگذار کنیم. غیر از این چیز دیگری به عنوان مدیریت، آموزش، شناخت از بازیکنان و ... وجود ندارد و هیچ اقدامی صورت نگرفته است. تیم ملی یک آماده‌سازی ساده را ندارد.

این کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی ما برای دیدار با سه حریف شناخته شده بین‌المللی که هر کدام با یک سبک و روش بازی می‌کنند، آمادگی لازم را ندارد. برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با این تیم‌ها اعمال نشده است. ما با برگزاری اردوهای تدارکاتی در خارج از کشور که می‌تواند به روحیه بازیکنان هم کمک کند، می‌توانستیم برای این مسابقات(جام جهانی) آماده شویم.

او با اشاره به دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران گفت: شاید اسکوچیچ در بین مربیان ایرانی به لحاظ تجارب بین‌المللی و شناخت این مسائل نفر دوازدهم باشد. او یک آدم خوب است که با کم‌ترین هزینه و تقریبا رایگان کار کرده و آدم باهوشی بود که با تیم ملی اعتبار پیدا کرد و حداقل ۱۰ باشگاه امارات، قطر و کشورهای منطقه با پول‌هایی او را استخدام می‌کنند که در خوابش هم ندیده است چرا که او یک مربی با سابقه حضور در جام جهانی خواهد شد. او مربی جوانی است و با این تجربه، ثروت بزرگی را به دست می‌آورد که تا ۱۵-۱۰ سال آینده می‌تواند از آن استفاده می‌کند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: فوتبالیست‌های خوب و باهوشی داریم که در اروپا بازی می‌کنند و برای رسیدن به این جایگاه تلاش کردند. آرزوی هر ایرانی موفقیت تیم ملی کشورمان است و نسبت به هیچ کسی احساس کمبود نداریم. آرزوی ما این است که در جام جهانی نتایج خوبی را به دست بیاوریم. کشور ما لایق و شایسته صعود به مرحله دوم جام جهانی است. اگر بتوانند طبق برنامه عمل کنند و اردوهای خوب داشته باشند و امکانات مناسب پیرامون تیم باشد، موفق می‌شوند. این تیم نیازمند دو، سه رواشناس خوب و خبره است. باید ظرفیت بدنی بازیکنان را بالا ببریم. باید از سه حریف خودمان شناخت به دست بیاوریم. اوکراین هم با اقتدار اسکاتلند را شکست داد. حریف سوم ما هم کاملا پر توان خواهد بود. باید روی نوع و سیستم بازی رقیبان شناخت داشته باشیم. در همه زمینه‌ها باید شناخت خیلی خوبی به دست بیاوریم. شناخت هم کافی نیست. شناخت باید تبدیل به فعل شود. مسائلی وجود دارد که هر ایران با سابقه حضور در تیم ملی، از این مسائل شناخت دارد. توقعات از تیمی که به جام جهانی می رود، بالاست. این تیم یک تیم معمولی نیست و باید تدارکات خوبی را در نظر گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل