بازدید 37186

پیشنهاد مالیات ستانی از پول‌های پارک شده در بانک ها؛ فعلا تکذیب شد/ نرخ سود سپرده‌ها تغییر خواهد کرد؟

در روز‌های اخیر انتشار متن لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با حواشی در خصوص احتمال اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی مردم همراه شده است؛ هرچند این خبر که به نوعی سیگنالی برای خروج پول‌های مردم از بانک‌ها بود، با واکنش مقام مسئول در وزارت اقتصاد روبه رو شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ 04 June 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بیست و ششم اردیبهشت ماه سال جاری، خاندوزی وزیر اقتصاد با ارسال پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به مخبر معاون اول رئیس جمهور، اظهار داشت: پیرو مسترد شدن لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به وزارت امور اقتصادی و دارایی که از دولت گذشته در دستور دولت قبلی مانده بود، پس از ماه ها جلسات کارشناسی فشرده، متن مورد قبول و نهایی لایحه برای طی مراحل قانونی در هیات محترم دولت به پیوست تقدیم می شود.

اما آنچه در این میان، باعث ایجاد ابهاماتی برای بسیاری از مردم شده است، سیاست گذاری وزارت اقتصاد برای دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی است؛ موضوعی که پیشتر در خصوص سپرده های حقوقی ها تا حدودی شفاف سازی شده بود، به گونه ای که داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بهمن سال گذشته در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه، از حذف معافیت مالیات بر سود سپرده‌های بانکی اشخاص حقوقی هم خبر داد که منبع جدیدی خواهد بود و عنوان کرد: به علاوه از سال آینده دو درصد مالیات علی الحساب برای ارائه خدمات نیز منظور خواهد شد، زیرا اکنون بخش بزرگی از حوزه خدمات مالیات نمی‌دهند و پیش‌بینی می‌شود، از این محل هفت تا هشت هزار میلیارد تومان درآمد حاصل شود.

حال با نگاهی به متن منتشر شده از پیش نویس لایحه مذکور، علامت سوالی مهم با محوریت مالیات ستانی از سود سپرده های حقیقی ها در بانک ها در ذهن بسیاری از مردم نقش بسته است. به بیان دیگر در بخشی از متن مورد اشاره شده آمده است:

پیشنهاد مالیات ستانی از پول‌های پارک شده در بانک ها؛ فعلا تکذیب شد/ نرخ سود سپرده‌ها تغییر خواهد کرد؟

متن ذیل جایگزین بند ۲ ماده ۱۴۵ می‌شود؛

"سود متعلق به حساب‌های پس انداز و سپرده اشخاص حقیقی نزد بانک ها، موسسات مالی و اعتباری و همچنین سود حاصل از فروش یا ابطال واحد‌های سرمایه گذاری صندوق ها، هریک تا سقف ۲ برابر معافیت پایه موضوع جزء ۱ بند الف ماده ۱۲۹ این قانون

 

بانک ها، موسسات مالی و اعتباری، صندوق ها و نظایر آن ها مکلفند در زمان پرداخت و یا تخصیص سود، معادل ۱۰ درصد سود متعلق را کسر و به عنوان مالیات علی الحساب اشخاص مذکور به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز و فهرست دریافت کنندگان سود را حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به ترتیبی که سازمان مقرر می نماید، ارسال کند، در غیر این صورت پرداخت کنندگان و یا تخصیص دهندگان سود در حکم مودی بوده و مالیات و جرایم متعلق از آن ها مطالبه و وصول می گردد.

 

واکنش سازمان امور مالیاتی به مالیات ستانی از سود سپرده های حقیقی

سازمان امور مالیاتی کشور طی اطلاعیه‌ای، انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر اخذ مالیات ۱۰ درصدی از سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری را تکذیب و در اطلاعیه اعلام کرد: منشأ این شایعات یکی از احکام پیشنهادی در پیش نویس لایحه «مالیات مجموع درآمد» است که هم اکنون در مراحل اولیه کارشناسی قرار دارد و سازمان امور مالیاتی نیز مخالف این پیشنهاد است.

مدیر روابط عمومی وزارت اقتصاد هم تکذیب کرد

"مهدی محمدی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، خبر «شمول مالیات بر سود سپرده بانکی برای اشخاص حقیقی» را نادرست دانست و آن را تکذیب کرد.

مالیات ستانی به سراغ حساب های شخصی و تجاری می رود؟

حال در کنار ابهامات مطرح درباره دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی اشخاص حقیقی و نهایتا تکذیب آن توسط سازمان امور مالیاتی و همچنین روابط عمومی وزارت اقتصاد، این سوال مطرح است که پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم ـ که وزیر اقتصاد بر آن تاکید داشته که پس از ماه‌ها جلسات فشرده، حالا متن آن مورد قبول و نهایی شده است ـ چرا با تکذیب بخشی از متن آن توسط مقام مسئول در وزارت اقتصاد روبه رو شده است؟ ابهامی که ضرورت دارد تا هرچه سریع‌تر از سوی مسئولان مرتبط با این لایحه، برای مردم شفاف سازی شود. به هر صورت در بخشی از متن اشاره شده، به صراحت آمده است که بانک‌ها مکلفند در زمان پرداخت و یا تخصیص سود، معادل ۱۰ درصد سود متعلق را کسر و به عنوان مالیات علی الحساب اشخاص مذکور به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند. هرچند باید خاطرنشان کرد تا لحظه نگارش این گزارش، اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی اشخاص حقیقی تکذیب شده است.

نرخ سود سپرده ها تغییر خواهد کرد؟

در شرایطی که احتمال دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی مطرح و سپس تکذیب شده است، بسیاری معتقدند در شرایطی که اقتصاد کشورمان با تورم بالا دست و پنجه نرم می کند، ضرورت دارد که نرخ سود سپرده های بانکی نیز متناسب با این روند تغییر کند؛ موضوعی که یک مقام مسئول در بانک مرکزی به تازگی غیر مستقیم به آن اشاره داشته است.

پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی در نشست تقویت ثبات پولی و مالی، الزامات و راهکارها، با اشاره به نرخ سود به عنوان یکی از ابزارهای سیاست پولی گفت: نرخ سود سپرده ها در کشور از تیرماه 1395 به دلیل وجود عوامل و ملاحظات مختلف تغییری نکرده است، اما سیاستگذار پولی می تواند در افق پیش روی و با توجه به شرایط نسبت به تعدیل نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی اقدام کند. وی تاکید کرد: در مجموع در سال جاری ضروری است با تحلیل دقیق تورم و عوامل موثر بر آن، اقدامات و سیاستهای ضد تورمی به گونه ای طراحی شوند که ضمن مهار تورم، ضرورت توجه به تولید و اشتغال در کشور نیز مد نظر باشد.  

 

تفکیک حساب‌های بانکی تجاری و شخصی برای شفافیت مالیاتی

در این میان، باید یادآور شد، به تازگی گفته شده است که تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی از خردادماه در دستور کار قرار دارد. محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی در روزهای اخیر اظهار داشت: روند اجرایی تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی از ابتدای خردادماه امسال آغاز خواهد شد. در پی این اقدام، صاحبان حساب‌های تجاری باید به سازمان امور مالیاتی تجاری بودن حساب خود را اعلام کنند. در این زمینه، تمام حساب‌های بانکی در کشور شخصی فرض می‌شود و فقط دارندگان حساب‌های تجاری و مرتبط به کسب‌وکار باید به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند که این حساب مرتبط به کسب‌وکار و فعالیت تجاری یا اقتصادی آن‌هاست. این اقدام در راستای فراهم‌سازی مقدمات اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان انجام می‌شود، زیرا یکی از الزامات این قانون اعلام ماهیت حساب‌های تجاری به سازمان امور مالیاتی به منظور شفافیت و نظارت مالی است. فرآیندهای لازم برای تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی انجام شده و فقط بخشی از الزامات و فرآیندهای فنی و زیرساختی برای شروع این اقدام باقی مانده است که امیدوارم تا ابتدای خرداد ماه فراهم شود."

وزیر اقتصاد: اگر بخواهیم نون و پنیر مردم گران نشود، باید کشور را با مالیات اداره کنیم

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به تازگی در دیدار با فعالان اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی استان فارس با بیان اینکه اگر بخواهیم کشور را تورمی اداره نکنیم و اقتصاد را به نفت گره نزنیم تا با تغییر قیمت‌ها در بازار جهانی، نون و پنیر مردم گران نشود پس باید کشور را با مالیات اداره کنیم، گفت: اینها پارادوکس‌های سیاست‌گذاری و دشواری‌های عملی است. وی با تاکید بر اینکه بنای ما در اقتصاد و دارایی بر این است که اصناف، شرکت‌های تولیدکننده و واحدهای صنعتی و معدنی موجود نباید بار افزایش درآمد مالیات امسال را به دوش بکشند، گفت: بار افزایش درآمد مالیاتی امسال را باید آن دو میلیون مودی جدیدی که تازه شناسایی کرده‌ایم به دوش بکشند.

وی افزود: زمانی که در مجلس بودم طرحی برای مالیات بر سوداگری تنظیم کردیم تا این افراد نیز مثل تولیدکننده مالیات پرداخت کنند و این به نفع تولیدکننده است. خاندوزی با بیان اینکه این دولت برای اجرای طرح مالیات بر سوداگری که در کمیسیون مصوب شده موافق و همراه است، گفت: ما به عنوان وزارت اقتصاد چشم‌انتظار هستیم که طرح مالیات بر سوداگری هر چه زودتر در مجلس تصویب شود. وی در مورد مالیات شرکت‌های بزرگ که در تهران پرداخت می‌شود و عوارض شهرداری آن به استان محل استقرار پرداخت نمی‌شود، گفت: رسما به رئیس سازمان مالیاتی ابلاغ کردیم که عوارض به استان‌ها بازگردد و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این مهم اتفاق بیفتد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۴۶
پول صادرات نفت و گاز و برق و محصولات پتروشیمی و ..... همه مالیات همین مردم به دولت است البته اگر دولت مردم را صاحبان اصلی منابع و ثروت کشور بدانند
مالیات بره بالا صنعت کلا میخوابه....
دولت تحریم ها را با انواع مالیات بستن به زندگی مردم و افزایش قیمت ها بی اثر می کند
بهتر نیست حقوق ودرامد واملاک مردم براشما فقط محبت بکنید هزینه زندگی مثل اب وبرق غذا وپوشاک ودرمان رفت وامد وحمل ونقل ووو شما پرداخت بکنید
بابا پدر صاحب مردم دراوردید
کجای دنیا اینجور مردمشون به فلاکت انداختن
بخدا من بازنشسته ام خدای محمد میدونه امسال هنوز میوه نوبرانه نتونستم بخرم
گوشت یادم نیست چندماه قبل
مرغ الان نزدیک دویا سه ماه میشه
خجالت بکشید نصف ونیمه ایمانی هم که داشتیم والله رفته
من که دیگه به هیچ اعتقاد ندارم
به زودی همه پول های مردم بلوکه می شه .تو طرحشو دادی رضایی
ظاهرا دولت باز میخاد دلار فروشی کنه ، رفتن سراغ سپرده و طرح بحث کاهش نرخ و گرفتن مالیات چراغ سبز به بالا رفتن نرخ ارزه
بازی مکرر و کاهش ارزش پول ملی
این پول ها در بانک ها پارک نشده اند انواع وام ها و تسیهلات بانکی از همین پول ها پرداخت می شوند
یعنی‌هنوز نون وپنیر گرون نشده جناب وزیر؟نبش خونه ما توی مجیدیه شمالی هفته قبل لیقوان می داد ۲۶۰ تومان نبش وزرا را شما بگید.
شما بلدی از نهاد ها و سازمان هایی که درامد های هزاران میلیاردی دارند و مالیات نمی دهند مالیات بگیری؟؟ چرا شعار میدی.
تورم نرمال سالانه (حدود 2 درصد) در ممالک نرمل در واقع مالیاتی است که دولت از پول می گیرد.
تورم 50 درصد را نمی دانم.
اگر به سراغ سپرده ها در بانکها بروید باعث افزایش نرخ مسکن و خروج ارز خواهید شد چندین بار این اشتباه بزرگ را مرتکب شده ایدتوجه به تولید از مسیر سرمایه گذاری خارجی و آسان کردن آن و راه اندازی بازار سرمایه که نابوذش کردید میگذرد
همین مختصر سپرده را مردم بردارند ببرند دلار سکه و آپارتمان ترکیه ؟،شما مامور نابودی ایران هستید
باید حداقل سالی پنجاه درصد هم جبران خسارت به سپرده گذاران بدهید واقعا خجالت هم خوب چیزی است که یا آن کاملا غریبه هستید
شاهکاری تازه از دولت رئیسی. جایی تعریف نکنین می خندن بهمون.
این اتفاق بیوفته مردم پولهاشونو از بانک خارج میکنن شک نکنید
سود متعلقه به سپرده ها حتی به اندازه یک دهم ارزش پول سپرده از دست نرفته نیست و مالیات ستانی و احتساب آن جزو درآمد کار اشتباهی است که فقط منجر به خروج سپرده از بانک می شود!
تمام دردسرها از زمانی شروع شد که در زمان دولت قبل نرخ سود به نفع بانک ها دست کاری شد. بانک ها با نرخ سود بالای بیست درصد پس انداز مردم را جمع کردند و سپس پول ها را به بخش مستغلات و مسکن انتقال دادند. همزمان با کاهش نرخ سود و افزایش قیمت مسکن چه کسانی سود باد آورده را جمع کرده و در واقع برنده اصلی این معادله مشکوک بودند؟ طبعاً بانک ها و رابطین دولتی آنها.
واقعاًاکرازپول مردم که دربانکهااست مالیات بگیرندکدام دیوانه ای پولش رادربانک میگذاردیادلاروطلا میخردویابهترازهمه درترکیه یاامارات ملک میخردچون خداراخوش نمیآیدسرمایه های یک عده افرادزحمتکشی که حاصل یک عمرکاروتلاششان بوده ازبین برود مگراینکه خوددولت راهی برای سرمایه گذاری حلال ونه دربورس وامثالهم پیداکندکه‌موردتائیدمردم باشد ودورازرانت وفسادباشد ومردم سرمایه هایشان رابه آن بسپارندمثل ساخت مسکن ویاامورکشاورزی وکارهائی ازاین قبیل وگرنه کارخانه های تولیدی وغیره کمتر مورد قبول عامه است
پول های پارک شده در بانک ها یعنی چه؟
مگر وامهایی که بانک ها پرداخت میکنند از همین پولها نیست
۱۰۰ درصد تورم داریم ۱۸ درصد سود میدهند این هم نمی‌خواد بدنند این پولها بیرون بیاد تورم بسیار گسترده تری در پیش است
باتورم پنجاه درصد میخواند ازپول سپرده های هجده درصدی بازهم ازسفره مردم درمانده با عناوین مالیات بدوذند خدا عاقبت این مردم ختم بخیر بکند
چگونه حسابهای مردم را پایش میکنند و متوجه نمی شوند که بعضی کسب و کارها در این شرایط تورم واقعا اوضاع خوبی ندارند و در آمدی بسیار ناچیزی در ماه دارند چه از طریق پایانه فروش و چه نقدی! در حال حاضر تعداد تراکنشها را نیز مطرح نموده اند! پس مردم چکار کنند؟کارمندان از همه مظلومترند که همون اول مالیات پرداخت میکنند!
سود به سپردهای مردم شاید در خارج از کشور کاربرد داشته باشد که انجا هم سودمند نبود ولی در ایران این طرح اشتباه اول پول را از بانک خارج میکنه دیگه صاحبخانه ها پول پیش نمیخواند واجاره ها بینهایت زیاد میشه پول از دایره اقتصاد خارج وراک میشه با خرید ملک وزمین در حد وسع هر شخص حقیقی چه در داخل کشور چه خارج خرید طلا وذخیره ان دادن پول نزول به کسانی که احتیاج دارند وخالی شدن بانک ها برای هر فعال اقتصادی دیگر وامی در کار نخواهد بود در نتیجه بهرهای هم به بانک پرداخت نمیشه عملا بانک باید از بانک مرکزی یا خزانه دولت تامین بشه واستفاده پول در کارهای دیگه سرمایگذاری های شخصی برای سال های اینده یا خریدن شمش های طلا وخارج کردنش که هیچ کاری نداره فقط کافیه به هر دانشجوی محتاج در خارج پولی داده شود تا این شمش ها خارج شود وبدترین حالت هجوم مردم اشوب وناهنجاری در خیابان ها قطعا هر کارشناسی این طرح را داده قصد شومی برای نابود کردن ایران داره چون الان موثع این طرح نیست شاید تا 5 سال دیگر بشود ولی فعلا مجاز به این کار نیستید
دزدی در روز روشن
چندسال پیش تصمیمی گرفته شد که موجب افزایش قیمت دلارشد وان کاهش نرخ سودبانکی بود امروز هم همین اشتباه در حال تکرارشدن است
مثل اینکه خواب هستی پنیر گران شده .
یکی میاد میگه تصویب شده باید اجرا شه یکی میاد تکذیب میکنه کاش مسولین قبل اینکه اعلام کنند چیزی رو ،اول بین خودشون حلش کنن بعد اعلام کنن دوم اینکه قرار نیست دولت چون در آمد نفتی نداره بخواد از ملت پول زور بگیره یا هر روز بیاد یه لایحه ای تصویب کنه بعد بیاد بگه در قانون اومده کسی که یه عمر زحمت کشیده و پولی جمع کرده اولا که اشتباست بزاره بانک چون تورم ۱۰۰درصدی داریم ولی سود ۱۵درصدی میگیره پس این از لحاظ عقلانی درست نیست و حالا کسی ترجیح میده پولشو بزاره بانک قرار نیست دولت بیاد با یه قانون من درآری پولی از اون شخص به اسم قانون ولی در عمل به زور بگیره اگه دولت اینکار بکنه مطمئنا همین پولی هم که ملت به بانکها اطمینان میکنن و گذاشتن رو بر میدارن و معلوم نیست به چه چیزی تبدیل کنن طلا یا دلار یا هم سر از خرید ملک در ترکیه در بیاره ماشالا دولت نمیدونم چرا پشت سر هم داره اشتباهات و تصمیمات وحشتناکی میگیره و برای انجامشم خیلی عجله داره و حاضر نیست ثانیه ای درنگ کند
به نظرم بزودی شورش بزرگی رخ خواهد که موجش همه را غرق خواهد کرد
وقتی کسی مالیات میدهد درحقیقت انتظار خدمات هم دارد وقابل دیده شدن هم باشد. نه اینگونه باشد که مالیات خرج حقوق ها بشود
دولت با بالا بردن قیمت دلار یا به عبارتی پایین آوردن ارزش پول ملی عملا سرمایه نقدی و درآمد حقوق بگیران و کارگران را از بین میبرد و درآمد خودش را افزایش می‌دهد .همین مانده از این سرمایه مالیات هم بگیرد.
طرح مالیات بر مجموع درامد اشخاص حقیقی را اجرا کنید کل ماجرا ها تمام می شود
فعلا تکذیب شد؟ واقعا جای تاسفه که به ته حساب مردم هم نظر دارن .کلا جیب مردم رو خالی کردن به اشکال مختلف و هرروز مردم فقیر تر و فقیر تر شدن.تا کی از جیب مردم میخواهید خرج کنید؟
دندان تمع مالیات را بکشید و مردم رو اینقدر اذیت نکنید
چرا از حقوق مالیات کسر میشود و بعد هنگام خرج کردن حقوق برای هر اقلامی که میخریم بازم باید مالیات اون جنس را داد؟به طور مستقیم و غیر مستقیم ۳۵ درصد حقوق بنده صرف مالیات میشود که عدد بزرگی هست
آقای وزیر اقتصاد پول نفت ،گاز ،معادن مردم ایران کجا می رود چرا دست از سر مردم بر نمی دارید.
دولت پول کم اورده اول که از بورس برداشت کردید و حالا رسیده پول مردم توی بانکها می خواهید مردم پول خودشان را از بانک بیرون بکشند ان موقع باید اشهد بانک و اقتصاد و دولت و غیره را خواند!؟؟؟؟؟
با اینکار مردم یک ریال هم تو بانک سپرده گذاری نمی کنند
اگه واقعا به مالیات نیاز دارید، برید سراغ شرکتهایی وموسساتی که از پرداخت مالیات شانه خالی میکنن. مثل آستان قدس رضوی.
اقای وزیر بعترین راه برای افزایش درامدهای مالیاتی جلوگیری از فرار مالیاتی اشخاص وشناسایی طیف وسیعی ازاشخاصی است که علی رغم کسب درامدهای کلان دردودهه اخیر بعنوان مالیات دهنده دارای پرونده مالیاتی نیستند ،اخیر دربعضی از شرکتهای مشمول مالیات برای فرار مالیاتی دستگاه خودپرداز نصب شده که بهای کالافروش رفته جهت سناسایی نشدن درامد بحساب سهامداران یا افراد خانواده انها کارت بکارت می گردد تاحساب شرکت میزان فعالیت انها را نشان ندهد .سپرده اشخاص حقیقی که براثر تورم دوبرابری زیان می بینند . واز سود ان زندگی می کنند جایی برای وصول مالیات ندارد..
دولت هزینه های خودرا از کجا میاورد؟نفت و گاز و… مردم را میفروشدو ‌پول بدون پشتوانه خلق و از مردم مالیات تورمی میگیرد. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و مردم فشار مالیاتی تا درست نشدن اوضاع اقتصادی کشور ،دستاوردی جز گرانی بیشتر ( بیشترمالیات دریافتی به قیمت کالاهااضافه میشود)، فرار گسترده سرمایه و،بدتر شدن وضعیت مردم نخواهد داشت دولت باید فعلاهزینه های خودراکاهش دهد و برود سراغ رانت خواران چند دهه گذشته ( دریافت کنندگان ارز دولتی ، وامهای کلان،سهمیه های فولاد و…، تبدیل کنندگان زمینهای کشاورزی به مسکونی و…)
بنظر میرسد پیشنهاد مالیات از سپرده های بانکی و یا سود انها توسط هر کس ویا هر گروهی باشد توطئه ای جهت ور شکستگی بانک ها و نتیحتا بد تر شدن اوضاع اقتصادی و هدایت نقدینگی ریالی بسمت خرید طلا و ارز و ملک باشد و نهایتا فلاکت هر چه بیشتر باشد.
مگر تورم بسیار بالایی که الان وجود دارد مالیات بر همان پولها نیست !!!!!؟ پول رو امسال در بانک می گذاریم سال دیگر یک سوم ارزش خودش رو داره !
به آقایان بفرمایید همین که نرخ سود سپرده ها در بهترین حالت نصف نرخ تورم هم نیست خودش یک مالیات سنگین حساب میشه . انصاف هم خوب چیزیه .
من پول سپرده دارم و تورم در ۵ سال اخیر ارزش آن را به یک دهم کاهش داده است. لازم است وزیر برای بی ارزش شدن مال مردم نزد بانکها راهکاری پیدا کند.
پول من در بانک بی ارزش شده ولی دیگری با همان پول خانه خریده است.
حالا سود سپرده درآمد محسوب میشود ولی ده برابر شدن همه دارایی ها درآمد حساب نمیشود.
این را چکار میکنید چه راه حلی دارید؟

درضمن سود سپرده بانکی یک بار مالیات داده و مجددا نمیشود از آن مالیات گرفت خلاف قانون است.
هر چیزی که تکذیب شه یعنی درسته و یعنی اماده باشین این کار انجام میشه
اگر از سپرده های مردم در بانک‌ها مالیات گرفته شود مردم با خارج کردن سپرد ها در بازارهای دیگر نظیر ارز یا مسکن یا سکه یا خودرو سرمایه خود راانتخاب داده که علاوه بر کاهش ذخایر بانک‌ها وشاید ورشکستگی آنها تورم را در حوزه های دیگر افزایش می دهد همین حالا هم سود بانکی جذابیت خوبی ندارد
بنده خودم بعد از شصت و چهار سال زندگی متوسط ۵ میلیون تومان در حسابم دارم ولی شکر خدا اجاره ندارم و به لطف ارث ناقابلی که بهم رسید توانستم در دهات استان البرز یک باب منزل مسکونی بخرم ولی این که از پول سپرده مردم در بانک مالیات بگیرید یعنی سوق دادن مردم به دلالی و خرید دلار و غیره و خلاصه اینکه پولشان را از بانک بیرون بیارند که هم برای دولت فاجعه هست و هم برای مردم چون سرمایه خود را در جای نا امن پنهان میکنند . تدبیر درست انستکه از کسانیکه باید مالیات بالا بپردازند مالیات بگیرید مثلا دکتر هایی هستند که به راحتی تا روزی سی میلیون درامد دارند . یا کارخانه داران و از هنه مهمتر دلالان ارزی که روزی میلیون ها تومن درامد دارند و هیچی پرداخت نمیکنند .
میخواین نقدینگی فریز شده مردم تو بانک ها سریع تر سر از بازار طلا و دلار در بیارن که این طرح های جالب ارائه میدن ?
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل